Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22076)

Vierailija
12041/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja: Lapsesta asti olin suuri juuston ystävä. Ihan perus-Edam oli tosi hyvää, harvoinpa muuta oli kotona maistaakaan. Kansakoulussa opin sulatejuuston maun, voi mitä herkkua. Joskus oli palat, noin puolen sentin siivut ja joskus oli kolmion mallisia paloja. Tykkäsin niin paljon, että toivoin joulupukiltakin sulatejuustoa lahjaksi, muut ei perheessä niinkään tykänneet. Niinpä sain vihreässä lasissa Viola tai Olavi nimistä juustoa :)

Vierailija
12042/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lord of the lost - Sanctuary

Jos sinulla on näin hyvä musiikkimaku, niin samanhenkiset voivat olla harvassa. Etsiydy metallifestareille, voit löytää meitä juttukavereiksi ja aina on pöydässä tilaa käydä antoisa keskustelu elämästä ja musiikista.

Kiitos tästä viestistäsi. Kirjoitinkin biisin nimen väärin olisi pitänyt olla My Sanctuary. Oikeastaan jos tänne jonkun biisin laitan niin sitten pidän siitä paljon niin kuin tuosta laitamastani.

En tiedä sitten onko se musiikkimaustakaan. Itse kyllä tavallaan katson melko vähän kenenkään musiikkimakua jos seuraa mietitään. Ehkä tälläinen musiikki on silti nykypäivänä hieman harvinaisempi asia ja moni kuuntelee muuta kuin minä. Jos ainakin nuorempia ihmisiä katsoo. Tai sitten olen väärässä.

Festareilla yms en ole koskaan ollut. Ehkä seuran puutekin vaikuttaa ja toisaalta en pidä paikoista missä paljon ihmisiä. No en sitten tapaakaan ketään. Se on toinen puoli. Kiitos silti viestistäsi ja mukava oli se lukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12043/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopen väsynyt mutta hassulla tavalla onnellinen. Mitään en jaksa enää tehdä mutta olen jo oman osuuteni tehnyt. 

Aamukahvi, selvä pää ja puoliso rinnalla. Siitä on onni tehty

Hauska viesti :) O n n e l l i n e n 

Vierailija
12044/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän huolissani, kun en ole kuullut käen kukkumista vielä tänä keväänä.  Olimme yhtenä päivänä yhtä aikaa ulkona mieheni kanssa, hän kuuli käen kukunnan, minä en. Tiedän, että kuuloni on huonontunut.

Tänään aamulla kävin pyöräilemässä, kuulin nyt käen kukkuvan 16 kertaa, pieni tauko ja jatkoi vielä.

Täällä on ollut keskustelua mm. yksin olemisesta ja oman ajan tarpeesta. 

Olen "sosiaalinen erakko"; tykkään tavata ihmisiä, mutta vastapainoksi tarvitsen paljon yksin oloa ja hiljaisuutta. Tämä yksin olo onnistuu myös mieheni kanssa.  Hänen harrastuksensa pääasiassa kodin ulkopuolella, minä taas harrastan kotona tai lähiympäristössä.  Toki yhteisiäkin harrastuksia on.

Olen löytänyt vuosien varrella tasapainon yksin olemisen ja seurassa olemisen välillä.  Minulla on monta ystävää ja tuttavaa, joiden kanssa pidämme yhteyttä. Minulle mieluisin yhteydenpitomuoto on kirjeitten kirjoittaminen ja onneksi tämä sopii myös ystävilleni. Tämä ei kuormita minua kuten esim. puhelimessa jutteleminen tekee.  Suurin osa ystävistäni asuu toisella paikkakunnalla, joten tapaamme harvoin.  

Olen kiitollinen miehestäni, lähellä olevasta juttukaverista. Ja tottakai ystävistäni myös.

Hyvää viikon jatkoa jokaiselle!

Vierailija
12045/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vähän huolissani, kun en ole kuullut käen kukkumista vielä tänä keväänä.  Olimme yhtenä päivänä yhtä aikaa ulkona mieheni kanssa, hän kuuli käen kukunnan, minä en. Tiedän, että kuuloni on huonontunut.

Tänään aamulla kävin pyöräilemässä, kuulin nyt käen kukkuvan 16 kertaa, pieni tauko ja jatkoi vielä.

Täällä on ollut keskustelua mm. yksin olemisesta ja oman ajan tarpeesta. 

Olen "sosiaalinen erakko"; tykkään tavata ihmisiä, mutta vastapainoksi tarvitsen paljon yksin oloa ja hiljaisuutta. Tämä yksin olo onnistuu myös mieheni kanssa.  Hänen harrastuksensa pääasiassa kodin ulkopuolella, minä taas harrastan kotona tai lähiympäristössä.  Toki yhteisiäkin harrastuksia on.

Olen löytänyt vuosien varrella tasapainon yksin olemisen ja seurassa olemisen välillä.  Minulla on monta ystävää ja tuttavaa, joiden kanssa pidämme yhteyttä. Minulle mieluisin yhteydenpitomuo

Tämä just: sopivassa suhteessa yksin oloa ja mukavia ihmisiä :)

N64

Vierailija
12046/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisteluja: Lapsesta asti olin suuri juuston ystävä. Ihan perus-Edam oli tosi hyvää, harvoinpa muuta oli kotona maistaakaan. Kansakoulussa opin sulatejuuston maun, voi mitä herkkua. Joskus oli palat, noin puolen sentin siivut ja joskus oli kolmion mallisia paloja. Tykkäsin niin paljon, että toivoin joulupukiltakin sulatejuustoa lahjaksi, muut ei perheessä niinkään tykänneet. Niinpä sain vihreässä lasissa Viola tai Olavi nimistä juustoa :)

Tuli viestistäsi mieleen muisto juustoon liittyen. En ole syönyt makkaraa yms lihaa  aikuisiälläni joten juustoa sitten sitäkin enemmän. Näin ei tule ehkä yllätyksenä mikä oli koirani ykkösherkku mitä aina kerjäsi minulta. Eli juustohan se oli. Tiesi jo sanasta sen. Toki sai lihaa ruoakseen ja välillä ostin makkaraa sille makupalaksi. 

Vierailija
12047/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
12048/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus lähteä kävellen syömään ja kauppaan kun pyöräilyyn ilma on turhan kolea. Sittenpä alkoi sataa vettä joten autolla pitikin lähteä. Kylmä tuuli täällä ja vettä ripsii vähän väliä.

Onneksi on monta kirjaa luettavana.

Sinä joka olet väsynyt pienten lastesi kanssa, kai isäkin ottaa vastuuta?

Pidä välillä vapaata, lähde ulos tapaamaan ystäviä/ harrastuksiisi tms että saat muuta ajateltavaa. Voin kyllä kuvitella tunteesi. Itse en ikinä edes halunnut lapsia just tuon sitovuuden takia.

💐

Vierailija
12049/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱

Suotta täällä haukottelet, mene toki 'räväköiden kuulumisten ketjuun' vaimikäsenytoli :)

Vierailija
12050/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin menee.

Vierailija
12051/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähteä hakemaan koskenlaskija jùustoa kaupasta, saahan sitä jotain hyvää syödä ja hemmotella itseään, jotenkin niin ärtynyt olo, että ei jaksa nyt edes jutella kenenkään kanssa.

Vierailija
12052/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain auton pikkuvian korjautettua odotellellessani, sorruin sitten menemään samalla reissulla kauppaan ostamaan olutta "juhlan" kunniaksi, vaikka olin päättänyt, että ostan alkoholia seuraan kerran vasta juhannukseksi.... tahdonlujuus pakkasen puolella :( Ei muuten haittaa, mutta pitäisi saada viitisen kiloa painoa pudotettua että viihtyisin nahoissani!

Aamulla heräsin turhan aikaisin,  jo kello 6. Join aamukahvin ja nukahtelin sohvalla muutamaan otteeseen, kunnes heräsin viimein yli 12 nähtyäni unta edesmenneestä ystävästäni. Unessa olin eksyksissä vieraassa kaupungissa lähdettyäni hänen luotaan, törmäsin päiväkotilapsiin, joista yksi sanoi olevansa nimeltään ------ (tyttäreni etunimi) ja vakaope sanoi ----- (tyttäreni koko nimen) olevan hyvä nimi! Unen ahdistava tunnelma, kuollut ystäväni, eksyminen ja sen aiheuttama ahdistus ja lähes paniikki, oli vaikea karistaa, vaikka tuo nimijuttu oli ihan positiivinen...

No ehkä tuon unenkin takia sorruin ostamaan nuo muutamat oluet. Ei niillä edes huppeliin pääse, joten alkoholin väärinkäytön puolelle kallistuu...

Vierailija
12053/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱

Suotta täällä haukottelet, mene toki 'räväköiden kuulumisten ketjuun' vaimikäsenytoli :)

Jospa hän kärsii unettomuudesta ja siksi kärttyinen? Ota melatoniini ja pötkähdä sänkyyn hyvä haukottelija!

Huomenna on sitten parempi olo.

Vierailija
12054/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
12055/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱

Jospa hän kärsii unettomuudesta ja siksi kärttyinen? Ota melatoniini ja pötkähdä sänkyyn hyvä haukottelija!

Huomenna on sitten parempi olo.

:)  hauska kommentti...

... toivotaan kaikille hyvää yötä

Vierailija
12056/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Viola kolmiojuusto <3, Keskikoulussa luokkaruokailussa jemmasin kaikki jäljellejääneet Violat, joita sitten välipalaksi mutustelin. Joskus ostan nytkin kolmiosulatejuustoja, mutta kun maku ja rakenne ei ole sama kuin Violassa :(

Lapsuudenkodissa ostettiin tarjouksesta aina kokonainen pallo edamia, ensimmäiset siitä leikatut palaset maistuivat, mutta loppua kohden vähän kuivahtaneet eivät niinkään.

Vierailija
12057/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱

Jätetään tää ressukka ikävystymään keskenään...

Jatketaan me muut mukavilla kuulumisilla. Ja joskus surullisillakin.

N64

Vierailija
12058/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤭

Vierailija
12059/22076 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁

Vierailija