Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22001)

Vierailija
12521/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista lapsuudestani daalioita saati

joriineja. Meillä ei ollut erikseen kesäkukkia, perennoita oli pihassa. Keisarinkruunuja ym monivuotisia jotka pärjäävät pohjoisemmassa.

Äiti oli kyllä kaunosielu joka loi ympärilleen kauneutta minkä pystyi ja ehti loputtomalta raadannalta pientilan emäntänä.

Mä asuin lapsuuteni kerrostalossa Helsingin Munkkivuoressa eikä meillä tainnut olla parvekelaatikoissa koskaan mitää muuta kuin pelargioniota. Mun äidillä olisi kyllä ollut silmää kaikelle kauniille, mutta koska isäni arkkitehtinä oli Alvar Aallon suurin ihailija, niin äiti ei oikeastaan koskaan saanut kotiinsa yhtään mitään, mitä olisi halunnut. 

Ihan ot: mun appi oli töissä Aallon arkkitehtuuritoimistossa aiko

Vierailija
12522/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joriineja. Meillä ei ollut erikseen kesäkukkia, perennoita oli pihassa. Keisarinkruunuja ym monivuotisia jotka pärjäävät pohjoisemmassa.

Äiti oli kyllä kaunosielu joka loi ympärilleen kauneutta minkä pystyi ja ehti loputtomalta raadannalta pientilan emäntänä.

Mä asuin lapsuuteni kerrostalossa Helsingin Munkkivuoressa eikä meillä tainnut olla parvekelaatikoissa koskaan mitää muuta kuin pelargioniota. Mun äidillä olisi kyllä ollut silmää kaikelle kauniille, mutta koska isäni arkkitehtinä oli Alvar Aallon suurin ihailija, niin äiti ei oikeastaan koskaan saanut kotiinsa yhtään mitään, mitä olisi halunnut. 

Ihan ot: mun appi oli töissä Aallon arkkitehtuuritoimistossa aiko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12523/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hapanta väkeä palstalla taas. Yritetään kestää se että kukaan ei voi määräillä, minkälaista tekstiä toinen kirjoittaa.

12524/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asiaa: iso osa täällä olevista kommenteista on tosi asiallisia, syvällisiä, henkeviä, henkilökohtaisia ja ainutlaatuisia. En tykkää, jos lytätään yksinäisiä, väheksytään elämäänsä kyllästyneitä, toppuutellaan pitkästi kirjoittavia yms.

Lempimusiikistakin saa kirjoittaa, päivän biisi on mukava ylläri. Elämässä on murheita, ahdistusta, surua ja hankaluuksia. Kirjoita niistä. Mutta on myös onnea, iloa, onnistumisia... kirjoita niistäkin, kuulumisiin kuuluu kaikki tämä.

Minä suojelen sinua kaikelta / Ultra Bra vai onkohan Scandinavian Music Group soi just radiossa

Nautitaan elämästä ja kirjoitellaan

Ap

12525/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, missä oot? Kuulumisiasi kaivataan. Ootko saanut kaikki opiskeluun liittyvän tehtyä? Syksyllä jatkuu, lomailun jälkeen?

Kiinnostaisi todella, mitä opiskelet. Ymmärrän toki, ellet tahdo kertoa...

12526/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hapanta väkeä palstalla taas. Yritetään kestää se että kukaan ei voi määräillä, minkälaista tekstiä toinen kirjoittaa.

Eipäs, kun on monenlaista kuulumista ollut täällä. Kukin kirjoittakoon omiaan :)

Vierailija
12527/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Pitkis, missä oot? Kuulumisiasi kaivataan. Ootko saanut kaikki opiskeluun liittyvän tehtyä? Syksyllä jatkuu, lomailun jälkeen?

Kiinnostaisi todella, mitä opiskelet. Ymmärrän toki, ellet tahdo kertoa...

Ajattelin just samaa! Missä Pitkis? Et kai loukkaantunut kun äitisuhteestasi täällä oltiin vähän huolissaan?

Kaunistahan se toisaalta on että teillä on läheiset välit.

Toivottavasti palaat palstalle💐

Vierailija
12528/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä suuttunut. Tottahan tuo on, ettei kaikki meillä kunnossa ole. On ns läheiset välit ja nähdään usein, mutta emme voi puhua mistään asioista kunnolla. Vaikeat asiat jäävät puhumatta ja en saa sillä tavalla tukea heiltä. Tämä siis vanhempiini.

Ei ole kovin huvittanut kirjoittaa, koska olen melko ärsyyntynyt elämääni. Ollaan nyt äitini kanssa nähty paljon. Parempia päiviä hieman (tämä hänen kuntoonsakin liittyen), mutta hän, puhuu vain töistään ja jalastaan. Samoja juttuja päivittäin. Näin välillä väsyn niin kovin siihen ja kun minulla ei ole ketään muuta jonka kanssa jutella niin tuntuu välillä kovin surulliselta se, ettei voi puhua oikeastaan mistään mikä kiinnostaa minua. 

Äitini on ikävästi sanoen tylsä ihminen. Elää paljon "vanhemman" ihmisen elämää mitä todellisuudessa onkaan. Ei osaa keskustella mistään tai häntä ei oikein kiinnosta mikään. En kirjoita arvostellen, mutta tuo kaikki vaikuttaa minuunkin. Tekisi mieli joskus sanoa, että yritä edes minun vuokseni. Raskasta seuraa on.

Isäni on nyt ollut käymässä täällä ja olen hänen asioitaan (pankkijutut yms) joutunut nyt selvittämään ja auttamaan häntä. Hänellä on aina joku tuollainen tehtävä mistä sitten hokee kokoajan. Näin tänäänkin isäni on hokenut tuota ja huomenna asia jatkuu. Sitten äitini on ollut myös luonani ja hän sitten ikävällä päällä muuten. Ymmärrän, että työnsä väsyttää yms mutta nytkin nukkui tuolissa ulkona pari tuntia töiden jälkeen. Onhan se ok, mutta itseä kyllä mietin äsken, että kävelisin mieluiten elämästäni välillä ulos.

Vanhempani elävät 80 v:n elämää ja tylsästi. Ei kiinnosta mikään ja lisäksi riitelevät keskenään. Nytkin koko ilta oltu lähes puhumatta. Tällä menolla minä mietin, että onko se todellakin näin ja tässä ovat ainoat läheiseni, jotka eivät edes yritä mitään. Minä en jaksa keksiä puheenaiheita ja piristää heitä jos he eivät edes yritä mitään.

Anteeksi tämäkin viesti, mutta kuihdun itsekin kohta. En vaadi paljon, mutta tämä on ala-arvoista. Isovanhempanikin elivät virkeämmin kuin he. Ei minullakaan vilkas elämä ole, mutta minua kiinnostaa asiat ja olen elämässä mukana sentään.. Vanhemmilla ei ole itselläkään tuttuja tai ystäviä. Minä vain ja minulla vaan he. Tekesi mieli sanoa, että herätkää nyt jo. Tulee pitkä vanhuus tällä menolla. Ei mitään normaalia elämää mitä muilla samanikäisillä. Ei tosin minullakaan, mutta olen vielä elossa jos vertaa heihin. Eivät saisi vielä "luovuttaa" noin. 

Opiskeluista kysyttiin ja niitä jatkan koko kesän jos ne pitävät minut järjissäni ja jokin tarkoitus on tälläkin kesällä. En vaadi paljon, mutta kaipaan elämää jota tälläinen ei ole. 

12529/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Sinun kuulumisiasi kaivataan, toivon ettet ole pahastunut viesteistä, missä sinua ohjeistetaan elämästäsi äitisi suhteen. Uskon että hyvää tarkoitetaan. Kuten myös ohjeissa ostoksistasi vähissä taloudellisissa tilanteissa. Ymmärrän myös jos pahaistuit. Nämä on tosi henkilökohtaisia asioita, toki itse päätökset teet.

Kuullaanhan / siis luetaanhan kuulumisiasi pian :)

Vierailija
12530/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavatkohan kiinalaiset kesäkissoja? Ja sitten talven tullen pää poikki.

12531/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Kirjoitettiin samaan aikaan

Onko vanhempasi eronneet? Asuvat erossa ainakin. Kumpa saisit jotenkin 'riittävän' eron heihin. Tuntuu sitovalta tuo nykyelo

Vierailija
12532/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Kirjoitettiin samaan aikaan

Onko vanhempasi eronneet? Asuvat erossa ainakin. Kumpa saisit jotenkin 'riittävän' eron heihin. Tuntuu sitovalta tuo nykyelo.

Toinen kuoli 20 vuotta sitten ja toinen elää 91-vuotias.

Vierailija
12533/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viiti kirjuuttaa. Lässynlää. Oliko teillä kodinhoitaja/palvelija?

Vierailija
12534/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä.

Vierailija
12535/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dooris täällä eniten tylyttää ja moralisoi...

Vierailija
12536/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapan happaman tunnistaa.

Vierailija
12537/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asiaa: iso osa täällä olevista kommenteista on tosi asiallisia, syvällisiä, henkeviä, henkilökohtaisia ja ainutlaatuisia. En tykkää, jos lytätään yksinäisiä, väheksytään elämäänsä kyllästyneitä, toppuutellaan pitkästi kirjoittavia yms.

Lempimusiikistakin saa kirjoittaa, päivän biisi on mukava ylläri. Elämässä on murheita, ahdistusta, surua ja hankaluuksia. Kirjoita niistä. Mutta on myös onnea, iloa, onnistumisia... kirjoita niistäkin, kuulumisiin kuuluu kaikki tämä.

Minä suojelen sinua kaikelta / Ultra Bra vai onkohan Scandinavian Music Group soi just radiossa

Nautitaan elämästä ja kirjoitellaan

Ap

Sä et oo nyt tajunnut että täällä et ole diktaattpri niin kuin ehkä jossain muualla. Yritys on kyllä kova määräillä muita. 

Jos täällä on paha olla niin ei ole pakko. Lue muita ketjuja.

Narsissi kukkii!

Vierailija
12538/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin elämästä ja 

kirjoitan mitä kirjoitan : )

muutamasta narsissista huolimatta 

Vierailija
12539/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvää, kiitos kysymästä

ei ole kiire mihinkään, eikä tarvi mitään tehdä

Vierailija
12540/22001 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dooris on kova yrittään. Kontrollifriikki?