Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22696)
Eilen autolla Cittarissa, sieltä usein bongataan laputettuja wokkiannoksia, niitä oli kaksi jäljellä. Ovat niin isoja että yksi rasiallinen riittää molemmille. Näin ollen huomennakaan ei tarvi miettiä ruuanlaittoa.
Tänään aamulla lumityöt pitkästä aikaa. Sitten kävellen keskustaan, mies kävi luovuttamassa verta. Minäkin luovutin vuosia mutta usein se neula osui jotenkin huonosti ja kivuliaasti joten lopetin sen touhun.
Olipa raskas keli kävellä! Ropsottimet oli kyllä jalassa mutta silti tuntui liukkaalta lumisössön alla.
Kylmä on mutta onneksi huomenna jo lämpenee plussan puolelle. Tosin sit kun taas pakastaa niin tulee entistä liukkaampaa.
Kuuluu hyvää! Sain tietää että vuokraani ei tule korotuksia tänä vuonna.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Eilen autolla Cittarissa, sieltä usein bongataan laputettuja wokkiannoksia, niitä oli kaksi jäljellä. Ovat niin isoja että yksi rasiallinen riittää molemmille. Näin ollen huomennakaan ei tarvi miettiä ruuanlaittoa.
Tänään aamulla lumityöt pitkästä aikaa. Sitten kävellen keskustaan, mies kävi luovuttamassa verta. Minäkin luovutin vuosia mutta usein se neula osui jotenkin huonosti ja kivuliaasti joten lopetin sen touhun.
Olipa raskas keli kävellä! Ropsottimet oli kyllä jalassa mutta silti tuntui liukkaalta lumisössön alla.
Minä oon ollu kans innokas luovuttaja, varmaan sadan kerran paikkeilla. Sitten lääkitys esti. Ajattelin aina tuonilmaisiin siirtyneitä läheisiäni petissä lojuessani.
Tuiki tärkeää toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustikkapiirakka paistuu uunissa, kirjastossa kolme kirjaa odottaa hakemista ja kullukka lupasi hieroa hartioitani. Elämä on ihanaa.
Ai nam, onko mustikkapiirakka pullataikinaan? Mulla on pellavakolttu noudossa.
Kullukka? Onko kulti?
Mun muru laittaa päiväkahveja
Elämä on kyl tosi kivaa
Mustikkapiirakan pohja on kaurahiutaleista ja kaurajauhoista. Kullukka on mun kultu. Sulla on muru, eikös me olla onnekkaita?
Totisesti :)
Mulla ollu sama muru 30v, kauanko sulla kullukka?
Jänskä sana, en oo ennen kuullu
Voi tää sama kultu on ollu mulla jo 49 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustikkapiirakka paistuu uunissa, kirjastossa kolme kirjaa odottaa hakemista ja kullukka lupasi hieroa hartioitani. Elämä on ihanaa.
Ai nam, onko mustikkapiirakka pullataikinaan? Mulla on pellavakolttu noudossa.
Kullukka? Onko kulti?
Mun muru laittaa päiväkahveja
Elämä on kyl tosi kivaa
Mustikkapiirakan pohja on kaurahiutaleista ja kaurajauhoista. Kullukka on mun kultu. Sulla on muru, eikös me olla onnekkaita?
Totisesti :)
Mulla ollu sama muru 30v, kauanko sulla kullukka?
Jänskä sana, en oo ennen kuullu
Voi tää sama kultu on ollu mulla jo 49 vuotta.
:) :) :)
Hei kässäope, ootko hollilla?
Yritän kysyä yksinkertaisesti:
Teen lapasta, on semmosta yksinkertaista, vähän kuin helmineule, mutta kolme silmukkaa samaa ja vaihto oikeasta nurjaan. Siis resori tehty, nyt oon peukalon kohdalla ja kudon apulangalla 7 silmukkaa, kudonko apulangan silmukat samoin kuin varsinaisen langan? Siis sitten kudon varsinaisella langalla päälle, tässä kohtaahan on yksi kerros enemmän kuin muualla.
Ymmärsitkö? Onko väliä, ei varmaan näy lopputuloksessa, kun peukku tehty
Ruuaksi tein Janssonin kiusauksen, paljon oikoen. Tuli tosi hyvää 😋
Nyt alkoi tehdä itselläkin mieli mustikkapiirakkaa, kun siitä täällä puhuttiin. Äitilläni on ihana resepti, johon tulee ranskankermaa.
Tulin itse juuri kotiin töistä, puoliso oli etäpäivän kotona ja tehnyt uunipastaa päivälliseksi. Näin lounaalla ystäviä pitkästä aikaa, joille sain kertoa uutiset ensi kesäisestä äidiksi tulostani. Haluaisin olla sellainen äiti, joka leipoo usein.
Nyt taidan laittaa tiskit koneeseen, ja sitten taitaa pitää katsoa, olisiko tarvetta käydä kaupassa, jotta voisi ostaa mustikkapiirakkatarpeet samalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Teen lapasta, on semmosta yksinkertaista, vähän kuin helmineule, mutta kolme silmukkaa samaa ja vaihto oikeasta nurjaan. Siis resori tehty, nyt oon peukalon kohdalla ja kudon apulangalla 7 silmukkaa, kudonko apulangan silmukat samoin kuin varsinaisen langan? Siis sitten kudon varsinaisella langalla päälle, tässä kohtaahan on yksi kerros enemmän kuin muualla.
En ole kässäope, mutta en malta olla vastaamatta. Minä neuloisin apulangalla kaikki silmukat oikein, ja sen jälkeen, kun siirrän ne takaisin vasemmalle puikolle, niin jatkaisin neulomista kuin sitä apulankaa ei olisikaan. Eli jos tekisin tavallista helmineuletta, ja edellisellä krs:lla ennen apulankaa olisi 1o, 1n, jne. niin nyt neuloisin 1n, 1o, jne.
Ymmärsitkö? Ymmärsinkö minä oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kässäope, mutta en malta olla vastaamatta. Minä neuloisin apulangalla kaikki silmukat oikein, ja sen jälkeen, kun siirrän ne takaisin vasemmalle puikolle, niin jatkaisin neulomista kuin sitä apulankaa ei olisikaan. Eli jos tekisin tavallista helmineuletta, ja edellisellä krs:lla ennen apulankaa olisi 1o, 1n, jne. niin nyt neuloisin 1n, 1o, j
Kuulostaa loogiselta, jätetään tavallaan se apulanka huomiotta, eikö? Sehän poistuu kuitenkin, kun silmukat peukulle poimitaan.
Näin säilyy sama rytmi ympäri kaikkien puikkojen.
Kiitos tuhannesti, kokeilen näin
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi tehdä itselläkin mieli mustikkapiirakkaa, kun siitä täällä puhuttiin. Äitilläni on ihana resepti, johon tulee ranskankermaa.
Tulin itse juuri kotiin töistä, puoliso oli etäpäivän kotona ja tehnyt uunipastaa päivälliseksi. Näin lounaalla ystäviä pitkästä aikaa, joille sain kertoa uutiset ensi kesäisestä äidiksi tulostani. Haluaisin olla sellainen äiti, joka leipoo usein.
Nyt taidan laittaa tiskit koneeseen, ja sitten taitaa pitää katsoa, olisiko tarvetta käydä kaupassa, jotta voisi ostaa mustikkapiirakkatarpeet samalla. :)
Oi onnea Sinulle ihanista uutisista. Leipova äiti, mikäs sen somempaa.
Omia kummilapsiani vein eväsretkille, kun olivat pieniä. Koskaan eivät kieltäytyneet. Kerran tehtiin porukalla mummolassa pitsaa, muistelevat vieläkin, siitä on 30v aikaa
N64
Jos elämäni on tälläistä niin toivon, etten elä kauaa.
Jokohan Pitkästikirjoittajan äiti on päässyt lääkäriin? Olisi kiinnostavaa kuulla asiasta.
Huvitti lukea tuo käsityöohje, itselleni täysin käsittämätöntä kun en harrasta tuollaista. Mies kielsi aikoinaan minua lyhentämästä housujensa lahkeita kun pari kertaa tuli eri pituiset.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan Pitkästikirjoittajan äiti on päässyt lääkäriin? Olisi kiinnostavaa kuulla asiasta.
Huvitti lukea tuo käsityöohje, itselleni täysin käsittämätöntä kun en harrasta tuollaista. Mies kielsi aikoinaan minua lyhentämästä housujensa lahkeita kun pari kertaa tuli eri pituiset.
Toisessa ketjussa yritin selittää kolmio 'huivin' kutomista, missä niskaosa virkataan kiinni solmun sijaan... vaikea selittää
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta ketjua luin ja näin viestisi. Ei ole innostanut kirjoittaa mitään, kun asiat ovat melko huonosti kaikin tavoin. Äitini toistamiseen nyt lääkärissä ja eivät löydä syytä kivulle. On kuvattu ja kuvataan lisää yms. Samalla kaikki kestää ja kestää, eikä mikään edisty. Äitini taas ei oikein enää "osaa" edes kävellä. Menee pieniä töpöttäviä askeleita ja välttää tavallista kävelyä. Tämä, vaikka lääkäri oli kehottanut liikkumaan ja minäkin olen yrittänyt sanoa, että pitäisi mahdollisimman normaalisti yrittää silti kävellä. Huonolta alkaa näyttää ja pelkään, ettei hän enää tule tällä menolla kuntoon lainkaan. Ikävältä kaikki näyttää.
Moni myös kehotti, että hänen pitäisi jäädä töistä pois yms, mutta tiettyjen taloudellisten syiden takia hänen oli tarkoitus vielä jatkaa. Oli tarkoitus ns korottaa eläkettä ja säästää eläkettä varten. Muutti halvempaan asuntoonkin sen vuoksi, että voisi säästää enemmän. Nyt koko tämäkin ajatus uhkaa mennä pilalle.
Äitini valittaa kaikesta. Jatkuvaa narinaa ja olen itsekin lopussa siihen kaikkeen. Ei ole mitään tavallista meillä enää jäljellä. Minä taas muutenkin hyvin alamaissa ja tuntuu turhalta kaikki. Kyllä yritän esim kävellä, mutta se on sitä samaa touhua joka päivä. Ei tässä oikein ilonaiheita ole ja hyvin surullinen olo on. Toivon samalla, ettei kukaan vaivaa päätään tällä viestillä. Samalla tuskin kirjoitan enää, kun ei ole mitään kirjoitettavaa. En ala valittaa tänne päivittäin tätä kaikkea ja ei tässä elämässä ole oikein järkeä nyt.
Kirjoittele vaan, ehkä helpottaa hetkeksi purkaa tuntojaan ja vaikka valittaakin. Ei ole helppo tilanne teillä.
Kunpa äidille löytyisi joku diagnoosi jota voisi hoitaa.
Onko lähellä kirjastoa, hyvään kirjaan uppoutuminen veisi ajatukset hetkeksi muihin tunnelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Ruuaksi tein Janssonin kiusauksen, paljon oikoen. Tuli tosi hyvää 😋
Meillä syödään aina silloin tällöin Don Johnsonin kiusausta. Resepti sama kuin Janssonilla 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi onnea Sinulle ihanista uutisista. Leipova äiti, mikäs sen somempaa.
Omia kummilapsiani vein eväsretkille, kun olivat pieniä. Koskaan eivät kieltäytyneet. Kerran tehtiin porukalla mummolassa pitsaa, muistelevat vieläkin, siitä on 30v aikaa
N64
Kiitoksia! Koetan vaalia, ainakin toistaiseksi, noita kieltämättä varmaan vähän ruusuisia ajatuksia äitiydestä, tai siitä millainen äiti itse haluaisin olla. Varmaan arjen pyörteissä ei lopulta pääse lähellekään, mutta jos kiintotähti puuttuu, niin sitten vasta tuuliajolla oltaisiin.
Eväsretket kuulostaa niin sydämellisiltä, ihana kun olet jaksanut sellaisia kummitettaville järjestää. Retkellä kaikki maistuu paremmalta. Mukavaa iltaa sinulle ja muille ketjulaisille!
Hämärtyy, lunta tullut hissukseen koko päivän. Puoliso teki ulkohommia: lumitöitä ja hiekotusta. Minä tein ruokaa ja käsitöitä.
Huomenissa isolle kirkolle kaupoille. Järkky liukasta on.