Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22265)

Vierailija
10221/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nautitte taiteesta upeassa miljöössä niin suosittelen Salmelan taidenäyttelyä Mäntyharjulla. 

Me on käyty joka kesä siellä.

Ja Retretti Punkaharjussa...

Kesäteatterit maakunnissa tarjoavat kanssa upeita kokemuksia. Eiköhän useammallakin paikkakunnalla esitetä Tapani Kansaa tulevana kesänä..

Punkaharjullakin ollaan jo käyty ja siellä kyllä hienot maisemat myös. Sattui vaan liian kuumat päivät ja sain melkein lämpöhalvauksen. Se hieman vaikutti reissuun. Käveltiin liikaa helteessä ja automme ilmastointi "viilennyksineen" rikki. Ei ajateltu tulevan niin kuumia päiviä joten mietittiin, että selvitään ja sitten juuri tuolloin yli 30 astetta. Oli pitkät 5 tuntia sinne ja takaisin. Opetuksena pitää tähän kesään varautua ja ainakin yrittää korjauttaa tuo asia jos sen kuntoon saa. 

Vierailija
10222/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut parempi päivä. Melko keväinen ja lämmin sää, vaikka aurinkoa ei paljon näkynytkään. Kävelyllä olin ja kävin viimein taas hevosia katsomassa. Tuli taas uusiakin katsomaan. Yksi ei ollut ikinä aiemmin uskaltanut lähemmäs.

Ne ovat myös tietyllä tavalla ovelia. Nytkin yksi pahin pomottaja tamma jäi muiden tukkeeksi seisomaan huomiota kerjäämään ja muut raukat eivät päässeet sen ohitse millään. Yritin huijata "pomoa" siirtymään, mutta ei se liikkunut mihinkään. Pari muuta alkoi turhautuneena kuopia maata, kun näkivät omenat käsissäni ja itse en päässyt lähemmäs millään ja tuo yksi seisoi kaikkien tukkeena.

Sitten yritin ojan kautta päästä siihen niiden muiden luokse aidan viereen, mutta meinasin itse pudota ojaan ja lopulta tiesin sen siihen kapealle reunalle päästessäni, että jos joku niistä tyrkkää päällään minua niin olen ojassa. Niin ei käynyt, mutta alkoivat vaan toisiaan luimia ja ajaa pois. Vasta, kun "pomo" lähti kauemmas niin homma alkoi toimia. Alkoi kyllä naurattaa tuo kaikki jo. Itse haluaisin rauhassa tervehtiä kaikkia, mutta ei se yleensä mene niin.

Muuten melko keväinen olo on. Tännekin ovat saapuneet töyhtöhyypät. Ne yksiä lempilintujani ja tuovat kesän mieleen. Huomenna kauppaan viimein. Lähes pari viikkoa jo taukoa viime käynnistä. Viikonloppu ei ole paras aletuotteiden kannalta, mutta en voi oikein pitkittää enää. Autohuollot ihan kesken ja pitäisi nekin jotenkin saada rahoitettua. Mietin miten voikaan kaikki viat iskeä samaan aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10223/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni Vartiainen: Missä muruseni on?

Pystyttekö te kuuntelemaan Jenniä? Mä en voi kuunnella ollenkaan häntä, tulee tukehduttava olo, kun Jenni hengittää niin vaikeasti. Astmaattinen ja raskas hengitys pilaa kaikki kappaleet, harmi.

Se hengitys on sen erottuva tyylikeino. En kyllä minäkään siitä pidä, enkä kuuntele yleensä ollenkaan suomalaista uudempaa musiikkia. Klo 9-10 joka aamu Muistojen Bulevardi jees, sen voi kuunnella myös podcastina. Jos en ole herännyt vielä, niin kuuntelen sen podcastina tai muuten vain. Ihanaa vanhaa musaa, italialaista esim tai saksalaista, mitä vain swingiä. Sing sing sing, big noise from Winetka by Glenn Miller 👏🙌👏

Vierailija
10224/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä.

Vierailija
10225/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kesäaikaa, äsken vasta tajusin kellojen siirron. Kotipäivä tänään.

Vierailija
10226/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Oltiin pilkillä koko päivä, isolla porukalla. Tuli viluinen olo. Mentiin porukalla mummolaan ja oikaisin sohvalle paksussa villapaidassa. Siskon tyttö tuli viereen köllöttämään ja veti päällemme villaviltin. Nukahdettiin molemmat. Heräsin hikisenä, hiukset takussa. Kaikki villa päällä ja lämpöinen lapsi vieressä :) eipä palellut enää...

Vierailija
10227/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käänsin kellot jo ennen nukkumaan menoa, mutta ensimmäistä kertaa väärään suuntaan eli tunti taaksepäin. Sitten myöhemmin tajusin, että väärä suunta ja käänsin tunnin eteenpäin edellisen siirron jälkeen eli talviaikaan. Sitten myöhemmin siitä vielä ymmärsin, että vielä tunti täytyy siirtää eteenpäin. Aamulla piti puhelimesta aika tarkistaa, kun automaattisesti päivittyy siihen, että olenko oikeassa ajassa enää lainkaan. 

Vierailija
10228/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, naapuri jo aamusta pummaamassa  tupakkaa. en antanut,.jokainen hankikoot tupakkansa itse jos polttaa.

Vierailija
10229/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden leffaan: 100l Sahtia

Sysmä rules :)

Vierailija
10230/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä on ollessa, aurinko paistaa ja on lämmintä. Nukuin tosi huonosti enkä ole vielä jaksanut pulahtaa uima-altaaseen vaan söin myöhäisen ja hitaan aamiaisen. Kohta voisin mennä kuntosalille ja sitten uimaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käänsin kellot jo ennen nukkumaan menoa, mutta ensimmäistä kertaa väärään suuntaan eli tunti taaksepäin. Sitten myöhemmin tajusin, että väärä suunta ja käänsin tunnin eteenpäin edellisen siirron jälkeen eli talviaikaan. Sitten myöhemmin siitä vielä ymmärsin, että vielä tunti täytyy siirtää eteenpäin. Aamulla piti puhelimesta aika tarkistaa, kun automaattisesti päivittyy siihen, että olenko oikeassa ajassa enää lainkaan. 

Mun mielestä helppo muistisääntö kellojen kääntämisessä on "aina lähimpään kesään päin". Eli syksyllä tunti taaksepäin, koska kesä on takana, ja keväällä tunti eteenpäin, koska kesä on edessä. 

Vierailija
10232/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytä varattu kreikkalaisesta tavernasta. Lounaaksi siis kreikkalaista. En ole Kreikassa, etelä-euroopas sa kuitenkin.🌞

Vierailija
10233/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ensimmäistä kertaa kelloa käännettiin:

Sain puhuttua monta ihmistä puolelleni, väärään suuntaan. Sitten katsottiin Maaseudun Tulevaisuus lehdestä kellon kuva - nöyränä myönsin olleeni täysin väärässä. Sen jälkeen olen asian oikein muistanut.

Tahtoisin eroon koko veivailusta tosin :)

Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen sunnuntai. Vähän turhauttaa, kun en saa edistettyä mun projekteja. Ei siis ole olohuoneessa tilaa, kun täällä on nyt mun työpiste, patja lattialla nukkumista varten, kaksi isoa koiranpetiä sekä kaksi isoa koiraa. Ja tietty kissa. Hoitokoira on ihana apulainen, mutta en voi lattialla istuen tehdä mitään, kun se on mukana hääräämässä. Eikä ole oikein lattialla tilaakaan. Maalaushommatkaan ei pöydän ääressä onnistu, kun on työpiste tässä. Jos ei olisi ensi viikolla palavereja, olisin ilmoittanut töihin pitäväni ensi viikon lomaa. Olisin voinut kantaa työpisteen kamat takaisin yläkertaan. Sain sentään nikkaroitua toisenkin kylvölaudan ja tänään kylvän tomaatit, kurkut yms. Mutta sen olen nyt tän viikon aikana todennut, että jos joskus päättäisin muuttaa yksiöön, niin yksi kissa eikä yhtään enempää lemmikkieläimiä :D 

Hoitokoira on tosi kiltti, mutta meillä ollessaan se on nyt keksinyt, että voikin vastata vastaantulevan koiran rähinään, koska mun koiravanhukseni (joka ei sekään yleensä rähise kenenkään kanssa) yltyy rähisemään myös. Kaksi yhtä vastaan, jee! Joten varsinkaan nyt viikonloppuna en voi viedä niitä yhtäaikaa ulos, kun vastaantulevia koiria on paljon. Kolmen lenkin sijaan pitää siis tehdä kuusi lenkkiä. Onneksi arkisin sentään onnistuu, kun käytän hyvin varhain aamulla, lounastauon aikaan sekä aikaisin illalla. Illalla tulee vastaan korkeintaan pikkukoiria ja niille mun koiravanhukseni ei vaivaudu sanomaan yhtään mitään, vaikka räksyttäisivät miten. 

Kahdelta pitäisi taas mennä isälle kahville ja sitä ennen käyttää koirat päivälenkillä. Siellä menee aina vähintään 1,5 tuntia, koska isällä on kova tarve puhua. Ja riittää, että mä vaan kuuntelen. Sen jälkeen sitten olisi tarkoitus kylvää loput siemenet ja sitten taas kerran koiria ulkoiluttamaan. Huomenna olisi taas sytostaattien turvakokeet eli verikokeet, joilla varmistetaan, ettei sytot ole vahingoittaneet maksaa ja munuaisia. Lauantaina hoitokoira lähtee kotiin ja seuraava viikko on taas ihan normaali viikko, mutta sitä seuraavalla on jo pääsiäinen ja pääsiäisviikolla en ole lainkaan töissä, joten mulle syntyy 10 päivän vapaat. Jospa silloin saisi hommia etenemään tehokkaammin.

Vierailija
10235/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jokaisessa hyvässä jutussa on jotain huonoa mukana. Äitini työasiat ja vuorojen vähyys huolena ja hän toivoi muutosta. Ei ehkä ajatellut sentään, että sitten mennään toiseen ääripäähän ja vuoroja yhtäkkiä jo aivan liikaakin. Paljon yli jo sen hänen tavallisen tasonsa mitä on yleensä listoissa tehnyt ja mitä toivoi nytkin. Tuli kyllä huoli, että miten hän jaksaa ne kaikki tehdä. Paljon vielä vapaat niin, että vain yksi ja sen jälkeen taas töitä. Tätä sitten monta viikkoa. Huolestuin kyllä tästäkin nyt. Työ kyllä määrittää elämää niin paljon. Kaikilla ei vaan ole hyvää eläkettä ja mahdollisuutta jäädä pois. 

Vierailija
10236/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika on alkanut täälläkin ja aurinko helottaa kirkkaansiniseltä taivaalta. Niin kaunista. Mustarastaan laulua kuuntelin jo ennen aamuviittä.

Tänä aamuna olen kuunnellut toistakin laulua vedet silmissä. Sydän puhdista, esittää Veikko Flink youtubessa. Todella kaunis ja sydämeen käyvä esitys. Sopii minulle, taakkojeni alla uupuneelle.

Vierailija
10237/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, vihasin sahdin tekoa! Pappa asui meillä ja teki sahtia monesti vuodessa ja sitä juotiin monta viikkoa. Se paha hapan haju ja örveltävät aikuiset, vihasin aina jouluja ja muita juhlapyhiä sahdin vuoksi. Naisille tehtiin ns. naisten sahtia, sitä ei hapatettu. Sahti korvasi muut alkoholijuomat, ei haettu viinaa tai kaljaa, silloin ei keskikaljaa toki ollutkaan.

Vierailija
10238/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukahdin sohvalle eilen ja aamu kolmelta heräsin kaameisiin uniin ja uniini vaikutti tv:stä lähtevät äänet. Jatkoin unia ja heräsin kahdeksan aikoihin, kunnes katsoin kännyni kelloa. Kello olikin yhdeksän silloin ja pitipä nousta väkisin päivään, kun olin eilen suunnitellut pyöräileväni heti aamusella.

Olipa se kannatavaa lähteä liikkeelle, sillä ensiksi pari peuraa tuli nähtyä pellolla. Noin kilometrin päässä toisella pellolla näin kaksi joutsenta. Vielä kun jatkoin matkaa suoraan niin isoja lintuja äänekkäästi lensi aurassa ylitseni. Saavuttuani kaupunkiseudulle tuli vielä nähtyä kaksi sorsaa lammessa.

Tulipa pyörähdettyä parissa tutussa paikassa ja kävin salaattia syömässä tutussa ruokapaikassa. Syötyäni oli aika lähteä takaisin kotikulmilleni päin. Eipä takaisin matkalla näkynyt enää niitä eläimiä, paitsi peurat vaan. Näkökään löysivät hyvät mestat pellolta. 

Niin mukavaa oli ulkona liikkua, kun on erittäin hyvä sää. Eipä sitä saman tien otettu asentoa sohvalta, vaan kävin viemässä kävellen pullot lähikauppaani.

Tuli Levyraati katsottua hetki sitten ja nyt olisi aika mennä syömään keittiöön.

Loppu.

Vierailija
10239/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaude! Sysmän tuttuja maisemia, joku tuttu ihminenkin. Kalkkisten Manibaari...

Kannatti nähdä :)

Vierailija
10240/22265 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, vihasin sahdin tekoa! Pappa asui meillä ja teki sahtia monesti vuodessa ja sitä juotiin monta viikkoa. Se paha hapan haju ja örveltävät aikuiset, vihasin aina jouluja ja muita juhlapyhiä sahdin vuoksi. Naisille tehtiin ns. naisten sahtia, sitä ei hapatettu. Sahti korvasi muut alkoholijuomat, ei haettu viinaa tai kaljaa, silloin ei keskikaljaa toki ollutkaan.

Meilläkin isä teki joskus sahtia, kun olin lapsi. En mitään juopottelua muista. Aina juhlissa oli, häät tai hautajaiset. Heinäpellolla janojuomana tätä 'naisten' sahtia. Kuin kotikaljaa. Kuurina on varmaan vieläkin navetanvintissä :)