Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22490)

Vierailija
9121/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ja lapsenlapsista. Itse tiedän, etten ikinä halua lapsia. Jos itse selviän elämässä edes jotenkin eteenpäin niin se on jo ihme. Näin en ikinä ajattelisi olevani vastuussa toisesta. En ole itsekäs vaan myönnän resurssini näissä jutuissa. Äidilleni olen joskus selittänyt asiaa. Hänelle näyttää se olevan ok ja toivon sitä. Minusta ei vaan ole siihen elämään. Samalla täälläkin on hyvin isojakin perheitä lapsineen ja minä sitten täysin eri suunnassa. Ehkäpä itsekin tykkäisin silti lapsia hoitaa yms, mutta kun en ole olemassa enää suvulleni (emme ole riidoissa) niin kuka minua esim kummiksi ikinä pyytäisi.

Eräskin serkku, jonka luona kävimme aiemmin ja olimme juhlissa sai ns salaa lapsen. Paljastui myöhemmin erään ihmisen kautta. Vieläkään en tiedä onko tyttö tai poika tai nimeä yms. Kyllähän se tavallaan satuttaa. Niin äitiäni kuin minuakin, vaikka yritetään olla välittämättä. Isovanhempani nyt eivät enää ole

En tiedä tarkkaan, minkä ikäinen olet. Todella, kumppani voi löytyä vanhemmallakin iällä, vaikkei nuorena kohdalle osuisi. Aika paljon sattumaa, sanoisin. Ja toisaalta, Suomessahan on hirmuinen määrä sinkkutalouksia. Niinkin voi elää.

Muisteluja:

Nuorempana olin meneväinen, kuin iloinen villivarsa. Reissasin paljon, ihastumisia oli, rakastumisiakin. Sydänsuruja. Kerran rakastuin niin, että sattui. Sattui olla lähellä, huima tunne, oli kipeää olla erossa. Sanoin ystävälleni: tätä en kestä. Koko elämä pyöri tuon rakkauden ympärillä, yöt men valvoessa. En mitenkään voinut uskoa hänen rakastavan yhtä paljon. Erotessamme sanoi, nyt itkisin jos osaisin.

Vuosien varrella yhteiltiin, nähtiinkin joskus. Kuultuaan naimisiin menostani laittoi viestin: syöpä on palannut, veikin hänet kohta. Tyttäreltä kuulin ja sain hautapaikan osoitteen. Jätin hyvästit.

Mieheni on myös paras ystäväni. Rakastan kyllä, se on erilaista, tuttua ja turvallista. Yhteisiä vuosia 30. Naimisissa toki paljon vähemmän.

Summa summarum

Koskaan ei voi tietää, mitä nurkan takana odottaa, ei koskaan. Hyvässä tai pahassa, elämä tuppaa yllättämään.

Vierailija
9122/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen ensi viikolla alkavaa talvilomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9123/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen ensi viikolla alkavaa talvilomaa. 

Osuukohan lakko haittaamaan elämääsi? Tai siis jos reissaa pohjoisempaan/ asuu siellä...

No hyvää lomaa joka tapauksessa :)

Vierailija
9124/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelein että rupean pesemään ikkunoita kun ei ole pakkasta. Kannattaako näin aikaisin keväällä?

Vierailija
9125/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelein että rupean pesemään ikkunoita kun ei ole pakkasta. Kannattaako näin aikaisin keväällä?

Just eilen kyläpaikassa enäntä kertoi pesseensä ikkunat. On muutenkin tosi ahkera - aina touhuaa aamusta iltaan...

Tämä Päijät-Hämeessä, jos tieto auttaa päätökseen...

Vierailija
9126/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän suusuosiossa on "räväkämmät kuulumiset", vai mikä se nyt oli se uusi kaivattu ketju?

Vierailija
9127/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomasti, heräillen meni yö. No onneksi nukuin useamman yön hyvin että eipä haittaa näin eläkeläisenä.

Ankea ilma, räntää satelee. Onneksi ei tarvitse lähteä minnekään. Mies pesee liesituulettimen ritilöitä ja suunnittelee omenapiirakan leipomista. Toinen meistä on ahkera!

Hyvää päivänjatkoa kaikille💐

Vierailija
9128/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levottomasti, heräillen meni yö. No onneksi nukuin useamman yön hyvin että eipä haittaa näin eläkeläisenä.

Ankea ilma, räntää satelee. Onneksi ei tarvitse lähteä minnekään. Mies pesee liesituulettimen ritilöitä ja suunnittelee omenapiirakan leipomista. Toinen meistä on ahkera!

Hyvää päivänjatkoa kaikille💐

Mukavaa päivää myös Sinulle. Joskus on lupa laiskotella, eikö?

Mulla on kohta lihapullien teko, sain ystävänpäivälahjaa semmoset 'pihdit', millä saa puristettua pyöreät, tasakokoset pullat, testaan niitä. Siinäpä päivälle ohjelmaa, osan pakastan. Keitän potut ja pilkon porkkanaa.

N64

Vierailija
9129/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua

'Kommenttisi on lähetetty' teksti tulee mulle mustana, aiemmin oli oranssi :)

Vierailija
9130/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua

'Kommenttisi on lähetetty' teksti tulee mulle mustana, aiemmin oli oranssi :)

Oranssi oli maailmasodan aikana Alankomaissa Hitlerin toimia vastustaneen ja juutalaisia pelastaneen järjestön tunnus ja salasana. "Oranssi voittaa aina."  Luen juuri Buzzy Jacksonin kirjaa Punatukkainen tyttö.

Vierailija
9131/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ulkona liukasta.En tiedä uskallanko lähteä lenkille etten taas murra nilkkaani.Ei ollut mukavaa silloin kun se tapahtui.Pitkä toipuminen.

Vierailija
9132/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas ulkona liukasta.En tiedä uskallanko lähteä lenkille etten taas murra nilkkaani.Ei ollut mukavaa silloin kun se tapahtui.Pitkä toipuminen.

Sama  

Tai siis pelkään liukkautta, vaikken oo luita murtanu... kahtelen ikkunasta kaunista lumisaetta :)

Vierailija
9133/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen, synkkä päivä täällä Lontoossa. Nyt tapan aikaa kahvilassa kun saavuin vähän liian aikaisin lääkärin vastaanottoa varten.

Vierailija
9134/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkänomainen kukkupöytä ikkunan edessä, kaksi tasoa. Alahyllyssä kauniita vanhoja emaliastioita, eipä valokaan sinne ulotu. Ylätasolla on pöytälamppu, kaksi - kolme kukkaa..

Minun kukkupöytäni on eteisen penkki, alhaalla kolme koria ja päältä otettu istuinpehmuste pois. Koreissa säilytän kynttilöitä ja koriste-esineitä, jotka eivät juuri nyt ole päässeet esille. Pienihän se on, ei mahdu kuin kaksi isoa kasvia ja koristeita. Ehkä ajastetun kukkuvalon vois jo sammuttaa, päivönvaloa on jo riittävästi?

Mulla on olohuoneessa ikkunan edessä kolmitasoinen kukkupöytä, jossa kaktuksia (kissa ei ole kiinnostunut niistä) sekä sohvan sivupöydällä peikonlehti (kissa on kiinnostunut siitä) ja lisäksi telkkarin yläpuolella on hylly, jossa kaksi kultaköynnöstä (kissa on kiinnostu

Perseileekö se? :D

Vierailija
9135/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkänomainen kukkupöytä ikkunan edessä, kaksi tasoa. Alahyllyssä kauniita vanhoja emaliastioita, eipä valokaan sinne ulotu. Ylätasolla on pöytälamppu, kaksi - kolme kukkaa..

Minun kukkupöytäni on eteisen penkki, alhaalla kolme koria ja päältä otettu istuinpehmuste pois. Koreissa säilytän kynttilöitä ja koriste-esineitä, jotka eivät juuri nyt ole päässeet esille. Pienihän se on, ei mahdu kuin kaksi isoa kasvia ja koristeita. Ehkä ajastetun kukkuvalon vois jo sammuttaa, päivönvaloa on jo riittävästi?

Mulla on olohuoneessa ikkunan edessä kolmitasoinen kukkupöytä, jossa kaktuksia (kissa ei ole kiinnostunut niistä) sekä sohvan sivupöydällä peikonlehti (kissa on kiinnostunut siitä) ja lisäksi telkkarin yl

Täällähän on oma ketjukin semmoiselle per... peikonlehdelle, hauska... 

Vierailija
9136/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte joskus lukenu ja ihmetelly, niinkuin minä: vinoilua, kun joku siivoaa ja sillä on 'norpat ja emättimet' välineinä ?

Tänään näin ap ketjun, olikohan vuodelta 2013. Alkuperäisessä tekstissä oli 'mopit ja rätit', joku typo -> tulikin ihan hassuja

Näin se selvis mulle, vuosien ihmettelyn jälkeen

Vierailija
9137/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi just kysyin :D

Vierailija
9138/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen laiskotellut kotona, huomenna lähden liikenteeseen. Söin kirjolohikiusauksen ja katon tähtiarpaa ajankuluksi.

Vierailija
9139/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaan korttia siskon kaa, joka 45km päässä... joo, jaan molemmille kortit js pelaan hänen vuorollaan, niinkuin hän pelaisi :)

On sisko perkule voitolla...

Vierailija
9140/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapiirakasta tuli hyvää. Minä sentään toimerruin silittämään eiliset

lakanat ja tiskasin käsitiskit leipomisen jäljiltä. Siinäpä taitaa tämän päivän ahkeroinnit olla.

Märkää lunta näkyy satelevan edelleen, välillä suuria hiutaleita.

Iso tilhiparvi pyrähtelee pihan yli, kaksi kaurista kävi naapurin pihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi