Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimivia kotihoitoja bakteerivaginoosiin?

Vierailija
30.06.2016 |

Muita, jotka kärsivät ko. vaivasta? Oletko löytänyt toimivaa kotihoitoa? Taas pukkaa päälle ja en haluaisi enää antibiootteja, jotka aiheuttavat vain tulehdus/hiiva kierteen.

Kokemuksia esim. ruokasooda huuhtelusta? Ruokasooda-veden juomisesta? Etikasta?

Olen kokeillut nyt Multi-Gyn actigeliä, ellen-tamponeita (menkkojen aikaan), luonnonjogurttia, sitruunaa veden seassa.. Ei tunnu tepsivän, ainakaan vielä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappokapseleita toosaan 2-3 kertaa päivässä. Siistimpää kuin jogurtilla läträäminen. Sooda on emäksistä, se ei käy.

Vierailija
2/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lactal Balance toimi mulla hyvin sen ainoan kerran kun olen tarvinnut. Mut inhosin sitä geelin ruiskuttamista toosaan. Siitä taitaa olla tabletti nykyään, mikä on siistimpi laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda, miehen hoito, suihku seksin jälkeen

Vierailija
4/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitohappokapseleita toosaan 2-3 kertaa päivässä. Siistimpää kuin jogurtilla läträäminen. Sooda on emäksistä, se ei käy.

Onko jotain tiettyä merkkiä noita kapseleita, joita suosittelisit?

Vierailija
5/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Hetkeks sokerit ja valkoiset jauhot pois. Maitohappobakteeria myös suun kautta. Minulla ainakin multi-gyn actigel toimii hyvin. Kun vaan muistaa laittaa aamuin ja illoin 7päivän ajan.. Sitten kannattaa miettiä mistä nuo bakteerivaginoosit sinulla yleensä alkaa? Onko joku altistava tekijä? Esim yhdynnät?

Vierailija
6/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on kaiketi kun ihan alapäähän tarkoitettujakin, mulla on kylppärin kaapissa ihan se perus Gefilus Basic, mikä löytyi lähiässästä. En ole koskaan syönyt antibiootteja tuohon vaivaan.

Toinen antibiooteilta säästävä kotikonsti on virtsiksen nitistäminen c-vitamiinilla; heti ensioireiden ilmaannuttua syön surutta puoli purkillista C-vitamiinia (Pirkka tms) runsaan veden kera. Happamoittaa virtsan ja tulee sen mukana ulos elimistöstä, tappaen bakteerit mennessään. Samaan ideaan perustuvat perinteiset karpalomehu ym. Piti laittaa tämäkin, nuoruuteni taistelin molempien alapääongelmien kanssa 😊

Vierailija
7/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio. Hetkeks sokerit ja valkoiset jauhot pois. Maitohappobakteeria myös suun kautta. Minulla ainakin multi-gyn actigel toimii hyvin. Kun vaan muistaa laittaa aamuin ja illoin 7päivän ajan.. Sitten kannattaa miettiä mistä nuo bakteerivaginoosit sinulla yleensä alkaa? Onko joku altistava tekijä? Esim yhdynnät?

Toivoin, että tuo geeli olisi auttanut (olisi ollut niin kätevä ja helppo), mutta ei. Laitoin sitä ainakin 3 krt päivässä, viiden päivän ajan, jonka jälkeen menkat tuli, joiden aikana käytin ellen probioottitamponeja, ja nyt käyttänyt taas geeliä parin päivän ajan, huoh. :)

Varmasti yhdynnät altistavat. Olenkin välttänyt spermaa kokonaan. Ruokavalio myös, olen yrittänyt nyt syödä enemmän kasviksia, vähemmän lihaa, pastaa, vaaleaa leipää. Pitää varmaan kahvia ja tupakkaa vähentää myös. Tulehduksia on kuitenkin ollut vuoden sisällä aika lailla ja aina antibiootit = kierre.

Vierailija
8/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on kaiketi kun ihan alapäähän tarkoitettujakin, mulla on kylppärin kaapissa ihan se perus Gefilus Basic, mikä löytyi lähiässästä. En ole koskaan syönyt antibiootteja tuohon vaivaan.

Toinen antibiooteilta säästävä kotikonsti on virtsiksen nitistäminen c-vitamiinilla; heti ensioireiden ilmaannuttua syön surutta puoli purkillista C-vitamiinia (Pirkka tms) runsaan veden kera. Happamoittaa virtsan ja tulee sen mukana ulos elimistöstä, tappaen bakteerit mennessään. Samaan ideaan perustuvat perinteiset karpalomehu ym. Piti laittaa tämäkin, nuoruuteni taistelin molempien alapääongelmien kanssa 😊

Ohis, mutta karpalossa ja jonkun verran puolukassa on aineita jotka estävät e.coli-bakteerien kiinnittymisen virtsarakon seinämiin ja virtsaputkeen. E.coli aiheuttaa n. 80% akuuteista virtsatieinfektioista sairaalojen ulkopuolella, mullakaan ei oo koskaan ollut mitään muuta bakteeria virtsassa. Happamuuskin auttaa vähän, mutta se ei ole ainut syy.

Vierailija
9/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacto line -pesuaineella itse selätin. Halpaa (pullollinen vrm alle 3€) ja sopii kaikkeen muuhunkin pesuun, mutta saatavuus on eri juttu, itse hankin paikallisesta Vegekaupasta

Vierailija
10/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femilfor maitohappobakteeri on kans toimiva. se tabletti niellään eikä laiteta alapäähän. ;)

Vaikuttavat aineet:

- 5 miljardia Lactobacillus reuteri RC-14 maitohappobakteeria ja Lactobacillus rhamnosus GR-1 maitohappobakteeria

- Kapselit nautitaan suun kautta, jolloin maitohappobakteerit asettuvat emättimen limakalvolle noin 5 päivän käytön jälkeen

Vierailija
11/11 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagibalance (ratiopharmin tuote) -tabletteja emättimeen ainakin viikon ajan. Toimii. Voi käyttää myös ennaltaehkäisyyn. Itse olen käyttänyt ennaltaehkäisyyn myös "I say: Vaginal Infection" -merkkisiä emätintabletteja.

Ei antibiootteja kannata tuohon vaivaan syödä (ainakaan montaa kertaa), niillä saa vaan lisäongelmia aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi