Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Kiitän mukavista viesteistä ja ajatuksista mitä ketjussa on ollut. Noin pari vuotta tänne kirjoitin ja nyt se päättyköön. Hyvää jatkoa ja elämää toivotan. Ehkä tämän viestin myötä pystyn ketjun jättämään ja hyvä niin.
-Pitkis
Vierailija kirjoitti:
Doris tekee keksityillä hahmoillaan nyt näköjään tästäkin ketjusta Päästä irti -ketjun kaltaisen ihmissuhde- ja tunnevääntöketjun kun siellä ei enää käy kukaan kommentoimassa...
Saatiinpahan vauvaan taas uusi hullu; Dorishullu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris tekee keksityillä hahmoillaan nyt näköjään tästäkin ketjusta Päästä irti -ketjun kaltaisen ihmissuhde- ja tunnevääntöketjun kun siellä ei enää käy kukaan kommentoimassa...
Monikossa, kiitos! Meitä on täällä ollut taas ainakin kolme turhautumassa viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikossa, kiitos! Meitä on täällä ollut taas ainakin kolme turhautumassa viime aikoina.
Kyllä, kyllä! Ja ne kolme ovat kanssasi samassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän mukavista viesteistä ja ajatuksista mitä ketjussa on ollut. Noin pari vuotta tänne kirjoitin ja nyt se päättyköön. Hyvää jatkoa ja elämää toivotan. Ehkä tämän viestin myötä pystyn ketjun jättämään ja hyvä niin.
-Pitkis
Voi rakas Pitkis!
Tämä seitsenkymppinen, joka sinulle kirjoitti, voi olla dementoitunut vanhus, joka äreissään purkaa sinuun mielipahaansa. Yrittää muuttaa sinua, kun ei ole muuta sisältöä enää elämässä. Ohita hänen mielipiteensä. Minä tykkään sinusta ja sinun jutuistasi, tykkään äidistäsi ja ymmärrän, että olette läheisiä. Ymmärrän myös, miten kauaskantoiset seuraukset kiusaamisella voi olla. Tärkeintä, että pidät itsestäsi huolta, teet asioita, joista nautit. Hyvää elämää sinulle! Ja mieluusti kuulisin kuulumisiasi jatkossakin. Tv äikänope
Vierailija kirjoitti:
-Pitkis
Heippa Pitkis
Hyvää jatkoa Sinulle, kerrohan joskus kuulumisia, moni sinua täällä lukee mielellään.
Me tultiin just kaupasta, kaksi sadekuuroa osui kohdalle. Kotipiha aivan kuiva, siis kuurosateita olivat
Doris
Lammas, mitä kujluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pitkis
Heippa Pitkis
Hyvää jatkoa Sinulle, kerrohan joskus kuulumisia, moni sinua täällä lukee mielellään.
Me tultiin just kaupasta, kaksi sadekuuroa osui kohdalle. Kotipiha aivan kuiva, siis kuurosateita olivat
Doris
Lammas, mitä kujluu?
*kuuluu?
Minä en ainakaan piruuttanikaan lopettaisi kirjoittamista. Kirjoittaisin ihan tuon riidankylväjän harmiksi vieläkin pidemmin ja yksityiskohtaisemmin.
Ja sekin räyhääjäakka, jos todellinen 70- vuotias oli, niin taisi olla maistissa ja helle vitutti.
Mä niitä perhosjuttuja myös kaipaan 😉
Pitkis, kaikkea hyvää elämääsi!
Tämä päivä on mennyt ihan huilatessa, surffaillessa. No, tein minä härkis-kesäkurpitsapaistosta.
Onneksi vähän tuulee ja välillä on pilvistä, ei tunnu niin kuumalta.
Uimassa kävin. Oli sopivan pilvistä eikä ihmisiäkään liikaa. Sitten jääkaappikylmää tonnikalasalaattia ja makeaa jääkahvia. Parvekekukat on kasteltu hellepäivää varten jo aamulla ja siivoukset onneksi tehty eilen. Nyt vain lomailua loppupäivä.
Hengissä, minä muut kaupungissa. Kävin kiertelemässä autolla ympäri kaupunkia. Tykkään liikennevaloista, on selkeää, kuka saa mennä. Skuuttimuistutus oli hyvä, niitä näkyi paljon ja niiden kassa pitää varoa. Yksi pikkuinen pyörälijäkin oli tarkasti varottava. Jäin koukkuun, huomenna taas!
Vierailija kirjoitti:
-Pitkis
Kiitos itsellesi 💓, mutta älä anna muiden ajaa sinua täältä pois. Meitä on täällä useitakin, jotka lukee mielellään kirjoituksiasi. Olen minäkin varmasti ehdottanut aika ajoin sulle jotain, mutta ne on nimenomaan olleet ehdotuksia eikä vaatimuksia. Minäkin olen ratkaisukeskeinen ihminen, mutta elämäni varrella oppinut sen, että joskus kuunteleminen on se, mitä toinen kaipaa. Kirjoitat hyvin ja monipuolisesti, joten saatat kuulua niihin ihmisiin, jotka jäsentävät omia ajatuksiaan kirjoittamalla.
Mun toiveeni on, että et lähde. Jos tunnet tarvitsevasi nyt irtioton tästä ketjusta, niin pidä taukoa. Mutta olisi mukavaa, jos jonain päivänä kuitenkin palaisit takaisin.
T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana
Tämä seitsenkymppinen, joka sinulle kirjoitti, voi olla dementoitunut vanhus, joka äreissään purkaa sinuun mielipahaansa.
Tämähän oli piristävä diagnoosi. Dementiaanhan kuuluu hyviä päiviä ja huonoja. Eli yhtenä päivänä kiukutellaan jollekin ja toisena elämä on mukavaa. Eli kirjoituksiin on tullut varmasti molempia kommentteja ja hetken päästä kirjoittaja ei muista koko palstaa. Mielenkiinnolla jatkoa odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetää mieltä matalaksi kun Metsa Manin tubekanava kaapattiin ja poistui tubesta, saa nähdä menikö se lopullisesti vai saako Mani vielä kanavansa takaisin? Mitä minä nyt katson?
Varmasti tietysti itellään Metsa Manilla on varmasti vielä pahempi mieli nyt. Ei varmaan ole helppo homma kanavan palautus, jos ylipäätään mahdollista.
Tuli tästä mieleen vähän samanlainen tapaus. Seurasin vuosia erästä ulkomaalaista rekkakuskia. Kuvasi videoita reissuistaan pitkin Eurooppaa. Monesti ajoi samojakin reittejä. Opin tunnistamaan eri kaupunkeja ja eräskin pienen paikkakunnan iso mahtava kirkko jäi mieleeni. Ei puhunut englantia joten käännösohjelma käänsi tekstit monesti miten sattuu. Ymmärsin silti paljon.
Sitten myöhemmin koko tuo tili poistui. Ei mitään ilmoitusta tai selitystä asiaan joten mietin kävikö hänen
Minäkin teen joskus samaa, tulee paha mieli kun toinen on nähnyt vaivaa kuvaamisessa eikä kukaan katso.
Toisaalta olen nähnyt senkin että joku tekee traumavideon eli tulossa vaikka häätö tai sairastuu ja saa sillä lisää seuraajia. Yhtäkkiä ongelma poistuukin. Yksi amerikkalainen nainen teki näin. Lakkasin seuraamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pitkis
Voi rakas Pitkis!
Tämä seitsenkymppinen, joka sinulle kirjoitti, voi olla dementoitunut vanhus, joka äreissään purkaa sinuun mielipahaansa. Yrittää muuttaa sinua, kun ei ole muuta sisältöä enää elämässä. Ohita hänen mielipiteensä. Minä tykkään sinusta ja sinun jutuistasi, tykkään äidistäsi ja ymmärrän, että olette läheisiä. Ymmärrän myös, miten kauaskantoiset seuraukset kiusaamisella voi olla. Tärkeintä, että pidät itsestäsi huolta, teet asioita, joista nautit. Hyvää elämää sinulle! Ja mieluusti kuulisin kuulumisiasi jatkossakin. Tv äikänope
Kuule, äikänope. Täällä tämä seitsemänkymppinen (toinen ope), joka ei ole äreissään eikä pura mielipahaansa keneenkään. Eikä sairasta dementiaa.
Tehköön kukin kuinka haluaa. Minun tekstejäni on lainattu vain osin ja yksi jossa kerron itsestäni, on hävinnyt kokonaan.
Tottakai minusta se pahis tuli :). Ok. Tarkoitukseni oli hieman valaista hyväksikäytettävän ja turhautuneen ihmisen ahdasta polkua, mutta hän ei sitä tarvitse. Niin on moni täällä tehnyt. Asia klaari!
Minä kirjoitan tänne silloin kun kirjoitan. Kertaakaan en ole tahallani ilkeillyt kenellekään.
Kyse on siitä, miten kukin tulkitsee sanat. Ne tulkitaan aina itsestä käsin ja omien kokemusten näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Merkillinen Vaikeuksien Kuningatar tuo Pitkis. Hänellä on kaikkein vaikeinta aina. Ei käy töissä, mutta töissäkäyvää huonokuntoista äitiä pitää hyysätä. Koiransa syö paremmin kuin hän itse. Itsesäälinen marttyyri, sen kuvan tässä hänestä saa. Toistelee vanhempiensa juttuja mm kovasta työnteosta eikä itse käy töissä, vaan jotain opiskella räpeltää. Mitenkään ei edistä omaa hyvinvointiaan.
Tietysti hän saa kirjoittaa mitä haluaa, mutta melko vilkkaalla mielikuvituksella on nähtävästi varustettu. Suuttuu, jos hänelle kommentoi kirjoituksiaan. Tarinoi autovaikeuksista pitkään. En tiedä ketä kiinnostaa.
Olisko hänen syytä alkaa blogata ja pistää heti kommentit kiinni. Tai perustaa tänne oma palsta, kun mikään ei käy. Minunkin tekstejäni on saanut poistettua, jota ihmettelen.
Pitäisi ymmärtää, ettei kukaan hänen kanssaan vaikeuksista kilpaile. Pitäköön vaikeutensa kaikin mokomin. Jos ruikutus
Tämä on ilkeästi kirjoitettu! Kuka tunnustaa?
Ei nyt pidä alkaa antamaan täällä mitään diagnooseja toisille. Ei kuulu hyviin tapoihin sekään. - sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, sataa ja jyrähtelee!
Toivottavasti tulee vettä reilusti että kastelee maata.
No eipä kauaa satanut!
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pidä alkaa antamaan täällä mitään diagnooseja toisille. Ei kuulu hyviin tapoihin sekään. - sivusta
En ole antanutkaan. Kirjoitin, että hänellä voi olla dementia. Kukapa tarkasti tietää itsestäänkään, mitä piileviä sairauksia on. Päätarkoitus oli huomauttaa, ettei kenenkään kirjoituksia kannata ottaa tosissaan. Ei tiedetä, onko ne kirjoitettu sairaana, juovuksissa tai lääketokkurassa. Tai vain provoillen. Ei siis kannata provosoitua mistään.
Aina joku ärsyyntyy, mutta se on hänen asiansa. Ei sellaiseen kannata jäädä kiinni tai alkaa laajasti perustelemaan/puolustamaan mitään. Ei kukaan meistä ole tilivelvollinen kuin itselleen.