Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21971)

Vierailija
12581/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin iltapäiväksi kaverille, tilasin pitsan meille, oli hyvää, joimme kahvit ja katoimme La Promesan, sitten haimme lattiatuulettimen varastosta, oli kevyt ja helppo kantaa kotiin, asumme lähekkäisissä taloissa. Nyt katon 90 päivää morsian lopun iltaa. Mukava perjantai ja kaunis sää ollut.

12582/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nainen, leffa teemalla on suunnitelmissa. Tulin just töistä, olipa hauskaa. Tosi kivoja asiakkaita ja osa työkavereista... naurettiin paljon.

Huomenna aion lepäillä...

Mukavaa viikonloppua ja hyvää yötä

Olipas hyvä leffa, koskettava. Katsoikos kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12583/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastas sirkuttaa ulkona. Tunnistin sen imitoivan auton hälytysääntä. 

Oon tässä suunnitellut mitä teen ensiviikolla ja kesälomalla. Suunnitelmiini kuuluu paljon liikkumista eli urheilemiseksi menee tavoittaakseni mukavat määränpäät. Huomennakin on urheilullinen päivä luvassa. Olen tänäänkin urheillut ja kroppa onkin siitä väsynyt.

Vierailija
12584/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain maljaköynnöksen ja daaliat ruukkuihin. Kauniit on! Orvokit

täytynee kohta leikata alas, kasvattavat pitkää vartta.

Pyöräiltiin lounastamaan ja olipa hyvä annos. Illalla ei kaivannut muuta kuin lohivoileivän. 

Mies teki pääskysille pesälaudan räystään alle. Toivottavasti hoksaavat!

Haukka oli napannut varpusen jolta jäi kolme munaa. Naapuri oli nähnyt tapauksen. Nälkäpä on haukallakin.

Kauniita unia💐

Vierailija
12585/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Perjantaita! Mä olen aamun viestitellyt firman toimitusjohtajan ja hallituksen puheenjohtajan kanssa. Kerroin, että haluaisin siirtyä oloneuvokseksi jo tänä syksynä. Miettivät nyt nk kultaista kädenpuristusta. Firmalla menee erittäin hyvin, joten eivät voi antaa mulle nyt potkujakaan. Uusi "potkulakikaan" ei ole vielä voimassa, joten mun pitää itse irtisanoutua. En ole vielä päättänyt, ilmoittaudunko sitten työttömäksi ja saisin ansiosidonnaista vai antaisinko vaan olla. Ei mua haittaisi hakea työpaikkoja, koska fakta on, että ikäni vuoksi kukaan ei kutsuisi edes työhaastatteluun. Olen kuitenkin koko aikuisikäni maksanut työttömyyden varalle, niin voisihan sitä ottaa vähän rahojaan takaisinkin. 

Hyvä homma. Mä en tiedä miten toi ansiosidonnaiselta eläkkeelle siirtyminen menee, mut ota selvää. 

Tiedän varsin hyvin etteivät vanhat pä

Minä jäin ansiosidonnaiselta eläkkeelle, 65v asti voi olla sillä ( sain lisäpäivät siihen asti) ja sitten haetaan työeläke, mä saan vielä päälle kelalta vähän kansan eläkettä. Hakemus 2kk ennenkun jää eläkkeelle. Vero myös muutettava muuten menee 4O prosenttia. . 

Vierailija
12586/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tässä suunnitellut mitä teen ensiviikolla ja kesälomalla. Suunnitelmiini kuuluu paljon liikkumista eli urheilemiseksi menee tavoittaakseni mukavat määränpäät. Huomennakin on urheilullinen päivä luvassa. Olen tänäänkin urheillut ja kroppa onkin siitä väsynyt.

Kesäpuutarhamme vieressä on hevosaitaus ja lähistön mustarastaat matkivat hevosia hirnumalla. Huvittavaa, kun perkasin kasvimaata ja hirnuvat mustarastaat lähtivät marjapuskista.

Raviradan läheisyydessä on myös hirnuvia mustarastaita.

Vierailija
12587/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin sain maljaköynnöksen ja daaliat ruukkuihin. Kauniit on! Orvokit

täytynee kohta leikata alas, kasvattavat pitkää vartta.

Pyöräiltiin lounastamaan ja olipa hyvä annos. Illalla ei kaivannut muuta kuin lohivoileivän. 

Mies teki pääskysille pesälaudan räystään alle. Toivottavasti hoksaavat!

Haukka oli napannut varpusen jolta jäi kolme munaa. Naapuri oli nähnyt tapauksen. Nälkäpä on haukallakin.

Kauniita unia💐

Lintutarinasi jälkeen toivottavasti en näe painajaisia.

Vierailija
12588/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyttysiä on jo paljon ulkosalla, hyökkäävät heti kimppuun kun puuhailin pihalla.

Vierailija
12589/21971 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä ollut mielialoissa vaihteleva päivä. Sellainen väsynyt olo minulla on ollut. Samalla levoton olo myös. En kauaa voi paikallani pysyä. Illalla iski jonkinlainen huoli elämästäni yleensäkin. Isäni onneksi lupasi auttaa muutamissa taloudellisessa jutuissa ja lupasi antaa puhelimeen rahaa jos tuota ei saada kuntoon. Se rauhoitti mieltäni hieman.

Mietin aina välillä muuttoa täältä poiskin. Toisaalta ikävästi sanoen minne minä menisin. Pitäisi johonkin isoon kaupunkiin sitten päästä, koska muutto toiseen samanlaiseen paikkaan kuin tämä on melkein turhaa. Samalla ns tyhjän päälle muuttaminen on minulle vaikeaa. Tulin tänne missä nyt asun ns tyhjän päälle aikoinaan ja se sitten on näkynyt elämässäni. Näin jatkossa mieluusti muuttaisin jonnekin mihin olisi jokin oikea syy muuttaa.

Kaupungeissa voi olla taas kalliit vuokrat ja ikävästi sanoen minä en kuitenkaan ole mikään kaupunki-ihminen. En, vaikka se ympäristö voisi olla minulle opintojen, töiden yms takia parempi. Samalla tiedän, että minun on vaikeaa sopeutua asumaan kerrostaloon tms. En minä tule ikinä saamaan tälläistä asuinpaikkaa kaupungista missä voin rahallisestikin jotenkin pärjätä ja omaa rauhaa. Tämä on itselleni kuin lottovoitto saada asua tässä missä nyt asun, enkä tiedä miten kaupunki elämä vaikuttaisi minuun. Jaksaisinko enää lenkkeillä ja kaipaisinko rauhaa sekä maaseudun luontoa.

Näin minä sitten odotan jotain syytä mitä ei ehkä koskaan tule. Senkin vuoksi pitäisi nyt nopeasti saada opintoja kasaan, että olisi sitten joskus ehkä syy muuttaa niiden perässä  mikäli pääsisin "viralliseksi" opiskelijaksi avoimen opintojen perusteella. Tai sitten en. Jokatapauksessa olen asunut täällä paikkakunnalla kauan. Aivan liian kauan ja koiranikin elämä on jo päättynyt. Sen myötä tänne aikoinaan päädyin vaikeiden vaiheiden jälkeen ja olin kiitollinen, että pystyin silloin siihen kaikkeen. Nyt tämä paikka ei kuitenkaan ole enää vuosiin ollut oikea paikka itselleni jos on sitä ollut koskaan. Kämpässäni ei ole sitten mitään vikaa puolestaan ja olen jo kiintynyt tähän, vaikka ei tämä ole omani. Vaikeita asioita. 

Muuten opiskeluja on nyt sitten pakko saada tehtyä, koska aloitin tammikuussa ja olen syksyllä aloittaneita kursseja jäljessä. Näin jos haluan syksyllä hakea tähän alaan liittyviin jatko-opintoihin perusopintojen jälkeen, minun pitää saada ainakin kaksi kurssia nyt kesäkuussa läpi. Muuten ei ole tarpeeksi opintoja kasassa. Silti jää vielä yksi kurssi syksyyn. Muuten koko ensi vuosi menee opinnoissa hukkaan, kun nuo jatko-opinnot alkavat vain syksyisin. Näin se on nyt sitten pakko yrittää.

Lisäksi menin tyhmyyttäni ottamaan toisesta aineesta myös kursseja kesäksi luullen, että niitä voi syksylläkin rauhassa jatkaa. Mitä vielä ne pitääkin kesällä tehdä ja opiskeluoikeus ei niissä jatku syksyllä. Maksoin niistä joten pakko olisi jollakin keinolla tehdä 4 kurssia niitä sitten heinäkuun loppuun mennessä. En tiedä pystynkö siihen. Muuten välillä on olo, että minun pitää nyt vaan purkaa opintoihin huoliani ja huijata mieltäni. Toisaalta sekin voi mennä vikaan sitten lopulta jos uuvutan itseni. Pitkästi taas kerran, mutta niinkuin olen kirjoittanut niin kaikilla ei ole ketään jolle jutella asioistaan. Ja se näkyy minullakin.

Palaye Royale - Broken 

Vierailija
12590/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta huomenta kaikille 🌼

On nuo mustarastaat mainioita lintuja. Meilläkin niitä täällä pihapiirissä ja lähimetsikössä. Heräsin aamulla aikaisin ja avasin ikkunan, että sain kuulla lintujen laulua. Tämä alkukesä on niin parasta, linnunlaulu ja vehmas vihreys ympärillä. Omenapuu on nyt täydessä kukassa. Huokailen täällä kauneutta, joka käy yli ymmärryksen.

... Kurotat kätesi vain ja kas, se on kesää täynnä 🌼

Vierailija
12591/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäpuutarhamme vieressä on hevosaitaus ja lähistön mustarastaat matkivat hevosia hirnumalla. Huvittavaa, kun perkasin kasvimaata ja hirnuvat mustarastaat lähtivät marjapuskista.

Raviradan läheisyydessä on myös hirnuvia mustarastaita.

Olisi kiva kuulla hirnuvia lintuja. Mä oon joskus kuullut taivaalta määintää 🐑

Ei ollut lammas, vaan taivaanvuohi.

Tästä nyt suihkuun, sitten fillari alle ja cityyn menoksi. Päivään astuttu oikealla jalalla.

Vierailija
12592/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mahdollisesti pitkästä aikaa "työtön" päivä. Saa nähdä. Joka päivä yleensä jotain työhommia väkerrän edes hieman. Aivot kyllä asennoituu pikkuhiljaa lomamoodiin, vaikkakaan ei minulla koskaan oikeaa lomaa ole, mutta kuitenkin. Vielä olisi kesäkuussa 4 oikeutta (tällä hetkellä tiedossa olevia) ja sitten noita muita hommia. Ihmisillä, kun alkaa lomat, niin itselläkin hiljenee hieman, mutta varsinainen lomakuukausi on heinäkuu, kun oikeudet lomilla. 

Tänään käväisen exällä kylässä. Ollaan erottu jo yli 10 v sitten, mutta paras kaverini. Sitten ratsastustallilla olisi tänään kevätkauden päättäjäiset. Varmaan piipahdan siellä tunniksi, pariksi. Ja kaupassa pitäisi käydä.

Eilen oli viimeinen kunnon kouluratsastustunti. Ensi viikolla vain pari maastotuntia. Eilen tunnilla kävi huvittava episodi. Oltiin ulkomaneesissa tunnilla ja keskityin täysin tehtävään enkä huomannut, että kentän laidalle katsomoon tuli yhtäkki 5 miestä riviin seisomaan. No mun hepo sai täydellisen slaagin. Ihan puskista pukitti vauhdissa heittäen peräpään ilmaan, ryntäsi keskelle päin sinkoillen ensin vasemmalle ja sitten oikealle. En ehtinyt edes tajuta, mitä tapahtui. Ainoa ajatus oli, että minähän en täältä alas tule. 

Lensin satulasta hepon kaulalle ja rutistin kädet kaulan ympärille ja siinä kiikuin. Sitten kun hepo pysähtyi, niin alkoi uhkaava valuminen pään yli maata kohdin. Muut kannusti, että pysy selässä. Ja niin pysyin. Mutta ilman apujoukkoja en olisi päässyt peruuttamaan takaisin satulaan, kun tietysti hepo veti päätä alaspäin, kun minä tönötin kaulalla.... Apujoukkojen avustuksella hepon pää ylös ja minä peruutin satulaan ja tunti jatkui. Tapahtui niin nopeasti ja yllättäen, että edes syke ei tajunnut nousta. 

Pitäähän sitä nyt viimeisellä kunnon tunnilla äksöniä saada. Naurettiin muiden tuntilaisten kanssa, että jos muuta ei ole oppinut vuosien saatossa (minullakin jo 7 vuotta) ratsastuksesta, niin ainakin sen, että helposti ei enää alas tulla...

N53

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin. Rauhallinen aamu ollut. Pilvistä ja vähän viileää, kun käytin koiran aamulenkillä. Aamukahvin jälkeen olen katsellut Maikkarin Katsomosta dokumenttisarjaa Maura Murrayn katoamisesta. Mun poika oli aamutuimaan käynyt auttamassa ukkiaan pihahommissa ja kysyi, tarvitsenko mä omaan pihaani jotain apua. Tuolla se nyt kääntää multaa ja repii rikkaruohoja ja juurakoita. Mulla on kaksi isoa kasvatuslaatikkoa takapihalla ja olin ajatellut, että jos ensi kesänä sinne laittaisi jotain. Just sen takia, ettei mun nivelet nyt kestä sitä mullan kääntämistä. Mutta tämä nyt sitten sujuikin näin mukavasti. 

Tälle päivälle ei ole mitään erityistä ohjelmaa. Vielä puolitoista viikkoa vapaata. Ja noin muutenkin, kun eilen tuli tehtyä päätös lopettaa työnteko kokonaan syyskuussa, niin ihan kaikki kiire tuntuu olevan poissa. On vain aikaa. 

Vierailija
12594/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon metsällä nyt ja kuuntelen lintujen ääniä ja tunnistelen niitä kännyn avulla. Ihan äsken leppälintu ja tiltaltti lauloivat yhteen ääneen ja loi uudenlaista äänimaailmaa korvilleni. Tämä on todella rentouttavaa. Täällä on joitain eläimiäkin läsnä, kun kovia rysähdyksiä kuuluu, mutta ei näy mitään. Käpytikka nyt äänessä titititititi.... - äänellään. Monenlaisia lintuja kuuluu täällä.

Vierailija
12595/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin illalla Netflixistä dokumentin, joka kertoi amerikkalaisista miesvangeista, jotka ompelivat vapaaehtoistyönä tilkkupeittoja vähäisaisille lapsille. Oli koskettava ja monenlaisia ajatuksia herättävä. Peitotkin olivat taidokkaasti suunniteltuja ja hyvin tehtyjä, ja niihin konekirjottiin saajan nimi.

Pitäisi kohta alkaa valmistella päiväruokaa, tehdä grillattavat vartaat ja salaatti valmiiksi. Vähän epävakainen sää, saa nähdä pystyykö syömään terassilla vai katanko sisälle.

Ruuan jälkeen lähden nakkelemaan kukkien siemeniä niittypelloille, kasvakoon jos kasvaa. Haen samalla koiranputkia maljakkoon. Illalla sitten saunomista. 

Vierailija
12596/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä metsässä on hiirihaukkakin.  Konsertti on täällä, kuin jossakin viidakossa. Mä oon ihan haltioissani näistä äänistä. Aamu on otollista aikaa taapertaa luonnossa.

Vierailija
12597/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättiin jo kello 3.30 eikä uni tullut enää silmään. Tämä päivä otettava iisisti, ei turhia rehkimisiä.

Ostin eilen  kesäkurpitsan taimia, istutin ne nyt aamulla kasvimaalle penkkiin. Kylvin vielä samettikukan siemeniä ruukkuihin, saanpahan loppukesäksi väri-iloa. Aiemmin kylvämäni ovat jo taimella.

Tänä viikonloppuna on Pönttöbongaus; kiertelin katselemassa kaikkien 13 linnunpöntön lähistöllä, että onko liikettä. Kolmessa pöntössä pesii talitintti, yhdessä leppälintu. Mieheni kertoi, että kaikissa on ollut liikettä, mutta minun pitää itse ne todeta.  Jatkan seurailua vielä myöhemmin.

Mieheni kylvi yhteen peltoon auringonkukan siemeniä, kauraa  ja muitakin siemeniä.  Saa nähdä nousevatko taimelle, kun näkyi punatulkkuja ja peipposia olevan paljon siinä pellossa ruokaa etsimässä.

Tänään teen kantarellipizzaa, sitä syödään huomennakin.

Hyvää viikonloppua jokaiselle! 

Vierailija
12598/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepä täällä nyt ihmisillä pääsääntöisesti mukavasti. Se on hyvä lukea. Itse toivun siitä "saatanallisesta". Heikotusta enää on, mutta ei sen enempää.

Mullakin on tuossa jätti- ja kesäkurpitsan taimet odottamassa ulkomultia. Viime viikolla sain perunat, sipulit ja porkkanat äidin avustuksella maahan. Minä tosin tein kääntötyöt ja tasoituksen.

Täällä myös kuleksii naapurin pienikokoinen ja laihahko kissa. Puoliksi heitteillä. On ristiriitainen olo tuon katin kanssa. On toisaalta seurallinen ja ihana. Tulee syliin istumaan ja 'juttelee'. On  mielestäni alttiina jäädä auton alle, tulla kotkan tai ketun viemäksi. Kotka näet meinasi viedä kerran pienen koiran. Lisäksi olen linnun poikasista erittäin huolissani. Olenkin päättänyt, jos näen katin tulevan tontillemme lintu hampaissaan laitan tesylle ilmoituksen heitteillä olevasta kissasta. Pari kertaa nähnyt myyrän ja päästäisen napanneen. Otin myyrän siltä pois kun ei ollut sitä kerinnyt tappamaan, leikki vain.

Meillä on tontillamme pihakyy, joka on pitänyt myyrät pois. Joten kissan apua ei siinnä tarvita. Kyitä on ollut jo isoisoäitini ajoista asti ja yhteiselo on toiminut. Harvoin olen nähnyt kyytä. Kerran myös kuulin kun sähisi, mutta näin enää hännänpään kun meni jo 'ryjäläjän' alle.

Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin just mun eläkepäivälaskurin. Eli sen, mistä joka päivä näen, montako työpäivää vielä ennen eläkkeelle pääsyä. Vaihdoin vaan työuran päättymispäiväksi 31.8.2025 ja jos en ota enää mitään ylimääräisiä vapaapäiviä, niin enää 32 päivää pitää ahertaa :)

12600/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Päivitin just mun eläkepäivälaskurin. Eli sen, mistä joka päivä näen, montako työpäivää vielä ennen eläkkeelle pääsyä. Vaihdoin vaan työuran päättymispäiväksi 31.8.2025 ja jos en ota enää mitään ylimääräisiä vapaapäiviä, niin enää 32 päivää pitää ahertaa :)

Moikka Lammas, mulla virallinen päivä 1.7, mutta siirrän 1.10, kun kesätyöt loppuu. Hassulta tuntuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme