Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22501)

Vierailija
9081/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hieman parempi päivä. Tiet todella liukkaat ja itsekin yleensä pärjään hyvin. En käytä nastoja, kun ikävästi en oikein ole niihin tottunut. Tulee sellainen fiilis, kun oli lapsuudessa piikkarit jalassa ja tuntui kurjalta. Juoksin mieluummin tossuilla. Näin ehkä otan tyhmiä riskejä, mutta yleensä olen pystyssä pysynyt ja normaalisti tuolla jäällä silti kävelen. Ei tarvitse sipsuttaa ja luotan jalkoihini. Tyhmää tietysti, mutta kun en juuri liukastele niin ehkä luotan tasapainooni. Eniten ärsyttää se kova pinta ja jalat eivät meinaa aina kestää kovalla kävelyä.

Äidilleni tilasin liukuesteet, kun hän ei pääse muuten enää kävelemään. Nyt, kun olisi tärkeää jatkaa kunnon kohotusta. Toivon vaan, että hän sitten käyttää niitä, kun hänkään ei ole niihin tottunut. Nastakengät ovat kalliimpia ja ehkä parempi valinta on liukueste tuttuihin muutenkin käytettyihin kenkiinsä. Sanoin hänelle eilen, että pitää sitten käyttää liukuesteitä jos hän meinaa kävellä. Rankkaa se on tavallaan tietyissä jutuissa itsepäistä ihmistä saada pitämään tuollaisia ja helppoa tietysti minun kirjoittaa, kun en itsekään käytä.

Itseäkin moneen kertaan todettuna harmittaa tämä sää todella paljon. Täällä on vielä lunta pelloilla ainakin osissa kohtaa, mutta kaikki tiet on jäällä. Vaikeaa ajaa ja kävely sattuu jalkoihin. Heti, kun oven avaa niin piha ihan jäässä ja auton ympärillä metrin levyinen iso lammikko. Tilanne hieman eri jos täälläkin olisi sula maa ja tiet ilman jäätä niinkuin osassa Suomea. Samoin jos olisi jo maaliskuun loppu niin en valittaisi, kun tietäisin, että täälläkin seudulla alkaa jo se kevät. Nyt se on todetusti tätä jäätä sitten vielä kuukausi jos lunta ei päälle tule. 

Äidilläni on tällä viikolla labrat ja reumalääkäri. Toivon, että olisi kortisoni purrut tulehdusarvoon yms ja veriarvot paremmat. Pelottaa jos taas aletaan sanoa, että väärä diagnoosi. Äitini on voinut paremmin ja yritän luottaa siihen, että kun kipuja ei ole niin tilanne parempi ja asiat paranee.

Äitini olisi myös töihin halunnut jo mennä ja edes jotain tuntumaa taas saada. Kuitenkin hän meinaa töissä jatkaa ja näin olisi halunnut nyt jo vuoroja. Tuolla vaan vedettiin kaikki alas ja näin tavallaan vältetään sitäkin, että jos äitini jatkaisi saikkua niin vedetään prosentit alas niin, ettei tarvitse edes saikkupäivistä maksaa, kun ei ole töitäkään siinä kuussa. Eli hyvin laitonta touhua. Eivät voineet yhtään odottaa, että äitini olisi edes saanut sanoa, että on tulossa jo töihin. Kaikki oikeastaan täysin pielessä tuolla työmaalla näiden juttujen osalta ja moni kärsii.

Itse olen ollut hyvin väsynyt ja aikalailla päivät menee siihen, kun yritän ulkoilla ja edes jotain saada aikaan. Viime viikolla parempi fiilis ja sain onneksi tehtäviä tehtyä ja melko hyvä tilanne niiden suhteen. Nyt viikonloppuna sitten taas surullisempi olo kaikin tavoin. Kevät on itselle aina hieman vaikeaa aikaa. Viime kevät meni tehdessä paljon kaikkea. Oli remontit ja tavaroiden lajittelua sekä roskien vientiä. Näiden lisäksi tavaroiden kuljetusta ja opiskelut päälle. Näin en ehtinyt paljon miettiä mitään ja hyvä niin. Nyt sitten aikaa on enemmän niin ikävät ajatuksetkin pyörivät päässä.

Samalla mietin monesti, että jospa joskus tulisi se päivä, kun voisin kirjoittaa jotain erilaista. Hyvin samanlaisia, kun päiväni yleensä ovat. Hyviä juttuja tänäänkin on ollut, kun tuli käveltyä kuitenkin paljon, pakastimessa on vararuokaa ja tänäänkin sieltä punalappu kuhafilettä ruuaksi sekä fiilis ihan ok. Samalla, kun nyt tässä katson viestini pituutta hieman pelottaa lähettää tämä, kun tavallistakin pidempi ja hyvin tavallinen viestikin. Ehkä pidän sitten pienen tauon tämän myötä. 

Vierailija
9082/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin loput eilisen synttärini kakusta

Pyydettiin ehdokkaaksi kuntavaaleihin

Kävin ostamassa  kissoille tarpeellista  tavaraa, muuten kotipäivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9083/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin loput eilisen synttärini kakusta

Pyydettiin ehdokkaaksi kuntavaaleihin

Kävin ostamassa  kissoille tarpeellista  tavaraa, muuten kotipäivä

Suostuitko ehdokkaaksi? Myöhästynyt onnittelu synttärisankarille :)

Vierailija
9084/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä :)

Vierailija
9085/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä päivä meni sisällä ollessa.

Mitään ei tullut tehtyä. Onneksi postissa tuli kaksi hyvää lehteä joita lukiessa vierähti monta tuntia.

Molemmat pötkötimme omissa kamareissamme lukemassa.

Huomenna pakko lähteä kauppaan.

Aika tapahtumaköyhää on elämä.

Kauniita unia kaikille💐

Vierailija
9086/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pyydettiin ehdokkaaksi vaaleihin, mutta en suostunut, vaikka seuraan ja olen perehtynyt politiikkaan aktiivisesti. En vain herkkiksenä kestä sitä someraivoa ja epäasiallisuuksia, mitä julkisuuden henkilöt nykyisin joutuvat kestämään. Hatunnosto heille, jotka kestävät! 

Vierailija
9087/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava viikonloppu takana. Olin yhden, alle kouluikäisen lapsenlapseni kanssa laavulla makkaranpaistossa ja käytiin yhdessä kivassa lasten tapahtumassa. Nuorin lapsenlapseni kävi viikonlopun aikana myös kylässä. Selvästi alkanut omaa tahtoa tulla lisää ja hymyilytti jo söpöliinin pikkuisen kiukuttelut äidilleen. 

N64:n puuhastelut kuulostivat niin tutuilta, minä olen myös sellainen ihme puuhapirkko (meinasin ensin kirjoittaa puuhapete). Jotain pientä puuhasteluprojektia on lähes jatkuvasti menossa. Milloin väsään ikkunakoristeita, milloin pikku pöytää, lamppua, taulua, kranssia yms. Jotenkin on sellainen luova skanneri koko ajan vapaa-ajalla päällä, kaikesta ympärillä olevasta kun voi tuunata tai rakentaa niin monenlaisia ihania asioita. Tai sitten tehdä kokonaan uutta! Onneksi on tilaa ja sopivat työkalut tekemiselle. Ihana kun on saanut päästää oman luovuutensa valloilleen eikä kukaan paheksu tai rajoita! Tämä on sitä oikeanlaista vapautta! 

No, sopivassa seurassa voisin paasata aiheesta "luovuus" loputtomiin. Kai se on sellainen oma intohimo. Olenkin joskus puolisolle sanonut, että sitten jos minusta se tekemisen intohimo joskus sammuu, niin silloin olen valmis jo siirtymään suosiolla ajan rajan toiselle puolelle. Mutta vielä täällä puuhastellaan, ja hyvä niin!  Joskus kylläkin tuntuu, että työ rajoittaa harrastustoimintaa, se kun vie elämästä vielä ison siivun. Kun on inspiraatio päällä, joskus on niin ärsyttävää, kun ei pääse aloittamaan ennen kuin illalla töiden jälkeen. Mutta onneksi työ kuitenkin mahdollistaa välillä isommatkin investoinnit harrastuksiin. Ja mahdollistaa toki katon pään päälle ja monta muutakin tarpeellista asiaa. 

Tulipas pitkästi tällä kertaa... 

Hyvää yötä kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
9088/22501 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 9060: "Hieno tuoli, menet siis ulkonäkö edellä! Mahdollisimman epäkäytännöllinen. Nousetko aina veivaamaan kun tarvii istumakorkeutta muuttaa? Ompelu&askarteluhuone, eli tulet istumaan aika kauan esim. ommellessasi. Tulet pian huomaamaan että hieno steampunk-tuolisi jää nurkkaan koristeeksi."

Kyllä, tuon yhden pienen huoneen kohdalla menen ulkonäkö edellä. Voihan se olla, että en enää intoudukaan ompelemaan tai tekemään muutenkaan mitään sellaista, mitä siinä huoneessa on tarkoitus tehdä. Kenties vaan neulon villauskkia ja villapaitoja mukavasti olohuoneen sohvalla. Tällä hetkellä kuitenkin työhuoneessa on remontti ollut kesken jo vuosia ja sen vuoksi siitä on tullut vähän romuvarasto eli en mä sitä huonetta nytkään mihinkään käytä. Haluan sen nyt vaan valmiiksi ja mieluiten jo ennen eläkepäiviä.&n

En ole edes yrittänyt esittää.

Kiitos kannatuksesta

Vierailija
9089/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taas niin elävän unen 20v sitten tuonimmaisiin siirtyneestä isästäni, aika usein näenkin. Tai unet entisistä työpaikoista, opiskeluista, asuinpaikoista. Monet tutut ihmiset sekoittuu hassusti eri tapahtumiin ja se on unessa ihan tavallista.

Ihmettelen aina, mistä ihmeestä ne unet tulee? Vaikkei hereillä olis ajatellu näitä ollenkaan...

Vierailija
9090/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkänomainen kukkupöytä ikkunan edessä, kaksi tasoa. Alahyllyssä kauniita vanhoja emaliastioita, eipä valokaan sinne ulotu. Ylätasolla on pöytälamppu, kaksi - kolme kukkaa..

Vierailija
9091/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkänomainen kukkupöytä ikkunan edessä, kaksi tasoa. Alahyllyssä kauniita vanhoja emaliastioita, eipä valokaan sinne ulotu. Ylätasolla on pöytälamppu, kaksi - kolme kukkaa..

Minun kukkupöytäni on eteisen penkki, alhaalla kolme koria ja päältä otettu istuinpehmuste pois. Koreissa säilytän kynttilöitä ja koriste-esineitä, jotka eivät juuri nyt ole päässeet esille. Pienihän se on, ei mahdu kuin kaksi isoa kasvia ja koristeita. Ehkä ajastetun kukkuvalon vois jo sammuttaa, päivönvaloa on jo riittävästi?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kukkupöytäni on eteisen penkki, alhaalla kolme koria ja päältä otettu istuinpehmuste pois. Koreissa säilytän kynttilöitä ja koriste-esineitä, jotka eivät juuri nyt ole päässeet esille. Pienihän se on, ei mahdu kuin kaksi isoa kasvia ja koristeita. Ehkä ajastetun kukkuvalon vois jo sammuttaa, päivönvaloa on jo riittävästi?

Mulla on olohuoneessa ikkunan edessä kolmitasoinen kukkupöytä, jossa kaktuksia (kissa ei ole kiinnostunut niistä) sekä sohvan sivupöydällä peikonlehti (kissa on kiinnostunut siitä) ja lisäksi telkkarin yläpuolella on hylly, jossa kaksi kultaköynnöstä (kissa on kiinnostunut, mutta ei pääse hyppäämään sinne hyllylle) ruukuissa sekä orkidea. Siinä hylly vieressä on sitten kasvivalo. Olen kans miettinyt, vieläkö sitä tarvitsee vai riittääkö orkidealle jo luonnonvalo. 

