Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Huomenta :) Elokuu. Viimeinen kuukausi, kun pitää tehdä vielä töitä. Ikinä. Vähitellen alkaa realisoitua, että työelämä tosiaan alkaa olla takana. Eipä sitä 45 vuotta sitten oikein osannut edes kuvitella, että tämäkin aika tosiaan tulee. Tosin sen ajan uskomusten mukaan autojen olisi pitänyt lentää jo neljännesvuosisata sitten ja humanoidirobottien toimia palvelusväkenä ihmisille. Toistaiseksi mulla on palvelusväkenä vain Unelma ( = mun robotti-imuri) ja muun joutuupi ihminen tekemään vielä itse. Jos en ota enempää ylimääräisiä vapaapäiviä, niin työpäiviä on jäljellä enää 12. Vähiin käy ennenkuin loppuu :)
Tänään pitäisi lähteä käymään kauppakeskuksessa. Ensin tosin siivoan kissan käymälän ja samalla pesen alakerran kylpyhuoneen lattiasta kattoon. Eilen pistin jo kylppärin matot pesukoneeseen, niin on nekin puhtaat. Lakanoiden silittäminen kuuluisi kans tän päivän ohjelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me suomalaiset hulluja. Vaikka on tällainen helle, suuri osa lämmittää vielä saunan kaupan päälle! Mun ei tee mieli kyllä saunoa yhtään nyt ku on muutenki kuuma kuin Välimeren maissa.
Saunan jälkeen nämä helteet tuntuvat viileämmiltä. Tämä on jo kolmas kerta, kun koen tämän keskustelun aiheen.
Sauna virkistää, samoin kahvi. Kuumaa sekin. Pakkohan näistä ei ole nauttia, mulle sopii.
Elokuu. Ihanat tummuvat illat, toivottavasti ei järkeä vie, niinkuin Anneli Saaristo laulaa. On muuten loistava laulaja. Olkoon päivän biisi häneltä: Sä liian paljon vaadit.
Iskelmäpalkinnon voitti Portion Boys, aika yllätys. Onkohan esim Eino Grön vielä voittanut? Tai Teemu Roivainen, Kaija K?
Doris
Ai niin: työpäivä. Kivat asiakkaat ja työkaverit. Ruokana kalasalaatti, illan puuha: pihakukkien kastelu, ellei sade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me suomalaiset hulluja. Vaikka on tällainen helle, suuri osa lämmittää vielä saunan kaupan päälle! Mun ei tee mieli kyllä saunoa yhtään nyt ku on muutenki kuuma kuin Välimeren maissa.
Saunan jälkeen nämä helteet tuntuvat viileämmiltä. Tämä on jo kolmas kerta, kun koen tämän keskustelun aiheen.
Sauna virkistää, samoin kahvi. Kuumaa sekin. Pakkohan näistä ei ole nauttia, mulle sopii.
Elokuu. Ihanat tummuvat illat, toivottavasti ei järkeä vie, niinkuin Anneli Saaristo laulaa. On muuten loistava laulaja. Olkoon päivän biisi häneltä: Sä liian paljon vaadit.
Iskelmäpalkinnon voitti Portion Boys, aika yllätys. Onkohan esim Eino Grön vielä voittanut? Tai Teemu Roivainen, Kaija K?
Doris
Ai niin: työpäivä. Kivat asiakkaat ja työkaverit. Ruokana
Korjaus: Eino Grön 2007
Puuttuu Maarit, Eput, Miljoonasade, J.Karjalainen, Matka Maailman Ympäri, Anna Eriksson, monet, monet muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Ainakin helteillä kahvin kanssa kannattaa juoda lasi vettä. Koska kahvi toimii elimistössä kuin diureetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Portion Boysin keikoilla 45 kertaa käyneenä (tähän mennessä), voin todeta että kyllä meni IskelmäFinlandia palkinto oikealle taitavalle musiikintekijälle ja ihmiselle, viihdyttäjälle. Jos saisin päättää antaisin ko. bändille Mieli ry:n Mielenterveystyön palkinnon, ovat tukeneet ihmisten henkistä hyvinvointia, yhteisöllisyyttä ja tuoneet valtavasti iloa musiikillaan ja läsnäolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Ai niin: t
Arvostan bändiä toki, mutta on niin 'uusi', vasta 15v esiintynyt. Siksi luettelin noita kauemmin esiintyneitä
D.
Desiderata
Kulje tyynenä melun ja kiireen keskellä, ja muista mikä rauha kätkeytyy hiljaisuuteen. Pysyttele hyvissä väleissä jokaisen kanssa, ja ole alistumatta niin kauan kuin voit.
Puhu totuudestasi hiljaa ja kirkkaasti, ja opettele kuuntelemaan.
Tee se, vaikka ihmiset kuulostaisivat tylsiltä ja yhdentekeviltä, sillä jokaisella meistä on ikioma tarinamme.
Karta ihmisiä, jotka ovat äänekkäitä ja vihamielisiä, sillä he ovat vaivaksi ja kiusaksi sielullesi.
Jos vertaat itseäsi muihin, turhamaisuutesi nousee pintaan tai katkeroidut.
Aina löytyy sinua suurempia ja pienempiä ihmisiä.
Iloitse saavutuksistasi, ja tunne riemua myös matkastasi.
Eilen kyselin uskonnosta. Tänään mietin tätä:
Ole oma itsesi.
Älä koskaan teeskentele kiintymystä.
Suhtaudu rakkauteen ilman epäilyksiä.
Kaiken kuivuuden ja lakastumisen uhan allakin rakkaus kasvaa roudan alta kuin ruoho.
Anna vuosien opettaa itseäsi, ja luovu suosiolla nuoruutesi leikeistä.
Ravitse mielesi voimaa varjelemaan itseäsi, kun epäonnistut.
Varo vaipumasta synkkyyteen ja tummiin mielikuviin.
Monet pelot syntyvät uupumuksesta ja yksinäisyydestä.
Kaiken uurastuksen keskellä elä sovussa itsesi kanssa.
Olet syntynyt maailmankaikkeuden lapseksi, tasavertaiseksi puiden ja tähtien kanssa.
Sinulla on oikeus olla täällä, ja vaikka et täysin ymmärtäisikään, niin maailmankaikkeus avaa varmasti salaisuutensa sinulle.
Elä siis rauhassa Luojasi kanssa, mitä ikinä Hänestä ajatteletkaan.
Olivatpa pyrkimyksesi ja toiveesi millaiset tahansa, säilytä kaiken hälyn ja hämmennyksen keskellä mielenrauhasi.
Kaiken teeskentelyn, raadannan ja särkyneiden unelmien keskellä muista, että elät sittenkin kauniissa maailmassa.
Ole iloinen.
Tavoittele unelmiasi.
Minä en edes muista milloin saunoin viimeksi. Mulla on matala verenpaine ja helposti tuli huono olo löylyn jälkeen.
Meillä oli vuosia sitten mökki meren saaressa, siellä tietysti saunoinkin. Onneksi saatiin myytyä se. Silloin ei ollut sinilevästä riesaa joten lämpiminä kesinä hirvisi uida.
Jokaisessa kodissamme on ollut oma sauna joka on toiminut varastotilana.
Nyt jäähdyttelen oloani pyöräilyn jälkeen. Käytiin leipomomyymälässä ostoksilla, nyt on pullaa ja leipää pakkasessa vähäksi aikaa.
Mies ajeli kulkureittejä ruohonleikkurilla. Viikatteella loput myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes muista milloin saunoin viimeksi. Mulla on matala verenpaine ja helposti tuli huono olo löylyn jälkeen.
Meillä oli vuosia sitten mökki meren saaressa, siellä tietysti saunoinkin. Onneksi saatiin myytyä se. Silloin ei ollut sinilevästä riesaa joten lämpiminä kesinä hirvisi uida.
Jokaisessa kodissamme on ollut oma sauna joka on toiminut varastotilana.
Nyt jäähdyttelen oloani pyöräilyn jälkeen. Käytiin leipomomyymälässä ostoksilla, nyt on pullaa ja leipää pakkasessa vähäksi aikaa.
Mies ajeli kulkureittejä ruohonleikkurilla. Viikatteella loput myöhemmin.
Mullakin on ollut sauna jo toistakymmentä vuotta varastona. Saunan sulakkeet irti, jotta mitään vahinkoa ei pääse tapahtumaan. Olen lapsesta lähtien rakastanut saunomista, mutta reuman puhjettua saunominen jäi. Lauteilla maatessa kyllä kaikki kivut katoaa, mutta seuraavana aamuna ei sitten pääse edes kävelemään. Nyt seuraavan vuoden aikana olisi tarkoitus saada tämä huusholli kokonaan kuntoon ja myös sauna tyhjennettyä tavaroista. Joudun ehkä hankkimaan uuden kiukaan, en vielä tiedä. No joka tapauksessa sen jälkeen ei enää haittaa, vaikka en saunapäivän jälkeen pääsisi sängystä ylös. Paitsi jos mun koira silloin vielä elää, niin sitten on pakko nousta aamuisin viemään se lenkille. Mutta sitten, kun ei ole enää koiraa, voin ruveta taas saunomaan.
Polkupyörä tulee olemaan yksi mun hankintani. Tai no eka pitää katsoa, millanen ritsa mulla on toisen ulkovaraston perukoilla. Eli saako sen ajokuntoon vai ostanko uuden. Mun täytyy vaan palkata se aiemmin kertomani handyman tyhjentämään noi mun ulkovarastot ja viemään romut pois, koska itse en siihen pysty. Toisessa varastossa on varmaan vielä kaikki lasten hiekkalelutkin, lasten sukset ja luistimet, pulkat jne, vaikka esikoinen täyttää ensi vuonna jo 40 :D Pyöräily onnistuisi multa erittäin hyvin, koska polvinivelet on jo titaania ja siten polvet ainoat koko kropassa, missä ei ole kipuja. Pääsisin kauppakeskukseenkin fillarilla eikä tarttisi kulkea bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Desiderata
Kulje tyynenä melun ja kiireen keskellä, ja muista mikä rauha kätkeytyy hiljaisuuteen. Pysyttele hyvissä väleissä jokaisen kanssa, ja ole alistumatta niin kauan kuin voit.
Tee se, vaikka ihmiset kuulostaisivat tylsiltä ja yhdentekeviltä, sillä jokaisella meistä on ikioma tarinamme.Karta ihmisiä, jotka ovat äänekkäitä ja vihamielisiä, sillä he ovat vaivaksi ja kiusaksi sielullesi.
Iloitse saavutuksistasi, ja tunne riemua myös matkastasi.Eilen kyselin uskonnosta. Tänään mietin tätä:
Ole oma itsesi.
Älä koskaan teesken
Kaiken muun voin allekirjoittaa, mutta Anna vuosien opettaa itseäsi ja luovu suosiolla nuoruutesi leikeistä -tätä en allekirjoita! Edelleen keinun narukeinussa, teen palapelejä ja pukeudun hassuihin vaatteisiin ja näyttelen sketsejä, pöllöttelen ja irvistelen. Leikin edelleen 70-vuotiaana avaimenpiilotusta, peiliä, väriä, pimeäpiiloa, sokkoa ja rosvoa ja poliisia! Lastenlasten kanssa, joskus puolisoni, joskus yksinkin.
Suosittelen sähköpyörää! Sillä pääsee sutjakasti ylämäet ja silti saa liikuntaakin kun ei laita vastusta päälle.
Just mun pyörän akku lataantumasss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Desiderata
Tee se, vaikka ihmiset kuulostaisivat tylsiltä ja yhdentekeviltä, sillä jokaisella meistä on ikioma tarinamme.Karta ihmisiä, jotka ovat äänekkäitä ja vihamielisiä, sillä he ovat vaivaksi ja kiusaksi sielullesi.
Iloitse saavutuksistasi, ja tunne riemua myös matkastasi.Eilen kyselin uskonnosta. Tänään mietin tätä:
Tämän allekirjoitan: Ikäännymme, koska unohdamme leikkiä! Sukulaislasten kanssa aina hassutellaan. He kiusoittelevat minua: Täti on varmaan töissä asiallinen jakkupuvussa, vapaalla päästää itsensä valloilleen farkkuhaalarissa, tennareissa ja hupsuissa hatuissa. Juurikin näin.
Värityskirjat on parhautta. Keinu, hiekkalaatikko. Avaomen piilotus... muut leikit.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sähköpyörää! Sillä pääsee sutjakasti ylämäet ja silti saa liikuntaakin kun ei laita vastusta päälle.
