Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22459)
Suojakeli, huomasin syreenissä isot silmut. Lehti tuli lootaan, hain sen ja samalla näin kolmea naapuria, vaihdettiin kuulumiset. Sää merenkulkijoille: ihanan rauhoittavaa. Kudon. Kuuntelen :)
Kävin kirjastossa,varaamani kirja oli tullut.Keitän riisipuuroa,teen huomenna piirakoita.Ajatus olisi myös huomenna käydä mieheni kanssa pilkillä.Hyvää viikonloppua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kirjastossa,varaamani kirja oli tullut.Keitän riisipuuroa,teen huomenna piirakoita.Ajatus olisi myös huomenna käydä mieheni kanssa pilkillä.Hyvää viikonloppua kaikille.
Sullon kiirus päivä huomenna, piiraat ja pilkki. Onko leivinuuni?
Kireitä siimoja :)
On leivinuuni mutta teen nyt sähköuunissa koska tänne sisälle tulee liian kuuma.Lämpötila ulkona on 2 astetta lämmintä.Aloitan jo aikaisin aamulla niin sitten voidaan lähteä.
Olis päiväkahvin aika, taidan kaivaa pakastimesta pullaa/piirakkaa.
Eipäs, laitankin sämpylätaikinan nousemaan :)
Täällä luen monesti muiden muistoja ja ihailen, että joku muistaa hyvin lapsuuden yms aikaiset jutut, vaikka vuosikymmeniä niistä. Koiraani liittyen vielä niin tavallaan on välillä jo nyt vaikeaa muistaa eri juttuja siihen liittyen. Tämä, vaikka vasta viisi vuotta tuli täyteen. Tai kyllä minä muistan, mutta jotenkin on vaikeaa sijoittaa koirani tänne missä nyt asun ja tähän taloon missä koirani ei koskaan asunut. Yritän nyt kuvitella sitä tänne sisälle ja pihalle juoksemaan.
Samalla eihän sitä koskaan tahtoisi unohtaa näitä asioita. Jotenkin ehkä raskaat vuodet näkyvät kaikessa ja ovat vieneet jotain muistoja yms mennessään. Itsellä, kun helposti väsyminen yms näkyy siinä, että elämä menee kuin sumussa monesti. Keväällä ehkä tämä korostuu niin kuin aina. Valon määrä ehkä vaikuttaa. Samalla nyt kun tässä mietin niin en kyllä koiraakaan enää ota. Oli kuitenkin kova huoli siitä ja koko elämä tietyllä osin meni sen mukaan. Ei ollut esim yksin kovinkaan pitkiä aikoja ja melko harvoin muutenkin. Oli mukanani aina. Odotti autossa kauppareissut yms.
Joku voi miettiä millaista se on, kun koira aina matkassa. En vaan tykännyt sitä yksin jättää, kun ei koskaan oppinut kovin hyvin yksin oloon muutenkaan. Samoin vanhana sitten terveydelliset jutut korostuivat. Joku tietysti pitää koiraa täysin erilailla kuin minä. Itse en mennyt sitä helpointa tietä näissä jutuissa vaan mahdollisimman hyvin koiraani ajatellen. Olin ylpeä koirastani ja tulen aina olemaan. Sain kuitenkin nuorena sen hyvin koulutettua ja tottui muihin koiriin. Käytiin koirapuistossakin välillä. Elämä sen kanssa oli kyllä erilaista kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia sämpylöitä meinasit tehdä? Itse teen porkkanasämpylöitä luotto-ohjeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia sämpylöitä meinasit tehdä? Itse teen porkkanasämpylöitä luotto-ohjeella.
Löysähkö taikina, vehnäjauhot, kaurahiutaleet, suola, vesi, kuivahiiva. Taikina nousi tunnin verran, lusikalla kököt pellille, unikonsiemenet pintaan. Maistoin jo äsken, nyt kyllä onnistui :)
Välin jää littanaksi
Porkkanaraaste? Sulla siis
Hyvää kiitos. Piti lähteä mökille mutta ei mentykään vaan oltiin kotimaisemissa. Isäntä teki lettuja ja täytteeksi jauhelihaa ja sieniä paistettuna. Kuivattuja sieniä on jo toissavuodelta, niitä pitää nyt käytellä pois. Kohta saunaan.
Onpa ollut paljon kivoja kuulumisia :)
Kiitos kaikille
Mukavaa viikonloppua
N64
Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita. Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.
Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita. Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.
Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v
Oletko kokeillut mitään vinkeistä, mitä täällä on jaettu sulle? Kahvikursuakin sait...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut mitään vinkeistä, mitä täällä on jaettu sulle? Kahvikursuakin sait...
* kahvikutsuakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysähkö taikina, vehnäjauhot, kaurahiutaleet, suola, vesi, kuivahiiva. Taikina nousi tunnin verran, lusikalla kököt pellille, unikonsiemenet pintaan. Maistoin jo äsken, nyt kyllä onnistui :)
Välin jää littanaksi
Porkkanaraaste? Sulla siis
Juu, 2 hienoksi raastettua porkkanaa tulee ohjeeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kahvikutsu korvaa perhettä mitenkään, yhtä orpo olo kavittelun jälkeen. Kokeiltu on.
Kai luette kirjoja te jotka koette yksinäisyyttä?
Hyvän kirjan parissa vierähtää monta tuntia ihan huomaamatta ja pääsee uusiin maailmoihin. Kirjasto on oiva laitos!
Seuraatteko kisoja? Pronssia tuli jo
Vierailija kirjoitti:
Kai luette kirjoja te jotka koette yksinäisyyttä?
Hyvän kirjan parissa vierähtää monta tuntia ihan huomaamatta ja pääsee uusiin maailmoihin. Kirjasto on oiva laitos!
Olen pitkään jo pelännyt kirjaston puolesta, kun leikkauksia kohdennetaan. Onneksi vielä on olemassa ja ilmainen.
Sunnuntaina on laskiaisrieha, saadaan mehua, pullaa, grillimakkaraa ja hernekeittoa.
Olispas poutaa
Kiitos viestistä. Hänelle jäi se lihasreumadiagnoosi ja lääkitys siihen. Lääkäri olikin sanonut, että ihmeen nopeasti kortisoni auttoi ja veriarvoista tulehdus crp laski. Samoin hemoglobiini oli noussut, kun se toiveena myös. Lääkäri miettikin, että äitini hyvä peruskunto ja kävely on varmaan auttanut, ettei tavallaan hänen vointinsa mennyt huonommaksi. Työasiat hänellä ehkäpä seuraavaan työlistaan paranemassa.
Tänään herätessä tuntui taas hieman parempi fiilis olevan. Itsekin on välillä vaan niin kyllästynyt moniin juttuihin. Päiväni toistavat toisiaan ja jokin katkera ääni tavallaan kertoo, ettei tämä ole mitään ikäiseni elämää. Tavallaan liian hiljaista ja yksitoikkoista, kun joku samaan aikaan viettää hyvin monipuolista elämää kiireineen. Ehkä itsekin kaipaan välillä sellaista. Että olisi tekemistä paljon. Samoin itsellekin yksinäinen olo monesti ja olenkin kirjoittanut siitä.
Samoin en tarkoita, että esim eläkeläisen elämä olisi tylsää tms, mutta iällä ehkä tarkoitin sitä, että nuoremmilla ehkäpä kiireisempää. Nyt minulla ei tavallaan ole oikein mitään. Se ei ole hyvä asia.
Tänään tai oikeastaan huomenna jos olisi karkausvuosi on koirani kuolinpäivä. Tulee viisi vuotta sen kuolemasta. Täyttäisi 15-vuotta. Joku koira elääkin niin kauan. Omani tuskin olisi rotunsakaan puolesta. On ollut kyllä melkoisia vuosia sen kuoleman jälkeen. Paljon unettomuutta kahtena talvena peräkkäinen. Yksinäisyyttä ja surullisia hetkiä. Liittyen siihen ja muuhunkin. Ei kovin hyviä vuosia kyllä. Tuntuu pysäyttävältä miettiä, että olen kohta asunut täällä jo puolet vuosista ilman koiraani. Silloin olin innokas tutkimaan ympäristöä ja etsimme uusia reittejä. Nykyisin kierrän niitä reittejä ajatuksella, että on nämäkin jo nähty. Muutamia uusia tullut, mutta muuten ei tästä melko läheltä oikein enää mitään löydy eikä kauempaakaan.
Kävellyt olenkin jo liikaa ja ärsytti yksi päivä, että miten pitää kävelläkin ns jalat kipeiksi. Ihan hölmöä toisaalta, että itsekin kuluttelen aikaa ja kävelen liikaa samalla. Sitten yöllä jalat särkevät ja pidän itseäni hölmönä jo. Ja sitten taas seuraava päivä kuten tämä on kaunis ja taas varmaan kävelen liikaa. Onhan tämäkin typerä kierre jo.