Vierailija
9093/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla lapset ja lapsenlapset asuvat lähellä ja näette heitä monesti vuodessa, olkaa kiitollisia. Lapseni ovat muuttaneet töiden perässä eri puolelle Suomea ja ulkomaille. Työt ovat vaativia ja hyvin palkattuja, mutta se haittapuoli: emme tapaa usein, kerran vuodessa tai harvemmin. Lapsenlapset kasvavat emmekä näe sitä. Surullista. En marttyroi, mutta kaipaan.

Vierailija
9094/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aurinkoisella kelillä valo riittää

t. Puutarhuri

Vierailija
9095/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on olohuoneessa ikkunan edessä kolmitasoinen kukkupöytä, jossa kaktuksia (kissa ei ole kiinnostunut niistä) sekä sohvan sivupöydällä peikonlehti (kissa on kiinnostunut siitä) ja lisäksi telkkarin yläpuolella on hylly, jossa kaksi kultaköynnöstä (kissa on kiinnostu

Orkidealle antaisin vielä valohoitoa jos se ei ole ikkunan edessä tai vastakkaisella seinällä. Sivuseinillä voi olla vielä vähän liian hämärää varsinkin pilvisellä säällä. Mutua tämä, en ole floristi.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9094: "Orkidealle antaisin vielä valohoitoa jos se ei ole ikkunan edessä tai vastakkaisella seinällä. Sivuseinillä voi olla vielä vähän liian hämärää varsinkin pilvisellä säällä. Mutua tämä, en ole floristi."

Näin mäkin olen vähän ajatellut, kun tosiaan se orkidea on sivuseinällä.

Vierailija
9097/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aurinkoisella kelillä valo riittää

t. Puutarhuri

Juuri tätä ajattelin, pilvisellä säällä on vielä aika hämärää. Ei kai se kukkuvalo auringonvalon lisäksi haittaakaan tee... joten annataan vielä olla, kun näitä harmaita päiviä tuntuu vielä riittävän :(

Vierailija
9098/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla lapset ja lapsenlapset asuvat lähellä ja näette heitä monesti vuodessa, olkaa kiitollisia. Lapseni ovat muuttaneet töiden perässä eri puolelle Suomea ja ulkomaille. Työt ovat vaativia ja hyvin palkattuja, mutta se haittapuoli: emme tapaa usein, kerran vuodessa tai harvemmin. Lapsenlapset kasvavat emmekä näe sitä. Surullista. En marttyroi, mutta kaipaan.

Ymmärrän sinua.Olen onnellisessa asemassa kun lapset ja lapsenlapset asuvat lähellä minua.

Vierailija
9099/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin lakanat, tuuletettiin vuodevaatteet ja imuroitiin patjat. Jotenkin tuo operaatio muodostunut niin aikaavieväksi ettei jaksa/ viitsi tehdä kuin joka kolmas viikko.

Mitenkähän toimisi kerrostalossa, niissähän ei ole enää tuuletusparvekkeita eikä sellaiselle voine edes jättää tuulettumaan pidemmäksi aikaa.

Kauppareissu kävellen, kylläpä tuli taas kuuma. Sitten runsas salaatti, muusia ja valkosipulitäytteinen kalaleike. Kohta katsomme tanskalaisen Unelmien maa- sarjan päätösjakson. Se on tosi hyvä, Areenasta löytynee vielä ensimmäinen osa.

Nyt aurinko paistaa.

Hyvää viikkoa kaikille💐

Vierailija
9100/22501 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilleni oli vaikea paikka aikoinaan kun hänestä ei tullut mummua. Kumpikaan pojistaan ja miniöistään ei halunnut lapsia. 

Minä olen kohta 70 eikä kaduta lapsettomuuspäätös edelleenkään.

Kylläpä täällä on aktiivista ja aikaansaavaa porukkaa! Milloin mitäkin askartelette. Hyvä te!

Minä tunnustan olevani laiska ja mukavuudenhaluinen. 💐

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi