Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22459)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Olisi ihan kiva, että yritettäisiin tulla toistemme kanssa toimeen ilman ilkeilyjä. Niin paljon pahaa valmiiksi tapahtuu ympärillämme, että ei ole hyvä koetella toistemme mielenterveyttä.
Millä lailla täällä on koeteltu sinun mielenterveyttä? Ei kannata lukea näitä jos mieli järkkyy, hyvin yksinkertaista.
En puhunut itsestäni. Eilen illalla ja tänä aamuna luin kommentteja joita ollaan täällä poistettu, että yhteishyvää hain kommentillani. Yritettäisiin toisillemme olla hyviä puolin ja toisin.
Se, että suututetaan toisia on myös mielen koettelemista. Omaa ulosantia kannattaisi miettiä.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita. Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.
Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v
Olet kyllä rasittava marisija. Kadehtiminen ei auta mitään. Tartu toimeen. Lähde itse auttamaan muita, hae mummoja ulkoilemaan, auta vanhuksia ja muita oikeasti heikossa asemassa olevia. Sinä olet vielä voimissasi ja kehtaat marista täällä aina. Olet saanut tosi hyviä neuvoja, ala toimia!
Älä Sinä N61, älkää Te muutkaan välittäkö jonkun random-känkkäränkän ala-arvoisista tölväisyistä. Tuolla ihmisellä on paha olla, ei kukaan fiksu voi noin käyttäytyä.
Tsemppiä
Tämä. Huh huh
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin ihmisiä joilla on perheet, pariskuntia jotka tälläkin hetkellä touhuavat kotonaan tavanomaisia askareita. Joilla on lapsia ja lapsenlapsia.
Minä yksin istun ja tuijotan tv:tä, kyllä tulee pitkät vanhuusvuodet jos kauan vielä elän. N61v
Voi N61, miksi istut yksin, miksi et lähde ulos ja etsi seuraa. Apua tarvitsevia ja seuraa kaipaavia on Suomi täynnä. Olet oikeasti vielä nuori ja pystyt liikkumaan ja istumaan tv:n ääressä. Oma äitini oli kova valittamaan, aina oli huonommin asiat kuin muilla. Hän haki huomiota huonolla tavalla ja se karkoitti ihmiset hänen luotaan. Älä N61 sorru samaan.
Huomenna hiihtokisa meidän pihassa. Lasten. Hauska mennä kattoon, kun alta kouluiän on nuorimmat.
Ei vaan tulis vesisade, ja veis viimestäkin tehtyä latua
Päivän biisi: Tein kai lottorivini väärin
Hei Pitkis
Ajattelin, jos kävely välillä kipeyttää jalat ja kyllästyttää: onkos sulla sukset? Tai ekana: onkos teillä lunta? Sehän on liikuntamuotona mitä mainioin tuo hiihto.
Itse en ole vuosiin hiihtänyt, uudet lasikuituiset ei vedä vertoja vanhoille puusuksille, lipsuu voitelullakin, en tykkää niistä. Kovasti on kehuttu karvapohjasuksia.
Potkukelkka mulla on, mutta harvoin käytössä. Hankikeleillä loistava.
Lauantaiterkut kaikille
N64
Ihana pullan tuoksu leijailee kotona!
Leivoin pitkästä aikaa pikku pullia, huomenissa syödään lakkahillon kanssa.
Tein myös pieniä pyöreitä piirakoita, mihin täytteeksi laitoin itse tekemääni puolukkaomenasosetta.
Pitihän niitä jo maistaa:)
Vierailija kirjoitti:
Ihana pullan tuoksu leijailee kotona!
Leivoin pitkästä aikaa pikku pullia, huomenissa syödään lakkahillon kanssa.
Tein myös pieniä pyöreitä piirakoita, mihin täytteeksi laitoin itse tekemääni puolukkaomenasosetta.
Pitihän niitä jo maistaa:)
Tuoksuu tänne asti
Minä en oo oikein tottunu laskiaispulliin, äiti teki ennen aina munkkeja ja rokkaa laskiaisena.
Oiettäs, nuo piirakat on varmaan makoisia
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan yrittäisi tehdä parannusta, jos on jyrkästi vastakkain asettelua?
Yhtä pahaksi siinä itsekin tulee, kun ruvetaan nälvimään vastaan. Ei kukaan tule inhimmilliseksi entistä pahemman olon kautta.
Alanuolista päätellen mun yhteishyvällisistä tarkoituksista ei pidetä? Pahaa ei saada hyväksi pahalla.
Kritiikkiä on opittava ottamaan vastaan. Aina on eri mieltä olevia ja se on hyvä asia. Mikään asia ei ole vain yksipuolinen, kaikessa on monta näkökulmaa. Sinun on nyt vain opittava keskustelemaan ja siihen kuuluu eri mielipiteet. Omaa mielipidettä voi perustella, mutta silti on aina eri mieltä olevia.
Maalataanko/piirretäänkö teillä pääsiäisenä keitettyjen kananmunien kuoriin kauniita kuvia? Meillä oli lapsena tapana piirtää jokaiselle oma. Joskus aikuisenakin innostuttiin, nyt on jääny.
Mulla olis kyllä ihan upouudet värikynätkin :)
Vierailija kirjoitti:
Maalataanko/piirretäänkö teillä pääsiäisenä keitettyjen kananmunien kuoriin kauniita kuvia? Meillä oli lapsena tapana piirtää jokaiselle oma. Joskus aikuisenakin innostuttiin, nyt on jääny.
Mulla olis kyllä ihan upouudet värikynätkin :)
Kyllä vaan, penskat tykkää. Lapsena käytiin myös virpomassa palmusunnuntaina, palkan sai vasta pääsiäisenä. Ja pääsiäisyönä käytiin tätille soittamassa kelloja (lehmän-)
Pukeuduttiin noidiksi joskus, olipa hauskaa
Eiköhän s o t a a ole ihan tarpeeksi Ukrainassa ja Lähi-Idässä...
"Olet kyllä rasittava marisija. Kadehtiminen ei auta mitään. Tartu toimeen. Lähde itse auttamaan muita, hae mummoja ulkoilemaan, auta vanhuksia ja muita oikeasti heikossa asemassa olevia. Sinä olet vielä voimissasi ja kehtaat marista täällä aina. Olet saanut tosi hyviä neuvoja, ala toimia!"
Tämä viesti N61:lle. Silti pitää tähän sivusta vastata, kun aihe koskettaa minuakin. On jotenkin toisten täällä helppoa arvostella muita. Silti itsekin välillä paljon yksinäisyyttä kokeneena ymmärrän hyvin N61:n ajatuksia. Tämä, vaikka olen paljon nuorempi. Kyllähän täällä on muissakin ketjuissa ehdotettu esim hyväntekeväisyyttä. Silti miettiikö kukaan esim sitä miten tavallaan itse jo heikoilla oleva ja ns elämäänsä väsähtänyt ihminen jaksaa auttaa muita. Onko se liikaa vaadittu, kun itse näen esim N61:n jo itsekin heikossa asemassa olevana jos hänen tekstejään katsoo ja en kirjoita tätä pahalla. Itsekin, kun olen ns syrjäytynyt ihminen tietyltä osin. Mitä sitä kaunistelemaan.
Pitäisi homman mennä toisin päin ehkä. Kyllähän minäkin voisin saada jotain iloa tälläisestä toisten auttamisesta. Silti tavallaan, kun on pitkään yksin niin kaipaa eniten sitä, että tavallaan saisi olla oma itsensä. En tiedä olisiko minusta auttamaan toisia tavallaan niin, etten saisin heidän seurastaan itselleni mitään. Samalla ei saa käsittää väärin ja en ole paha ihminen. Silti varmasti pidemmän päälle väsyisin vielä enemmän siihen kaikkeen. Toisten elämä yms asiat pyörisivät mielessäni ja hermoilisin sitä kaikkea. Näin tavallaan en näe, että minustakaan olisi tällä tavalla auttamaan muita. Samoin onko tuollainen ystävyyttä. Minusta ei ole jos se on tavallaan ns järjestettyä toimintaa. Siinä mielessä hyvä, että joku osallistuu tuollaiseen ja samalla, että joku haluaa auttaa. En kiistä sitä. Silti itselle ystävyys on ehkä jotain muuta. Ei se ole sitä, että otetaan kaksi ihmistä ja istutetaan heidät kahdestaan ja oletetaan, että nyt molemmilla on ystävä riippumatta heidän mielenkiinnonkohteistaan, persoonistaan tai taustastaan yms.
Samoin kukaan ei tiedä N61:n elämästä, että mitä hän on kokenut ja millaista elämänsä on ollut. Itsekin olen kiusattu ollut pitkään ja puhutaan pahaa. Näin luotto ihmisiin heikko ja vaikka kuka vakuuttelisi, että hän on luotettava yms niin tuskin se helpompaa kaikesta tekisi. Näin, vaikka joku minullekin sanoisi että ihmisiä vaan ollaan ja ei tutustuminen voi olla vaikeaa yms niin eihän se ajatus helposti päähäni kuitenkaan menisi. Samalla eihän tällä menolla sitten ikinä mikään muutu. Ymmärrän sen. Silti tavallaan voinko itseänikään aina syyttää.
"Voi N61, miksi istut yksin, miksi et lähde ulos ja etsi seuraa. Apua tarvitsevia ja seuraa kaipaavia on Suomi täynnä. Olet oikeasti vielä nuori ja pystyt liikkumaan ja istumaan tv:n ääressä. Oma äitini oli kova valittamaan, aina oli huonommin asiat kuin muilla. Hän haki huomiota huonolla tavalla ja se karkoitti ihmiset hänen luotaan. Älä N61 sorru samaan."
Toinen viesti aiheeseen mitä käsittelinkin jo ylempänä. En tiedä tavallaan pystyykö moni ymmärtämään tätä kaikkea kuinka moni asia vaikuttaa. Itse näen asiat niin, että järjestetyt auttamiset yms velvollisuuteen viittaava ei tavallaan ole sitä aitoa ystävyyttä. Tietysti uskon niin, että moni voi ajan kuluessa löytää ystäviä niin. Silti ehkä itse vaatisin jotain toisenlaista. Toivon myös, etten N61 pahastu tästä viestistä. Voin kertoa, että ymmärrän sinua. Samalla enhän minäkään halua katkera. Silti kyllähän sitäkin välillä on, kun miettii jotain asioita.
9258
En lainaa pitkää viestiäsi, useinkaan ei onnistu. Lyhyemmät linkitykset kyllä toimii.
Kirjoitit tärkeää asiaa. Mutta: mm spr tai seurakunnan ystävätoiminnassa on syntynyt elinikäisiä ystävyyksiä. Vaikka kaksi ventovierasta 'yhdistetään', aina ei tietysti näin käy. Mutta: vapaaehtoistoiminnassa on niin monenlaisia ihmisiä, hyvin saattaisi jonkun kanssa synkata. Silti tuo ohje on ihan validi.
Harrastuspiireissä myös ystävystytään helposti. Samanhenkiset kokoontuu. Elokuvakerho 30v tuotti monta ystävää, ikähaarukka 25-80, yhteinen mielenkiinto elokuviin yhdisti, eikä todellakaan samoista leffoista tykätty.
Koirat, hiihto, lenkkeily, pyöräily, museot, taidenäyttelyt, konsertit, puukkokurssit, kansalaisopistot on täynnä ohjelmaa... moni käy samoissa vuosia.
Muutettiin maalle 8v sitten, kymmenittäin uusia tuttavuuksia saatu paikkakunnalta ja mökkiläisistä, ystäviäkin monta. Ei toki olla jäätykään tupaamme möllöttämään.
Tsemppiä yksinäisille
Uhkailulle ei alistuta, mode varmaan estää tuon hassuttelijan ;)
Kiroilut, ilkeilyt, haistattelut on kiellettyjä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Hei Pitkis
Ajattelin, jos kävely välillä kipeyttää jalat ja kyllästyttää: onkos sulla sukset? Tai ekana: onkos teillä lunta? Sehän on liikuntamuotona mitä mainioin tuo hiihto.
Itse en ole vuosiin hiihtänyt, uudet lasikuituiset ei vedä vertoja vanhoille puusuksille, lipsuu voitelullakin, en tykkää niistä. Kovasti on kehuttu karvapohjasuksia.
Potkukelkka mulla on, mutta harvoin käytössä. Hankikeleillä loistava.
Lauantaiterkut kaikille
N64
Suksia olisi mummulassa, mutta ne ajalta, kun olin yläkoulussa. Näin olen pituutta vielä kasvanut niin varmasti lyhyitä ovat. Lisäksi pertsa ei oikein nappaa enää selkävaivaisena ja minulla ei vapaan tyylin suksia ole pidempänä senkään vertaa.
Suksia kyllä riittäisi, kun hiihdin joskus kilpaa. Pitäisi joskus myydä ne sukset, kun ihan hyväkuntoisia ovat vieläkin. Lasikuitusuksia ovat ja kun niistä mainitsit niin sehän on ainoa "laatu" millä olen itse ikinä hiihtänyt. En voi verrata mihinkään. Hiihtämisestä tykkäisin ehkä. Toisaalta suksien voitelu tympeää ja olevinaan vaikeaa. Ehkä joskus uudestaan aloitan.
Lumesta kysyit ensin ja ja eipä täällä lunta ole kuin paikoin. Tiet osittain sulat ja pellotkin. Ehkä muutamia viikkoja olisi ollut hyvä hiihtokeli. Muuten talvi verrattuna edelliseen on ollut hyvin vähäluminen. Jalat itsellä kipeytyy selänkin takia. On notkoselkä joka tavallaan kuin s-kirjain. Keskellä notko ja alhaalla taas ns asentovirhe ja niska taas liikaa eteenpäin. Muuten kaikki kunnossa ainakin vielä, mutta kipuja välillä aiheuttaa. Fyssaria yms olen välillä miettinyt, kun ei tämä asia saisi tietysti jatkoa loputtomiin ja pitäisi saada selän asento muutettua. En tavallaan paljonkaan pysty siihen nyt, kun alhaalta on koko selkä väärässä muodossa. En esim voi lattialla selälläni maata, kun alaselässä kyhmy ja sitten notko selän kohta jää ilmaan. En saa näin edes selkääni lattiaan koko matkalta. Pitkästi selästäni, mutta kaipa joskus täytyy apua sen kanssa hakea, kun jalatkin (varsinkin polvet) kärsii sen asennosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä pahaksi siinä itsekin tulee, kun ruvetaan nälvimään vastaan. Ei kukaan tule inhimmilliseksi entistä pahemman olon kautta.
Alanuolista päätellen mun yhteishyvällisistä tarkoituksista ei pidetä? Pahaa ei saada hyväksi pahalla.
Kritiikkiä on opittava ottamaan vastaan. Aina on eri mieltä olevia ja se on hyvä asia. Mikään asia ei ole vain yksipuolinen, kaikessa on monta näkökulmaa. Sinun on nyt vain opittava keskustelemaan ja siihen kuuluu eri mielipiteet. Omaa mielipidettä voi perustella, mutta silti on aina eri mieltä olevia.
Ihanaa kun olette eri mieltä kanssani! (nyt 2 alanuolta) .Juuri tätä tarkoitin. Tämä on keskustelua. Ja näin sen pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun olette eri mieltä kanssani! (nyt 2 alanuolta) .Juuri tätä tarkoitin. Tämä on keskustelua. Ja näin sen pitää mennä.
Eri mieltä voi toki olla, mutta: jos käsketään pysyä avannossa, kirjoitellaan roisia kieltä tai toivotaan toiselle tppria! Tätä ei palsta salli!
Ilkeily on eri asia kuin eri mieltä oleminen
En puhunut itsestäni. Eilen illalla ja tänä aamuna luin kommentteja joita ollaan täällä poistettu, että yhteishyvää hain kommentillani. Yritettäisiin toisillemme olla hyviä puolin ja toisin.
Se, että suututetaan toisia on myös mielen koettelemista. Omaa ulosantia kannattaisi miettiä.