Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21971)

Vierailija
12601/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä kuulut pitkästä aikaa satakielen kahdessa eri paikassa. Käkikin kukkunut mutta ei niin paljon kuin  edellisenä kesänä.

Nyt keväällä näin metsässä harmaapäätikan, yleensä käy syömässä talvella meilä pihassa linnun makkaraa mutta nyt ei näkynyt.

Peltohiiriä on näkynyt nyt loppu keväästä, kun oli vain vähän lunta mutta pakkasta sitäkin enemmän. Kaunis eläin.

Vierailija
12602/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin siisti ihminen, vaatteet pysyvät puhtaina ja koti tahrattomana. Mutta. Vanhuusko vai mikä; nyt on puserossa lounaan jäljet, matossa mustaherukkaa ja verhoissa kanakastiketta. Kolme eri kertaa olen tänään tahmannut. Mitä vielä tapahtuukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12603/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä keväänä kuulut pitkästä aikaa satakielen kahdessa eri paikassa. Käkikin kukkunut mutta ei niin paljon kuin  edellisenä kesänä.

Nyt keväällä näin metsässä harmaapäätikan, yleensä käy syömässä talvella meilä pihassa linnun makkaraa mutta nyt ei näkynyt.

Peltohiiriä on näkynyt nyt loppu keväästä, kun oli vain vähän lunta mutta pakkasta sitäkin enemmän. Kaunis eläin.

Harmaapäätikka kävi meidänkin pihassa toissa talvena, kun oli kovat pakkaset. Piti oikein lintukirjasta tarkistaa, kun oli mulle uusi tuttavuus.

Samana talvena erään kerran käpytikka sotkeutui talipötkön verkkoon, hätääntyi siinä ja itki kovaan ääneen. Autettiin poloinen vapaaksi.

Vierailija
12604/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suloisuutta: meidän mökkijärvellä pesii valkoposkihanhiperhe kahden poikasen kanssa. Eilen olivat ensimmäisellä uintiharjoitusretkellä. Emo ui hitaasti edellä ja kaksi haparoivaa poikasta välissä ja isä varmisti takana. Hellyttävää perhe-elämää  Tänään taas harjoittelu jatkui. 

Vierailija
12605/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin siisti ihminen, vaatteet pysyvät puhtaina ja koti tahrattomana. Mutta. Vanhuusko vai mikä; nyt on puserossa lounaan jäljet, matossa mustaherukkaa ja verhoissa kanakastiketta. Kolme eri kertaa olen tänään tahmannut. Mitä vielä tapahtuukaan?

Miten onnistuit saamaan kanakastiketta verhoihin?

Vierailija
12606/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit saamaan kanakastiketta verhoihin?

Se on taitolaji! Tiskejä kootessa lautanen lipesi kädestä ja suorastaan lensi keittiön verhoon. Olen minä jonglööri!

Vierailija
12607/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa osallistuin yhteen festariarvontaan ja sain kylkiäiseksi kympin arvoisen lipukkeen yhteen pizzeriaan. Pitihän sinne pizzeriaan saman tien mennä. Olipa paljon ihmisiä ruokapaikoissa ja ympäri keskustaa. Olihan siellä tapahtumaa, joka näkyi hyvin katukuvassa.

Ostoksilla kävin ja itseäni lellien. Itselleni kivoja ostoksia tein. Sää on jotenkin erikoinen. Kovia tuulenpuuskia tulee, aurinko paistaa, on poutaa ja synkkiä pilviäkin näkyy. On vähän epävarmaa mitä sää on hetken päästä.

Vierailija
12608/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mitä parahultaisin pyöräilysää! Kova tuuli, ei tullut kylmä eikä kuuma. Aika pitkä lenkki pyöräiltiin. Harmiteltiin kun kaupunki oli ajellut tienpientareet lyhyelle sängelle. Siinä meni kielot, metsäkurjepolvet ym kukkivat kukat.

Kuului vaikka minkälaista lurketusta metsästä kun linnut lauleli.

Ruotsalaisia uusia perunoita, Sillikonttorin mansikkasamppanjasilliä ja iso salaatti. Kylläpä tällä taas pärjää.

Leppoisaa lauantaita kaikille💐

Vierailija
12609/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa mitä parahultaisin pyöräilysää! Kova tuuli, ei tullut kylmä eikä kuuma. Aika pitkä lenkki pyöräiltiin. Harmiteltiin kun kaupunki oli ajellut tienpientareet lyhyelle sängelle. Siinä meni kielot, metsäkurjepolvet ym kukkivat kukat.

Kuului vaikka minkälaista lurketusta metsästä kun linnut lauleli.

Ruotsalaisia uusia perunoita, Sillikonttorin mansikkasamppanjasilliä ja iso salaatti. Kylläpä tällä taas pärjää.

Leppoisaa lauantaita kaikille💐

Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
12610/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä itkin yksinäisyyttäni ja turvattomuutta sängyssäni enkä saanut nukuttua.

Nytten on ihmeen rauhallinen olo, ei jaksa mitään ja olen itselleni antanut luvan olla tekemättäkään mitään. 

Vierailija
12611/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jota olen pitänyt hyvänä ystävänäni vuosikymmenet, on osoittautunutkin omahyväiseksi valehtelijaksi, ei enää oikein huvita keskustella puhelimessakaan hänen kanssaan.

Mietin, miten monista ihmisistä olen havainnut ton selkään puukotuksen, varsinkin naispuolisista ystävistä.

Itse nainen 61v

Vierailija
12612/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin uuden Bergeracin. Vaikutti ihan hyvältä joten kaipa täytyy katsoa loputkin jaksot. Katsotaan vanhanaikaisesti telkkarista viikon välein. 

Eipä voi tuota pääosan esittäjää verrata John Nettlesiin joka oli tosi komea mies.

Vierailija
12613/21971 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kaupassa ja kirppiksellä. Muutamia kesäavaatteita ostin. Maksoivat vaan 6 euroa. Muuten kävelyllä olin. Pyöräily jäi huomiseen. Palautin jo yhteen kurssiin liittyvän esseen eilen ja huomenna sitten koe samaan kurssiin liiityen. Viimeinen päivä suorittaa se. Vähän väsynyt olo ollut.

Hevosista joku kirjoitti ja samanlainen kokemus minullakin, että olen hevosen kaulan ympäri kädet kietonut ja kyydissä pysynyt. Normaalisti tehtiin laukan nostoja ja minäkin annoin merkin hevoselle ja nosti laukan. Sitten pelästyi sen jälkeen jo lisäsi vauhtia yllättäen. Yleensä ns pienilaukkainen hevonen ja en ollut varautunut. Jalustimet lähtivät ja roikuin kädet heosen kaulassa ja pysyin kyydissä. Hevonen pysähtyi kulmaan ja minä romahdin alas. Toinen hevonen jonka ratsastaja oli samassa tilanteessa kyydistä pois hypännyt potkaisi minua jalkaan. Mutta muuten kaikki ok silloin.

LORD OF THE LOST - A Splintered Mind

Vierailija
12614/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko ja minä aloitimme sunnuntain vieton ani varhain.  Luin kirjaa kahteen asti, neljältä alkoi kukon kieunta: ylös laiskajaakko! 🤪

Vierailija
12615/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukko ja minä aloitimme sunnuntain vieton ani varhain.  Luin kirjaa kahteen asti, neljältä alkoi kukon kieunta: ylös laiskajaakko! 🤪

Hyvä kukko!

Vierailija
12616/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kukko!

Joo, ei ole turhaan otettu. Hoitaa hommansa!

Vierailija
12617/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kukko!

Joo, ei ole turhaan otettu. Hoitaa hommansa!

Häll' on kukon luonto. Emme siitä häntä soimaa. Ihminen voi mennä aikaisemmin yöpuulle kuten kukkokin.

12618/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uuden Bergeracin. Vaikutti ihan hyvältä joten kaipa täytyy katsoa loputkin jaksot. Katsotaan vanhanaikaisesti telkkarista viikon välein. 

Eipä voi tuota pääosan esittäjää verrata John Nettlesiin joka oli tosi komea mies.

Huomenta kaikille minultakin :) Katsoin myös Bergeracin. Olisi varmaan loistava, ellen olisi vanhoja jaksoja katsonut. Kelpo sarjalta vaikuttaa tämäkin, joskaan en ymmärrä, miksi piti saman nimisenä jatkaa...

Tuo kukko-juttu hymyilyttää minua, vaikka toki ymmärrän, ettei joka-aamuinen herätys anivarhain ole 'kiva yllätys'. Jollain ulkomaan reissulla oli meilläkin tämmöinen herätys. 2aamua oli kivaa, 2vk ei niinkään.

Hauska on myös tuo valkoposkihanhiperheen tarina, kun maanviljelijät ja puistonhoitajat, uimarantavalvojat ym on lajista täysin toista mieltä.

Tänään kuuluu Karjalajuhlat ohjelmaan, ja Helluntain herkut. Hei vaan kaikki sinkut: Jossei heilaa Helluntaina, niin on jonoa Juhannuksena ... :) ja silloinhan on omat taikansa...

Päivän biisi: Antti Hyvärisen muistoksi hänen koko tuotantonsa

Vierailija
12619/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Meilläpäin on sanonta: Jollei heilaa helluntaina, ei koko kesänä! 

Nyt tuli kiire!

Vierailija
12620/21971 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jostain syystä meni ihan ohitse, että tänään on helluntai.

Mutta ei hätää, minulla on sama heila ollut vuodesta 1977 lähtien:)

Kävin aamulla pyöräilemässä ja sen jälkeen kirjoittelin nimipäivätervehdyksiä ja yhden muunkin.  Sinällään hauska juttu, että minulla on ystäväpiirissä 4 etunimeltään samannimistä henkilöä. Kaksi nuoruuden opiskeluvuosilta ja toiset kaksi muutaman vuoden takaa, kirjeystäviä.

Heleätä helluntaita kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan