Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21897)
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista jos puoliso juo liikaa!
Siinä ei auta sanominen- itsestä pitää lähteä halu rajoittaa tai lopettaa.
Puoliso ja perhe kärsii, ei alkoholisti.
Voimia sinulle tilanteessasi
Kyllä se alkoholistikin saattaa kärsiä. Vasta jututin yhtä alkoholistia joka murehti eniten sitä mitä hänen juomisensa vaikuttaa lapsiin. Kaikkea kuulemma kokeillut moneen kertaan mutta aina sortuu uudelleen. Todella ahdistunut ihminen, vahvat rauhoittavat lääkkeet käytössä.
eri
Juopot ovat usein tosi mukavia (selvinpäin). Taiteellisia, hauskoja, romanttisia, tunteellisia... tutut erosi, kun mies joi liikaa. Asuvat lähekkäin ja tapailevat. Molemmilla oma koti ja rauha.
Alkoholismi on sairaus
Vierailija kirjoitti:
Voi rakkaat kirjoittajat: juhannus ja joulu ja muut juhlat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Muistuuko mieleen tämä opetus:
Viikonpäivät, kaikki kuut,
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
lauseen keskellä jos on ne!
Ihanaa, että joku muukin tämän muistaa - liekö milleniaali😊
Itse muistan kuinka tämä piti ysärillä opetella koulussa ulkoa ja opettelin. Nyt itse opettajana lausun tätä oppilaille aina tilanteen vaatiessa ja heillä on hauskaa!
Ihan mukavaa muuten kuuluu - kahden tunnin hieronta takana ja perunat kaiketi kypsiä liedellä. Täytyy alkaa syömispuuhiin ja laskeutua pikkuhiljaa juhannukseen, vaikka ohjelmassa ei ole mitään ihmeellistä - tavallista maalaiselämää viljapeltojen ympäröimänä. Sauna on ihan must juttu kyllä tänään!
Rentouttavaa juhannusta kaikille!
Joopa,
Tiskaamaan ryhdyn, vähän siistimistä. Nypin orvokkeja. Eipä tarvitse kastella, luonto pitää huolen. Lannoitan joku päivä, että jaksavat kukkia. Akileijat hehkuu sinisenä, valkoisena ja vaaleanpunaisina, ovatpa kauniita.
Arvi Lind on suomen kieliopin taitaja, häneltä saisivat nuoremmat toimittajat ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt korttia:
Hyvää joulua / pääsiäistä / syntymäpäivää / ystävänpäivää... ?
Kylläpä vaan nuo juhlat isolla kirjoitetaan, on vakiintunut tapa :)
Kyllä kirjoitetaan pienellä. Korttien tekijät ovat ulkomaalaisia tai muuten puolikielisiä. Vakiintunut tapa on virhe, onhan liika suolankäyttökin virhe, vaikka on vakiintunut tapa. Se ei takaa mitään.
Rudolf Koivu, Martta Wendelin, Ulla Paavilainen, Minna Immonen... kuule, ihan suomalaisia ovat
Hehän ovat piirtäneet kortit. Eri ihminen on painanut ne painokoneella tehnyt, ensin latonut kirjainmerkit . Ei siihen Rudolf, Martta tai Minna ole puuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt korttia:
Hyvää joulua / pääsiäistä / syntymäpäivää / ystävänpäivää... ?
Kylläpä vaan nuo juhlat isolla kirjoitetaan, on vakiintunut tapa :)
Kyllä kirjoitetaan pienellä. Korttien tekijät ovat ulkomaalaisia tai muuten puolikielisiä. Vakiintunut tapa on virhe, onhan liika suolankäyttökin virhe, vaikka on vakiintunut tapa. Se ei takaa mitään.
Rudolf Koivu, Martta Wendelin, Ulla Paavilainen, Minna Immonen... kuule, ihan suomalaisia ovat
Hehän ovat piirtäneet kortit. Eri ihminen on painanut ne painokoneella tehnyt, ensin latonut kirjainmerkit . Ei siihen Rudolf, Martta tai Minna ole puuttunut.
Ai ettei piirtäjillä ole mitään tekijänoikeuksia muokata tekstiä omiin kortteinsa? En jaksa uskoa...
Mutta jätetään toki tämä aihe
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eilen käytiin kauppaostokset juhannukseksi ja pakkailtiin tavaroita sekä siivottiin. Kohta lähdetään ajelemaan mökille. Epävakaista ja viileää säätä luvassa, mutta lasitetulla terassilla tarkenee juhannusta juhlia vaikka vettä sataisikin. Seura ja ruoka on ainakin hyvää.
Täällä kun on nyt kovasti toivoteltu kaikenlaista, niin toivon minäkin kaikille tasapuolisesti hyväntuulista juhannuksen aikaa!
Aina ruokaa ja syömistä. Sairasta.
Aika monta kertaa päivässä sitä pitää ihmisen syödä että hengissä säilyy. Iso osa elämää siis, suunnittelu ja kokkailu ja lopulta syöminenkin. Hyvä ruoka, paljon parempi miel. Herkullista juhannusta sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Eilen käytiin kauppaostokset juhannukseksi ja pakkailtiin tavaroita sekä siivottiin. Kohta lähdetään ajelemaan mökille. Epävakaista ja viileää säätä luvassa, mutta lasitetulla terassilla tarkenee juhannusta juhlia vaikka vettä sataisikin. Seura ja ruoka on ainakin hyvää.
Täällä kun on nyt kovasti toivoteltu kaikenlaista, niin toivon minäkin kaikille tasapuolisesti hyväntuulista juhannuksen aikaa!
Ja sinä olet huvitellut syömällä rusinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet huvitellut syömällä rusinoita.
Kommenteista päätellen pikemminkin sitruunaa.
Missä muruseni on? Jenni Vartiainen
Tässäpä päivän biisi
Mukavaa, omannäköistä juhannusta jokaiselle missä ja miten sitten vietättekin!
Kiitos, hyvää kuuluu. Kävimme maanantaina Iron Maidenin keikalla ja huomenna menemme viettämään juhannusta mukavien ihmisten pariin.
Mökille päästy eikä hukuttu ruuhkaan, vaikka vähän siltä näytti. Ajoissa päästiin lähtemään ja nyt mökillä vietetään aikaa. Saa nähdä mitä mökkeilystä tulee. Sääennusteet eivät näytä sata prosenttisen mukavilta. Aika kolea ilma on nyt.
Jägermeisteria ja koskenkorvaa löytyy ja paljon olutta. Eiköhän niillä pysy lämpimänä ja saahan tuon saunankin lämpeemään. Se on juhannus täällä alkanut.
Pojan mökillä kahdestaan minä ja mies. Huomenna lämmitetään sauna, hiukset pestään pehmeällä järvi edellä. Aatto iltana käydään jäätelöllä Nokisenkosken kioskilla. 🔥 Juhannuskokko syttyy klo 21. Hyvää juhannusta kaikille 🌿🌿
Isäni oli alkoholisti. Hän aloitti jo noin 15-vuotiaana juomisen ja jatkoi sitä n. 40-vuotiaaksi ja lopetti, tai oikeastaan piti 20 vuoden tauon, oli raitis ja kuntoili kovasti. Minun ihana isäni, huumorintajuinen, ystävällinen ja monin tavoin lahjakas. Sitten, n. 60-vuotiaana hän alkoi juomaan uudelleen. Hän kuoli viinan ja lääkkeiden yhteisvaikutuksiin 63-vuotiaana. Se huolen määrä, suru ja pettymysten tunteet, kun hän koko elämäni ajan joi, lukuunottamatta tuota 20 vuoden taukoa - se-oli tosi raskasta.
Jos saa aviomiehekseen alkoholistin, kannattaisi erota. Niin äitini teki, mutta olisi kannattanut erota paljon aiemmin.
Aamupäivällä tein pari työhommaa, joita en ole vielä delegoinut muille. Sen jällkeen aloin "siivota työpöytääni" eli kävin tietokoneeltani läpi, onko mulla jotain sellaisia tiedostoja omalla koneellani, joita ei ole vielä firman palvelimella. Löytyi muutamia, mutta ne on sellaisia, että niissä oleva tieto on jo olemassa muissa dokumenteissa. Tänään tuli myös yhdestä työhommasta sähköpostia ihmiseltä, jonka kanssa olen vuosia asioinut, ja kertoi, että jää viikon päästä eläkkeelle ja hänen tilalleen tulee uusi henkilö, joka ottaa yhteyttä elokuussa. Joten mun pitää nyt sitä ennen siirtää se yksi viimeisistä hommista työkaverille, jotta tämä uusi tyyppi ottaa sitten mun sijasta yhteyttä työkaveriini.
Huomiselle luvassa epävakaista säätä. Katsotaan nyt, huvittaako grillata. Oli tarkoituys mennä vapaapäivinä katsomaan ystävääni, mutta nyt siellä on samassa huoneessa yhdellä potilaalla noro ja toisella keuhkokuume. Joten en nyt sitten menekään. Kun mun äitini reilu vuosi sitten oli tuossa samassa paikassa "kuntoutettavana", niin ne soitti mulle, että voiko äidin lähettää nyt suunnilleen heti kotiin, kun siellä osastolla riehuu noro eikä äitiin ollut vielä ilmeisesti ehtinyt tarttua. Sanoin, että voi, vaikka oikeasti ei olisi voinutkaan, koska ulkopuolista apua ei isä ollut ehtinyt vielä järjestää. Taas yksi niitä hetkiä, kun mun poikani joutui käymään viemässä mummiaan vessaan yms. Mutta ainakaan äidin ei tarvinnut kuolla sinne laitokseen.
Mulla on vähän ihmeellinen olo. Sellainen "kaikki on ohi", mutta ei negatiivisella tavalla vaan helpottuneena. Reilun 2 kuukauden päästä alkaa vihdoin mun ikioma elämäni. Pessimisti ei kuitenkaan pety koskaan ja uskon vahvasti Murphyn lakiin, joten 2 kk päästä saatankin sitten jo asua isän luona isän omaishoitajana. Ja se siitä ikiomasta elämästä :D :D Poika on onneksi valmis ottamaan huolehtiakseen mun kissasta ja koirasta, jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä juhannukseksi on saanut poimia pihalta pionit ja jasmikkeet maljakkoon, mutta nyt pionit eivät ole lähelläkään aukeamista,kovia nuppuja vain paljon. Jasmikkeessa jokunen oksa kukassa, niitä napsin napsin sisälle ja tuoksuvat nyt makeasti täällä. Toivottavasti säilyvät mökille asti hyvänä. Mökillä kukkii sentään valkoinen juhannusruusu nimensä mukaisessa aikataulussa ja käyn hakemassa vielä koiranputkea sen kaveriksi asetelmiin.
Hyvää päivänjatkoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi rakkaat kirjoittajat: juhannus ja joulu ja muut juhlat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Muistuuko mieleen tämä opetus:
Viikonpäivät, kaikki kuut,
joulun sekä juhlat muut,
asukkaat ja kieletkin,
pienellä me kirjoitamme,
lauseen keskellä jos on ne!
Ihanaa, että joku muukin tämän muistaa - liekö milleniaali😊
Itse muistan kuinka tämä piti ysärillä opetella koulussa ulkoa ja opettelin. Nyt itse opettajana lausun tätä oppilaille aina tilanteen vaatiessa ja heillä on hauskaa!
Ihan mukavaa muuten kuuluu - kahden tunnin hieronta takana ja perunat kaiketi kypsiä liedellä. Täytyy alkaa syömispuuhiin ja laskeutua pikkuhiljaa juhannukseen, vaikka ohjelmassa ei ole mitään ihmeellistä - tavallista m
Hyvää päivänjatkoa
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, omannäköistä juhannusta jokaiselle missä ja miten sitten vietättekin!
Hyvää päivänjatkoa