Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22706)

Vierailija
7481/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ikärassismia täällä nyt on näkyvissä 👵👴 eipäs olla ennakkoluuloisia suuntaan eikä toiseen.

Niin. Joku vanhus kirjoitti, että täällä vanhukset eivät osaa olla neuvomatta. En tiedä onko kyse ikärasismista, jos itse itsestään ja muista ikäisistään noin kirjoittaa?

Kertoi olevansa vanhempi, ei vanhus. Mikä tarve sinulla on jatkuvasti nimitellä.

68-vuotias on vanhus.

No ei kyllä oo :)

🤭

Vierailija
7482/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo 68v. Enpä olisi arvannut että harmittomasta lauseestani - taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä-

nousisi tämmöinen kalabaliikki. Ehkä unohdamme tämän ikäkeskustelun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehdestä henkilöhaastattelun toimittaja Mirja Pyyköstä, joka on 78-vuotias. Oli mielenkiintoinen juttu hänestä. Ihan samalta hän näytti kuin aikanaan telkkarissa! Vaikea uskoa häntä sen ikäiseksi. Itse olen paljon paljon paaaaaljon nuorempi iältäni, mutta näytän vanhemmalta 😔 

Vierailija
7484/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo 68v. Enpä olisi arvannut että harmittomasta lauseestani - taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä-

Jollakin tai joillakin meni herneet nenään sanasta "vanhus".

Vierailija
7485/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin lehdestä henkilöhaastattelun toimittaja Mirja Pyyköstä, joka on 78-vuotias. Oli mielenkiintoinen juttu hänestä. Ihan samalta hän näytti kuin aikanaan telkkarissa! Vaikea uskoa häntä sen ikäiseksi. Itse olen paljon paljon paaaaaljon nuorempi iältäni, mutta näytän vanhemmalta 😔 

Meikillä saa kenet tahansa näyttämään paljon ikäistään nuoremmalta.

Vierailija
7486/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestien lukumäärän hehkuttaja kiittää!

Vierailija
7487/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ikärassismia täällä nyt on näkyvissä 👵👴 eipäs olla ennakkoluuloisia suuntaan eikä toiseen.

Niin. Joku vanhus kirjoitti, että täällä vanhukset eivät osaa olla neuvomatta. En tiedä onko kyse ikärasismista, jos itse itsestään ja muista ikäisistään noin kirjoittaa?

Kertoi olevansa vanhempi, ei vanhus. Mikä tarve sinulla on jatkuvasti nimitellä.

68-vuotias on vanhus.

Kertoi ikänsä nimittelysi jälkeen.

Vierailija
7488/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jankata enää tuota vanhusasiaa. Eteenpäin!

Kertokaapa sen sijaan kuulumisianne 👍(minä oon jo kertonut)

Vierailija
7489/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mulla jäänyt liikunnat vähäselle. Tuntuipa rinnassa, kun käytin kotikuntokeskusta. Monen treenin jälkeen tunsin suonissa virtaavan. Tunnen, että nyt pitää alkaa aktiivisemmaksi, ettei suonisairaukset iske. 

Eipä nyt niin väsyneeltäkään tunnu mitä mä oon joka päivä tuntenut. Hitsi miten tässä oon huonossa kunnossa. Kevyesti vedin tänään sillä koneella.

Oon löytänyt uutta musiikkia korvilleni:

Eliën - Heights

Vierailija
7490/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

68-vuotias on vanhus.

Kiitos siitä hänelle. Vahvisti asian.

Vierailija
7491/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

68-vuotias on vanhus.

Kiitos siitä hänelle. Vahvisti asian.

Sinun kuulumisia ois mukava lukea 👍

Vierailija
7492/22706 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen miettinyt erään tapahtuman yhteydessä joidenkin ihmisten tapaa jättää toinen ihminen kokonaan huomiotta. En tiedä tajuavatko kaikki edes, miltä se ohitetusta tuntuu, että on ikäänkuin näkymätön, ei mitään -osastoa. No, täytyy toivoa, että itse huomaisi kiinnittää huomiota omaan toimintaan, ettei toimisi samoin. 

Ulkona on todella liukasta. Kävellen sai olla todella tarkkana, ettei kaadu. Autolla ajaessa olin hyvin kiitollinen nelivedosta ja hyvistä renkaista, vaikka kyllähän sen auton silti sai luistelemaan tiellä. 

Pyöräytin tänään ison kattilallisen kermaista kalakeittoa, kylläpä tuli hyvää. Sitä riittää onneksi alkuviikoksi evääksi töihinkin. 

Tuntuu että viikonloppu meni ihan liian nopeasti. Jos pääsisi jo eläkkeelle, niin ei minulla ainakaan olisi vapaa-ajan ongelmia. Niin paljon olisi mukavia tekemisiä odottamassa. Mutta aikansa kutakin, vielä on pitkä pätkä työelämässä. Ja liekö koko eläkejärjestelmää on enää silloin olemassa, kun niin paljon muutoksia on jo nyt kaavailtu. Se jää nähtäväksi. 

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
7493/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kun taas pakkanen, totuin jo niin keväiseen säähän muuten hyvää.

Vierailija
7494/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinannut uni tulla viime yönä. No edellisen nukuin hyvin eikä onneksi tarvitse töihin lähteä.

Peiton alla vielä pötkötän, en viitsi nousta kun mieskään ei ole vielä jalkeilla. 

Hyvää alkanutta päivää kaikille💐

Vierailija
7495/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meinannut uni tulla viime yönä. No edellisen nukuin hyvin eikä onneksi tarvitse töihin lähteä.

Peiton alla vielä pötkötän, en viitsi nousta kun mieskään ei ole vielä jalkeilla. 

Mikä valvotti, ei kai huolet?

Vierailija
7496/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä valvotti, ei kai huolet?

Ei onneksi ole huolia. Jo lapsena muistan pyörineeni unettomana ja työelämässä ollessani oli unettomuusjaksoja. 

Vierailija
7497/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli rentouttava sunnuntai. Aamulla katsoin yhtä sarjaa ja pelasin sanapeliä. Opettelin omia stemmoja kuoroon ja myös puolison kanssa musisoitiin ja mietittiin mitä lauluja kevään aikana otetaan tarkempaan tarkasteluun. Laulaminen saa aina minut hyvälle tuulelle! Tein katkarapuwokkia ja pyykkiä pesin kaiken muun ohessa. Illalla saunottiin ja kuunneltiin musiikkia. 

Tästä onkin hyvä aloittaa työviikko! Mukavaa maanantaita kaikille! 

Vierailija
7498/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanantaita kaikille

Kerään innostusta imurointiin, ihana auringonpaiste herätti uuteen viikkoon. On murheita mulla, yritän löytää valoisampaa puolta harmilliseen tilateeseen, mutta vaikeaa on. Ystävilläni on nyt elämän räsymaton tummempaa raitaa menossa. Lähetän heille toiveikkaita ajatuksia. Siksikin ehkä harmittaa nämä turhat ilkeilyt täällä. Jospa voitais olla sovussa... :)

Päivän biisi: Vesterisen Kiljut riemusta

Aina tulee surullinen olo siitä kohtaa, kun kaipaa valokuvaa siitä, kun viimeistä kertaa kiljut riemusta... koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on se viimeinen

N64

Vierailija
7499/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea aurinkoinen ilma, muutama pakkasaste. Toivottavasti saamme vielä kunnon talvipäiviä!

Vaihdoimme lakanat, peitot ja tyynyt kuistilla tuulettumassa ja sänky imuroitu. Mukava on illalla pötkähtää raikkaaseen sänkyyn.

Ulkoilla pitää tänään, pariksi päiväksi luvattu huonoa ilmaa.

Vierailija
7500/22706 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tää vanhus-sanan arvolataus; joillekin se on haukkumasana, minulle kunnianosoitus. Olen ollut vanhus eläkkeellepääsystäni asti, eli jo 8 vuotta. Nyt olen 68. (Olen eri kuin toinen 68 täällä.)  Vanhuus ei tarkoita aivojen käyttämättömyyttä tai avuttomuutta, vaan elämänkokemusta ja sen tuomaa viisautta. Ja lupaa nukkua aamulla pitkään. Ja lukea yökaudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi