Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22087)

Vierailija
11741/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä yhtään, kun itse sanoin yhdelle kriisipuhelimesta joka sanoi ettei mene syöpäseulontoihin. 

Te sitten sanotte yhteen ääneen, ettei avusta ole mitään hyötyä. Tyyppihän kuulostaa todella masentuneelta. Sanoi että tap paisi itsensä s yöpään yksinäisyyden takia. Hänhän tarvitsee todella paljon apua, kuin että sanotte: "Et sä mitään tarvii, kun ei mitään hyötyä" 

Tässä kommunikoimisessa voi todellakin olla elämä pelissä, että millä tavalla vaikutamme masentuneen toimiin.

No minä ainakin laitoin linkin tuohon mieli.fi sivulle. Ei tässä kauheasti ole tehtävissä, kun en ole psykiatri. Ihmisenä ihmiselle tässä sitten yrität ymmärtää ja kirjoittaa minkä näin palstan kautta voit.

Vierailija
11742/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sain vietyä metalli, lasi, seka- ja biojätteet pois , tulee hyvä olo kun saa jotain aikaseksi, voi vieraat tulla pitkin viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11743/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä yhtään, kun itse sanoin yhdelle kriisipuhelimesta joka sanoi ettei mene syöpäseulontoihin. 

Te sitten sanotte yhteen ääneen, ettei avusta ole mitään hyötyä. Tyyppihän kuulostaa todella masentuneelta. Sanoi että tap paisi itsensä s yöpään yksinäisyyden takia. Hänhän tarvitsee todella paljon apua, kuin että sanotte: "Et sä mitään tarvii, kun ei mitään hyötyä" 

Tässä kommunikoimisessa voi todellakin olla elämä pelissä, että millä tavalla vaikutamme masentuneen toimiin.

No minä ainakin laitoin linkin tuohon mieli.fi sivulle. Ei tässä kauheasti ole tehtävissä, kun en ole psykiatri. Ihmisenä ihmiselle tässä sitten yrität ymmärtää ja kirjoittaa minkä näin palstan kautta voit.

Hyvä, että laitoit. Tuossa jotkut muut viestit olivat sitä mahdollisen avun mitätöintiä. Vaikea sitä on auttaa toista tämän palstan kautta, mutta se miten kirjoitamme voi vaikutta toisen toimiin. Pahinta on, jos jää tuleen makaamaan.

Vierailija
11744/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole syönyt lihaa nyt kohta yli 15 vuoteen. Nuoruudessa vähensin ja lopetin. Äitini teki samoin. Kalaa syömme silti, koska menisi varsinkin äitini osalta liian vaikeaksi ja lähes mahdottomaksi syömiset, kun ei voi mitään herneitä, papuja, eikä oikein soijaakaan syödä. Proteiinit jäisi vähiin.

Syyt tähän kaikkeen paljolti, että en pidä lihan mausta. Kanaa joskus harvoin kaipaan. Muuten sitten myös eettiset syyt mukana. Kananmunaa välttelen, mutta leipoessa käytän. Maitotuotteet myös käytössä. Sen tiedän, että pysyn tässä ruokavaliossa toivottavasti koko elämäni. Tosin mistä sitä tietää mitä vanhana sitten ruoakseen saa jos toisten armoille joutuu. Toisia en ikinä ole arvostellut siitä mitä he syövät. En yleensä edes puhu koko asiasta.

Muisto tuli mieleen. Eräs kylmä talvipäivä yli 10 vuotta sitten, kun vielä koirani eli olimme päivällä lenkillä autolla kauempana ja sieltä tultiin takaisin. Näin yhdessä isomman tien parkissa eläinkuljetusrekan "takavaunun" ja siellä liikettä. Itse kuski oli ilmeisesti hakemassa lisää karjaa toiseen osaan. Alkoi kiinnostaa se kaikki ja ajoin siihen lähelle ja mietin, että onko siellä hevosia, kun pitivät niin kovaa kiljuntaa. Sitten tajusin, että sikojahan se "vaunu" oli täynnä. Silloin mietin vaan sitä miten tarkenivat odottaa siellä, kun pakkasta lähes 20 astetta. 

Vierailija
11745/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin synkäksi mennyt ketju, joten moro 👋

Kuulumiseni ei sovi tähän ilmapiiriin.

Vierailija
11746/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelen lätkää, Ruotsi johtaa 1-0 eka jakson jälkeen...

Hyvää yötä

Huomenna lenkille, nätti päivä tulossa, sitten taas on ennusteessa sateita

Vierailija
11747/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Sinulle kuuluu.

Vierailija
11748/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirtto köyttä virittelen

Vierailija
11749/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin synkäksi mennyt ketju, joten moro 👋

Kuulumiseni ei sovi tähän ilmapiiriin.

Terse! Vaikka kyllä tänne aina pari ankeuttaajaakin sopii.

Vierailija
11750/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun sain vietyä metalli, lasi, seka- ja biojätteet pois , tulee hyvä olo kun saa jotain aikaseksi, voi vieraat tulla pitkin viikkoa.

Tonkiiko sun vieraat sun jätteet? Omituisia vieraita.

Vierailija
11751/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirtto köyttä virittelen

Mä en, minä en periks vielä anna, elä sinäkään.

Vierailija
11752/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut ovat aiheuttaneet viime aikoina ongelmia, vastatehty korviksen reikä tulehtui, vaikka hyvin hoidin, samoin kuin muutkin uudet rei'ät. Pidin muutaman päivän ilman korvista ja kun rupi (puristelin tulehdusnettä pois) irtosi, sain kuin sainkin korviksen takaisin.

Johtuiko kaulakoruista (kultaketjut ja korukivihelmet) että sain jotain näppylöitä kaulan juureen. Korujen poistaminen ei ainakaan vielä ole auttanut, "näppylät" ilmoittavat itsestään koko ajan. Luulin niiden jo vyöruusua olevan, mutta ehkä ei sentään?

Tänään korva kunnossa, että sellaista kuuluu tänään. Vielä kolme tuntia, tai ehkä neljä, ennen kuin uni tulee...

Vierailija
11753/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin just itselleni mahdollista  hautapaikkaa / uurnapaikkaa.

Täysin tosi asia. 🙂

Vierailija
11754/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hienosti. Sote-ala on siitä hyvä, että hyvät päivät koostuu, kun omaa itseä ei nälvitä. Nyt sai osansa esimies ja muutama muu, niin selän takana kuin selän vierestä.

Vierailija
11755/22087 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlailin just itselleni mahdollista  hautapaikkaa / uurnapaikkaa.

Täysin tosi asia. 🙂

No ethän sä tiedä mihin sut loppupeleissä laitetaan. Puita uuniin.🤣

Vierailija
11756/22087 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ainainen neuvo yksinäiselle, ota koira.

Mihin yksinäinen vie koiransa jos sairastuu, lähtee johonkin, sitä sitten vasta ihmeissään on, tätäkään eivät nämä koiran tyrkyttäjät ota huomioon.

Niitä typeriä neuvoja on hyvä antaa, kun ei voi sellanen ihminen tajuta mitä on totaalinen yksinäisyys. 

Facessa on paljon koiranhoitorinkejä, ihan ilmaisiakin. Sitten on tietysti maksullisia hoitopaikkoja. Ratkaisuja kyllä löytyy jos haluaa. 

Eikä koira tietysti ihmistä korvaa, mutta on monelle silti todella tärkeä ja tuo sisältöä yksinäiseen elämään. 

Ei ne koirat ja kissat mitään halpoja ole ostaa.Sekarotuinen koirakin maksaa monta sataa.Ei niitä eläimiä niin vaan oteta.

Vierailija
11757/22087 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yksinäinen vie koiransa jos sairastuu, lähtee johonkin, sitä sitten vasta ihmeissään on, tätäkään eivät nämä koiran tyrkyttäjät ota huomioon.

Niitä typeriä neuvoja on hyvä antaa, kun ei voi sellanen ihminen tajuta mitä on totaalinen yksinäisyys. 

Facessa on paljon koiranhoitorinkejä, ihan ilmaisiakin. Sitten on tietysti maksullisia hoitopaikkoja. Ratkaisuja kyllä löytyy jos haluaa. 

Eikä koira tietysti ihmistä korvaa, mutta on monelle silti todella tärkeä ja tuo sisältöä yksinäiseen elämään. 

Ei ne koirat ja kissat mitään halpoja ole ostaa.Sekarotuinen koirakin maksaa monta sataa.Ei niitä eläimiä niin vaan oteta.

Löytöeläinkodit ovat täynnä kodittomia ratsuja. Paljon on myös syystä tai toisesta kodinvaihtajia. Eläinten ei tarvitsekaan olla ilmaisia, myös hyvä hoito maksaa. Sekin voi olla yksi tarkoitus omalle olemassaololle, että säästää rahaa jotta voi huolehtia jostakin toisesta elollisesta.

Mutta niin me ihmiset olemme erilaisia. Jotkut miettivät vain miksi joku asia ei mitenkään onnistu, toiset yrittävät keksiä ratkaisuja ja eri vaihtoehtoja. 

Itse olin vähävarainen opiskelija, opiskelin vieraalla paikkakunnalla ilman ystäviä ja kaipadin kipeästi seuraa. Olin haaveillut vuosia koirasta, mutta tiesin ettei minulla olisi ollut silloin varaa ostaa minkäänlaista koiranpentua. Seurailin kuitenkin netistä lemmikkien annetaan-palstoja, ja jossakin vaiheessa kiinnostuin yhdestä pienestä mummokoirasta, joka etsi pitovaikeuksien vuoksi eläkeläiskotia.

Tämän sitten itselleni sain pientä korvausta vastaan ja voi miten paljon iloa hänestä minulle oli muutaman vuoden ajan! Koirakin sai hyvät viimeiset vuodet ainoana silmäteränä.

On myös mahdollista itse tarjoutua hoitamaan muiden koiria tai kissoja, jolloin saa seuraa ja tekemistä silloin kun se itselle sopii. Voi jopa vähän tienatakin. Siinä jo näkee ilman sitoutumista millaista elämä ehkö olisi oman lemmikin kanssa. Vaihtoehtoja on paljon jos niitä haluaa nähdä.

Vierailija
11758/22087 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautapaikkaa olemme mekin miettineet puolison kanssa. Emme haluaisi tänne työpaikkakunnalle, mutta lapsuuskodit ovat eri puolilla Suomea. Laatta seinään tai nimi paateen, on tietysti ihan sama missä se on, lapsenlapset toivottavasti muistavat meidän juttujamme ja meidät elävinä, ei tarvita paikkaa, jossa käydä. En minäkään käy vuosi sitten kuolleen äitini haudalla, vaan muistelen häntä päivittäin muualla. Tuhkana metsässä olisi molemmille hienoin ajatus.

Vierailija
11759/22087 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytöelä

Samaa mieltä, niin me ihmiset suhtaudumme eri tavoin ongelmiin: joku valittaa koko ajan eikä ota neuvoja vastaa, toinen tarttuu ongelmaan ja yrittää ratkaista sen. Tämä minua touhutätiä just harmittaakin, tälle yksinäiselle on yritetty antaa vinkkejä, mutta ei, valittaa vain. Ymmärrän, ettei hänellä ole ystäviä, en minäkään kestäisi noin ankeaa luonnetta. Olisikohan siinä ensimmäinen korjattava asia? Taas neuvoin....

Vierailija
11760/22087 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamuyöstä kipuihin ja kun ei tullut enää uni, menin kuumaan kylpyyn tunniksi. Sen jälkeen aamupalan laittoon. Nyt yksin kotona ja mietin mille sitä alkaisi. Ehkä selvittelen vähän tuleviin matkoihin liittyviä asioita, vaikka niistä ensimmäiseenkin on vielä kuukausia. Suunnittelu on puoli ruokaa kuitenkin. 

Kesä menee mökillä, joku risteily korkeintaan muualle,  mutta Puolaan olisi tarkoitus lähteä syyslomalla ja ensi keväänä miehen työmatkalle mukaan Wieniin. Kummassakaan en ole aiemmin käynyt. Molemmissa on ainakin kiinnostavia maisemia ja kulttuuria. Puolaan voisi mennä autolautalla, mutta kuinkahan siellä onnistuu sähköautoilu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän