Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15021/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetää mieltä matalaksi kun Metsa Manin tubekanava kaapattiin ja poistui tubesta, saa nähdä menikö se lopullisesti vai saako Mani vielä kanavansa takaisin? Mitä minä nyt katson?

Varmasti tietysti itellään Metsa Manilla on varmasti vielä pahempi mieli nyt. Ei varmaan ole helppo homma kanavan palautus, jos ylipäätään mahdollista.

Tuli tästä mieleen vähän samanlainen tapaus. Seurasin vuosia erästä ulkomaalaista rekkakuskia. Kuvasi videoita reissuistaan pitkin Eurooppaa. Monesti ajoi samojakin reittejä. Opin tunnistamaan eri kaupunkeja ja eräskin pienen paikkakunnan iso mahtava kirkko jäi mieleeni. Ei puhunut englantia joten käännösohjelma käänsi tekstit monesti miten sattuu. Ymmärsin silti paljon.

Sitten myöhemmin koko tuo tili poistui. Ei mitään ilmoitusta tai selitystä asiaan joten mietin kävikö hänenkin tililleen samoin. En usko, että suunnitteli sen poistoa. Välillä vieläkin mietin mitä hänelle kuuluu. Oli senverran vanhempi mies, ettei varmaan enää aja ja on eläkkeellä jo. En ole löytänyt enää toista seurattavaa tämän jälkeen aiheeseen liittyen. Hänellä oli leppoisaa ja hauskaa juttua ja oli mukavaa seurata. Seuraajiakin melko paljon ja katselukertoja. 

Vierailija
15022/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletin sanoi irti piiiitkän sopimuksensa. Voe kilin kellit... mutta jos ulkoilman lämpötila laskis muutamalla asteella pitemmäksi aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15023/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetää mieltä matalaksi kun Metsa Manin tubekanava kaapattiin ja poistui tubesta, saa nähdä menikö se lopullisesti vai saako Mani vielä kanavansa takaisin? Mitä minä nyt katson?

Varmasti tietysti itellään Metsa Manilla on varmasti vielä pahempi mieli nyt. Ei varmaan ole helppo homma kanavan palautus, jos ylipäätään mahdollista.

Tuli tästä mieleen vähän samanlainen tapaus. Seurasin vuosia erästä ulkomaalaista rekkakuskia. Kuvasi videoita reissuistaan pitkin Eurooppaa. Monesti ajoi samojakin reittejä. Opin tunnistamaan eri kaupunkeja ja eräskin pienen paikkakunnan iso mahtava kirkko jäi mieleeni. Ei puhunut englantia joten käännösohjelma käänsi tekstit monesti miten sattuu. Ymmärsin silti paljon.

Sitten myöhemmin koko tuo tili poistui. Ei mitään ilmoitusta tai selitystä asiaan joten mietin kävikö hänenkin tililleen samoin. En usko, että suunnitteli sen

Olipa kerran sellainen kanava kuin Elevator Adjuster, New Yorkilainen vanhempi hissiasentaja / huoltomies. Mielenkiintoisia videoita ja vuosikymmenten varrella opittuja niksejä.

Joutui poistamaan kanavansa eläkkeellejäännin yhteydessä eläkeyhtiön vaatimuksesta.

Vierailija
15024/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuletin sanoi irti piiiitkän sopimuksensa. Voe kilin kellit... mutta jos ulkoilman lämpötila laskis muutamalla asteella pitemmäksi aikaa?

Nythän niitä saa edullisesti, ensi kesää ajatellen. 

Vierailija
15025/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten myöhemmin koko tuo tili poistui. Ei mitään ilmoitusta tai selitystä asiaan joten mietin kävikö hänenkin tililleen samoin. En usko, että suunnitteli sen

Mun mies on niin ihana, että jos hän huomaa jonkun tubekanavan, jolla on vain muutama katsoja, hän katsoo sen " ettei sillä olis niin paha mieli, kun kukaan ei katso". Mieheni on muutenkin äärimmäisen kiltti ja empaattinen.

Vierailija
15026/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.30 herännyt ilman herätystä hiukka myöhemmin. Eilen jalkapallotrillerin jälkeen alkoi ukkostamaan oikein kunnolla. Kävin nauttimassa terassilla sateesta ja salamoinnista. Vielä kolmekymppisenä olisin varmaan kiskonut kaikki sähköjohdot irti ja pysytellyt sisätiloissa. Nyt luotan, että vikavirtasuojaimet toimii ja metsässä oleva tukiasemamasto toimii ukkosenjohdattimena.

Viikonloppuna olin tutun mökillä Sangria-partyssa. Ruokaa, juomaa, biisiraatia ja liikkuvuushaastetta. Vieläkin nauraa ihan katketakseen, kun illan videoita katselee. Kyllä piristi.

Vierailija
15027/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitäkin, että miksi pitää toisten elämästä tehdä omia tulkintojaan, kun ei kuitenkaan tiedä yhtään mitään. Jos me teemme näin ja se meillä paras vaihtoehto ja saadaan elämämme ja tilannettamme parannettua niin sitten se on meillä paras vaihtoehto. Mitä siitä sitten inttämään ja arvostelemaan. Minäkin typeränä tänne aina vastailen ja yritän oikoa milloin mitäkin väärinkäsitystä, mutta alkaa sekin jo ärsyttää. Pitää kai rahoittaa kirjoittamista.

Harvoin pyydän myös kenenkään viestiä poistoon (omiani poistatan), mutta en siedä sitä jos meitä pidetään jonain kiittämättöminä ruikuttajani sentään jotka vaativat liikaa. Ei se nyt niin ole sentään jos sinulla on sattunut olemaan vaikeampaa ainakin välillä kuin meillä. Pahoittelut, mutta en jaksa nyt tälläistä yhtään. 

Kannattaa vähän katsoa mitä kirjoittelee tänne. Aina on vaara, että joku lukee viestisi ja ottaa kantaa. Niinhän ei saa tehdä, koska se on mielestäsi kiusaamista. 

Vierailija
15028/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran yli neljään viikkoon nyt osui kohdalle 10 minuutin sadekuuro. 

Vanha kansa sanoo, että sieltä mistä ukkonen kuluvana vuonna ensimmäisen kerran nousee, sieltä se tulee sen kesän aikana jatkossakin. Olen vuosien varrella todennut sanonnan pitävän useimmiten paikkansa. Tosin tänä kesänä ei ukonilmaa meilläpäin ole vielä ollut. Pelkään ukkosta, kerran olen tehnyt tuttavuutta hyvin läheltä pallosalaman kanssa. SInä kesänä ilma oli ukkosella niin sähköä täynnä, että vaikka sähköt meni langalla "juoksi" pallosalamoita ja valot syttyi tuvassa. Luomusähköä siis!

Trombinkin olen nähnyt, meni kotini ohi nurkkia hipoen ja vei seipäiltä heinät mennessään. Löytyi kilometrin päästä kyläläisen saunan katolta.  Pieni veljeni oli pihassa leikkimässä samaan aikaan, setäni huomasi trombin ja nakkasi veljeni niskaperse -otteella talliin suojaan.

Vierailija
15029/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aion mennä taas ajamaan autoa, ihan kaupungin keskustaan asti. Pitäkää peukkuja! Liikennemerkit on kerrattu. Ennen sairauttani ajoin joka päivä työmatkat, mutta nyt on kahdeksan vuoden tauko ollut. Nautin niin taas tästä.

Vierailija
15030/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään aion mennä taas ajamaan autoa, ihan kaupungin keskustaan asti. Pitäkää peukkuja! Liikennemerkit on kerrattu. Ennen sairauttani ajoin joka päivä työmatkat, mutta nyt on kahdeksan vuoden tauko ollut. Nautin niin taas tästä.

Saispa saman itseluottamuksen takaisin. En ole yli kymmeneen vuoteen ajanut autoa ja olen kuitenkin vielä siihen nähden nuori, että korttini on niin kauan voimassa, etten tiedä onko maapalloa enää edes olemassa.

Vierailija
15031/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa vähän katsoa mitä kirjoittelee tänne. Aina on vaara, että joku lukee viestisi ja ottaa kantaa. Niinhän ei saa tehdä, koska se on mielestäsi kiusaamista." 

En minä ole todennut niin, mutta jos toinen ilkeästi kirjoittaa, että meidän perhe esim kuvittelee olevansa parempi kuin muut tai että haluamme näyttää muille tai selkeästi haastaa riitaa niin en minä sellaista halua hyväksyä. Neuvoja voi antaa sekä mukavasti kommentoida, mutta ei tarvisi ilkeillä ja tehdä johtopäätöksiä mistään kuten esim siitä, että riitojen yms vuoksi muutimme entiseltä paikkakunnalta. Ei tälläinen pidä paikkaansa ja sellainen väärä tulkinta ärsyttää ja en voi olla oikaisematta toisen vääriä käsityksiä asioista. Ei kaikkeen myös aina tarvitse puuttua jos omat tulkinnat asiosta ovat hataralla pohjalla.

Minä teen virheen siinä, että kirjoitan liikaa tänne ja liian henkilökohtaisesti. Sen vuoksi saan sitten maksaa tästä, koska harvoin täällä kysellään toisten asiosta näin tarkasti. En minäkään toisten rahajutuista, eläkkeen suuruudesta, asuinkuvioista tai sukulaissuhteista ole kysellyt. Kyllä olen jättänyt ne jutut täysin pois, vaikka moni on esim eläkkeelle jää mistään kirjoittanut monesti. 

Vierailija
15032/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa "äikänope" ja paskatrolli olla yksi ja sama.

Molemmat osaavat aiheen ohi- jankkauksen ja ovat yht'aikaa paikalla.

Kukahan täällä nyt jankkaa?

Sinä itse.

Vierailija
15033/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sataa ja jyrähtelee!

Toivottavasti tulee vettä reilusti että kastelee maata.

Vierailija
15034/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillinen Vaikeuksien Kuningatar tuo Pitkis. Hänellä on kaikkein vaikeinta aina. Ei käy töissä, mutta töissäkäyvää huonokuntoista äitiä pitää hyysätä. Koiransa syö paremmin kuin hän itse. Itsesäälinen marttyyri, sen kuvan tässä hänestä saa. Toistelee vanhempiensa juttuja mm kovasta työnteosta eikä itse käy töissä, vaan jotain opiskella räpeltää. Mitenkään ei edistä omaa hyvinvointiaan.

Tietysti hän saa kirjoittaa mitä haluaa, mutta melko vilkkaalla mielikuvituksella on nähtävästi varustettu. Suuttuu, jos hänelle kommentoi kirjoituksiaan. Tarinoi autovaikeuksista pitkään. En tiedä ketä kiinnostaa.

Olisko hänen syytä alkaa blogata ja pistää heti kommentit kiinni. Tai perustaa tänne oma palsta, kun mikään ei käy. Minunkin tekstejäni on saanut poistettua, jota ihmettelen. 

Pitäisi ymmärtää, ettei kukaan hänen kanssaan vaikeuksista kilpaile. Pitäköön vaikeutensa kaikin mokomin. Jos ruikutus tekee elämästä parempaa, niin sitä sitten jatkamaan, mutta aina on vaara että joku toinen ottaa kantaa. Sitä ei saa tehdä. Olen seurannut tätä hahmoa Vauvassa pitkään.

Vierailija
15035/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi skuutit, niitähän ei vielä 8 vuotta sitten liikenteessä ollut.

Vierailija
15036/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa vähän katsoa mitä kirjoittelee tänne. Aina on vaara, että joku lukee viestisi ja ottaa kantaa. Niinhän ei saa tehdä, koska se on mielestäsi kiusaamista." 

En minä ole todennut niin, mutta jos toinen ilkeästi kirjoittaa, että meidän perhe esim kuvittelee olevansa parempi kuin muut tai että haluamme näyttää muille tai selkeästi haastaa riitaa niin en minä sellaista halua hyväksyä. Neuvoja voi antaa sekä mukavasti kommentoida, mutta ei tarvisi ilkeillä ja tehdä johtopäätöksiä mistään kuten esim siitä, että riitojen yms vuoksi muutimme entiseltä paikkakunnalta. Ei tälläinen pidä paikkaansa ja sellainen väärä tulkinta ärsyttää ja en voi olla oikaisematta toisen vääriä käsityksiä asioista. Ei kaikkeen myös aina tarvitse puuttua jos omat tulkinnat asiosta ovat hataralla pohjalla.

Minä teen virheen siinä, että kirjoitan liikaa tänne ja liian henkilökohtaisesti. Sen vuoksi saan sitten maksaa tästä, kosk

Nyt muovaat taas totuutta minun kohdallani, koska suutuit ja kerrot oman käsityksesi. Olemme mm eri ikäisiä, elämänkokemusta minulla pian 70 vuotta, sinulla ehkä 30?

YMMÄRRÄ SE, ETTÄ SINÄ ET VOI TILATA OMIIN KIRJOITUKSIISI VAIN ITSEÄSI MIELLYTTÄVIÄ KANNANOTTOJA. 

ETKÄ SINÄ VOI SIIS HALLITA TÄTÄ PALSTAA JA SEN KIRJOITTAJIA MITENKÄÄN. M I E T I.

Vierailija
15037/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillinen Vaikeuksien Kuningatar tuo Pitkis. Hänellä on kaikkein vaikeinta aina. Ei käy töissä, mutta töissäkäyvää huonokuntoista äitiä pitää hyysätä. Koiransa syö paremmin kuin hän itse. Itsesäälinen marttyyri, sen kuvan tässä hänestä saa. Toistelee vanhempiensa juttuja mm kovasta työnteosta eikä itse käy töissä, vaan jotain opiskella räpeltää. Mitenkään ei edistä omaa hyvinvointiaan.

Tietysti hän saa kirjoittaa mitä haluaa, mutta melko vilkkaalla mielikuvituksella on nähtävästi varustettu. Suuttuu, jos hänelle kommentoi kirjoituksiaan. Tarinoi autovaikeuksista pitkään. En tiedä ketä kiinnostaa.

Olisko hänen syytä alkaa blogata ja pistää heti kommentit kiinni. Tai perustaa tänne oma palsta, kun mikään ei käy. Minunkin tekstejäni on saanut poistettua, jota ihmettelen. 

Pitäisi ymmärtää, ettei kukaan hänen kanssaan vaikeuksista kilpaile. Pitäköön vaikeutensa kaikin mokomin. Jos ruikutus

Olen luonteeltani  ratkaisukeskeinen ja auttavainen ihminen. En valita omaa elämääni/vaikeuksia muiille vaan teen ongelman eteen sen minkä voin sen korjaamiseksi.

Tietenkin oletan että kaikki muutkin valittajat valittaa vain sen vuoksi, ettei tiedä miten asian ratkaisisi. Olen väärässä.

Kaikki eivät halua ratkaisua - he haluavat vain valittaa. Kun tarjoan ratkaisuvaihtotehtoja tms. he kääntävät selkänsä :D ja sama ruikutus jatkuu. Ovat aika raskaita ihmisiä, vältän pitkää kohtaamista - eivät anna mitään, vaan vievät energiaa. Haluan vain auttaa ihmistä, mutta he haluavat jatkaa valitustaan, ovat sitä sorttia.

Sama täällä keskustelupalstalla. Otan mielelläni kantaa, enkä ymmärrä miksi ei kirjoitusta voisi kommentoida - kukin tyylillään. Sitä sanotaan keskusteluksi. Kaikenlaiset näkökannat on mukavia.

Vierailija
15038/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen ihan mielelläni Pitkiksenkin juttuja. Minuakin kyllä ärsyttää se ettei hän tunnu edes haluavan yrittää muutosta elämäänsä vaan perustelee kaiken kiusaamistaustallaan.

Tekisi mieli ravistella- jos jatkat noin niin samaa yksinäistä junnaamista elämäsi on hamaan loppuun asti. 

Äläkä näistä suutu, meitä taitaa olla monta muutakin jotka ajattelemme näin ja toivomme elämääsi uusia tuulia.

Vierailija
15039/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää, ettei kukaan hänen kanssaan vaikeuksista kilpaile.

Kuittaan. Sama luonne minulla. En pysty käsittämään pelkkää valitusta. Tunsin pari vastaavaa aikoinaan. Juuttuvat vanhaan kierimään eivätkä pyri muuttamaan tilannetta. Näitä raskaita ihmisiä olen itsekin poistanut tuttavapiiristäni.

Tämä on keskustelupalsta. Keskusteluun saa ottaa osaa se, joka haluaa. Rajoitteita ei ole eikä ylintä keskustelumestaria, joka päättäisi kenen keskustelutaito on paras. 

