Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22701)
Vierailija kirjoitti:
Toinen huonosti nukuttu yö. Neljästä asti olen valvonut. Kurkistelin ikkunasta näkyisikö mitään elämää, joskus jänikset kököttäneet yöllä tiellä, nyt ei näkynyt mitään.
Kohta nousen herättämään miehenkin, aamupäivällä tulossa sähkömittarin vaihtaja niin pitää olla valmiina.
Tänään syntymäpäiväni, sisaruksista tullut jo onnitteluita. Ei mitenkään juhlisteta.
Uskallanko julkistaa ikäni vai alkaako vanhuskeskustelu uudestaan- 68 tuli mittariin.
Synttärionnittelut <3 En mäkään ole enää juhlinut kuin pyöreitä vuosia.
Mulla meni eilinen vapaapäivä telkkarin ääressä. Aloin katsomaan Maxilta sellaista sarjaa kuin The Flight Attendant. Ensin ajattelin, että se on jännäri, mutta olikin komedia. Oli oikeastaan niin huono, että sittenkin hyvä. Katsoin ensin ekan kauden ja heti perään tokan kauden. Kaksi jaksoa vielä katsomatta kakkoskaudesta.
Sunnuntaina sovittiin mun siskon kanssa, että lähdetään syksyllä Irlantiin viikoksi. Pitää alkaa katselemaan, mitä kaikkea nähtävää siellä olisi. Pakjon vaikttaa sekin matkakohteisiin, uskaltaako 70v siskoni ajaa siellä eli voidaanko vuokrata auto vai miten liikutaan paikasta toiseen. Siellä kun on vasemmanpuoleinen liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa maanantaita kaikille
Kerään innostusta imurointiin, ihana auringonpaiste herätti uuteen viikkoon. On murheita mulla, yritän löytää valoisampaa puolta harmilliseen tilateeseen, mutta vaikeaa on. Ystävilläni on nyt elämän räsymaton tummempaa raitaa menossa. Lähetän heille toiveikkaita ajatuksia. Siksikin ehkä harmittaa nämä turhat ilkeilyt täällä. Jospa voitais olla sovussa... :)
Päivän biisi: Vesterisen Kiljut riemusta
Aina tulee surullinen olo siitä kohtaa, kun kaipaa valokuvaa siitä, kun viimeistä kertaa kiljut riemusta... koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on se viimeinen
N64
Tummemmat raidat kuuluvat elämään, vaikkei niitä kukaan omalle tai läheisten kohdalle haluaisikaan. Surujen ja murheiden edessä on hyvä antaa surun tulla. Ja olla sen aikaa kuin on tarpeen. Silläkin on tärkeä tehtävänsä. Voimia ja halauksia
Kiitos nätistä viestistäsi, helpotti apeaa oloani. Kyllä tämä tästä... aika parantaa.
Onnea Sinulle 68v, kyllä synttärit olis pullakahvin paikka, eikö?
Tasaisen harmaa päivä, sopii mulle :)
Tammikuuta lopulle päin talsitaan, näin se talvi etenee...
N64
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen huonosti nukuttu yö. Neljästä asti olen valvonut. Kurkistelin ikkunasta näkyisikö mitään elämää, joskus jänikset kököttäneet yöllä tiellä, nyt ei näkynyt mitään.
Kohta nousen herättämään miehenkin, aamupäivällä tulossa sähkömittarin vaihtaja niin pitää olla valmiina.
Tänään syntymäpäiväni, sisaruksista tullut jo onnitteluita. Ei mitenkään juhlisteta.
Uskallanko julkistaa ikäni vai alkaako vanhuskeskustelu uudestaan- 68 tuli mittariin.
Mulla meni eilinen vapaapäivä telkkarin ääressä. Aloin katsomaan Maxilta sellaista sarjaa kuin The Flight Attendant. Ensin ajattelin, että se on jännäri, mutta olikin komedia. Oli oikeastaan niin huono, että sittenkin hyvä. Katsoin ensin ekan kauden ja heti perään tokan kauden. Kaksi jaksoa viel
Oi ettäs, Irlanti on mun haaveena kans. Myös Grönlanti ja Islanti, Itävalta... onhan näitä. Nuorempana reissattiin paljonkin, Norjassa usein. Lofootit, vaude. Ne kalamajat ja maisemat. Ruotsi oli kans oiva telttailumaa.
Matkailussa on niin kivat vaiheet: suunnittelu, perilläolo ja muistelu. Ottakaahan paljon kuvia :)
N64
Kiitos onnitteluista! Olen se ropsottelija.
Irlanti kuulostaa hienolta kohteelta! Skotlanti myös kiinnostaisi. Me tykättäisiin kiertomatkasta siellä päin mutta ovat yleensä vain 3-4 päivää.
Aikoinaan harrastettiin valmismatkoja, Albatrossilla oli mukavia. Muutama viinimatka- Unkari, Ranska- oli tosi kivoja ja ruoka mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni eilinen vapaapäivä telkkarin ääressä. Aloin katsomaan Maxilta sellaista sarjaa kuin The Flight Attendant. Ensin ajattelin, että se on jännäri, mutta olikin komedia. Oli oikeastaan niin huono, että sittenkin hyvä. Katsoin ensin ekan kauden ja heti perään tokan kauden. Kaksi jaksoa viel
Hei "Lammas", eikö sinulla itselläsi ole ajokorttia? Jos ei, menepä autokouluun, sieltä saat kortin ja neuvoja vasemmalla puolella ajamisesta. Ehdit hyvin ennen syksyä!
Katsoin Trumpin virkaanastujaisten juhlallisuuksia. Monia tilaisuuksia, mahtavasti järjestetty. Hieno nähdä isänmaallisia amerikkalaisia.
Pelolla odotan mitä America first-mies keksii siellä isolla kirkolla. Ei ole kyllä kovinkaan kunnioitusta/arvostusta herättävä hahmo. Kerää vielä ympärilleen oman oligarkinsa. Raha ratkaisee, köyhiltä ei kysytä. Rikoksiakin tehnyt, eikä edes kadu tai häpeä.
Nro 7525: "Hei "Lammas", eikö sinulla itselläsi ole ajokorttia? Jos ei, menepä autokouluun, sieltä saat kortin ja neuvoja vasemmalla puolella ajamisesta. Ehdit hyvin ennen syksyä!"
Ei tosiaan ole ajokorttia. En ole koskaan kokenut tarvitsevani. Tai ainakin niin harvoin olen ollut tilanteessa, ettei edes taksilla ei olisi päässyt kotiin, niin ei ole tullut korttia hankittua. Enkä oikein enää eläkeiän kynnyksellä viitsisi yhtä Irlannin matkaa varten mennä autokouluun. Omaa autoa kun en kuitenkaan itselleni hankkisi ja vähän ajattelen niin, että jos aikoo tuolla liikenteessä autonratissa olla, niin olisi syytä ajaa vähän useamminkin kuin muutaman kerran elämässään. Ja tämä Irlannin reissukin tulee todennäköisesti olemaan viimeinen ulkomaanmatkani. Olen reissannut ihan riittävästi elämäni aikana ja inhoan lentämistä yli kaiken, mutta tuo Irlanti on vielä kokematta ja siellä haluaisin käydä. Tosin mulle riittäisi ihan hyvän vain Dublinissa käynti. 70v siskoni saattaa kyllä olla ihan valmis ajamaan siellä, mutta äsken mietin, että mahtaisinko uskaltaa siellä siskoni kyytiin. Pelkäisin ihan yhtä paljon kuin jos ajaisin itse... kortitta tai kortilla :DD
Nro 7525: "Hei "Lammas", eikö sinulla itselläsi ole ajokorttia? Jos ei, menepä autokouluun, sieltä saat kortin ja neuvoja vasemmalla puolella ajamisesta. Ehdit hyvin ennen syksyä!"
Ei tosiaan ole ajokorttia. En ole koskaan kokenut tarvitsevani. Tai ainakin niin harvoin olen ollut tilanteessa, ettei edes taksilla ei olisi päässyt kotiin, niin ei ole tullut korttia hankittua. Enkä oikein enää eläkeiän kynnyksellä viitsisi yhtä Irlannin matkaa varten mennä autokouluun. Omaa autoa kun en kuitenkaan itselleni hankkisi ja vähän ajattelen niin, että jos aikoo tuolla liikenteessä autonratissa olla, niin olisi syytä ajaa vähän useamminkin kuin muutaman kerran elämässään. Ja tämä Irlannin reissukin tulee todennäköisesti olemaan viimeinen ulkomaanmatkani. Olen reissannut ihan riittävästi elämäni aikana ja inhoan lentämistä yli kaiken, mutta tuo Irlanti on vielä kokematta ja siellä haluaisin käydä. Tosin mulle riittäisi ihan hyvän vain D
Mä hommasin aikoinani kuorma-autokortin, kun arvelin töissäni tarvitsevani. No, kerran tarvin. Sit muutin joku vuosi sitten henkilöautokortiksi, ei tartte ravata lääkäristä todistuksia hakemassa niin usein
Minä en lähtisi kortittoman kanssa reissuun, jos olisi tarkoitus myös ajella ja katsella muutakin kuin yhden suurkaupungin nähtävyksiä. Saisin jatkuvasti olla kuskina, kun kaveri istuisi katselemassa maisemia. Oispa rentouttava loma!
Jos ei kerran pidä lentämisestä, ei kannata uhrata "viimeistä" lentoa pelkästään jonkun suurkaupungin katselemiseen. Dublin ei ole aitoa Irlantia, pitää mennä myös maaseudulle pikkukyliin. Mutta Lampaalle näyttää riittävän pelkkä "käyntipiste". Voi laittaa uuden merkin maailmankartalle = olen käynyt! Juu, vaikkei ole nähnyt muuta kuin kerrostaloja.
Nro 7530: "Mä hommasin aikoinani kuorma-autokortin, kun arvelin töissäni tarvitsevani. No, kerran tarvin. Sit muutin joku vuosi sitten henkilöautokortiksi, ei tartte ravata lääkäristä todistuksia hakemassa niin usein"
On tämä ajokortittomuus tietysti tarkoittanut mulle koko elämäni ajan sitä, että asuinpaikka on pitänyt aina valita siten, että sieltä pääsee julkisilla kohtuullisen hyvin töihin. Jo 12 vuotta olen tehnyt etätöitä, joten nyt silläkään asialla ei olisi enää merkitystä. Ja kortittomana on tietty aina pitänyt myös maksamaan kuljetuksista. Toisaalta...vaikka mulla ajokortti olisi ollutkin, enä mä olisi ikinä millään saanut tuotua esimerkiksi pesukonetta tai jääkaappia autolla kotiin. Aina oli pakko tilata kotiinkuljetus ja myös sen vanhan rakkineen poisvienti. Ja kun sitten muutenkin siinä maksoi palvelusta, olen aina tilannut myös tiskikoneen, hellan ja pesukoneen yhteydessä paikoilleen asennuksekin. Vain jääkaapin ja pakastimen olen itse laittanut paikoilleen (helppoa, kun ei tartte laittaa kuin se vuotokaukalo, laite sen päälle ja töpseli seinään). Äsken muuten tilasin Woltin kautta lähikaupasta tavaraa. Matkaa siis ei ole kuin noin 100m, mutta kun käytin aamulla koiran ulkona, niin olipas taas liukasta. Ja nastat jalassa taas saa varoa kaupassa sisällä. Osteomalasian takia pelkään kaatumista, kun mulla tosiaan ton takia luut murtuu tavallista helpommin, joten mieluummin maksan jollekin kuskille siitä, että tuo mulle kotiin. Ja tällä kertaa tohon tuli vielä joku allennuskin niin, että 4 painavan (sisäölsi myös kissan ja koiran ruuat ja multasäkin) muovikassillisen tuominen kotiovelle maksoi mulle lopulta vain 0,49€.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähtisi kortittoman kanssa reissuun, jos olisi tarkoitus myös ajella ja katsella muutakin kuin yhden suurkaupungin nähtävyksiä. Saisin jatkuvasti olla kuskina, kun kaveri istuisi katselemassa maisemia. Oispa rentouttava loma!
Jos ei kerran pidä lentämisestä, ei kannata uhrata "viimeistä" lentoa pelkästään jonkun suurkaupungin katselemiseen. Dublin ei ole aitoa Irlantia, pitää mennä myös maaseudulle pikkukyliin. Mutta Lampaalle näyttää riittävän pelkkä "käyntipiste". Voi laittaa uuden merkin maailmankartalle = olen käynyt! Juu, vaikkei ole nähnyt muuta kuin kerrostaloja.
Olet ihan oikeassa. Mä haluan käydä Irlannissa vain siksi, että olen geenieni mukaan 3,9% irlantilainen. Kerran elämässä pitää käydä siellä. Voi olla, että tehdäänkin vain viikonloppureissu. Kun mun sisko täytti 60v, ostin meille molemmille viikon reissun Firenzeen. Siellä ei tarvittu autoa eikä ajokorttiakaan, kun viikoksi riitti nähtävää ihan kävellenkin. Yksi päivä vietettiin Pisassa ja sinne pääsi Firenzestä oikein hyvin junallakin. Mun sisko taas on sellainen, että tonne 500 metriän päähän ostarillekin se menee aina autolla. On siis tottunut kulkemaan autolla joka paikkaan. Joitain vuosia sitten oli serkkuni häät Kemissä ja mun sisko ehdotti, että mennään autolla, yövytään hänen mökillään Keski-Suomessa, ajetaan sieltä seuraavana päivänä Kemiin, tullaan illalla häiden jälkeen takaisin mökille, yövytään siellä ja ajetaan seuraavana päivänä takaisin kotiin. Mä olen ihan että joo, tee sä vaan noin, mutta mä menen lentäen Kemiin ja tulen lentäen sieltä pois. Vaikka siis inhoankin lentämistä. Mulle myös maisemien katseleminen auton ikkunasta on ihan sama kuin jos katselisi samaa telkkarista.
Mutta joo, tiedostan kyllä hyvin, että Irlannissa voi katsomisen arvoiset asiat edellyttää autoa. Mutta ehkä sieltä löytyy "vanhanaikaisia" kiertoajeluita.
Vierailija kirjoitti:
Pelolla odotan mitä America first-mies keksii siellä isolla kirkolla. Ei ole kyllä kovinkaan kunnioitusta/arvostusta herättävä hahmo. Kerää vielä ympärilleen oman oligarkinsa. Raha ratkaisee, köyhiltä ei kysytä. Rikoksiakin tehnyt, eikä edes kadu tai häpeä.
Kukas sua on pelotellut? Kannattaa seurata muitakin tietolähteitä kuin Suomen valtamediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sua on pelotellut? Kannattaa seurata muitakin tietolähteitä kuin Suomen valtamediaa.
Ai ettei ole rikoksia tehnyt? Tms
Ei Suomessa päämieheksi valittais rikollista, luulen. Tai monessa muussakaan maassa...
Lammas,
Jokainenhan meistä elää ja reissaa tavallaan. Kaikki ei tarvi ajokorttia. Toiset ei halua lentää. Jokaiselle se oma tyyli on paras. Ai, irlantilaisia juuria sulla, mielenkiintoista. Onko ketään sukulaisia tiedossa?
Mä en oo oppinu junareissaajaksi, bussilla teen pitkiäkin matkoja. Tosin Suomessa vaan. Yks tuttu matkusti bussilla Virosta Espanjaan, vois olla mielenkiintonen reissu. Tosin on mukava kakkosen Kauneimmat junareitit.
N64
Mä haluaisin matkustaa Emmerdaleen ja Villapakkaan oluelle
Mietin kauan jaksan tätä yksinäistä elämää elää enää, kukaan ei välitä olenko edes olemassa.
Työnvälityksessä käynti viikon päästä, siihen asti minua ei kaivata missään. N61v
Vierailija kirjoitti:
Mietin kauan jaksan tätä yksinäistä elämää elää enää, kukaan ei välitä olenko edes olemassa.
Työnvälityksessä käynti viikon päästä, siihen asti minua ei kaivata missään. N61v
Onko eka käynti kunnan hoidossa? Ts onko toiminnot muuttuneet, kun palvelu siirtyi kunnille? Henkilöstö? Tilat?
Eilen en muistanut koko syntymäpäivääni kun oltiin kaupassa, olis voinu jotkut leivokset ostaa aamukahville.