Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22264)
Kertokaahan, mitä lapsena leikitte?
Onko kinkkaus tuttua? Ruudun hyppiminen?
Mikä oli nimeltään pala, mitä heitettiin ruutuun? Lirppa, paiju? Joku muu?
H y v ä ä y ö t ä K a i k i l l e :)
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsin ruutua. Hyppäsin twistiä. Epäonnistuminen oli stiplu. Hyppäsin narulla. Keikuin rekkitangoissa.
Mitä heitettiin ruutuun en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Keinupolttista, polttopalloa keinuilla. Eli toiset keinuivat ja toiset heittivät pallolla keinujia. Jalkoihin osumasta ei "palanut". Osuman pallosta saanut joutui luovuttamaan keinunsa. Tämä muistui ensin mieleen.
Lapsuuden leikit, TÄMÄN PÄIVÄN kuulumisia?
Äidinkielen opettaja antaisia ala-arvoisen, ei ole aiheen mukaista!
Mun ykkösjuttu lapsena oli pehmoilla leikkimiset.
Oli levoton yö. Aamulla olin ensimmäinen töissä mikä on harvinaista. Töissä sitten iski huono olo ja lopputyöpäivästä sain töitä enemmän kuin tarpeeksi. Mä kävin tänään katsomassa 100 litraa sahtia elokuvan.
Yksi jonka kanssa en ole ennen jutellut heitti tänään jäätävän vitsin, että loppupäivä mennyt haaveillessa hänestä.
Ennen elokuvaa, yritin kuluttaa aikaa kauppakeskuksessa- ja kirppiksellä pyörien, myös kävin Subissa syömässä. Vaikka tein kaikkea noita, niin aika ei vaan kulunut. Ikuisuudelta tuntui kolme tuntia hengailu. Kaameat kolme tuntiset oli.
Aika pyörryttävä päivä oli monessa eri merkityksessä tänään. Oli myös todella lämmin päivä, että liian paksusti olin pukeutunut.
Väsyttää, olen niin yksin elämässäni kaikkien asioiden kanssa, että en jaksa enää yrittää mitään. N61v
Minuakin kiinnostais toi 100.litraa sahtia elokuva, mutta en halua ykdin mennä katsomaan.
Me leikittiin lapsena muun muassa:
- kymmenen tikkua laudalla (yksi polkaisee laudalla olevat 10 tikkua ilmaan ja huutaa jonkun pelaajan nimen. Huudettu pelaaja alkaa kerätä tikkuja, sillä välin muut juoksevat piiloon. Kun tikut on kerätty, hän huutaa "10 tikkua laudalla" ja kaikkien on jäätävä siihen paikkaan. Kenet hän löytää viimeiseksi, saa polkaista tikut ja huutaa jonkun muun nimen taas etsijäksi.)
- rosvoa ja poliisia
- piilosta
- valohippaa (iltahämärässä taskulampun valon avulla piti etsiä ja saada kiinni toiset)
- vistiä (kuminauhalla kahden ihmisen väliin viritetty nauha, jota ylitettiin tietyn kuvion mukaan jalkaa nostaen. Kylläpä silloin notkea jalka nousikin, toista olisi nyt)
- nurkkista (nurkassa oli "koti", josta käsin otettiin kiinni muita pelaajia ja muut yrittivät pelastaa kiinni saatuja).
- kuka pelkää mustaa miestä
- en muista pelin nimeä, mutta tennispallolla pompotettiin erilaisia sarjoja ja kuvioita seinää vasten. Voittaja pääsi pisimmälle "täydellisellä suorituksella".
- inkkaria (intiaani)ja länkkäriä (lännenmies, cowboy)
- kiikkupolttista (yritetään pehmeällä pallolla "polttaa" keinussa keinuja osumalla keskivartaloon. Keinuja yritti puolestaan potkaista pallon niin pitkälle kuin mahdollista)
Oi niitä lapsuuden leikkiaikoja. Paljon oli lapsia lähistöllä ja oli ihan tavallista, että 10-15 lasta oli yhdessä leikkimässä. Mitähän lapsuuden lähinaapurin poikakolmikolle nykyään kuuluu? Lenevätköhän onnellisia omassa elämässään...
50+ Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostais toi 100.litraa sahtia elokuva, mutta en halua ykdin mennä katsomaan.
Mä kävin yksin eikä siinä mitään vikaa ole. Se on aika vapauttavaa käydä itsekseen elokuvateatterissa. Mä tykkäsin siitä elokuvasta, vaikka ei kaunista katsottavaa ollut.
Vielä ei väsytä yhtään. Nämä kellojen kääntämiset vaikuttaa iltaiseen olotilaan. Talviajassahan kello olisi kohta puolin puolikymmenen. Saa nähdä miten jaksaa huomenna varhaisella nousta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ainankaan mikään opettaja ole!
Oli ihan hyvä päivä, kunnes havahduin omaan toivottomuuteeni parisuhderintamalla. Ikä lähestyy jo neljääkymppiä, enkä ole vieläkään tavannut ihmistä jonka kanssa voisin ajatella pitkää, vakavaa parisuhdetta. Luojan kiitos viihdyn pääsääntöisesti hyvin yksinänikin, mutta joskus tämä hellyyden, läheisyyden ja kumppanuuden kaipuu vain pääsee iskemään vyön alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tainnut niin väittääkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainankaan? Tuskin sinäkään, kun oikeinkirjoitus noin tökkii.
Parisuhteesta en itse osaa edes haaveilla. No, ehkä jossain unissani joskus. Muuten tuskin koskaan pystyn sellaiseen. Minulla on omat "rajoitteeni" (lue ikävät kokemukseni ihmisistä) ja ehkä erilaiset aivot (huonossa mielessä) kuin monilla :)
Tänään on ollut melko vaihteleva päivä jos fiiliksiä miettii. Aamulla hyvä rauhallinen olo ja leivoin kuivan kakun. Ehkäpä enimmäkseen äidilleni. Jonkun pienen palan ehkä itsekin otan. Ruokaa tein myös ja aleseiti (turskaa on) olikin ihan hyvää. Jatkossa ostan sitä. Päivän mittaan iski sitten jonkinlainen kyllästyminen. Kävelyllä olin, mutta ei se jotenkin riittänyt. Jotain muuta ohjelmaa kaipasin. Nyt kun on lämmintä ja valoisaa pitkään niin tuntuu jotenkin ikävältä tulla sisällä aikaisin. Olisin tavallaan halunnut mennä jonnekin vielä.
Äidilläni taas palkkasotkuja. Sekin vielä ja ei ole uutta tämäkään. Kun tekee raskasta työtä niin olisi kiva saada edes normaalisti se palkka käteen. Kaipa tuokin selviää.
Olen yrittänyt opiskeluja tehdä ja tietoa etsiä. Joidenkin palautettua tehtävää lukiessa mietin, että ne "rimat" vaihtelevat. Joku selkeästi tekee ne todella hyvin ja joku huonosti. Joillakin on jäänyt tehtävänantokin lukematta osittain ja puuttui asioita. Niihin voi sitten sijoittaa itsensä ja miettiä mitä itse hakee. En hosu nyt palautusta ja kirjoitan rauhassa omat juttuni.
Mun lempilaulaja lapsena, noin 10-vuotiaana oli Kisu. Tykkäsin hänestä kovasti.
Nyt hyvän yön lauluiksi laitan teille soimaan Kisun:
Jokaiseen päivään niin paljon mahtuu... ja Uneen aika vaipuu... Hyvää yötä 😴
Vierailija kirjoitti:
Antaisia? Vaahtoa vasta sitten, kun itse olet moitteeton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän päivän kuulumisiin ei voisi kuulua menneiden muistelu? Jos mä tänään muistelen eilistä, niin eikö se muistelu silloin kuulu tähän päivään?
Kyllä muistelut kuuluvat päivän kuulumisiin! Äitini ja tätini muistelivat tuntikausia puhelimessa päivittäin vanhoja asioita. Se kuuluu ihmisen kehitykseen, unelmoida tulevasta, muistella menneitä ja elää nykyhetkeä.
Makkaramaata leikittiin, keppiä heitettiin ja piirrettiin uusi pötkö maata omistukseen.
Noita-akkaa ja lapsia.
Huraa huraa häitä.
Polttopalloa ja kahden tulen välissä.
Työpäivän jälkeen on taas perjantai.