Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22000)

Vierailija
12541/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hapanta väkeä palstalla taas. Yritetään kestää se että kukaan ei voi määräillä, minkälaista tekstiä toinen kirjoittaa.

Eipäs, kun on monenlaista kuulumista ollut täällä. Kukin kirjoittakoon omiaan :)

Järjen ääni! Juuri näin.

Vierailija
12542/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyyttä, se ei taida loppua mun elämästä koskaan. Joo, en mene kahviloihin ym.  en tarvii hetkellistä juttutuokiota.  Tämä yksinäisyys on juurettomuutta ja orpoutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Miss Marple: Lainaaminen menee tosiaan aika usaein ihan viduiksi tällä palstalla :D  Onko tota Cartexania saatavilla itsehoitolääkkeenäkin? Siis ilman reseptiä?

Tuskin. Mä sain ortopediltä siihen reseptin ja olen käyttänyt jo kaksi vuotta sitä. Mulla on myös reuma ja nyt on sen lääke katkolla (Trexan) , koska Cartexan pitää kivut aisoissa. Eikä sillä ole sivuvaikutuksia.

Tuohan on hyvä juttu. Mulle ei olle kukaan lääkäri edes ehdottanut Cartexania, vaikka olen sairastanut nivelreumaa jo kohta 30 vuotta.

Mullekin ortopedi sitä ehdotti Terveystalolla. Mä söin kymmenen vuotta solunsalpaajaa ja piikitettiin kortisonia. Oksensin joka torstai töissäkin. Inhoan edelleen torstaita Trexanin vuoksi.

Mä piikitän joka maanantai Trexanea ja inhoan yli kaiken niitä sivuvaikutuksia. 

Vierailija
12544/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä flunssa. Alkoi kovalla kurkku- ja korvakivulla. Hengitys vinkuu, keuhkot riekaleina yskimisestä.

12545/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä flunssa. Alkoi kovalla kurkku- ja korvakivulla. Hengitys vinkuu, keuhkot riekaleina yskimisestä.

Toipumista, lämmintä mehua yms

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
12546/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastin juuri omaverosta, että paljonko saan palautusta.

Yllätys oli jälleen kerran positiivinen kun luin, että yli 3 900€ saan Syyskuun alussa pankkitililleni.  

Vierailija
12547/22000 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoinen dokumentti Kurkien äiti! Joittenkin elämä on niin mielenkiintoista. Itsellä junnaa aika tasaista tahtia yksitoikkoisesti.

Pitäis tietysti yrittää keksiä jotakin muutosta välillä mutta olen niin flegmaattinen ja mukavuudenhaluinen että tyydyn tähän.

Voi Pitkis, sinä olet vielä nuori. Kunpa repäisisit itsesi jotenkin irti vanhemmistasi omaan elämääsi. Helppo tietysti näin sanoa mutta vaikea sinun toteuttaa.

Hyvää yötä kaikille💐

Vierailija
12548/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuinen ja surullinen olo heti aamusta, lähden kumminkin kurssille, se on ainut henkireikä tässä elämässä nytten.

Vierailija
12549/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkokiekuu! 🐓  Tätä ollut aamuneljästä lähtien. Kuluuhan se yö näinkin. 

Vierailija
12550/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomia unia näin. Sattuu nyt kantapäähän ja leikkinyt kompressorin kanssa. Jotain vikaa siinä on.

Vierailija
12551/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty poikkeuksellisesti 8.30. Tuo Ylen Suojelit-sarja koukuttaa sen verran, että tuli sitä myöhään tuijoteltua. Hain eilen viiteen etupihan ruukkuun Markettoja, olivat tosi muhkeita. Etusisäänkäynti piristyi heti kerralla. Tänään pitäisi selvitellä vanhuksen sairaalalaskua, joka oli ihan posketon. Pienellä eläkkeellä ei tuollaista makseta ihan niin vaan, toivottavasti saa maksuaikaa.

Työnhausta sen verran, että olin hakenut neljää paikkaa valtiolta. Eilen kilahti sähköpostiin ei kiitos-viesti jälleen kerran. Valtionhan pitää julkistaa viran saaneet, ja virat saivat samalla nimikkeellä jo työskentelevät. Onhan se vähän tympeää, kun nuokin ovat julkisessa haussa, vaikka valitut ovat talon sisältä. Tosin tämänhän tiesin jo etukäteen, kun aikoinaan olin jonkun aikaa kunnan leivissä.

Vierailija
12552/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu ihan hemmetisti näihin polviin eilisten kortisonipiikkien jäljiltä. Polvet ovat turvonneet ja pinnaltakin kosketusarat. Toivottavasti on normaalia. Kävely itsessään ei ehkä satu ihan niin paljon kuin aiemmin, mutta muuten, auts! Ilmeisesti eilen vielä vaikutti puudutusaine kun ei ollut kipuja, mutta yöllä heräsin aikamoiseen jomotukseen, niin kuin polvet olisivat yhtä kipeää mustelmaa, vaikka pinnalla ei mitään verenpurkaumia näy. 

Onneksi ei tarvitse tehdä mitään ihmeempiä, vähän vain pakkailla viikonlopun mökkireissua varten. Ruuatkin on ostettu jo valmiiksi. Sielläkin sitten hyviin iisiä meininkiä, sadetta lupailtu huomiselle. Kirjoja ja ehkä joku neulomus mukaan niin kuluu aika mukavasti.

Vierailija
12553/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu ihan hemmetisti näihin polviin eilisten kortisonipiikkien jäljiltä. Polvet ovat turvonneet ja pinnaltakin kosketusarat. Toivottavasti on normaalia. Kävely itsessään ei ehkä satu ihan niin paljon kuin aiemmin, mutta muuten, auts! Ilmeisesti eilen vielä vaikutti puudutusaine kun ei ollut kipuja, mutta yöllä heräsin aikamoiseen jomotukseen, niin kuin polvet olisivat yhtä kipeää mustelmaa, vaikka pinnalla ei mitään verenpurkaumia näy. 

Onneksi ei tarvitse tehdä mitään ihmeempiä, vähän vain pakkailla viikonlopun mökkireissua varten. Ruuatkin on ostettu jo valmiiksi. Sielläkin sitten hyviin iisiä meininkiä, sadetta lupailtu huomiselle. Kirjoja ja ehkä joku neulomus mukaan niin kuluu aika mukavasti.

Noin mullekin kävi piikkien jälkeen. Kipeinä olivat. Joskus tuli myös iholle nokkosrokkoa ympäri kehoa kortisonista. Sitten jonkin aikaa auttoi ja taas piikille, mutta lopullinen apu tuli vasta Cartexan-nivellääkkeestä. Muista nyt olla rasittamatta polvia, kortisoni pehmentää luuta ja rustoa, ja se voi vaurioittaa polvia. Monta päivää rauhassa lepäilyä. Mulla auttoi myös pätkäpaasto, se antaa kehon aineenvaihdunnan levätä ja tulehdus laantuu. Paranemisia! 

12554/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa mielenkiintoinen dokumentti Kurkien äiti! Joittenkin elämä on niin mielenkiintoista. Itsellä junnaa aika tasaista tahtia yksitoikkoisesti.

Pitäis tietysti yrittää keksiä jotakin muutosta välillä mutta olen niin flegmaattinen ja mukavuudenhaluinen että tyydyn tähän.

Voi Pitkis, sinä olet vielä nuori. Kunpa repäisisit itsesi jotenkin irti vanhemmistasi omaan elämääsi. Helppo tietysti näin sanoa mutta vaikea sinun toteuttaa.

Hyvää yötä kaikille💐

Katsoin myös tämän. Olin toivonut leffaa Sodankylään, muttei tullutkaan. Kaipasin enemmän tarinaa kurjista, mutta muuten oli kyllä loistava.

Vierailija
12555/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin mullekin kävi piikkien jälkeen. Kipeinä olivat. Joskus tuli myös iholle nokkosrokkoa ympäri kehoa kortisonista. Sitten jonkin aikaa auttoi ja taas piikille, m

Kiva kuulla että on normaalia! Otin myös muistiin tuon lääkkeen nimen ja kysyn sitten ortopedilta siitä kunhan sinne pääsen.

Vierailija
12556/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

toi Doris kannattaa vaan ignoorata. Niin mä teen.

Vierailija
12557/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkokiekuu! 🐓  Tätä ollut aamuneljästä lähtien. Kuluuhan se yö näinkin. 

Koskaan ei oo jäänyt aamu tulematta!

Vierailija
12558/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun palotarkastaja tulee tänä vuonna jo kolmatta kertaa, vaikka ei ole käynyt kertaakaan kymmeniin vuosiin tämän taloyhtiön kolmessa muussa omakotitalossa.

Vierailija
12559/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tehtyä ennakkotilaus syksylle erikoislajikkeisista tulppaaneista ja narsisseista. Yhteensä sata sipulia. En ole koskaan kasvattanut yhtään mitään kukkia, mutta eikö tällaisten pitäisi olla aika helppoja? Mulla on kaksi tyhjää kasvilavaa niin niihin ajattelin laittaa turvaan pupuilta ja muilta. Oli aivan upean näköisiä kerrottuja pionitulppaaneita eri sävyissä. Tyhmä kysymys: tuleeko yhdestä sipulista yksi vai useampi kukka? Osassa luki, että ovat monivuotisia, eli jätänkö sipulin maahan kun leikkaan kukat maljakkoon? Leikkokukiksi nämä ylipäätään ajattelin.

Yleensä tykkään kukissa valkoisista ja murretuista persikan ja vaaleanpunaisen sävyistä. Pastelliset sävyt myös ihania. Ostin kesäkukiksi ulos valkoisia terassihortensioita, joissa oli erikoiset valkovihreät lehdet. Lisäsin samaan korkeaan ruukkuun valkovihreää murattia. Sitten laitoin roikkumaan valkoisia pelargoni-amppeleita. 

Vierailija
12560/22000 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa kuuluu.