Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22704)
Vierailija kirjoitti:
Lammas,
Jokainenhan meistä elää ja reissaa tavallaan. Kaikki ei tarvi ajokorttia. Toiset ei halua lentää. Jokaiselle se oma tyyli on paras. Ai, irlantilaisia juuria sulla, mielenkiintoista. Onko ketään sukulaisia tiedossa?
Mä en oo oppinu junareissaajaksi, bussilla teen pitkiäkin matkoja. Tosin Suomessa vaan. Yks tuttu matkusti bussilla Virosta Espanjaan, vois olla mielenkiintonen reissu. Tosin on mukava kakkosen Kauneimmat junareitit.
N64
Ne mun irlantilaisjuuret on ihan vaan dna-testin tulosta. Voi olla höpöhöpöäkin. Tosin sen samaisen geenitestin perusteella kuitenkin mä olen tyttäreni äiti ja siskoni sisarus (siis tytär tehnyt kans saman testiin ja myös siskoni) että mene ja tiedä nyt sitten. Mistään irkkusukulaisista mulla ei ole mitään tietoa.
Mä en tykkää pitkään paikoillaan istumisesta yhtään missään. En edes töissä. Koska paikoillaan istuminen lisää kipuja. Yksi syy siihen, että mun työnteko loppuu lopullisesti viimeistään syksyllä. Inhoan lentämistä, mutta lentäminen on kuitenkin nopein tapa matkustaa paikasta A paikkaan B.
Mä näin niin selkeän painajaisen viime yönä: parhaan ystäväni kanssa katsottiin jotain elokuvaa, oli aika seksuaalinen. Yks kaks yhdessä kohtauksessa oli ystäväni. Ja myös yksi muu ystäväni. Tää eka frendi kiristi mut leffoihin mukaan. Uni jatkui ja jatkui. Olin vankina jossain, ja minua satutettiin mm partakoneen terällä. Aina kun luulin saavani apua ja pääseväni pakoon, nää "auttajat" oli kaikki niitä samoja roistoja. Uni jatkui, vaikka välillä olin hereillä ja tunsin olevani turvassa.
Outo uni, vieläkin puistattaa
Mistä unet tulevat? Salkkarin Tukun katoamisesta???
Tänään on hyvä päivä. Ollut voimia niin paljon että pystyin kaksi lyhyehköä(1,5km) pyöräreissua tekemään. Moneen kuukauteen ei ole voimia ollut. Sairaudet uuvuttaa ihan valtavasti. Oli niin kiva sääkin ja pyörätiet lähes jäättömiä ja lumettomia. Loppuviikon sitten sataakin lunta ja pysyn kotona. Toisille tämä on ihan arkipäivää että jaksaa mennä ja liikkua, minulle harvinaista herkkua. Ilta menee sohvan pohjalla neuloen ja virkaten. Tyytyväinen! Tsemppiä muillekin uupuneille ja kipeille.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on hyvä päivä. Ollut voimia niin paljon että pystyin kaksi lyhyehköä(1,5km) pyöräreissua tekemään. Moneen kuukauteen ei ole voimia ollut. Sairaudet uuvuttaa ihan valtavasti. Oli niin kiva sääkin ja pyörätiet lähes jäättömiä ja lumettomia. Loppuviikon sitten sataakin lunta ja pysyn kotona. Toisille tämä on ihan arkipäivää että jaksaa mennä ja liikkua, minulle harvinaista herkkua. Ilta menee sohvan pohjalla neuloen ja virkaten. Tyytyväinen! Tsemppiä muillekin uupuneille ja kipeille.
Mukavia kuulumusia, itseä tuo liukkaus pelottaa. Siihen päälle lorvikatarri, niin ulkoilut jää. Pyöräilen vain kesällä ja aina eka kerrat jänskättää, kun hiekkatielle meen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelolla odotan mitä America first-mies keksii siellä isolla kirkolla. Ei ole kyllä kovinkaan kunnioitusta/arvostusta herättävä hahmo. Kerää vielä ympärilleen oman oligarkinsa. Raha ratkaisee, köyhiltä ei kysytä. Rikoksiakin tehnyt, eikä edes kadu tai häpeä.
Kukas sua on pelotellut? Kannattaa seurata muitakin tietolähteitä kuin Suomen valtamediaa.
Voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavia kuulumusia, itseä tuo liukkaus pelottaa. Siihen päälle lorvikatarri, niin ulkoilut jää. Pyöräilen vain kesällä ja aina eka kerrat jänskättää, kun hiekkatielle meen
Kyllä minuakin välillä pelottaa liukkaus mutta kun ei muuten pysty liikkumaan niin pakko voittaa pelkonsa. Lihakset jo niin heikot että kehon hallinta aika huonona. Ei nuoremmat ymmärrä miten voi arkiset asiat tulla vaikeiksi vanhemmiten ja yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin niin selkeän painajaisen viime yönä: parhaan ystäväni kanssa katsottiin jotain elokuvaa, oli aika seksuaalinen. Yks kaks yhdessä kohtauksessa oli ystäväni. Ja myös yksi muu ystäväni. Tää eka frendi kiristi mut leffoihin mukaan. Uni jatkui ja jatkui. Olin vankina jossain, ja minua satutettiin mm partakoneen terällä. Aina kun luulin saavani apua ja pääseväni pakoon, nää "auttajat" oli kaikki niitä samoja roistoja. Uni jatkui, vaikka välillä olin hereillä ja tunsin olevani turvassa.
Outo uni, vieläkin puistattaa
Mistä unet tulevat? Salkkarin Tukun katoamisesta???
Terroristijärjestö hamasin ottamat panttivangit?
Talviruokana tänään perunat, nakkikastike ja puolukkahillo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä uunipellillä lohkoperunat, porkkanat, sipulit ja makkaraa
Kaveri kävi eka kertaa tänä vuonna kahvilla, toi pannaripalat, minä tarjosin karjalanpiirakat munavoilla kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajille: Maistui hyvältä! 😋
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähtisi kortittoman kanssa reissuun, jos olisi tarkoitus myös ajella ja katsella muutakin kuin yhden suurkaupungin nähtävyksiä. Saisin jatkuvasti olla kuskina, kun kaveri istuisi katselemassa maisemia. Oispa rentouttava loma!
Jos ei kerran pidä lentämisestä, ei kannata uhrata "viimeistä" lentoa pelkästään jonkun suurkaupungin katselemiseen. Dublin ei ole aitoa Irlantia, pitää mennä myös maaseudulle pikkukyliin. Mutta Lampaalle näyttää riittävän pelkkä "käyntipiste". Voi laittaa uuden merkin maailmankartalle = olen käynyt! Juu, vaikkei ole nähnyt muuta kuin kerrostaloja.
Olet ihan oikeassa. Mä haluan käydä Irlannissa vain siksi, että olen geenieni mukaan 3,9% irlantilainen. Kerran elämässä pitää käydä siellä. Voi olla, että tehdäänkin vain viikonloppureissu. Kun mun sisko täytti 60v, ostin meille molemmille viikon reissun Firenzeen. Siellä ei tarvi
Tosi kivoja kiertoajeluita pääsee bussilla tekemään lähistölle ja vähän kauemmaksikin. Varmaan monesta paikasta löytyy, tässä yksi: https://www.getyourguide.com/fi-fi/-l31/-tc4/?cmp=ga&cq_src=google_ads&…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tykkään, perushyvää arkiruokaa, puolukka naminam
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähtisi kortittoman kanssa reissuun, jos olisi tarkoitus myös ajella ja katsella muutakin kuin yhden suurkaupungin nähtävyksiä. Saisin jatkuvasti olla kuskina, kun kaveri istuisi katselemassa maisemia. Oispa rentouttava loma!
Jos ei kerran pidä lentämisestä, ei kannata uhrata "viimeistä" lentoa pelkästään jonkun suurkaupungin katselemiseen. Dublin ei ole aitoa Irlantia, pitää mennä myös maaseudulle pikkukyliin. Mutta Lampaalle näyttää riittävän pelkkä "käyntipiste". Voi laittaa uuden merkin maailmankartalle = olen käynyt! Juu, vaikkei ole nähnyt muuta kuin kerrostaloja.
Olet ihan oikeassa. Mä haluan käydä Irlannissa vain siksi, että olen geenieni mukaan 3,9% irlantilainen. Kerran elämässä pitää käydä siellä. Voi olla, että tehdäänkin vain viikonloppureissu. Kun mun sisko täytti 6
Voi ettäs, nyt tuli matkakuume, kun kattelin tota linkkiä. Ikävöin Puerto Ricoon, sieltä pääsee bussilla/laivalla lähikyliin, markkinoille yms ja ne maisemat on upeat. Oon käyny parikyt kertaa.
Nro 7552: "Tosi kivoja kiertoajeluita pääsee bussilla tekemään lähistölle ja vähän kauemmaksikin. Varmaan monesta paikasta löytyy, tässä yksi: https://www.getyourguide.com/fi-fi/-l31/-tc4/?cmp=ga&cq_src=google_ads&"
Kiitos linkistä! Täytyykin noihin vielä perehtyä. Juteltiin tänään illalla siskoni kanssa ja hän ei tosiaan ole kauheen innokas ajamaan väärällä puolelle tietä. Sovittiin, etät kun meidän molempien pitää nyt opetella - yäk - juomaan tummaa olutta ja viskiä, niin vielä googletellaan vaihtoehtoja ja lauantaina siskoni tule emun luokse iltaa istumaan (lupasin tarjota tummaa olutta ja viskiä - yäk - mutta ehdottamani paistetut munuaiset jätetään väliin) ja varmistetaan sitten se, millainen matka varataan. Toistaiseksi tämä on ykkösvaihtoehtona
https://www.temamatkat.fi/matkavalikoima/eurooppa/irlanti/irlanti-ja-aransaaret/
Aamulla heräsin jo ennen kuuden kellon soittoa ja meditoin puolisen tuntia. Aamutoimien jälkeen juoksin kipakkaan viimaan bussipysäkille ja totesin, että vuoro peruttu. Lampsin sitten lämpimikseni bussinvaihtopysäkille ja myöhästyin vähän töistä. Töissä oli kiirettä ja tunnelmasta toiseen työpäivä kulki. Häthätää ehdin syödä ja käydä vessassa.
Työni on usein sellaista inhimillisen kärsimyksen äärellä viipyilyä. Se on valtava määrä kaikenlaista tunne-energiaa, jonka läpi usein työpäivän aikana kuljen asiakkaiden kohtaloissa: Surua, pettymystä, raivoa, iloa, ärtyneisyyttä, pelkoa, kärsimystä, mielipahaa, epävarmuutta, katkeruutta, syyllisyyttä, häpeää ja riittämättömyyttä. Ajattelen usein niin, että minulle se on kuin joki, jonka pitää antaa virrata vapaasti, tulla kuulluksi ja nähdyksi ja mennä pois menojaan. Jos johonkin takertuu ja juuttuu tai yrittää sitä puhua pois, se on kuin kivi kiveltä alkaisi rakentamaan patoa virran esteeksi. Minä en ole minun tunteeni. Minä en ole minun ajatukseni. Olen vain se uoma, jossa virrata vapaasti.
Kotona lämmitin saunan ja hemmottelin itseäni kasvo- ja jalkanaamioilla. Kuuntelin musiikkia, lauloin ja nautiskelin kodin rauhasta puolison ollessa harrastuksessaan. Ehkä jotain pientä iltapalaa vielä ja unille.
Rauhallisia unia kaikille!
Kait tästä joutaa nukkumaan, ei tänään mitään eikä huomennakaan, toivottavasti loppuu tämä paska elämä ja yksin olo pian jollain tavoin.
Minulla on myös nyt vaikeaa. Olen hyvin surullinen, kun mietin elämääni. Jotenkin tuntuu ihan järjettömältä kaikki ja turhanpäiväiseltä. Kaikki aivan merkityksetöntä. Tavallaan olen niin kyllästynyt kaikkeen ja pettynyt itseeni ja koko elämääni. Yleensä sinnittelen, mutta nyt tavallaan on jo ne keinot käytetty. Yksinäinen olen itsekin ja harvoille läheiselle ei voi oikeastaan puhua näistä asioista. Hyvä, kun saa taas yhden pitkän päivän iltaan saakka ja huominen tuskin tuo mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
Ei kun nauran niin paljon. Naurunpyrähdyksiä tulvahtaa jo aamuyöstä.