Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22265)

Vierailija
10201/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni Vartiainen: Missä muruseni on?

Pystyttekö te kuuntelemaan Jenniä? Mä en voi kuunnella ollenkaan häntä, tulee tukehduttava olo, kun Jenni hengittää niin vaikeasti. Astmaattinen ja raskas hengitys pilaa kaikki kappaleet, harmi.

Must on i h a n a :)

Vierailija
10202/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 200 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10203/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa kuunnella näitä nykyisiä naislaulajia ollenkaan- ihme henkäilyä vienolla äänellä. Ja melkein kaikilla samantyyliset nimet joita ei toisistaan erota. 

No en kyllä muutenkaan musiikinkuuntelua harrasta.

Pitkis, haaveilit kotimaan matkailusta kesällä. Länsirannikolla on paljon kauniita pikkukaupunkeja joihin kannattaa tutustua. Porvoo myöskin kaunis paikka tutustua. Kannattaa kartoittaa lähitienoilta joku mielenkiintoinen kohde.

Jos on varaa hotelliyöpymiseen niin siinähän on jo pikku lomanen ja irtiotto arjesta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas

Tosi koskettava kuvaus, millaista ystävyys voi olla. Hyvän ystävän kanssa voi olla myös hiljaa (suomalainen ominaisuus varmaankin). Saunan lauteilla tai pilkillä, mato-ongella, eväsretkellä... mieskaverukset voi olla jäällä koko päivän ja kun kysyy, mitä toiselle kuuluu, toinen sanoo: eipä tullut puheeksi... :)

Ja usein eri ystävien kanssa puhuu eri asioita. Toisen kanssa syvällisiä, suruja, tunteita,  vastoinkäymisiä. Toisen kanssa tavallisempaa, arkisempaa. Tärkentä on varmaa löytää joku yhteinen sävel.

Kohta alkaa mäkihypyt, sit pihalle. Puoliso meni jo laittelemaan pihasaunaa. Grillataan makkaraa kans, ennuste 11C ja aurinkoista.

Valoisaa päivää

N64

Näinhän se on. Mä en ole koskaan tavannut sellaista ihmistä, jolla olisi täsmälleen samat mielenkiinnon kohteet kuin mulla itsellänikin. Sen vuoksi mulla on muutama ystävä sekä lisäksi kavereita. Ihmisinä hyvin erilaisia. Yhden kanssa tehdään ja puhutaan yhtä, toisen kanssa toista. Mä en myöskään kaipaa sellaisia ystäviä, joiden tapaamista ennen mun pitää perehtyä  asian X uusimpiin tutkimustuloksiin tms, jotta voitaisiin jutella asiasta X syvällisesti. Pidän enemmän ihmissuhteista, joissa oleminen on rentoa ja hauskaa eikä tarvitse olla mistään asioista "uusin tietokirja". Ehkä se on tämä mun työ, kun joutuu nykyisin lukemaan ja perehtymään satoihin lakipykäliin, EU-direktiiveihin, viranomaismääräyksiin ja kaikenlaiseen sellaiseen, ettei vapaa-aikana oikein huvita perehtyä vaikkapa siihen, mikä on uusin tieto Mars-planeetasta. Mua kiinnostaa kyllä monet em asiat ja on ihan kiva kuunnella, jos jollain on asiantuntemusta vaikkapa syvänmerenhaudoista tai viikinkien kulttuurin elävöittämisestä nykypäivänä, mutta toistaiseksi mulle riittää perehtymiseen ihan vaan dokkarit ja podcastit, mitä noista katson ja kuuntelen. En jaksa olla asioista tämän päivän tietotasolla, vaikka aiheet sinällään kiinnostaakin. Ehkä sitten eläkkeellä jaksan seurata asioita paremmin. 

Vierailija
10205/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen 1/2 7 ohjelmassa oli mielenkiintoisia ystävyysasioita. Yksi kutsui ystäviä kotiinsa lukemaan kukin omaa kirjaansa. Jokainen toi siis kirjan tullassaan ja alkoi lukea. Oli siis ihan hiljaista.

Sama oli vuokrannut leffalaitteen, oli tarkoitus katsoa aikuisten elokuva. Sitten laittoivatkin kaksi sohvaa peräkkäin ja kutsuivat lapset leffaan omin eväin. Leffa siis vaihtui lapsille sopivaksi, parikymmentä lasta oli. 

Mä oon kutsunut ystäviä mm pizzatalkoisiin: tein kaksi pellillistä taikinaa, jokainen sai laitella täytteitä ja mausteita makunsa mukaan. Pizza tarjottiin, omat ruokajuomat pyydettiin tuomaan.

Kerran kutsuin ystävät luontoretkelle, olin käynyt katsomassa reitin ja tein kasveista tietokilpailun/bongauskisan. Ja grillattiin omat makkarat reissun lopuksi, taidettiin juoda kahvitkin.

Olen järjestänyt myös kellonvääntäjäisiä syksyisin, kaamoksentorjuntajuhlia yms

Ei tarvitse kummoista syytä kokoontua, vain se järjestäjä. Monet ihanat saunaillat on ollut ex tempore. Kesällä varsinkin on helppoa, voi nukkua vaikka pihakeinussa tai terassilla, aitassa yms jos ei jaksa kotiin asti.

Ystävällisesti

N64

Vierailija
10206/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkis, haaveilit kotimaan matkailusta kesällä. Länsirannikolla on paljon kauniita pikkukaupunkeja joihin kannattaa tutustua. Porvoo myöskin kaunis paikka tutustua. Kannattaa kartoittaa lähitienoilta joku mielenkiintoinen kohde." 

Kiitos viestistäsi. Kyllä mielelläni menisin jonnekin matkalle ja edullisesti. Suuntana itsellä mieluummin silti esim Lappi. En ala tänne enempää kirjoittaa, mutta tietyistä elämääni liittyvistä syistä vältän mainitsemaasi aluetta ja muistoja sinne liittyen ja en käy kuin pakosta yhdellä alueella siellä. Sen voin sanoa, että liian pitkiä vuosia siellä vietin, kunnes viimein joten kuten muutto onnistui. Näin lomamatkat ihan muualle ja muuhun Suomeen. Tämä riittäköön aiheeseen. 

Vierailija
10207/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni Vartiainen: Missä muruseni on?

Pystyttekö te kuuntelemaan Jenniä? Mä en voi kuunnella ollenkaan häntä, tulee tukehduttava olo, kun Jenni hengittää niin vaikeasti. Astmaattinen ja raskas hengitys pilaa kaikki kappaleet, harmi.

Minusta Jenni on silti vielä hyvä laulaja jos vertaa moniin suomalaisiin. Silti itse en nyt muutenkaan paljon suomalaista musiikkia kuuntele. 

Tuli mieleen Jonne Aaron, kun kuvailit hengitystä. Itse kuuntelin nuoruudessa Negativea paljon. Jonnella oli joissakin biiseissä ja albumeilla hyvin vaikean kuuloista laulua ja hengitys vinkui. Kyllähän se häiritsi. Esim Negativen Heaven niminen biisi oikein esimerkki tästä. 

Hassua toisaalta, kun joku kuvaili jotenkin, että naislaulajat Suomessa kuulostavat samalta ja laulavat kuin pikkutytöt tms. Itsellä on tuollainen ääni ja on kuin olisin ääneni puolesta jokin teini korkeintaan. Jos muistan nimen oikein niin Koko Suomi leipoo sarjassa Ilona omaa melko samanlaisen äänen.

Mitäpä tällekään mitään voi. En aina tahtoisi kuulostaa todella nuorelta, mutta toisaalta tiedän ainakin sen, etten tahallani puhu niin ja tuo on normaali tavallinen ääneni. En tiedä liittyykö asiaan se, että itseltäni olen tavallaan päätellyt sen, että minulla hieman piilosuulakihalkiota tms. Sellainen ura suussa. Toisaalta ei mitään diagnoosia asiaan ja ikinä ei olla tähän huomiota kiinnitetty. Silti mietin, että onko tuolla jokin vaikutus. Varsinkin jos joskus laulan niin tavallaan tulee sitä "honotusta". Sen vuoksi en sitten laulakaan usein. 

Vierailija
10208/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli mieleen Jonne Aaron, kun kuvailit hengitystä. Itse kuuntelin nuoruudessa Negativea paljon. Jonnella oli joissakin biiseissä ja albumeilla hyvin vaikean kuuloista laulua ja hengitys vinkui. Kyllähän se häiritsi. Esim Negativen Heaven niminen biisi oikein esimerkki tästä. "

Korjauksena viestiin vielä eli bändi ja biisin nimi oikein: Negative - In my heaven

Tämä tuli mieleen kuvailustasi ja vaikeaa kuunnella, kun toiselta loppuu happi laulaessa. 

Vierailija
10209/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siltä norolta voinut välttyä. Aivan hirveä tauti! Onneksi sairastettiin peräkkäisinä päivinä eikä yhtäaikaa, kun on vain yksi vessa...hyvä myös, että menee sentään nopeasti ohitse. Nyt on totaalisesti veto pois, kaksi päivää mennyt peiton alla koomassa. Mehu alkaa sentään jo pysyä sisällä,ruuasta ei voi vielä haaveilla.

Mies hoivannut ihanasti meitä muita potilaita, kun sairasti ja parani ekana. On pessyt ja pyykännyt, tuonut juotavaa, vienyt ja tuonut oksusankkoa. Häneen voi kyllä luottaa, tilanteessa kuin tilanteessa. Anoppi toi oven taakse kassillisen mehuja ja vichyä sekä oli tehnyt sosekeittoakin meille toipilaille. Hänkin kyllä on avulias ihminen, vaikka on myös omat kommervenkkinsä, niin kuin meillä kaikilla.

Piristäisiköhän se Putouksen finaalin katsominen illemmalla?

Vierailija
10210/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Suosittelen Pohjois-Karjalaa. Itärajaa pitkin pääsee pienempiä teitä, siellä voi nähdä kauppa-auton ja maisema on kuin -50 luvun Suomi Filmeissä... kesällä on tosi kaunista, Kitee, Ilomantsi, Eno yms

Ihan vinkkinä vaan

N64

Vierailija
10211/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis

Suosittelen Pohjois-Karjalaa. Itärajaa pitkin pääsee pienempiä teitä, siellä voi nähdä kauppa-auton ja maisema on kuin -50 luvun Suomi Filmeissä... kesällä on tosi kaunista, Kitee, Ilomantsi, Eno yms

Ihan vinkkinä vaan

N64

No nyt tuli asiaa.t.Pohjois-Karjalan tyttö

Vierailija
10212/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis

Ihan vinkkinä vaan

N64

Olimme Kolilla pari vuotta sitten ja kierrettiin vähän noissa maisemissa. Näin tuskin nyt sinnekään. Kiitos silti viestistä ja onhan maisemat siellä kauniita. 

Vierailija
10213/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ulkoiltua, kun fribailin, kävin markkinoilla ja koirakaverin kanssa kävin pitkällä lenkillä. Pizzaa söin lounaaksi ja päivälliseksi oli kalakukkoa. Kalakukko on harvinaista herkkua itselleni. Se on markkinoilta ostettua. Päätä särkee nyt. Taitaa olla raitisilmamyrkytys.

Päivän kappaleeksi sopii Koirakaveri Heikki Kuulalta. Paljon oli koiran ulkoiluttajia samaan aikaan lenkillä ja eipä se ihmekään ole. Todella lämmin ilma, auriko paistoi ja hento mukava tuuli oli.

Vierailija
10214/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis

Ihan vinkkinä vaan

N64

Jo muutama kesä on pitänyt lähteä noihin maisemiin. Asuin aikoinaan Savonlinnassa ja itä-Suomi on tuttua. Ihmiset aivan omaa rotuaan, positiivisella tavalla versus muu Suomi. Nyt kyllä menoksi tänä kesänä!!

Vierailija
10215/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nautitte taiteesta upeassa miljöössä niin suosittelen Salmelan taidenäyttelyä Mäntyharjulla. 

Me on käyty joka kesä siellä.

Vierailija
10216/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nautitte taiteesta upeassa miljöössä niin suosittelen Salmelan taidenäyttelyä Mäntyharjulla. 

Ja Retretti Punkaharjussa...

Kesäteatterit maakunnissa tarjoavat kanssa upeita kokemuksia. Eiköhän useammallakin paikkakunnalla esitetä Tapani Kansaa tulevana kesänä..

Vierailija
10217/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin telkkaria ja näin siellä menneisyydestäni  ihmisen, johon ei olisi pitänyt haaskata aikaa ollenkaan. Miten olinkin niin lapsellinen. Tuli typerä olo, kun näin tuon naaman. Teemaa katsoin.

Vierailija
10218/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voin suositella Mäntyharjua. Kaunis paikka ja ystävällinen isäntä Taidekeskus Salmelassa. Todellakin käymisen arvoinen näyttely. Meillä kaverin kanssa oli mennyt matkabudjetti vähän tiukille, mutta kaikki kääntyi hyvin.

Terveiset Turusta

Vierailija
10219/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retretti oli mahtava paikka, ikävä kyllä ollut suljettuna jo vuosikausia. 

Lusto käymisen arvoinen.

Kyllä Suomessa kauniita paikkoja riittää.

Vierailija
10220/22265 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retretti oli mahtava paikka, ikävä kyllä ollut suljettuna jo vuosikausia. 

Lusto käymisen arvoinen.

Kyllä Suomessa kauniita paikkoja riittää.

Tässä kuussa Savonlinnan kaupunki suunnittelee Retretin remontin loppuun viemistä, luulen että voipi avautua piakkoin...