Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15401/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija täällä taas hei vaan! 

Tänään varasin ajan auton katsastukseen ja opettelen tankkaamaan. Niitä en vielä ole harjoitellut. Vasta loppukuusta on pakko katsastaa, mutta haluan oppia heti kaiken. Tosi innoissani olen vieläkin.

Vierailija
15402/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee uskoon,eli tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja katuu syntejään,Jumala antaa anteeksi ja ottaa omakseen.Syntielämähän jatkuu hamaan loppuun asti,koska ihminen on syntinen,myös kaikki pyhät kautta aikojen ovat olleet syntisiä,mutta Jumala armossaan antaa anteeksi,kun sitä sydämestämme pyydämme.Omatuntomme sitten uskoontultua karttaa syntiä ja pahaa(jota kuitenkin teemme ajatuksin,sanoin,teoin)Uskovainen ei ole yhtään parempi ihminen kuin uskomaton ihminen.Rauha on niin ihana asia uskossa ja luottamus,että Jumala kantaa,vaikka elämä koettelee myös uskovaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15403/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sähköpyörää! Sillä pääsee sutjakasti ylämäet ja silti saa liikuntaakin kun ei laita vastusta päälle.

Just mun pyörän akku lataantumasss.

Entä kun akku sippaa lopullisesti?

Vierailija
15404/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vähän vastainen kaikille tälläisille sähköjuiille, kuten autoille ja pyörille. Liittyen niiden akunkestoon täällä kylmässä maassamme. Lisäksi en pidä lisääntyneen akkuteollisuuden mukanaan tuomista vaikutuksista. Täältä maailmasta loppuu lopulta esim koboltti mitä akkuteollisuus käyttää. Tuotakin mineraalia esiintyy paljolti köyhissä maissa esim Afrikassa ja tulee vielä taistelua kuka noista hyötyy tulevaisuudessa.

Sitten kaivokset pilaavat luonnon ja muuttavat miljoonien ihmisten elämän ja muuttavat sitä jo nyt, kun ihmisiä muuttaa pois kaivosten tieltä. Tähän vielä lapsityövoima yms mukaan. Näin tämä maailma tulee vielä kaatumaan tähän teknologia pakkoon ja uusiksiin. Tämä siitäkin huolimatta, vaikka autotkin saastuttavat. Silti joskus vanha on parempi kuin uusi. Sivusta. 

Vierailija
15405/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee uskoon,eli tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja katuu syntejään,Jumala antaa anteeksi ja ottaa omakseen.Syntielämähän jatkuu hamaan loppuun asti,koska ihminen on syntinen,myös kaikki pyhät kautta aikojen ovat olleet syntisiä,mutta Jumala armossaan antaa anteeksi,kun sitä sydämestämme pyydämme.Omatuntomme sitten uskoontultua karttaa syntiä ja pahaa(jota kuitenkin teemme ajatuksin,sanoin,teoin)Uskovainen ei ole yhtään parempi ihminen kuin uskomaton ihminen.Rauha on niin ihana asia uskossa ja luottamus,että Jumala kantaa,vaikka elämä koettelee myös uskovaista.

V. Pu tinhan uskoo Jeesukseen ja käy kirkossa, tosin on kai ortodoksi, mutta hänkin siis pääsee joskus taivaaseen. Hänellä on varmaan sydämessään uskonsa vuoksi rauha ja myös luottamus siihen, että Jumala on heijän puolellaan, joten he voivat hyvillä mielin hyö kkäillä Uk rainaan ja tuh ota sieltä kaikki ihmiset ja kaiken muunkin. 

Vierailija
15406/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me suomalaiset hulluja. Vaikka on tällainen helle, suuri osa lämmittää vielä saunan kaupan päälle! Mun ei tee mieli kyllä saunoa yhtään nyt ku on muutenki kuuma kuin Välimeren maissa. 

Me ei olla saunottu näiden helteiden aikaan lainkaan, suihku ja uinti riittää.

Vierailija
15407/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V. Pu tinhan uskoo Jeesukseen ja käy kirkossa, tosin on kai ortodoksi, mutta hänkin siis pääsee joskus taivaaseen. Hänellä on varmaan sydämessään uskonsa vuoksi rauha ja myös luottamus siihen, että Jumala on heijän puolellaan, joten he voivat hyvillä mielin hyö kkäillä Uk rainaan ja tuh ota sieltä kaikki ih

Aijotko spämmätä tätä samaa aihetta koko viikonlopun? Suosittelisin teille jeesustelijoille, että avaatte jeesuksillenne ihan oman ketjun.

Muissakin ketjuissa lähtee vähemmästäkin asiallisia kommentteja. Miksi tämä keskustelu on yhtäkkiä jokin temmellyskenttä milloin millekin päähänpinttymälle?

Vierailija
15408/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin uskonasiat ei kyllä kiinnosta pätkääkään eikä koko sota. En ole vielä tähän päivään mennessä viitsinyt paneutua koko asiaan, enkä aio aloittaa nytkään.

Minä vain nautin hetkistä ja elämästä ilman pähkäilyjä siitä mitä päättäjien päissä liikkuu. Koska sellainen on  hukkaan heitettyä aikaa ja energian tuhlausta. Jos et voi asialle mitään, anna olla.

Vierailija
15409/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta, kun jotkut tässä ketjussa sanoo mua pyöräilijäksi. Mun pyöräilyt ovat niin vaikeaa itselleni, kun se tekee kipeää. 

Tänään mä pistin kovemmaksi urheiluni, sillä herätys oli klo. 6.00. Aamuaskareet tein ja matkasin 10 kilsan päähän fribailee. Fribailujen jälkeen menin uimaan. Sitten takaisin kotiin ja pesulle. Ei kauaakaan, kun lähdin sitten tunnin matkan päähän kirppiksille. Ensimmäisen ateriani söin sitten kirppiskierrosten jälkeen, että hyvät kestämiset mulla on. Matkasin sitten kotikulmilleni kirppiksille ja nyt oon kotona. Oon tämän päivän aikana ollut hiestä märkä moneen otteeseen, joten kolme kertaa olen tänään peseytynyt. Siedettävämmät asteet tänään on, sillä 26 astetta. Ai niin, täällä kotikulmillani kävin ostaa 1,5 litran fantantoja kolme kappaletta, että painolastia hartioillani oli kotiseudun kiertelyjen ajan. Tuli kyykkäiltyä kirppiksillä, että maitohapoilla sain kiertää täällä. Kerkesin tunnin päikkäritkin ottaa tässä.

Löytyi kaupasta ja kirppiksiltä elokuvia: 

- The Cycle (2009) (Kauhu/Rikos)

- Starship Troopers (1997) (Toiminta/Scifi)

- Snow White (2025) (musikaali/fantasia)

Kolmen elokuvan boksi: 

- Bird On A Wire (1990) (Komedia/Toiminta)

- Death Becomes Her (1992) (Komedia/Fantasia)

- Housesitter (1992) (Komedia/Romantiikka)

Tämän boksin ostin vitosella, kun siinä on yksi mun lemppari elokuvista ja se on Death Becomes Her. Kyseinen leffa on satiiria.

Ps. Eilen katsomani Fantastic Four: First steps oli tylsä, kun oli niin keskinkertainen juoni. 

Vierailija
15410/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sähköpyörää! Sillä pääsee sutjakasti ylämäet ja silti saa liikuntaakin kun ei laita vastusta päälle.

Just mun pyörän akku lataantumasss.

Entä kun akku sippaa lopullisesti?

Sen ajan murhe sitten. On toiminut kohta kymmenen vuotta mutta en kyllä 

kovin pitkiä lenkkejä aja. Talveksi otan sisätiloihin kylmästä varastosta. Totta tietysti tuo luonnonvarojen tuhlaaminen akkuihin. Sähköautoa en ikinä ostaisi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putinin uskonasiat ei kyllä kiinnosta pätkääkään eikä koko sota. En ole vielä tähän päivään mennessä viitsinyt paneutua koko asiaan, enkä aio aloittaa nytkään.

Minä vain nautin hetkistä ja elämästä ilman pähkäilyjä siitä mitä päättäjien päissä liikkuu. Koska sellainen on  hukkaan heitettyä aikaa ja energian tuhlausta. Jos et voi asialle mitään, anna olla.

Vähän näin mullakin Elin lapsuuteni sotatraumoja saaneiden ihmisten ympäröimänä, teinivuoteni kommunismin  pelossa ja nuoruuteni kylmän sodan ja ydinsodan  varjossa. Mihinkään en niistä olisi koskaan voinut yhtään millään tavalla vaikuttaa, joten järkevämpää oli vaan elää omaa elämäänsä. Ymmärrän kyllä, mitä meillä voi Suomessa lähivuosina tapahtua,. mutta en silti pakene perunakellariin odottamaan pahintal. Voihan olla, että mä jään jo jonkun kännikalan tai narkin suojatiellä yliajamaksi  ennenkuin yhtään mitään tapahtuu.

Vierailija
15412/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä Jumalltasi miksi on sotia,miksi lapset kärsii...

Vierailija
15413/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Kesäheila aiheuttaa vatsahaavan. Onko tämä ihastusta vai varoittaako keho että juokse karkuun? Mistä sen tietää? Ollut muutamia huonoja suhteita, nekin pelästyttää.

Vierailija
15414/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihasaunaan tullut muurahaisinvaasio, koskaan ennen ei ole ollut, kymmeneen vuoteen. Muilla samaa ongelmaa?

Siis on ollut 10 vuotta sitten vai ole ollut koskaan?

Ei ole ollut sen 10 vuoden aikana, mitä ollaan tässä oltu

Vierailija
15415/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilija täällä taas hei vaan! 

Tänään varasin ajan auton katsastukseen ja opettelen tankkaamaan. Niitä en vielä ole harjoitellut. Vasta loppukuusta on pakko katsastaa, mutta haluan oppia heti kaiken. Tosi innoissani olen vieläkin.

Hei Autoilija. Onpa hauska lukea kokemuksiasi. Muistan, kun nuorena jännitti isin autolla ajaa tankille. Meillä päin silloin tuli henkilökunta tankkaamaan, ei puhettakaan, että itse olisi saanut pistooliin tarttua. Usein myös pesivät tuulilasin palveluna.

Oi niitä aikoja.

Nyt muuten tuli miljoonasade, vihdoin meidän kohdalle. Jyrisee ja salamoi, tummaakin tummemmat pilvet. Kumpa ei sähkö katkeaisi. 18 oli ulkolämpötila, kun töistä ajelin ja pimeää on. Nyt sais sataa vaikka läpi yön, en pistäis hanttiin.

Radiossa soi Puhelinlangat laulaa, mukavaa musiikkia. Kake Randelin: Tarja... ei tämä kipale ole ihan lempimusiikkiani.

Doris

Vierailija
15416/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei muuten täällä päin tullut tippaakaan vettä, vaikka ennustukset niin väittivätkin. Näytti, että koko päivän sataa ja kännyyni tuli myös ukkosvaroitus. Ei ole myöskään jyrissytkään. Tosi kuiva päivä, mutta onneksi ei yhtä pahasti, kuin edellisinä päivinä. Nyt näyttää siltä, että voisi tulla vettä. Vesisateet olisivat helpottaneet niin hikistä oloani tänään.

Puhki olo, mutta hyvä olo tuli raskaasti urheiltuani. Tässä illalla oon löhöillyt sohvalla ja katsonut fribaa ja jotain rikossarjaa. Kävin mä Biltemassa välipalalla aikaisemmin illalla. Näin illemmalla se nälkäkin iskee taas. Jokin siinä on, kun aamuisin ei maita mitään syödä.

Vierailija
15417/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Kesäheila aiheuttaa vatsahaavan. Onko tämä ihastusta vai varoittaako keho että juokse karkuun? Mistä sen tietää? Ollut muutamia huonoja suhteita, nekin pelästyttää.

Ei sitä aina voikaan tietää... laita vaakakuppiin myönteiset ja kielteiset asiat: jos massu on kipeä, kun ajattelet heilaasi = -

Jos on perhosia vatsassa = +

Katsele kaikessa rauhassa, älä kiirehdi. Aika auttaa setvimään tunteitasi.

Muistan nuorena, kun rakastuin niin, etten kyennyt syömään, en nukkumaan. Tiesin: Tätä en kestä. Ero tuli opiskelujen takia, joskus vieläkin on ikävä, 40v jälkeen

Vierailija
15418/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jyrisi jonkun aikaa kunnolla ja vettäkin tuli aika hyvin. Ihanaa!

Tuli mieleen lapsuus ja heinänteko.

Hevonen veti heinäkuormaa, me lapset oltiin kuorman päällä polkemassa tiiviimmäksi. Kyllä kirveli ihoa illalla saunassa!

Vierailija
15419/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jyrisi jonkun aikaa kunnolla ja vettäkin tuli aika hyvin. Ihanaa!

Tuli mieleen lapsuus ja heinänteko.

Hevonen veti heinäkuormaa, me lapset oltiin kuorman päällä polkemassa tiiviimmäksi. Kyllä kirveli ihoa illalla saunassa!

Meilläpäin tuoksui ihan puimiselle tänään. Hellettä ja siihen sade päälle. Siitäkin tuli lapsuus mieleen.

Vierailija
15420/24139 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä :)

Ketju on lukittu.