Just kuulin 70v naisesta, joka synttärin kunniaksi suunnitteli sähköpyöräajelua heinäkuun lopulle, muutama yöpyminen. Ei tietysti tiennyt hirmuhelteistä reissua suunnitellessaan. Kaksi kertaa matkan varrella prakasi pyörän akku -> linja-autossa oli tunnelmaa... kotimatkalla
Pihasaunaan tullut muurahaisinvaasio, koskaan ennen ei ole ollut, kymmeneen vuoteen. Muilla samaa ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä aiemmin harkinnutkin, mutta en enää. Mulla on yksi fobia yli muiden ja se on tulipalofobia. Aikoinaan (kerrostalossa) seinänaapurissani syttyi tulipalo, kun äijä kännipäissään oli mennyt rööki suussa sänkyyn ja sammunut siihen. Pääsin silloin lehteenkin, kun mä olin havainnut tulipalon ajoissa. Pari vuotta sitten tässä taloyhtiössä (eri rakennuksessa tosin) syttyi tulipalo, kun oli lähdetty kotoa ja jätetty kännykkä latautumaan. Mä en lähde viemään edes roskia ulos, jos mulla on pesukone tai tiskikone päällä. Noi viilentimetkin suljen aina, kun lähden kotoa jonnekin tai menen edes nukkumaan. Toi mun ulkovarasto, missä pyörä sitten olisi, on puuta. Akun tietenkin voisi ladata sisällä silloin, kun on itse paikalla ja hereillä. Mutta olen lukenut, että niitä akkuja on syttynyt palamaan muulloinkin kuin vain ladattaessa. Sen vuoksi suhtaudun sähköpyörään hieman varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Pihasaunaan tullut muurahaisinvaasio, koskaan ennen ei ole ollut, kymmeneen vuoteen. Muilla samaa ongelmaa?
Eikös siipimuurahaisilla ole tähän aikaan häälento? Silloin tulevat kutsumatta kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös siipimuurahaisilla ole tähän aikaan häälento? Silloin tulevat kutsumatta kylään.
Meillä ovat ihan tavallisia muurahaisia pihasaunassa, enpä ole nähnyt lentomuurahaisiakaan vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis on ollut 10 vuotta sitten vai ole ollut koskaan?
Viime päivinä olen tehnyt monenlaista. Mustikassa olin ja hyttysiä vaan niin paljon. Pitää silti kohta mennä uudestaan. Vadelmia pitäisi myös käydä katsomassa, että ovatko jo kypsiä, kun tiedän yhden hyvän paikan.
Pyörän sain huollosta ja sillä olen ajanut taas. Helteet ei kovin ole minua haitanneet. Kävelyllä olen ollut ja eilen taas hevosia katsomassa. Eilen vaan meinasi ukkonen yllättää kesken kävelyn ja satoi jo vähän.
Eilen tein loppuun kesäopintoja. Yhden esseen meinasin palauttaa, vaikka tiesin, että siinä on puutteensa. Eilen, kun oli viimeinen päivä palauttaa. Tietoa en meinannut kunnolla löytää ja näin viime hetkellä vaihdoin pari lähdettä paremmiksi. Nyt, kun on paremmat lähdeaineistot niin ehkä ainakin läpi menee.
Tuo viime hetken idea esseen parannukseen piristi itseäni ja tuntui, että se pelasti kurssin. Muutama kurssi jäi syksyyn mitä piti nyt suorittaa, mutta ei voi mitään. Kai pitää näihinkin tyytyväinen olla.
Vähän sellainen fiilis, että tänä kesänä olen vaan tehnyt paljon kaikkea ja yrittänyt unohtaa ikäviä juttuja. Se on monesti toiminut. Vähän mietin vaan nyt, että mihin tämä kesä on tästä oikein kulunut.
Eräskin ihminen sanoi, että pitäisi yrittää elää hetkessä, eikä miettiä mennyttä tai liikaa suunnitella tulevaa. Minä kai monesti sorrun jompaan kumpaan. Samalla tämä kesä ei ole ollut kuin viime kesä, mutta toisaalta mikäpä kesä olisi samanlainen jos sitä miettii.
Perhosia olen nähnyt nyt enemmän. Amiraalit ovat suosikkejani. Sinnikkäitä vaeltajaperhosia. Mietin välillä miten joku niin pieni perhonen voi selvitä muutosta, kun amiraalit esim syksyllä lähtevät muuttamaan täältä pois lämpimämpiin maihin. Jos pitäisi tatuointi pakolla ottaa niin ottaisin amiraalin.
Motionless in White - Eternally Yours (Ricky Horror Acoustic)
Tuli mielikuva että vaimo myös kirjoittaa puolestasi näitä kommentteja :D