Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22001)

Vierailija
12501/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lapsuudestani daalioita saati

joriineja. Meillä ei ollut erikseen kesäkukkia, perennoita oli pihassa. Keisarinkruunuja ym monivuotisia jotka pärjäävät pohjoisemmassa.

Äiti oli kyllä kaunosielu joka loi ympärilleen kauneutta minkä pystyi ja ehti loputtomalta raadannalta pientilan emäntänä.

Vierailija
12502/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilvinen päivä, vähän sadellut. Autolla kerrankin liikenteessä- ostettiin muutama daalia ja iso maljaköynnös.

Viime kesän daaliat ei oikein kukoistaneet, jospa nämä onnistuisivat paremmin. Meillä ei ole ikävä kyllä mitään paikkaa tallettaa juurakoita.

Huomenna istutetaan ne ruukkuihin.

Hyvää loppuviikkoa kaikille💐

Sanottiinko teillä joriinin juuriksi dahlioita ennen? Oma äitini sanoi ja talvetti niitä kellarissa :)

Sanottiin! Isäni mielestä hänen suonikohjuiset jalkansa olivat kuin "joriinin juuret".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
12503/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joriineja. Meillä ei ollut erikseen kesäkukkia, perennoita oli pihassa. Keisarinkruunuja ym monivuotisia jotka pärjäävät pohjoisemmassa.

Äiti oli kyllä kaunosielu joka loi ympärilleen kauneutta minkä pystyi ja ehti loputtomalta raadannalta pientilan emäntänä.

Jäikö sulla kukat pois?

Itsekin muistan, että kehäkukan siemeniä äitini oman äitinsä opeilla keräili ja kylvi vuodesta toiseen. Niin tekee siskoin :). Muistan myös, että lapsena ollessa meillä kävi kulkukauppias pyörällä myyden mm siemeniä. Mitähän siihen Valtion Siementarkastuslaitos nyk.Ruokavirasto tuumais?

Hullutusta: kyläkauppa ei saa enää myydä läheisen kanalan munia, ellei niitä pakata erikseen tarkastetussa pakkaamossa. Sama kanatarhuri saa samoja munia myydä saman kaupan pihassa markkinoilla irtona  i l m a n  hyväksyttävää pakkausta!

Vierailija
12504/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä, paistoin ja söin silakkapihvit keitettyjen perunoiden kanssa. Soitin kaverille , voisko tulla hänellä huomenna kyläillä ja tilaan pitsan lähi pitseriasta. Antaa mulle lattiatuulettimen.

Näytä aiemmat lainaukset

Miss Marple: Lainaaminen menee tosiaan aika usaein ihan viduiksi tällä palstalla :D  Onko tota Cartexania saatavilla itsehoitolääkkeenäkin? Siis ilman reseptiä?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin lapsuuteni kerrostalossa Helsingin Munkkivuoressa eikä meillä tainnut olla parvekelaatikoissa koskaan mitää muuta kuin pelargioniota. Mun äidillä olisi kyllä ollut silmää kaikelle kauniille, mutta koska isäni arkkitehtinä oli Alvar Aallon suurin ihailija, niin äiti ei oikeastaan koskaan saanut kotiinsa yhtään mitään, mitä olisi halunnut. 

Vierailija
12507/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Miss Marple: Lainaaminen menee tosiaan aika usaein ihan viduiksi tällä palstalla :D  Onko tota Cartexania saatavilla itsehoitolääkkeenäkin? Siis ilman reseptiä?

Tuskin. Mä sain ortopediltä siihen reseptin ja olen käyttänyt jo kaksi vuotta sitä. Mulla on myös reuma ja nyt on sen lääke katkolla (Trexan) , koska Cartexan pitää kivut aisoissa. Eikä sillä ole sivuvaikutuksia.

Vierailija
12508/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökkinaapuri on taas hankkinut kukon. Jo 15. kesä ja syksyllä kukkoparka taas tapetaan. Kovin eriäänisiä kiekujia ovat, tällä on kirkas kantava ääni. Kuuluu sisällekin. Eikä ole naapuri kysynyt meiltä mielipidettä yhtenäkään kesänä. Surettaa kukonkin puolesta ja meidän yörauhan. 

Eikös se ole hyvä että viimeistään syksyllä kiekuminen lakkaa? Saatte yörauhan takasin.

Mekin muutetaan syksyllä talvikotiin, ollaan mökillä vain toukokuusta syyskuuhun. Säälittää kun tietää kukon kuolevan taas, muutenhan kukko eläisi pitkään. Tämä on samaa kuin kesäkissan otto, ei kesäkukko ole moralisesti sen oikeampaa. 

Kesäkukon elämä on huomattavasti parempi kuin kasvattamossa kasvatetun broilerin. Stressitöntä luomulihaa.

Vierailija
12509/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Ajatelkaas: ennen oli radiossa ohjelma Lepopäivän r a t o k s i... :)

🥱

Vierailija
12510/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he syö kukkoa, tappavat vain syksyllä, kun ei talvella pärjää ulkona. Ymmärrän lihankasvattamisen, mutta miksi ottaa vain leluksi ja sitten syksyllä tappaa.  Eivät ole koskaan syöneet kukkojaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Mä sain ortopediltä siihen reseptin ja olen käyttänyt jo kaksi vuotta sitä. Mulla on myös reuma ja nyt on sen lääke katkolla (Trexan) , koska Cartexan pitää kivut aisoissa. Eikä sillä ole sivuvaikutuksia.

Tuohan on hyvä juttu. Mulle ei olle kukaan lääkäri edes ehdottanut Cartexania, vaikka olen sairastanut nivelreumaa jo kohta 30 vuotta.

Vierailija
12512/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he syö kukkoa, tappavat vain syksyllä, kun ei talvella pärjää ulkona. Ymmärrän lihankasvattamisen, mutta miksi ottaa vain leluksi ja sitten syksyllä tappaa.  Eivät ole koskaan syöneet kukkojaan. 

Ei se kukko siitä välitä, syödäänkö se. Sai kuitenkin hyvän elämän!

Vierailija
12513/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain 3 kuukautta! Onko se hyvä elämä? Kesäkuussa otetaan ja syyskuun alussa tapetaan!

Vierailija
12514/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä juttu. Mulle ei olle kukaan lääkäri edes ehdottanut Cartexania, vaikka olen sairastanut nivelreumaa jo kohta 30 vuotta.

Mullekin ortopedi sitä ehdotti Terveystalolla. Mä söin kymmenen vuotta solunsalpaajaa ja piikitettiin kortisonia. Oksensin joka torstai töissäkin. Inhoan edelleen torstaita Trexanin vuoksi. Kysypä säkin, sopiiko se sulle, toivotaan!

Vierailija
12515/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain 3 kuukautta! Onko se hyvä elämä? Kesäkuussa otetaan ja syyskuun alussa tapetaan!

Onhan se. Mökkimaisemista nauttien ja joka aamu kiekuen. Mietipä sitä.

Vierailija
12516/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin lapsuuteni kerrostalossa Helsingin Munkkivuoressa eikä meillä tainnut olla parvekelaatikoissa koskaan mitää muuta kuin pelargioniota. Mun äidillä olisi kyllä ollut silmää kaikelle kauniille, mutta koska isäni arkkitehtinä oli Alvar Aallon suurin ihailija, niin äiti ei oikeastaan koskaan saanut kotiinsa yhtään mitään, mitä olisi halunnut. 

Ihan ot: mun appi oli töissä Aallon arkkitehtuuritoimistossa aikoinaan. Anoppi kertoi ettei siellä juuri muuta tehty kuin ryypättiin. Sai fudut sieltä jossain välissä. Mutta tiedän Aalto-ihailusta jonkin verran enkä itse suosi niin selkeälinjaisia juttuja. Anoppi oli varakkaan venäläisperheen tytär ja hänen makunsa oli aivan toinen. Itse mm hävitin ja myin meille ajautuneita Aallon huonekaluja, funkkis sai lähteä meiltä. Appi ja perheensä asuivat Munkkiniemessä.

Vierailija
12517/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ot: mun appi oli töissä Aallon arkkitehtuuritoimistossa aikoinaan. Anoppi kertoi ettei siellä juuri muuta tehty

Taidat rakastaa kirjoittaa itsestäsi

Vierailija
12518/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku karu harakka tuijotti tympeänä

Vierailija
12519/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini höpisi joriinin juurista, aina silleen häpeilevästi ja naureskellen. En tiennyt miksi, kunnes poikani toi päikkärissä istutetun dahlian kotiin. Kun se oli kukkinut, muistin kurkistaa juuriin ja tajusin mitä naureskeli. Kaunis ja pitkäikäinen kasvi muuten.

12520/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ot: mun appi oli töissä Aallon arkkitehtuuritoimistossa aiko

HÖH

jokainen saa tyylillään kirjoittaa tänne. Nimenomaan itsestään ja omista kuulumisistaan. En tykkää, jos täällä torpataan toisten kommentteja! Annetaan kaikkien kukkien kukkia, suvaitsevaisuutta perään kuulutan. Leipomukset onnistui tänään (aina ei näin hyvin käy). Pullat oli pehmoiset, vaniljanmakuiset. Puolukkapiirakat pysyi kuosissaan, aina ei todellakaan käy yhtä hyvin. Iso osa menee pakastimeen, muutaman syön tuoreeltaan...

Ja lohkoperunat maustui hyvin. Oon tyytyväinen päivääni.

Radiossa soi just:

Terveisin Doris / Mariska