Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22704)

Vierailija
7501/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vähän "tunteikas" päivä tähän mennessä.

Tasan 52 vuotta sitten isäni menehtyi tapaturmaisesti ja äitini jäi yksin kuuden lapsensa kanssa, meistä 5 alaikäisiä. Siihen aikaan ei ollut mitään kriisiapua.  Kun miehelleni tämän totesin, niin tuumasi, että silloin oli riisipuuroa.  Onneksi oli kuitenkin naapuriapua!

Heräsin aamuyöllä tosi aikaisin, ehkä siitä syystä oli tunteet pinnassa heti aamusta ja kyyneleet valuivat poskille.

Sitten kuuntelin vuonna 1 ja 2 kirjeystävältäni syntymäpäivälahjaksi  saamani kasetin, missä hän kertoi elämästään Filippiineillä.  Hän oli aikaisemmin pyytänyt minua äänittämään kasetille muutaman suomenkielisen laulun, joista pidin itse.  Hän pyysi kirjoittamaan myös muutaman laulun sanat.  Yllätys yllätys: hän oli laulanut muutaman kappaleen kasetille suomeksi, taustalla lauloi suomalaiset artistit. Hän puhui englanniksi ja välillä heidän toisella äidinkielellään.  Niitä oli mukava kuunnella.  Puheen välillä kuului koiran haukuntaa ja kukon kiekaisuja, ja muutenkin kuului vähän epäselvästi paikka paikoin. Tuli muistoja mieleen kirjeystävyytemme alkuvuosilta.

Oli sellainen "olo", että pitää lähteä raittiiseen ulkoilmaan; kävin heittelemässä polttopuita häkkiin.  Mies halkoi niitä lisää, joten tätä puuhaa luvassa jatkossakin.

Hyvää viikon alkua jokaiselle!

Vierailija
7502/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut vähän "tunteikas" päivä tähän mennessä.

Tasan 52 vuotta sitten isäni menehtyi tapaturmaisesti ja äitini jäi yksin kuuden lapsensa kanssa, meistä 5 alaikäisiä. Siihen aikaan ei ollut mitään kriisiapua.  Kun miehelleni tämän totesin, niin tuumasi, että silloin oli riisipuuroa.  Onneksi oli kuitenkin naapuriapua!

Heräsin aamuyöllä tosi aikaisin, ehkä siitä syystä oli tunteet pinnassa heti aamusta ja kyyneleet valuivat poskille.

Sitten kuuntelin vuonna 1 ja 2 kirjeystävältäni syntymäpäivälahjaksi  saamani kasetin, missä hän kertoi elämästään Filippiineillä.  Hän oli aikaisemmin pyytänyt minua äänittämään kasetille muutaman suomenkielisen laulun, joista pidin itse.  Hän pyysi kirjoittamaan myös muutaman laulun sanat.  Yllätys yllätys: hän oli laulanut muutaman kappaleen kasetille suomeksi, taustalla lauloi suomalaiset artistit. Hän puhui englanniksi ja välillä hei

Sulla on tunteikas päivä. Just muistelin viime kesää, tasan 20v sitten kuoli isä ja kesällä syntyi tyttären pojan tytär. Siis päivälleen 20v väliä. Näinhän  se elämä menee, ja on luonnollista, että vanhat kuolee. Joskus on vaikea ymmärtää lasten tai nuorten kuolemaa. Tuttu nuori mies kärsi lapsesta asti vaikeaa sydänsairautta, leikkaus tehtiin vasta aikuisena. Kaikki oli hyvin, sai lapsia ja niin vaan kohta kuoli onnettomuudessa.

Joku meitä suurempi päätti niin.

Imuroitu on, kukkia kasteltu, nyt tiskin kimppuun

Pieni lepotauko tässä, vauvaa ja yksi lapasen peukalo.

Aurinkoterkut

N64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7503/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7500 :)

Vierailija
7504/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7500 :)

Kyllä tässä onkin ahkeroitu :D Ole hyvä!

Vierailija
7505/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa maanantaita kaikille

Kerään innostusta imurointiin, ihana auringonpaiste herätti uuteen viikkoon. On murheita mulla, yritän löytää valoisampaa puolta harmilliseen tilateeseen, mutta vaikeaa on. Ystävilläni on nyt elämän räsymaton tummempaa raitaa menossa. Lähetän heille toiveikkaita ajatuksia. Siksikin ehkä harmittaa nämä turhat ilkeilyt täällä. Jospa voitais olla sovussa... :)

Päivän biisi: Vesterisen Kiljut riemusta

Aina tulee surullinen olo siitä kohtaa, kun kaipaa valokuvaa siitä, kun viimeistä kertaa kiljut riemusta... koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on se viimeinen

N64

Sinä se jaksat piiloveetuilla. Antaisit jo ihmisten olla.

Vierailija
7506/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla toivon, etten elää enää pitkään. 

Vierailija
7507/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä menolla toivon, etten elää enää pitkään. 

Tahtoisitko kertoa tarkemmin?

Voimia Sinulle

N64

Vierailija
7508/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Trumpin virkaanastujaiset. Hieno ja arvokas oli tilaisuus. Musiikkiesitykset upeita.

Vierailija
7509/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mietiskellyt, jos opettelisin korjaamaan vanhoja vaatteita. Turha täyttää keräyslaatikoita, jos pystyy helppoja ompeluita. Muuten ollut kiirettä ja lepoa. Aamupala, kävelyä, puhumista ja kuuntelua. Iltapalaa. Lounas kotosalla. Iltasuihku ja sitten peiton alle(unelle). Odottelen toukokuuta olen kesä-kevätihmine.

Vierailija
7510/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa maanantaita kaikille

Kerään innostusta imurointiin, ihana auringonpaiste herätti uuteen viikkoon. On murheita mulla, yritän löytää valoisampaa puolta harmilliseen tilateeseen, mutta vaikeaa on. Ystävilläni on nyt elämän räsymaton tummempaa raitaa menossa. Lähetän heille toiveikkaita ajatuksia. Siksikin ehkä harmittaa nämä turhat ilkeilyt täällä. Jospa voitais olla sovussa... :)

Päivän biisi: Vesterisen Kiljut riemusta

Aina tulee surullinen olo siitä kohtaa, kun kaipaa valokuvaa siitä, kun viimeistä kertaa kiljut riemusta... koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on se viimeinen

N64

Tummemmat raidat kuuluvat elämään, vaikkei niitä kukaan omalle tai läheisten kohdalle haluaisikaan. Surujen ja murheiden edessä on hyvä antaa surun tulla. Ja olla sen aikaa kuin on tarpeen. Silläkin on tärkeä tehtävänsä. Voimia ja halauksia sinulle <3 

50+ Mummeli 

Vierailija
7511/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt erityisesti aktivoitunut taas joku, joka alapeukuttaa ihan kivoillekin kirjoituksille. Ja sitten joku "pahan mielen" jankkaaja. Liekö sama henkilö? Mikähän lienee motiivisi? En voi olla miettimättä, onkohan sinulla elämässä kaikki hyvin? Toivon sydämestäni, että löydät elämääsi iloa ja hyvää mieltä sekä paljon rakastavia ihmisiä ympärillesi <3

Vierailija
7512/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelylle toimerruttiin päivällä. Hyvin oli hiekoitettu väylät, ropsottimet tuli vähän turhaan laitettua. Niitten ääni peittää lintujen äänet, pitää välillä pysähtyä kuuntelemaan. Minun kuuloni on huonontunut. 

Parin viikon päästä saan kuulolaitteet, jännä opetella niitä käyttämään.

Kävimme kirjakaupassa ja ostin kaksi kirjaa.

Nyt jo peiton alla, Kodin Kuvalehden lukua. Se on tullut minulle vuosia.

Vierailija
7513/22704 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikkoa täyttelen unijukkaa varttuissa - sopivan tylsää unilääkkeeksi :)

Vierailija
7514/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen huonosti nukuttu yö. Neljästä asti olen valvonut. Kurkistelin ikkunasta näkyisikö mitään elämää, joskus jänikset kököttäneet yöllä tiellä, nyt ei näkynyt mitään.

Kohta nousen herättämään miehenkin, aamupäivällä tulossa sähkömittarin vaihtaja niin pitää olla valmiina.

Tänään syntymäpäiväni, sisaruksista tullut jo onnitteluita. Ei mitenkään juhlisteta.

Uskallanko julkistaa ikäni vai alkaako vanhuskeskustelu uudestaan- 68 tuli mittariin.

Vierailija
7515/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen huonosti nukuttu yö. Neljästä asti olen valvonut. Kurkistelin ikkunasta näkyisikö mitään elämää, joskus jänikset kököttäneet yöllä tiellä, nyt ei näkynyt mitään.

Kohta nousen herättämään miehenkin, aamupäivällä tulossa sähkömittarin vaihtaja niin pitää olla valmiina.

Tänään syntymäpäiväni, sisaruksista tullut jo onnitteluita. Ei mitenkään juhlisteta.

Uskallanko julkistaa ikäni vai alkaako vanhuskeskustelu uudestaan- 68 tuli mittariin.

Lämpimät onnittelut syntymäpäiväsi johdosta ja mukavaa päivää Sinulle!  Sama mittarilukema minullakin muutaman kk:n päästä.

Vierailija
7516/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hauska aamu. Näin videon, jossa presidentti Trump tanssi kakkulapion kanssa. Hänelle oli annettu miekka, jolla leikata juhlatilaisuuden isoa kakkua. Trump ryhtyi kuitenkin tanssimaan kuulemansa YMCA kappaleen tahdissa miekan kanssa.

Tuli mieleen Sanna Marini tanssi ja se, että kumpikaan heistä ei oikeastaan osaa tanssia. Niin noloa nauraa korkeassa asemassa oleville!

Vierailija
7517/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea syntymäpäivän johdosta! Itsekään en enää viitsi syntymäpäivää suuremmin juhlia, vaikka ei ole vielä puoliakaan noista vuosista. Vaikka, onhan se mukava syödä jotain vähän parempaa kahvileipää.

Vierailija
7518/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden korjailusta kirjoittaneelle ja miksei muillekin: Korjaaminen on helppoa ja nopeaa. Ekologista myös.

Uuden vetoketjun voi laittaa rikkimenneen päälle, ei kannata edes purkaa vanhaa pois, ompelee vain sen saumavaroihin kiinni.

Kuluneen kohdan alle voi laittaa vahvistuspaikan ja sitten ommella  päältä kiinni.

Siksakilla saa repeämät ja ratkenneet kohdat paikattua.

Hauskan ja erottuvan paikan voi laittaa, varsinkin lasten vaatteissa kiva juttu, miehelleni laitan sydämiä.

Kysykää neuvoa, neuvon mielelläni.

Tv kässäope

Vierailija
7519/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, töitä hakenut 1,5vuotta ja alkaa olla jo niin poikki. Teen kaikki hakemukset huolellisesti ja silti ei mitään. Tilanne stressaa ja huolestuttaa

Vierailija
7520/22704 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuunteluposaus:

I want Something like this, Chainsmokers & Coldplay.

Katson You Tubesta, konsertti  Live at the Brits, vähän meininkiä ja menoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi