Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21895)
Vierailija kirjoitti:
Mummolassa taas hiljaista ja kohta siistiäkin. Tavarat löytävät paikkansa ja uudet piirustukset seinänsä.. Sydän ikävöi jo melskaajia. Pian saadaan urahtelevat teinit mummolaan. Heidän kanssaan sydän sulaa. Haluavat hellyyttä ja huomiota, mutta luulevat ettei enää teininä saa tulla mummon siltettäväksi.ja halittavaksi. Nämä elämän jälkiruuat, (kuningatar Silvian mukaan), täyttävät kyllä sydämen vatsan sijasta. Olen kiitollinen. Vähän väsynyt.
Ihanasti kuvailtu Minäkin haluan olla tuollainen mummo joskus jollekin!
Yleensä juhannukseksi on saanut poimia pihalta pionit ja jasmikkeet maljakkoon, mutta nyt pionit eivät ole lähelläkään aukeamista,kovia nuppuja vain paljon. Jasmikkeessa jokunen oksa kukassa, niitä napsin napsin sisälle ja tuoksuvat nyt makeasti täällä. Toivottavasti säilyvät mökille asti hyvänä. Mökillä kukkii sentään valkoinen juhannusruusu nimensä mukaisessa aikataulussa ja käyn hakemassa vielä koiranputkea sen kaveriksi asetelmiin.
Eilen käytiin kauppaostokset juhannukseksi ja pakkailtiin tavaroita sekä siivottiin. Kohta lähdetään ajelemaan mökille. Epävakaista ja viileää säätä luvassa, mutta lasitetulla terassilla tarkenee juhannusta juhlia vaikka vettä sataisikin. Seura ja ruoka on ainakin hyvää.
Täällä kun on nyt kovasti toivoteltu kaikenlaista, niin toivon minäkin kaikille tasapuolisesti hyväntuulista juhannuksen aikaa!
Vähän masentaa, ollaan tosi paljon puhuttu miehen kanssa hänen alkoholin käytöstä. Hän jopa sanoi joskus vuodenvaihteessa että en tule näkemään häntä humalassa tänä vuonna, eilen taas hän oli kännissä kun tulin jumpasta kotiin.
Miksi? Miksi olen valinnut mokoman juopon puolisokseni.
Kiitos kysymästä. Suorastaan erinomaista. Istuskelen kuistilla kahvikupin kanssa ja kuuntelen kun linnut laulaa.
Pihani alkaa olla vihdoin valmis ja mieleiseni. Kasvihuoneessa on taimet paikoillaan ja odotan kovasti, mitä se tuottaa. Olen istuttanut sinne epätavanomaisiakin taimia.
Lapsi perheineen tulee juhannuksen viettoon tänne ja odotan heitä kovasti.
Tulossa ihana viikonloppu, vaikka sää ei oikein suosikaan.
Todella huonosti nukuttu katkonaine yö, palelee. Ajattelin itseäni hemmotella ja tilata pizzaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kirjoituksesta ole kiinni vaan mieliala muuttuu, ettei mikään itsensä ilmaisu tunnu luontevalta. Samalta tuntuu livenä kommunikoimisessakin.
Helpompi sitä on nyt puhua lampaalle, kuin ihmiselle.
Mä puhun aika usein mun kissalle ja koiralle. Mieluummin kuin kenellekään ihmiselle. Mutta kirjoitan myös päiväkirjaa.
Minun työkaveri sanoi kerran että tykkää eläimistä,ei ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Mie huomasin tän ketju viime vuan. Ehä mie paljo olt kerint kirjottelemmaa, mut jottai kuulumissii kuitekii. Meil just alkoit kukkii juhannusruusut. Luppiinit o oikee mahtavii täl hetkel. Mie aattelin tehä juhannukseks täytekakkuu, oikee mansikkoi laittasin pääl ja kuohukermaa välii ja pääl.. Männöö kiel mukan ko tulloo hyvää! Miun mammain sano, et männöö kiel persiisee, mut en mie kehtaa rummii puhhuu tääl 🤭
Hyvvää juhannust siul myös!
Hyvää päivänjatkoa
Siul en toivottant mittää. Enkä toivota nytkää.
Kolakka ilma, sadetta luvattu.
Pyöräillen kaupassa- ei tarvinnut kastua. Olikin paljon ihmisiä ostoksilla.
Ei ollut yhtään liikaa pitkälahkeinen- ja hihainen asu! Hanskatkin olis voinu olla kädessä.
Hyvin onnistui istutusallas jonka laitoimme muurikivistä viime viikolla. Laitettiin siihen kuunliljoja, syysastereita, daalioita ja orvokkeja. Saa nähdä miten kotiutuvat.
Rauhallista kotoilua vietämme kuten aina. Onneksi ei tarvitse lähteä minnekään!
💐- laitan vielä tuon kun sitä olen jo pitkään käyttänyt.
Onpa harmillista jos puoliso juo liikaa!
Siinä ei auta sanominen- itsestä pitää lähteä halu rajoittaa tai lopettaa.
Puoliso ja perhe kärsii, ei alkoholisti.
Voimia sinulle tilanteessasi
Ruislinnun laulu korvissani
tähkäpäiden päällä täysikuu
kesäyön on onni omanani
kaskisavuun laakso verhouu
En mä iloitse, en sure, huokaa
mutta metsän tummuus mulle tuokaa...
Eino Leino Nocturne
Tämän myötä tunnelmallista Juhannusta :)
Pysytään pinnalla
Terveisin Doris - reissunainen
Voi rakkaat kirjoittajat: juhannus ja joulu ja muut juhlat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Muistuuko mieleen tämä opetus:
Viikonpäivät, kaikki kuut,
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
lauseen keskellä jos on ne!
Vierailija kirjoitti:
Voi rakkaat kirjoittajat: juhannus ja joulu ja muut juhlat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
Höpsö :) kirjoitetaan: Hyvää Joulua, se on juhlavampi niin. On ns runollinen vapaus...
Sama : Sinä isolla alkukirjaimella keskellä lausetta korostaa kunnioitusta, arvostusta...
Satanut aamusta alkaen, äsken loppui mutta odotettavissa myöhemmin sateen jatkuvan, ei ole menoja tänään joten rento kotipäivä.
Vierailija kirjoitti:
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
En ole tuollaista koskaan kuullutkaan. Olen kai sen verran nuorempi, että ei opetettu koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista jos puoliso juo liikaa!
Siinä ei auta sanominen- itsestä pitää lähteä halu rajoittaa tai lopettaa.
Puoliso ja perhe kärsii, ei alkoholisti.
Voimia sinulle tilanteessasi
Olen käynyt tuon kaiken läpi
Lasteni isä häipyi juopporeissuileen ja minä lohdutin lapsia.Erottiin ja nyt hän kuoli 10 vuotta sitten.Ainahan lapsille jää traumoja siitä mutta nyt ovat perheellisiä ja kunnon kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
Höpsö :) kirjoitetaan: Hyvää Joulua, se on juhlavampi niin. On ns runollinen vapaus...
Sama : Sinä isolla alkukirjaimella keskellä lausetta korostaa kunnioitusta, arvostusta...
Ei. Vain erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Kunnoitus ilmaistaan sanavalinnoilla, ei tekniikalla. Toivotuksissa on virhe. Pitää toivottaa Hyvää joulua ja uutta vuotta! Hyvää vappua! Hyvää pääsiäistä! Tämä on oikeaa suomea. Korttien painajat eivät sitä tiedä, eivätkä kaikki kirjoittajatkaan. Tv äikänope
Onko kukaan nähnyt korttia:
Hyvää joulua / pääsiäistä / syntymäpäivää / ystävänpäivää... ?
Kylläpä vaan nuo juhlat isolla kirjoitetaan, on vakiintunut tapa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
En ole tuollaista koskaan kuullutkaan. Olen kai sen verran nuorempi, että ei opetettu koulussa.
Opetettu vuosien 1980 - 2016 aikaan ainakin Pohjanmaalla. Riippuu tietysti opettajasta, kuinka aktiivinen on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt korttia:
Hyvää joulua / pääsiäistä / syntymäpäivää / ystävänpäivää... ?
Kylläpä vaan nuo juhlat isolla kirjoitetaan, on vakiintunut tapa :)
Kyllä kirjoitetaan pienellä. Korttien tekijät ovat ulkomaalaisia tai muuten puolikielisiä. Vakiintunut tapa on virhe, onhan liika suolankäyttökin virhe, vaikka on vakiintunut tapa. Se ei takaa mitään.
Mummolassa taas hiljaista ja kohta siistiäkin. Tavarat löytävät paikkansa ja uudet piirustukset seinänsä.. Sydän ikävöi jo melskaajia. Pian saadaan urahtelevat teinit mummolaan. Heidän kanssaan sydän sulaa. Haluavat hellyyttä ja huomiota, mutta luulevat ettei enää teininä saa tulla mummon siltettäväksi.ja halittavaksi. Nämä elämän jälkiruuat, (kuningatar Silvian mukaan), täyttävät kyllä sydämen vatsan sijasta. Olen kiitollinen. Vähän väsynyt.