Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22459)

Vierailija
9221/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis päiväkahvin aika, taidan kaivaa pakastimesta pullaa/piirakkaa.

Eipäs, laitankin sämpylätaikinan nousemaan :)

Minkälaisia sämpylöitä meinasit tehdä? Itse teen porkkanasämpylöitä luotto-ohjeella. 

Löysähkö taikina, vehnäjauhot, kaurahiutaleet, suola, vesi, kuivahiiva. Taikina nousi tunnin verran, lusikalla kököt pellille, unikonsiemenet pintaan. Maistoin jo äsken, nyt kyllä onnistui :)

Välin jää littanaksi

Porkkanaraaste? Sulla siis

Teen samalla ohjeella peltileivän, jää littanaksi, millähän konstilla saisi muhkeamman .? -eri-

Vierailija
9222/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikon kauppareissulla myös vanhan äidin ostokset vein. Kaverini tuli myös äidin kotiin kun oli tilannut mulle olkalaukun Temusta, sitten leikkasin kaverini ja äitini hiukset. Kaveri toi leipomiaan perunapiirakota ja hyvää pannaria, nautimme niitä kahvin kanssa. Oli oikein mukava perjantai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten olen iloinen, kun sain yhden pitkän (usea kk) ja tärkeän projektin tänään valmiiksi. Siitä oli jo melkoisen kova stressikin, mutta nyt voi taas nukkua yönsä rauhassa. 

Puoliso lähti jo edeltä mökille, itse menen huomenna perässä. Mökkinaapuri on käynyt ahkerasti verkoilla ja lupasi kuhafileitä meillekin. Tuore kuha on ihanan makuista. Voissa paistan, tietenkin. Vesi kielellä jo huomista odottelen. Ihania naapureita meillä. 

Tapasin tänään mukavia naisia, ja meillä meni aika rattoisasti, kuin huomaamatta. Juteltiin maailman menon lisäksi mm. mielenterveydestä ja elämässä olleista kivuista. Ihminen on kyllä hieno paketti. Vaikka kaikille meille sattuu ja tapahtuu välillä kivuliaitakin asioita, niin aina sitä vain jotenkin selviää eteenpäin. Vaikka välillä "rämpien". Ihminen kyllä omaa monenlaisia selviytymismekanismeja. Ja onneksi, kun on liikaa hartioilla, niin jossain vaiheessa se kuitenkin useimmiten muuttuu taas helpommaksi. Elämän räsymatossa on kaikkia värejä. Pitäisi vain muistaa olla myötätuntoinen ja armollinen itselleen. 

Pitääpä lähteä kohta nukkumaan, väsymys jo kolkuttelee. 

Hyvää yötä ja viikonloppua kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
9224/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyveli yöteli😴

Vierailija
9225/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rapaista ulkona ja paskaista se oli tällä viikolla töissäkin (ilmapiiri ja sottaava työ)

Paskaa sitä on kuuleville korvillekin uutisista.

Viikonloppu sentään antaa jotain hyvää, kuin paskaa, tai mistä sitä tietää etukäteen.

Vierailija
9226/22459 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rapaista ulkona ja paskaista se oli tällä viikolla töissäkin (ilmapiiri ja sottaava työ)

Paskaa sitä on kuuleville korvillekin uutisista.

Viikonloppu sentään antaa jotain hyvää, kuin paskaa, tai mistä sitä tietää etukäteen.

Juu, huoltoyhtiöt aloittavat varmaan lakaisemaan pihoilta sepelit jo ensi viikolla. Ovat huudattaneet lehtipuhaltimia, kun putsaavat sepeleitä. Voi ilmanlaatukin huonota lähipäivinä kun katupöly lentelee. Nyt kun lumet ovat lähteneet, on taas tosi likaista. Näin täällä etelässä. Ei saatu lunta tänne oikeastaan yhtään.

Toivotaan sulle hyvää viikonloppua, eikä sitä paskaa enää.

Vierailija
9227/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen nykyinen pressa on kyllä ihan niin pimeä ihminen kuin olen arvellutkin. Täysin omassa narsistisessa kuplassaan elävä ja Putlerin vietävissä oleva. Jos joku ei nöyristele ja ole kaikesta samaa mieltä, niin häneltä tulee täyttä tykitystä ja nöyryyttämistä takaisin. Surettaa niin paljon Ukrainan puolesta. 

Vierailija
9228/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis päiväkahvin aika, taidan kaivaa pakastimesta pullaa/piirakkaa.

Eipäs, laitankin sämpylätaikinan nousemaan :)

Minkälaisia sämpylöitä meinasit tehdä? Itse teen porkkanasämpylöitä luotto-ohjeella. 

Löysähkö taikina, vehnäjauhot, kaurahiutaleet, suola, vesi, kuivahiiva. Taikina nousi tunnin verran, lusikalla kököt pellille, unikonsiemenet pintaan. Maistoin jo äsken, nyt kyllä onnistui :)

Välin jää littanaksi

Porkkanaraaste? Sulla siis

Teen samalla ohjeella peltileivän, jää littanaksi, millähän konstilla saisi muhkeamman .? -eri-

Pari vinkkiä: onhan neste tarpeeksi lämmin, kuivahiiva vaatii 42C. Riittävä vaivaus esim puulastalla. Pitkä nostatus, ainakin tunti ja leipomisen jälkeen vähintään puoli tuntia. Lämmössä. Jos liian löysä taikina, ei toimi. Sopivan löysä ok.

Nämä mulla tuli mieleen. Useimmin onnistuu, mutta joskus jää littanaksi. Riippuu varmaan jauhoistakin.

Onnea matkaan :)

Vierailija
9229/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Jouluna mentiin pappalaan, iso suku ja paljon hälinää. Tunnelmaa. Isossa tuvassa oli hieno kuusi, oikeat kynttilät tietysti. Täti oli tehnyt kotikaljaa, aikuiset kehui kovasti. Niinpä minäkin maistoin. Oksensin kotimatkalla. Olin kai viisivuotias. Enpä ole sen koommin kotikaljaa maistanut.

Vierailija
9230/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin avantoon menemistä.

Vierailija
9231/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lumisade. Uusi lumi on vanhan surma. On niin keväistä, maaliskuu :)

Päivän ohjelmaa suunnittelen aamukahvia juoden. Toivon herkkuja ja yllätyksiä puolisolta, joka kotiutuu työmatkaltaan

Leppoisaa lauantaita

Vierailija
9232/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitautta yhteyksissä, kommentit menee erroriin ja joka viestiä ei onnistu peukuttamaan. Siis koko peukutuskohta puuttuu.

Muilla? Eilen toisessa ketjussa samaa kommentoitiin. Ärsyttävää.

Kommenttisi on lähetetty -on nykyisin musta, aiemmin oranssi. Onkohan muitakin muutoksia tehty?

Vierailija
9233/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa, vihdoin, tiet olla kunnossa. Karhulla vedetty löysä loska pois ja jyrsitty jäätä. Koko vuosi on ollut karseet jääurat, kylillä 17 ulosajoa.

Vierailija
9234/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiiraat sähköuunissa:

Miten kuumennatte uunin? Laitoin kerran kuumimmalle suoraan, rikki meni uuni. Korjaaja sanoi heti arvanneensa, että karjalanpiiraita on paistettu... kehotti pikku hiljaa nostmaan kuumuutta.

Kun silloin juhannusaattona matkustin 150km kaksi pellillistä raakoja piiraira takapenkillä... päätin: ei ikinä enää!

Ehkä nyt, vuosikymmenten päästä, voisin koklata...

Vierailija
9235/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vapaapäivän aamu, hyvä rento olo, bisnekset saatu onnistuneesti viime viikolla hoidettua, ensi viikolla kotoilua ja aikaa rakkaiden kanssa, elämä on🥰🥰🥰🥰

Vierailija
9236/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kupillinen kahvia :)

Ei vielä liian kallista, etenkin jos vain pari kuppia päivässä juo

Vierailija
9237/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Olisi ihan kiva, että yritettäisiin tulla toistemme kanssa toimeen ilman ilkeilyjä. Niin paljon pahaa valmiiksi tapahtuu ympärillämme, että ei ole hyvä koetella toistemme mielenterveyttä.

Vierailija
9238/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Olisi ihan kiva, että yritettäisiin tulla toistemme kanssa toimeen ilman ilkeilyjä. Niin paljon pahaa valmiiksi tapahtuu ympärillämme, että ei ole hyvä koetella toistemme mielenterveyttä.

Millä lailla täällä on koeteltu sinun mielenterveyttä? Ei kannata lukea näitä jos mieli järkkyy, hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
9239/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita.  Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.

Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v

Olet kyllä rasittava marisija. Kadehtiminen ei auta mitään. Tartu toimeen. Lähde itse auttamaan muita, hae mummoja ulkoilemaan, auta vanhuksia ja muita oikeasti heikossa asemassa olevia. Sinä olet vielä voimissasi ja kehtaat marista täällä aina. Olet saanut tosi hyviä neuvoja, ala toimia!

Vierailija
9240/22459 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita.  Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.

Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v

Olet kyllä rasittava marisija. Kadehtiminen ei auta mitään. Tartu toimeen. Lähde itse auttamaan muita, hae mummoja ulkoilemaan, auta vanhuksia ja muita oikeasti heikossa asemassa olevia. Sinä olet vielä voimissasi ja kehtaat marista täällä aina. Olet saanut tosi hyviä neuvoja, ala toimia!

Älä Sinä N61, älkää Te muutkaan välittäkö jonkun random-känkkäränkän ala-arvoisista tölväisyistä. Tuolla ihmisellä on paha olla, ei kukaan fiksu voi noin käyttäytyä.

Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan