Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22085)

Vierailija
12001/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen täällä päivästä toiseen kirjoittaa, miten tekee mieli tappaa itsensä, niin kai itse kullakin herää jonkinlaisia auttamisajatuksia, halu neuvoa, antaa edes joku uusi näkökulma tai ajatus siitä, voisiko elämässä vielä olla jotakin muuta kuin se vihoviimeinen, peruuttamaton ratkaisu.

Keskitysleirien kauhuista selvinneellä, mutta kaikki läheiset menettäneellä psykiatrilla, Viktor Franklinilla oli kokemustensa jälkeen selkeä opetus: älä mieti mitä elämä voisi antaa sinulle, vaan mitä sinä voisit antaa elämälle. Tätä kannattaa pohtia. 

Kukaan, joka ei ole valmis itsetuhoista henkilöä hoitamaan ja tukemaan ympärivuorokautisesti ei myöskään voi vaatia häntä pysymään elossa. Sitähän jokainen itsetuhoinen kaipaa, että joku muu ottaa sen elämisen "syyn" niskoilleen hetkeksi ettei itse tarvitse. Jotkut pyörii laitoksissa jatkuvasti koska sieltä tulee ainoa tuki ja elämänhalu on ulkoistettu. Pinnallisilla sananparsilla tätä halua ei kyllä kasvateta.

Vierailija
12002/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut iän myötä, että viihdyn aina vain paremmin yksikseni. Toki puolison kanssa myös ja on paljon kivoja ystäviä ja sukulaisiakin. Mutta kaipaan sitä, että saan olla kotona joskus ihan yksin tai pihalla, kukkapenkissä, luonnossa, eväsretkellä. Niin että aivot lepää. Jos viikolle tulee liikaa ohjelmaa, alan kärsiä ja karsia. Hidastelen, luhnustelen, käpsehdin tai lojun sohvalla ja luen. Tutkin runokirjojani, lajittelen ja sovittelen vaatteitani, en tee mitään 'tärkeää'. Tai saatan innostua leipomaan, askartelemaan, suunnittelemaan neuletyötä...

Voin istua ulkona aamukahvilla tunnin. Kuunnella lintujen laulua ja hyönteisten pörinää, ihastelen perhosia. Siirrän orvokkikarkulaisia nurmikosta kukkapenkkiin... n a u t i n  kiireettömyydestä, kesätuulesta, kauniista pilvistä, ukkosmyrskystä

Muita?

N64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12003/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 000 viestiä, hyvä me :)

Vierailija
12004/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärtynyt olo, alkaa masennus nostaa päätään, haluaisin vaan nukkua, ehkä kokonaan pois. Ei minua kukaan kaipaisi, tämä

elämä käynyt raskaaksi elää yksin ilman tukea ja turvaa. Erittäin huono mieli tänään.

Minkälaista tukea ja turvaa sinä pystyisit antamaan jollekin toiselle?

Enpä taida tällä hetkellä kun rahallista tukea, ja jutella. Ei ole ketään kuka tarvii tukeanikaan.

Riittäisikö sinullekin vain rahallinen tuki ja juttelu vai kaipaatko jotain muuta?

Ois vaikka joku jolle soittaa tai joku joka soittaisi minulle, edes tämäkin riittäisi.

Vierailija
12005/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärtynyt olo, alkaa masennus nostaa päätään, haluaisin vaan nukkua, ehkä kokonaan pois. Ei minua kukaan kaipaisi, tämä

elämä käynyt raskaaksi elää yksin ilman tukea ja turvaa. Erittäin huono mieli tänään.

Minkälaista tukea ja turvaa sinä pystyisit antamaan jollekin toiselle?

Enpä taida tällä hetkellä kun rahallista tukea, ja jutella. Ei ole ketään kuka tarvii tukeanikaan.

Riittäisikö sinullekin vain rahallinen tuki ja juttelu vai kaipaatko jotain muuta?

Ois vaikka joku jolle soittaa tai joku joka soittaisi minulle, edes tämäkin riittäisi.

Toivottavasti täältä saat seuraa ja voit kirjootella :)

Vierailija
12006/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut iän myötä, että viihdyn aina vain paremmin yksikseni. Toki puolison kanssa myös ja on paljon kivoja ystäviä ja sukulaisiakin. Mutta kaipaan sitä, että saan olla kotona joskus ihan yksin tai pihalla, kukkapenkissä, luonnossa, eväsretkellä. Niin että aivot lepää. Jos viikolle tulee liikaa ohjelmaa, alan kärsiä ja karsia. Hidastelen, luhnustelen, käpsehdin tai lojun sohvalla ja luen. Tutkin runokirjojani, lajittelen ja sovittelen vaatteitani, en tee mitään 'tärkeää'. Tai saatan innostua leipomaan, askartelemaan, suunnittelemaan neuletyötä...

Voin istua ulkona aamukahvilla tunnin. Kuunnella lintujen laulua ja hyönteisten pörinää, ihastelen perhosia. Siirrän orvokkikarkulaisia nurmikosta kukkapenkkiin... n a u t i n  kiireettömyydestä, kesätuulesta, kauniista pilvistä, ukkosmyrskystä

Muita?

N64

Mä olen ihan nuoresta asti viihtynyt todella hyvin itsekseni. Luen paljon, pohdiskelen asioita, teen kaikenlaista luovaa, opiskelen katson elokuvia, hoidan lemmikkejä. Mutta puolison olen silti aina halunnut, joka onkin melkein riittänyt sosiaalisiksi suhteiksi. Viimeiset kymmenen vuotta on ollut lapsikin, mikä on parasta maailmassa. Myös työ on ollut (liian) sosiaalista, jolloin vapaa-ajalla en haluaisi viettää aikaa juuri muiden kun oman pienen perheeni sekä lemmikkien kanssa. Puolisoni on onneksi samanlainen.

Vierailija
12007/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

N64

Mä olen ihan nuoresta asti viihty

Ihana viesti :)

N64

Vierailija
12008/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viihdyn itsekseni vallan mainiosti. En kaipaa mitään harrastuksia enkä rientoja. Ihaninta on olla kotona nenä kirjassa.

Harva ystävyyssuhdekin on kuihtunut vuosien saatossa kun en pidä yhteyttä. Onneksi mieskin on samanlainen.

Joku täällä sanoi elämääni seesteiseksi- ehkä oikea termi on yksitoikkoinen.

Tultiin tänne kakkosasunnolle. Matkaa piristi kolme pientä jäniksenpoikaa jotka pökkelehti tien pientareella- söpöjä! 

Täällä on kolea ja sateinen sää. Koivut ei viherrä vielä yhtä paljon kuin kotona.

Hyvää viikonjatkoa kaikille💐

Vierailija
12009/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-päivä. Rakastelua tyttöystävän kanssa. Tyhjensin.

t. mies

Vierailija
12010/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ettäs, tuo puukotus koulussa. Tuli surullinen olo.

Hyvää ja rauhallista yötä kaikille :)

Näytä aiemmat lainaukset

N64:  Minä viihdyn loistavasti ihan vaan itsekseni. En kuitenkaan ole mikään ihmisvihjaaja tai erakko. Kun mietin, miksi viihdyn niin hyvin vain omassa seurassani, niin syy taitaa olla se, että vain itseeni voin luottaa. Enkä itseenikään 100%:sti, mutta paljon enemmän kuin kehenkään muuhun. Viihdyn kyllä silloin tällöin muidenkin seurassa, mutta vain sen ajan, minkä koen hyväksi itselleni. Onneksi ystäväni ovat samanlaisia "mörököllejä" kuin minäkin tai ainakin antavat mulle tilaa olla oma itseni. 

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sitten taas työpäivä. Äsken vielä viimeiset viestittelyt ystäväni lasten kanssa. Kaikki on niin hyvin kuin näissä olosuhteissa on mahdollista. Valoisin mielin huomiseen. Hyvää yötä!

Vierailija
12013/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen esseen loppuun. Pari päivää myöhässä sen palautin, mutta kai se on ok. Olen kuitenkin muut kurssin tehtävät tehnyt ajoissa toisin kuin moni muu mitä olen palautuksia seurannut. Nuo tehtävät siis näkyvät muille, että voidaan kommentoida toistenkin tekstejä.

Esseen kanssa olin tyytyväinen, että minä vaan viime yönä joskus 2 aikaan luen sen vielä läpi ja palautan. Mitä vielä, kun tajusin, että oli liian isolla fontilla kirjoitettu eli 12 kun piti olla 11. Näin esseen pituus lyheni liikaa fontin vaihdon myötä ja näin piti etsiä vielä lisää tietoa asiaan ja pidentää esseetä. Harmitti tuo, kun olisi pakko tehdä se ja joihinkin kohtiin kirjoittaa lisää. Siitä tuli hieman sekava tuosta, mutta ei voi mitään. Yhtään en osaa sanoa miten sen kanssa käy. Sain nyt edes jotain aikaan sentään.

Nyt alan varmaan itsenäisesti tehdä jotain kursseja läpi kesän aikana. Näitä siis etuajassa tehdä. Muuten olisivat sitten syksyllä edessä. Tuntui helpommaltakin nuo kurssit kuin tämä edellinen. Muuten on ollut hyviä päiviä. Äitini kunto parempi ollut. Tänään taas huonompaa ja kai se on pakko julkisen terveystutkimusta nyt sitten odottaa. Lääkäri oli laittanut magneettilähetteen monesta eri kohdasta selkää ja näin emme voi maksaa sitä kaikkea yksityisellä. Hintaa tulisi varmaan oli tonni. On toisaalta ikävää odottaa ja itsekin mietin aina miten äitini pärjää sinne asti. 

Kesälomaa suunnitellaan, mutta äitini ei nyt sitten vieläkään ole saanut työpaikalta vahvistusta koska hänen lomansa on. Heinäkuussa pitäisi olla pari viikkoa, mutta ajankohta vieläkin epävarma. Niin on tosin muillakin. Suunnittele siinä sitten lomaa. Kaikki majoitukset täynnä jo kohta. Isäni on taas tiennyt jo melkein puolen vuotta, koska pitää lomansa. Näin eroja on. Tavallista kävelyä tänäänkin ja pyöräilyä, vaikka tuuli meinasi ihan ojaan jo pyörän suistaa. Aika kylmä päiväkin tuulineen.

Vierailija
12014/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ettäs, tuo puukotus koulussa. Tuli surullinen olo.

Hyvää ja rauhallista yötä kaikille :)

Mulle tuli surullinen olo tuosta Perjantai dokumentista..

Vierailija
12015/22085 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

N64:  Minä viihdyn loistavasti ihan vaan itsekseni. En kuitenkaan ole mikään ihmisvihjaaja tai erakko. Kun mietin, miksi viihdyn niin hyvin vain omassa seurassani, niin syy taitaa olla se, että vain itseeni voin luottaa. Enkä itseenikään 100%:sti, mutta paljon enemmän kuin kehenkään muuhun. Viihdyn kyllä silloin tällöin muidenkin seurassa, mutta vain sen ajan, minkä koen hyväksi itselleni. Onneksi ystäväni ovat samanlaisia "mörököllejä" kuin minäkin tai ainakin antavat mulle tilaa olla oma itseni. 

Tämä se on; kun saisi olla se mörökölli ja tilaa olla mitä on. Näin ei viimeisessä suhteessani ollut. Sain koko ajan kuulla, miten en osaa huomioida tarpeeksi ja kun en koskaan sano että välitän.. en ole ikinä tuntenut itseäni niin huonoksi, kuin silloin siinnä ns. parisuhteessa. Olen vieläkin miettinyt olenko todella jotenkin tunteeton. Menin tuossa suhteessa aivan lukkoon ja aloin tuntea syyllisyyttä. Tämä suhde imi kaiken voimani. Tavallaan vieläkin henkisesti hajalla ja ne syytökset muistuvat mieleen. Jatkuva huomionkipeys sairastutti minut.

Oltiin kuin vuorikissa ja kultainen noutaja.

Vierailija
12016/22085 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin viihdyn itsekseni vallan mainiosti. En kaipaa mitään harrastuksia enkä rientoja. Ihaninta on olla kotona nenä kirjassa.

Harva ystävyyssuhdekin on kuihtunut vuosien saatossa kun en pidä yhteyttä. Onneksi mieskin on samanlainen.

Tultiin tänne kakkosasunnolle. Matkaa piristi kolme pientä jäniksenpoikaa jotka pökkelehti tien pientareella- söpöjä! 

Täällä on kolea ja sateinen sää. Koivut ei viherrä vielä yhtä paljon kuin kotona.

Niin sulla on se mies, se riittää, että on edes yksi henkilö vaikka ei koko ajan höpöttäis.

Mitäs jos ei ois miestäsi, niin ehkä pitäisit yhteyttä ystäviinkin, on eri asia olla yksin kun yksinäinen.

Vierailija
12017/22085 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Päivä lähti käyntiin liikunnallisesti. Avasin oven terassille ja yksi katti livahti oven raosta, kun terassilla kökötteli norsun kokoinen varis. Ei muuta kuin perään, onneksi sain kattimatikaisen kiinni ennen kuin se ehti singahtaa syvemmälle metsään. Pitää kaivaa taas valjaat esiin. Tälle tyypille kun laitetaan valjaat, siltä katoaa halu mennä ulos.

Eilen tuli taas sähköpostiin hakemaani työpaikkaan se ei kiitos viesti. Huvitti viestin kielikukkanen "päätimme edetä toisen hakijan kanssa", ai oliko meitä vain kaksi hakijaa. Toivotettiin vielä menestystä tämän hetkiselle uralle, hohhoijaa.

Tänään pakkaan vanhuksen autoon ja vien hänet ostoksille. Pääsee hieman tuulettumaan kodin seinien ulkopuolelle.

Vierailija
12018/22085 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty klo 7,30 ei mitään muuta tiedossa kun oleilua itseni kanssa, onneks on tämä tietotekniikka ja laitteet milllä saa ajan kulumaan ja yhteyden toisiin ihmisiinkin jos haluaa.

Vierailija
12019/22085 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätty 6.30. Päivä lähti käyntiin liikunnallisesti. Avasin oven terassille ja yksi katti livahti oven raosta, kun terassilla kökötteli norsun kokoinen varis. Ei muuta kuin perään, onneksi sain kattimatikaisen kiinni ennen kuin se ehti singahtaa syvemmälle metsään. Pitää kaivaa taas valjaat esiin. Tälle tyypille kun laitetaan valjaat, siltä katoaa halu mennä ulos.

Eilen tuli taas sähköpostiin hakemaani työpaikkaan se ei kiitos viesti. Huvitti viestin kielikukkanen "päätimme edetä toisen hakijan kanssa", ai oliko meitä vain kaksi hakijaa. Toivotettiin vielä menestystä tämän hetkiselle uralle, hohhoijaa.

Tänään pakkaan vanhuksen autoon ja vien hänet ostoksille. Pääsee hieman tuulettumaan kodin seinien ulkopuolelle.

Voi tätä suomen kieltä. Kyllä tuon ilmaisun "päätimme edetä toisen hakijan kanssa " - voi ymmärtää ensinnä  'erään toisen, ei sinun kanssasi'  ja vasta sivumerkitys on ' kahdesta hakijasta valitun toisen kanssa' . Ihana suomen kieli 💙. Tv äikänope 

Vierailija
12020/22085 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sulla on se mies, se riittää, että on edes yksi henkilö vaikka ei koko ajan höpöttäis.

Mitäs jos ei ois miestäsi, niin ehkä pitäisit yhteyttä ystäviinkin, on eri asia olla yksin kun yksinäinen.

Jos ja jos... jos jossia ei olis ni lehmätki lentäis ja miltäs se tuntuis kun hatulle tippuis...

Täällähän vaan kuvaillaan, millaista mukava elämä on. Niin tässä viestissä kuin monessa muussakin. Ja sitä, että välillä on tosi kiva/tärkeä saada olla yksin...

Elämä on monesti myös valintoja... ja me ollaan erilaisia

Kivaa keskiviikkoa kaikille

Lammas, miten ystäväsi voi?

N64

Ps lähdetään lapsuuskotiin tekemään juhannuskokkoa, se on perinteisesti mun homma  ja aattona savusaunan lämmitys. Näistä olen varmaan jo kertonutkin.

Pitkis, ahkera oot opinnoissa :)

Toivottavasti äitisi kuvaukset olis pian ja loma-asiat selviäis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi