Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22706)
Minä olen tuo 68v. Enpä olisi arvannut että harmittomasta lauseestani - taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä-
nousisi tämmöinen kalabaliikki. Ehkä unohdamme tämän ikäkeskustelun?
Luin lehdestä henkilöhaastattelun toimittaja Mirja Pyyköstä, joka on 78-vuotias. Oli mielenkiintoinen juttu hänestä. Ihan samalta hän näytti kuin aikanaan telkkarissa! Vaikea uskoa häntä sen ikäiseksi. Itse olen paljon paljon paaaaaljon nuorempi iältäni, mutta näytän vanhemmalta 😔
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuo 68v. Enpä olisi arvannut että harmittomasta lauseestani - taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä-
Jollakin tai joillakin meni herneet nenään sanasta "vanhus".
Vierailija kirjoitti:
Luin lehdestä henkilöhaastattelun toimittaja Mirja Pyyköstä, joka on 78-vuotias. Oli mielenkiintoinen juttu hänestä. Ihan samalta hän näytti kuin aikanaan telkkarissa! Vaikea uskoa häntä sen ikäiseksi. Itse olen paljon paljon paaaaaljon nuorempi iältäni, mutta näytän vanhemmalta 😔
Meikillä saa kenet tahansa näyttämään paljon ikäistään nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Viestien lukumäärän hehkuttaja kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ikärassismia täällä nyt on näkyvissä 👵👴 eipäs olla ennakkoluuloisia suuntaan eikä toiseen.
Niin. Joku vanhus kirjoitti, että täällä vanhukset eivät osaa olla neuvomatta. En tiedä onko kyse ikärasismista, jos itse itsestään ja muista ikäisistään noin kirjoittaa?
Kertoi olevansa vanhempi, ei vanhus. Mikä tarve sinulla on jatkuvasti nimitellä.
68-vuotias on vanhus.
Kertoi ikänsä nimittelysi jälkeen.
Ei kannata jankata enää tuota vanhusasiaa. Eteenpäin!
Kertokaapa sen sijaan kuulumisianne 👍(minä oon jo kertonut)
Olipa mulla jäänyt liikunnat vähäselle. Tuntuipa rinnassa, kun käytin kotikuntokeskusta. Monen treenin jälkeen tunsin suonissa virtaavan. Tunnen, että nyt pitää alkaa aktiivisemmaksi, ettei suonisairaukset iske.
Eipä nyt niin väsyneeltäkään tunnu mitä mä oon joka päivä tuntenut. Hitsi miten tässä oon huonossa kunnossa. Kevyesti vedin tänään sillä koneella.
Oon löytänyt uutta musiikkia korvilleni:
Eliën - Heights
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ikärassismia täällä nyt on näkyvissä 👵👴 eipäs olla ennakkoluuloisia suuntaan eikä toiseen.
Niin. Joku vanhus kirjoitti, että täällä vanhukset eivät osaa olla neuvomatta. En tiedä onko kyse ikärasismista, jos itse itsestään ja muista ikäisistään noin kirjoittaa?
Kertoi olevansa vanhempi, ei vanhus. Mikä tarve sinulla on jatkuvasti nimitellä.
68-vuotias on vanhus.
Kiitos siitä hänelle. Vahvisti asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
68-vuotias on vanhus.
Kiitos siitä hänelle. Vahvisti asian.
Sinun kuulumisia ois mukava lukea 👍
Tänään olen miettinyt erään tapahtuman yhteydessä joidenkin ihmisten tapaa jättää toinen ihminen kokonaan huomiotta. En tiedä tajuavatko kaikki edes, miltä se ohitetusta tuntuu, että on ikäänkuin näkymätön, ei mitään -osastoa. No, täytyy toivoa, että itse huomaisi kiinnittää huomiota omaan toimintaan, ettei toimisi samoin.
Ulkona on todella liukasta. Kävellen sai olla todella tarkkana, ettei kaadu. Autolla ajaessa olin hyvin kiitollinen nelivedosta ja hyvistä renkaista, vaikka kyllähän sen auton silti sai luistelemaan tiellä.
Pyöräytin tänään ison kattilallisen kermaista kalakeittoa, kylläpä tuli hyvää. Sitä riittää onneksi alkuviikoksi evääksi töihinkin.
Tuntuu että viikonloppu meni ihan liian nopeasti. Jos pääsisi jo eläkkeelle, niin ei minulla ainakaan olisi vapaa-ajan ongelmia. Niin paljon olisi mukavia tekemisiä odottamassa. Mutta aikansa kutakin, vielä on pitkä pätkä työelämässä. Ja liekö koko eläkejärjestelmää on enää silloin olemassa, kun niin paljon muutoksia on jo nyt kaavailtu. Se jää nähtäväksi.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
50+ Mummeli
Inhottaa kun taas pakkanen, totuin jo niin keväiseen säähän muuten hyvää.
Ei meinannut uni tulla viime yönä. No edellisen nukuin hyvin eikä onneksi tarvitse töihin lähteä.
Peiton alla vielä pötkötän, en viitsi nousta kun mieskään ei ole vielä jalkeilla.
Hyvää alkanutta päivää kaikille💐
Vierailija kirjoitti:
Ei meinannut uni tulla viime yönä. No edellisen nukuin hyvin eikä onneksi tarvitse töihin lähteä.
Peiton alla vielä pötkötän, en viitsi nousta kun mieskään ei ole vielä jalkeilla.
Hyvää alkanutta päivää kaikille💐
Mikä valvotti, ei kai huolet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää alkanutta päivää kaikille💐Mikä valvotti, ei kai huolet?
Ei onneksi ole huolia. Jo lapsena muistan pyörineeni unettomana ja työelämässä ollessani oli unettomuusjaksoja.
Eilen oli rentouttava sunnuntai. Aamulla katsoin yhtä sarjaa ja pelasin sanapeliä. Opettelin omia stemmoja kuoroon ja myös puolison kanssa musisoitiin ja mietittiin mitä lauluja kevään aikana otetaan tarkempaan tarkasteluun. Laulaminen saa aina minut hyvälle tuulelle! Tein katkarapuwokkia ja pyykkiä pesin kaiken muun ohessa. Illalla saunottiin ja kuunneltiin musiikkia.
Tästä onkin hyvä aloittaa työviikko! Mukavaa maanantaita kaikille!
Mukavaa maanantaita kaikille
Kerään innostusta imurointiin, ihana auringonpaiste herätti uuteen viikkoon. On murheita mulla, yritän löytää valoisampaa puolta harmilliseen tilateeseen, mutta vaikeaa on. Ystävilläni on nyt elämän räsymaton tummempaa raitaa menossa. Lähetän heille toiveikkaita ajatuksia. Siksikin ehkä harmittaa nämä turhat ilkeilyt täällä. Jospa voitais olla sovussa... :)
Päivän biisi: Vesterisen Kiljut riemusta
Aina tulee surullinen olo siitä kohtaa, kun kaipaa valokuvaa siitä, kun viimeistä kertaa kiljut riemusta... koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on se viimeinen
N64
Upea aurinkoinen ilma, muutama pakkasaste. Toivottavasti saamme vielä kunnon talvipäiviä!
Vaihdoimme lakanat, peitot ja tyynyt kuistilla tuulettumassa ja sänky imuroitu. Mukava on illalla pötkähtää raikkaaseen sänkyyn.
Ulkoilla pitää tänään, pariksi päiväksi luvattu huonoa ilmaa.
Jännä tää vanhus-sanan arvolataus; joillekin se on haukkumasana, minulle kunnianosoitus. Olen ollut vanhus eläkkeellepääsystäni asti, eli jo 8 vuotta. Nyt olen 68. (Olen eri kuin toinen 68 täällä.) Vanhuus ei tarkoita aivojen käyttämättömyyttä tai avuttomuutta, vaan elämänkokemusta ja sen tuomaa viisautta. Ja lupaa nukkua aamulla pitkään. Ja lukea yökaudet.
🤭