Usein kyse on tietämättömyydestä ja muiden kautta ohjautuvuudesta.

Vierailija
15040/24139 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Merkillinen Vaikeuksien Kuningatar tuo Pitkis. Hänellä on kaikkein vaikeinta aina. Ei käy töissä, mutta töissäkäyvää huonokuntoista äitiä pitää hyysätä. Koiransa syö paremmin kuin hän itse. Itsesäälinen marttyyri, sen kuvan tässä hänestä saa. Toistelee vanhempiensa juttuja mm kovasta työnteosta eikä itse käy töissä, vaan jotain opiskella räpeltää. Mitenkään ei edistä omaa hyvinvointiaan.

Pitäisi ymmärtää, ettei kukaan hänen kanssaan vaikeuksista kilpaile. Pitäköön vaikeutensa kaikin mokomin. Jos ruikutus tekee elämästä parempaa, niin sitä sitten jatkamaan, mutta aina on vaara että joku toinen ottaa kantaa. Sitä ei saa tehdä. Olen seurannut tätä hahmoa Vauvassa pitkään."

En tiedä mitä tähän sanoisin. Sinulla on siis oikein tapana seurata kirjoituksiani. Sinun viestisi kertoo taas jotain sinusta, vaikka et ehkä sitä näe. Se kertoo siitä miten päätät kirjoittaa ikävästi tuntemattomasta ihmisestä.

Miksi sinun täytyy kaikkea kirjoittamaani arvostella. Kyllä minä ihan oikeasti esim olen huolissani äidistäni ja tänne monesti tunteella kirjoitan asioista. Olen monet kerrat kirjoittanut, että pyrin löytämään hyviä asioita elämässäni. Samalla jos ymmärrät niin ei ihminen voi valita sitä onko töissä vai ei. Täällä on lukuisia ketjuja, joissa ihmiset kirjoittavat töihin pääsyn vaikeuksista. Näin jos minäkin kuuluun tähän joukkoon niin en voi sitä hävetä. Vanhemmillani töitä riittää ja se onkin ristiriitaista jos katsoo omaa tilannettani. Silti en minä tätä häpeä ja elämässäni moni asia on vaikuttanut.

Kyllä minä koen, että opiskelu on satsaus omaan hyvinvointiini. Minullahan on amnattikin, vaikka ei monikaan sitä ehkä muista. Näin on minulla sentään jotain tehtynä ja kuka täällä on täydellinen. En minä nyt mitenkään huonossa jamassa moniin nähden ole.

Samalla joku näköjään niin kovasti ärsyyntyy jos välillä mainitsen vaikeista jutuista. En minä aina niistä kirjoita ja nyt joku ottaa ne viestit jossa jotain mainitsin näköjään tikunnokkaan, vaikka moni kirjoittaa vastaavista. Ei kaikki aina voi olla iloista ja elämä hyvää, vaikka itsekin pyrin näkemään hyviä asioita. Samoin mitään en keksi ja kyllä totuudella kirjoitan. Ja liikaa kirjoittaminen taas ärsyttää joitakin ja sekin näköjään esille nouseva asia.

En minä myöskään itsestäni tänne  mitään esiin nostettavaa kirjoittajaa halunnut. Ei se koskaan ole ollut tarkoitukseni vaan näköjään minut vaan nostetaan esiin tahtomattanikin. Neuvoja saa antaa, mutta en minä ilkeilyä siedä ja eikä minun tarvitse sellaista katsella. Jos oikeasti katsoisi viestejäni niin kyllä niissä on muutakin kuin valitusta joka näköjään on liikaa joillekin.

Olkoon tämä nyt tässä osaltani. Jatkakaa te omalta osaltanne. En itse edes ikinä halunnut nimimerkkiä. Se vaan tuli minulle kuin sattumalta kirjoittaessani liikaa tänne. Kai elämänsä aikaa voi muutenkin viettää ja ei tarvitse muiden enää ärsyyntyä minusta tai kirjoittamistani jutuista yhtään enempää. Minä kirjoitin tänne elämästäni, asioistani ja päivistäni ehkä ajatuksiani purkaen ja muiden viestejä lukien. Ei tällä muuta tarkoitusta ole ollut. Sitten kirjoitan jonkin väärän viestin väärin sanoin ja lopputulos on tässä.

Ketju on lukittu.