Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22262)

Vierailija
10301/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, samaa kuuluu. Mitä sinulle?

Näytä aiemmat lainaukset

K: Mitä sulle Lammas tänään kuuluu?

V: Mitäs tässä, muistelen menneitä. Me leikittiin aika paljon 1960-luvulla ulkona. Monilla ausnnot oli pieniä, joten oli aika  harvinaista, että kenellekään pääsi sisälle leikkimään. Ulkoleikkejä oli rofe ja polde, kuka pelkää mustaa miestä, peili, kirkonrotta, keinupehvis ja mitähän niitä olikaan. Kauniina kesäpäivinä sai sitten luvan ottaa Barbiet tai nukenvaunut ja nuken ulos. Mä omistin kyllä vauvanukenkin, mutta mulla oli nukenvaunuissa aina nalle :D Talvisin rakennettiin lumilinnoja ja kesäisin taas metsään majoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10303/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden leikit, TÄMÄN PÄIVÄN kuulumisia?

Äidinkielen opettaja antaisia ala-arvoisen, ei ole aiheen mukaista!

Miksi tämän päivän kuulumisiin ei voisi kuulua menneiden muistelu? Jos mä tänään muistelen eilistä, niin eikö se muistelu silloin kuulu tähän päivään?

Juuri näin. Tästä samasta on kirjoitettu ennenkin, mitä höpsö vakoilija ei hokaa :)

Kymppi

Kilpailijat heittää seinään palloa

1) heitto seinään ja koppi, 10kertaa

2) heitto seinään ja pompusta koppi 9kertaa

3) pomputetaa maata vasten 8kertaa

4) heitto seinään ja koppi. Pomppu maahan ja koppi 7kertaa

5) heitto seinään, pompusta lyödään kädellä pallo seinään ja koppi 6kertaa

6) heitto seinään, läpsäys rintaan heittokädellä ja koppi 5kertaa

7) heitto seinään, kädet lyödään yhteen selän takana ja koppi 4kertaa

8) heitto seinään jalan alta ja koppi kolme kertaa

9) heitto seinään pään yli seisten selin seinään ja koppi 2kertaa

10) heitto seinään, pyörähdys ympäri ja koppi 1kerta

Vuoro vaihtuu, kun heitto epäonnistuu. Jatkuu siitä, mikä temppu jäi kesken.

Tätä pelattiin lapsena, ja viimeksi meidän 'häissä'

N64

Vierailija
10304/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, samaa kuuluu. Mitä sinulle?

Mukavasti menee. Tilattu pontso alkaa olla puolessa välissä, eilen kudoin ulkonakin, kun jo kannoin penkin liiterin hämäryydestä aurinkoon.

N64

Vierailija
10305/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä, raskausviikko 34 ja sattuu vähän joka puolelle. Palkintoa odotellen! <3

Vierailija
10306/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä, raskausviikko 34 ja sattuu vähän joka puolelle. Palkintoa odotellen! <3

Tämä hymyilyttää:) onko iso massu jo ?

Vierailija
10307/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn usein yksin elokuvissa. Ihana keskittyä kaikessa rauhassa...

Vierailija
10308/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua! Sattuu vähän joka paikkaan fyysisesti nyt, henkisesti sattuminen  (mutta myös valtavat onnen hetket) vasta alkaa, se ei lopu vaikka vauvasi olisi aikuinen. Mutta sitä on äitiys ja se on sen arvoista. tv mummo jo

Vierailija
10309/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneton yö, vielä aamu 5 hereillä, telian nettikään ei aamulla toiminut, huomasin miten riippuvainen olen netistä kun

yksin on, aurinko paistaa mutta ei minulle. N 61v

Vierailija
10310/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä, joka sait työpaikan, kuinkas sujuu?

Vierailija
10311/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uneton yö, vielä aamu 5 hereillä, telian nettikään ei aamulla toiminut, huomasin miten riippuvainen olen netistä kun

Mä valvoin koko yön ja luin Silkkiin käärittyä kiveä. Se kertoo Ruotsin torppariajasta ja oikeasti surkeasta elämästä. Oma elämä tuntuu hyvältä tuon jälkeen. Lue sinäkin. Aika kuluu yöllä hyvin.

Vierailija
10312/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö: Ihmisen Poika :)

Vierailija
10313/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutun nykyään herkästi tai olenhan minä aina ollut itkuherkkä. Nyt liikutuin, kun katsoin Ylen sivulta videon, jossa Pohjoismaiden neuvoston kokousväki laulaa syntymäpäiväonnittelulaulun presidentti Stubbille. Stubb silminnnähden liikuttuu ja niin sitten täällä minäkin. Hyvää syntymäpäivää, presidentti Stubb ja kiitos hyvästä työstä! 🌼

Vierailija
10314/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen allapäin tai uneton, otan kirjan ja luen sitä. Hyviä omien ongelmien pienentäjiä ovat Auschwitz-kirjat, joita on kymmeniä nykyään tai oman Suomen historiasta kertovat kirjat. Nälänhätä, orjuus, lasten kuolemat jne. niin oma pikku yksinäisyys tai rahanpuute tuntuu lahjalta. Ihan hävettää, että marisin mielessäni kohtaloani. Kirjastot ovat ilmaisia mielenterveyspalveluita.

Vierailija
10315/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa ulkomaille. Jos se tavallaan olisi minulle se muutos mitä kaipaisin niin mielelläni tekisin sen. Samalla tietenkin arki on samaa kaikkialla, mutta ikävästi sanoen en ole kovinkaan isänmaallinen ihminen. Arvostan Suomea, mutta omat kokemukseni eivät mitään parhaita ole monestikaan olleet. Samoin jos katson perheeni elämää täällä niin emme ikinä ole olleet hyväosaisia. Lähinnä sinnitelty. Tietysti monessa maassa vaikeampaa ja ehkä pitäisi olla kiitollinen.

En halua olla typerä ja kuvitella, että muualla olisi joku paratiisi. Silti en minä tavallaan monestikaan tunne mitään, kun puhun Suomesta. Näen yhteiskunnissa epäkohtia. Yksinäisyyttä, työttömyyttä, tukien leikkauksia, irtisanomisia, nuorten pahoinvointia ja köyhyyttä. Oma taustani on kiusaamista lähes koko kouluikä ja yksinäisyys päälle, lisäksi työttömyys vielä tähän. Ei tietoakaan mistään ystävistä tai suvusta. Olen ns suvuton ihminen. Näin jos tähän kaikkeen peilaa niin joskus mietin, että olisin vapaa lähtemään. Ei ole mitään siteitä tänne. Tavallaan olen kuin itsekin muukalainen ja juureton ihminen täällä. Ymmärrän miltä tuntuu ulkomaalaisesta joka tänne saapuu. Ehkä sama olo kuin minulla.

Samalla enhän minä tällä menolla ikinä päädy tuohon pisteeseen, että voisin muuttaa. Jotain kuvitelmaa lähinnä. Plussat äidilleni siitä, että hän ainakin olisi valmis muuttamaan eläkkeellä muualle. Jakaa samoja ajatuksia kanssani. Tämä, vaikka monessa mielessä onkin varovainen ja tapoihinsa tottunut ihminen. Ehkä se on surkeaa, kun tuntee erillisyyttä jopa kotimaataan kohtaan, vaikka ymmärtää maailmalla monien kärsivän maissa missä elämä hyvin vaikeaa. Pahoittelen viestiä. 

Vierailija
10316/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet mielestäsi suvuton ihminen jos sinulla on äitikin??

Vierailija
10317/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla avasin tvn , ylen kanavat ei näy mutta onneksi muut näkyvät,  varmuuden vuoksi tein kanavahaun, sama juttu.  sitten pätkäs netti, palautui kohtapuoleen onneksi. Voin La Promesan katsoa areenasta, loin tunnukset ja katsoin tämän päivän osan. Ostan myöhemmin teräväpiirto tvn.

Vierailija
10318/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet mielestäsi suvuton ihminen jos sinulla on äitikin??

Ohis: äiti ja isä on lähipiiriä, sedät, tädit, serkut, isovanhemmat on  s u k u a

Vierailija
10319/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis aurinkoinen päivä, aamu oli utuinen. 

Avasin pyöräilykauden. Sen verran on tie jäästä ja lumesta vapaa, että pystyi pienen lenkin tekemään.  Vielä kun hiekkatie vähän kuivuisi, niin mikäpäs siinä olisi polkiessa.

Kirjoittelin pääsiäiskortteja ja laitoin pieniin pusseihin samettikukan siemeniä.  Lähetän niitä korttien mukana muutamalle ystävälleni.  Voivat alkukesästä kylvää siemenet suoraan ruukkuihin ja loppukesästä nauttia kukkaloistosta. Ensin sain siemeniä sisareltani. Otin viime kesän kukistani siemeniä talteen ja nyt laitan ilon kiertämään.

Vierailija
10320/22262 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko masentunut.Onko lääkitys.Hae apua pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi