Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22254)
Herätty jälleen 6.30 työttömän arkeen. Kahvit pyykki- ja astianpesukoneellinen hoidettu. Ulkovaatteet päälle ja hoitamaan sairaalasta kotiutuneen 91-vuotiaan ruokailu. Sen jälkeen torkut ennen kuin puoliso kotiutuu.
63 v
Vierailija kirjoitti:
Herätty jälleen 6.30 työttömän arkeen. Kahvit pyykki- ja astianpesukoneellinen hoidettu. Ulkovaatteet päälle ja hoitamaan sairaalasta kotiutuneen 91-vuotiaan ruokailu. Sen jälkeen torkut ennen kuin puoliso kotiutuu.
63 v
Ootko 0vella? Eikö 61vuotiaana ole mahdollista sinun ikäisillesi? 25/50%
Vaihteeksi ihan hyvää, kiitos kysymästä.
Kuuntelin Silvia Modigin liven Helsingin nuorten vakavasta ja vaarallisesta päihde tilanteesta. Toivon todella, että nuoret pääsisivät hoitoon ja avun piiriin. Eroon päihde porukoista. Ja että nämä porukatkin pääsisivät katkaisu hoitoon. Ilmeisesti käyttöhuone kokeilu olisi pitänyt ottaa kokeiluun.
Ei kyllä kannata sijoituksiaan nyt katsella. Tonnitolkulla tullut alas.
Hieno ilma on. Kaupassa pyöräillen, samalla vietiin lehti- ja kartonkiroskia ja palautettiin kirjoja. Leukaa paleli,muuten lämmin olo tuolla kovassa koleassa tuulessa.
Toivon uusia tuulia elämääsi Pitkis, samoin muille elämässänne kipuileville.💐
Jotain hyvää, ettei omista muuta kuin sampoa, nordeaa ja mandatumia. Nekin peritty. Nyt voisi ostaa halvalla.
Sain arvosanaksi nyt opinnoista 4. Arvosana 5 olisi paras. En odottanut noin hyvää, mutta näköjään osasin sitten kirjoittaa oikein ja oikeasta jutuista. Hyvä alku nyt sentään.
Ihana aurinko paistaa mutta kylmää. Ihailin puutarhassa esiin tulleita krookuksia, narsisseja, tulppaaneja ym. elonmerkkejä. Ensi viikolla lämpiää ehkä.
Jihaa! Asuntolainan korko alenee. Kiitos Trump.
Sellainen elokuva oli joskus TV:ssa kuin Kivenpyörittäjän kylä. Meillä oli tänään pöllinpyörittäjän "kylä", kun pyörittelin puupöllejä lähemmäksi, kun mies niitä kasasi. Tulevaisuudessa tiedossa polttopuiden tekoa. Tuli muuten ihan hiki niitä pyöritellessä, hyvää hyötyliikuntaa.
Ja uusi viikko taas alkanut, hyvää viikkoa jokaiselle!
Vierailija kirjoitti:
Sain arvosanaksi nyt opinnoista 4. Arvosana 5 olisi paras. En odottanut noin hyvää, mutta näköjään osasin sitten kirjoittaa oikein ja oikeasta jutuista. Hyvä alku nyt sentään.
Vaude. Peukkuja myös tulevaan :)
N64
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvää, ettei omista muuta kuin sampoa, nordeaa ja mandatumia. Nekin peritty. Nyt voisi ostaa halvalla.
Onneks mun salkku on hajautettu, mm joukko velkakirjoihin ja rahastoihin osakkeiden lisäksi. Ei kaikki mene.
Mä oon tehnyt niin, että kirjoitan "vihatulle" kirjeen, jossa annan palaa. Kirjoitan kaikki tunteeni, loukkaukset ja haukun hänet totaalisesti. Sen jälkeen revin kirjeen ja huuhtelen palaset alas vessasta tai heitän roskikseen. Mulle tää on auttanut.
Tää on nk. inkkarikonsti. Inkkarit pisti viestinsä virtaavaan jokeen.
Missään nimessä sitä ei saa lähettää "vihatulle"!!!!
Levottomuus tulee itselleni uuden kuun ekan neljänneksen aikoihin. Niin nytkin.
Ollut ärtynyt olo koko päivän, äsken vessassa käydessäni tajusin miksi. Menkat alkamassa. Jo pelkkä koirien haukkuminen saa aikaan kiukkua. Huh huh, voisi mennä aikaisin nukkumaan tänään, jospa huomenna olisi parempi päivä.
Onpas täällä mukavia kuulumisia ja pohdintoja viikonlopulta. Itse olin koko viikon kipeänä ja edelleen tuntuu vain jatkuvan. Valtaosa oireista jo poissa, mutta väsyn ihan mahdottoman nopeasti. Kai se pitää vain malttaa.
Pitkästi kirjoittajalle: minusta tuntuu, että itse yritän etsiä ystäviksi juuri sinun kaltaisia ihmisiä. Vähän syvällisempiä, ketkä tietää, että elämässä ei kaikki mene aina putkeen, ja jotka osaa arvostaa aitoja kohtaamisia, ystävällisyyttä ja toiselle annettua aikaa. Ketkä tietää, että elämä on joskus hyvin pienipiirteistä ja sisältö ja ilonaiheet hyvin yksinkertaisia. Toivon, että muistaisit tämän, että joku arvostaisi juuri sinunlaista ystävää. :)
Työrintamalla menee huonosti eikä vointinikaan mikään paras ole. Mä toivoisin tämän kaiken paskan loppuvan. Mikään ei mene milloinkaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä mukavia kuulumisia ja pohdintoja viikonlopulta. Itse olin koko viikon kipeänä ja edelleen tuntuu vain jatkuvan. Valtaosa oireista jo poissa, mutta väsyn ihan mahdottoman nopeasti. Kai se pitää vain malttaa.
Pitkästi kirjoittajalle: minusta tuntuu, että itse yritän etsiä ystäviksi juuri sinun kaltaisia ihmisiä. Vähän syvällisempiä, ketkä tietää, että elämässä ei kaikki mene aina putkeen, ja jotka osaa arvostaa aitoja kohtaamisia, ystävällisyyttä ja toiselle annettua aikaa. Ketkä tietää, että elämä on joskus hyvin pienipiirteistä ja sisältö ja ilonaiheet hyvin yksinkertaisia. Toivon, että muistaisit tämän, että joku arvostaisi juuri sinunlaista ystävää. :)
Kiitos sinulle viestistäsi ja sanoistasi. Ehkä minullekin olisi helpompaa tutustua ihmiseen jolle nämä vaikeat asiat ovat tuttuja. Tavallaan tietäisin, että toinen ei pelästy sitä kaikkea ja ymmärtää niitä juttuja. Toisaalta en minäkään toisen elämää tahtoisi kuitenkaan kuormittaa. Lähinnä vaan rauhoittaisi se tieto, että voi tarvittaessa kertoa niistäkin. Toisaalta tänne on helpompaa kirjoittaa kuin tutustua kasvokkain. Toivon itsekin, että joku ajattelee samoin kuin sinä. Ehkä joskus. Ja mukava oli viestiäsi lukea. Paranemisia sinne.
Tämä viikko on ollut vähän vaikea. Nyt hieman parempi päivä ja tuo arvosana piristi iltaa. Tuntuu, että selviän taas eteenpäin eri asioissa. Joskus mietin sitäkin, että elämä on niin epäreilua. Itsekään en ole muita kohdellut huonosti ja silti olen itse kokenut kaikkea ikävää. Toki en täysin voi sanoa itsestäni pelkää hyvää. Joskus lapsuudessa tuli vietettyä jonkin aikaa eräässä ryhmässä missä eräs tyttö määräsi kaikesta ja kiusasi itse yhtä tyttöä. Minulle tuli aina paha mieli ja yritin välillä vastustaa sitä kaikkea ja mennä tämän tytön seuraksi. Tuli tämä nyt mieleen. Muuten en voi kovin paljon "pahaa" itsestäni sanoa muiden kohteluun liittyen.
Siitepöly aivastuttaa jatkuvasti.
Kuun aika häiritsee nukkumistani.
Kiitos sinulle vastauksesta psykoterapeutti. Olet oikeassa, että varmasti nämä elämäni ikävät asiat sekä menneisyyden kokemukset korostuvat, kun on kuormitusta paljon. Yleensä silti pystyn paremmin hallitsemaan kaikkea. Itse tunnistan hyvin kuvailusi ja välillä putoan nopeasti toivottomuuteen. Olet oikeassa siinäkin, että taustani varmaan vaikuttaa paljon kaikkeen. Koko nuoruuteni meni miten meni ja olin oikeastaan yksin sen ajan. En koskaan saanut mitään tukea tai apua esim kiusaamiseen. Kirjoitit identiteetistä ja minä olen tavallaan edelleen vähän kuin tyhjä kuori monesti sen osalta. Ehkä ihminen tarvii toisia, että tuntee itsensä ja tämä varsinkin nuoruuteen liittyen. En tavallaan halua korostaa sitä, että minulla on mukamas joku trauma, mutta toisaalta jos luen asiaa siihen liittyen niin tunnistan niitä asioita. Tutulta kuulostaa myös nuo kuvailusi ja itsetunto minulla on lähes nolla. Koen olevani vääränlainen kaikin tavoin ja ihmisten seurassa tuo korostuu.
Ihmisiin liittyen kokemukset todella huonoja ja vaikka aikaa on kulunut niin puhutaan edelleen pahaa ja välillä törmään siihen kaikkeen. Näin nämä kokemukset korostavat kaikkea ja tavallaan jos mietin elämääni niin jokin raja on jo ylittynyt. En tavallaan saa mitään hyvää tilalle. Eräs koulutus oli ainoa sellainen mistä sain paljon hyvää ja ne ihmiset sellaisia, että toivoin heidän olleen elämässäni aina. Samalla olen yksinäinen, mutta vaikeaa on tutustua enää muihin. Lähipiirini on vain vanhempani. Tämä hyvässä ja huonossa mielessä. Monesti oikeastaan yritän vaan sinnitellä eteenpäin. Kirjoitit elämän merkityksellisyydestä. Toisaalta en tavallaan ole vielä kadottanut sitä asiaa kuitenkaan ja tavallaan en mieti, että elämäni olisi turha. Pikemminkin mietin etten elä elämää jota haluaisin elää tai en pysty nyt sellaiseen elämään mitä toivoisin. En tavallaan ole löytänyt itseäni jotenkin.
Sinänsä, vaikka kirjoittaisin kuinka surullisesti niin yleensä silti yritän löytää elämästäni hyvää. Toisaalta olen monesti hyvin surullinen siitä miten minua on kohdeltu. Olen sellainen ihminen joka arvostaa totuutta ja sitä, että elämä olisi reilua, mutta eihän se sitä ole. Oikeastaan vaikeaa edes kirjoittaa, mutta ehkä kaipaisin eniten sitä, että uskaltaisin olla oma itseni, enkä häpeäisi itseäni. Itsellä se häpeä ei ole mitään yhteen asiaan liittyvää vaan oikeastaan liittyy kaikkeen itsessäni. Asiaa korostaa se, että olen aina omillani. Ehkä joku toteaa tähän, että minun pitäisi välittää edes itse itsestäni. Kiitos kuitenkin viestistäsi ja usein en jaksa edes miettiä tätä kaikkea. Pahoittelenkin, että kirjoitan taas itsestäni ja jääköön aihe nyt.