Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei ota vastuuta lapsen päihteidenkäytöstä

Vierailija
18.06.2024 |

Aina retkahtaa uudelleen ja itse ei tunnista ongelmaa. Lähtee kesken katkolta ja kuntoutukseen ei halunnut mennä. Ei sitoutunut avohoitoon eikä kuulemma pakkohoitaa voi. Avohoito lopetettiin, kun kuulemma siellä ei käynyt.

Kuka ottaa vastuun tällaisesta? Kuka hoitotaho on viimesijainen syyllinen, jos lapsi menehtyy tämän takia, kun ei kukaan halua auttaa vaikka sitä kuinka pyytäisi? Lapsi on kyllä aikuinen, mutta vanhemman huoli ja halu auttaa. Rahaa olen antanut suuret summat ja itse elänyt niukasti, että lapsella olisi hyvin ja kaikki menee päihteisiin Terveysaseman puhelinpalvelussa ei kuulemma voida tehdä mitään, kun yritin soittaa

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen  ottaa vastuun omasta elämästään.

Vierailija
2/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä rahoitat sitä päihteidenkäyttöä vastuu on yksin sinun. Ei yhteiskunta voi mennä siihen väliin ja kertoa lapsellesi, että otamme nyt vanhemman antamat rahat että et voi ostaa päihteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsi? Silloin sinä. Jos aikuinen, se lapsi. Auta häntä siinä.

Vierailija
4/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmistä voi pakolla hoitaa, jos hän itse halua tulla hoidetuksi.

Vierailija
5/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Pahinta on sysätä rahaa päihteisiin. Jos jotain haluat tehdä niin maksa vuokra ja puhelinlasku suoraan jotta on edes katto päänpäällä ja pystyt pitämään yhteyttä. 

Vierailija
6/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt siis aikuinen vai lapsi?

Vierailija
7/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen jo kuvauksessa monta virhettä. Koita seuraavaksi kypsyä itse. Lue asioita, tietoa ja tarinaa. Käy kirjastossa. Ehkä tulet sosiaalisesti viisaammaksi, etkä tee enää samoja virheitä.

Vierailija
8/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihderiippuvuuden hoiti lähtee itsestä. Sun lapsella täytyy olla oma halu ja motivaatio parantua. Jos ei ole, ei voida auttaa. Sorry.

Ja mitä itse voisit tehdä? Älä rahoita aikuista lastasi. Piste.

Vierailija
9/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin liikepaikalle, missä on mahdollisimman paljon ihmisiä ja huuda Tertuntaa!

Huuda monta kertaa

Vierailija
10/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin paapominen on juomisen mahdollistamista. 

Vierailija
11/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sinulle nyt surullisen faktan, ei kukaan! 

Vierailija
12/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sille hoito Minnesota malliseen paikkaan. Joku taisi olla alle 2000e. Jos hän siis yhtään haluaa lopettaa käytön, muuten mikään ei auta valitettavasti.

Ja vastuu on hänellä itsellään jos kerran aikuinen on. On myös mahdotonta auttaa ihmistä, joka ei apua halua, sinunkin kannattaa se sisäistää. Ja lopettaa rahan antaminen, maksa tosiaan vaikka vuokraa ja puhelin, niinku joku ehdotti, mutta riippuvaiselle rahan syytäminen on aikalailla vain käytön helpottamista.

Vierailija
13/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on pelkästään vanhempien vastuulla kasvattaa lapsensa.

Vierailija
14/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yhteiskunnan vika, kun ap ei kasvattanut lastaan tavoille?

Vierailija
15/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt se  rahan antaminen se pahentaa tilannetta. Voit vain toivoa että se lapsesi tajuaa itse lopettaa koska suomessa ei ole tahoa joka saa alkoholistin lopettamaan. Se lähtee itsestä se haluaako lopettaa vai ei.

Vierailija
16/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on huoltajan tehtävä. Turha vierittää syytä muille. Tunnet lapsesi parhaiten. Todella ikäviä asioita, varmasti sosiaali auttaa, mutta kyllä huoltajien on tehtävä se paskin homma oman holhokkinsa kohdalla.

Vierailija
17/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia niistä lapsista sitten tulee, kun kaikki juopot ja nistit saavat lisääntyä vuokralähiöissä veronmaksajien rahoilla

Vierailija
18/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden vika!!! Yhteiskunta pakottaa juomaan

Vierailija
19/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä hyvä ihminen voi pelastaa ketään muuta kuin itsesi. Pelasta itsesi ja rahasi.

Vierailija
20/43 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus nuorempana aikakausi, että pummasin äidiltä milloin minkäkin tekosyyn varjolla rahaa. Se meni viinaan. Ei siinä olisi äiti voinut mitään tehdä, olisin vaan saanut kapinoimaan vastaan jos olisi tullut juomisesta sanomaan ja olisin etääntynyt.

Kun et sä voi oikein tehdä mitään jos se muksu itse haluaa mieluummin vetää aineita kun olla selvinpäin.

Mitään hajua mitä hän sillä pakenee?

Varmaan joku huoli-ilmoitus on ainoa, mutta vaikka asiaan puututtais niin ei sitä hoitoon voi pakottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan