Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22719)

Vierailija
7421/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun kirjoitit taas Pitkis. Onneksi et pahoita mieltäsi vaikka täällä vähän yritetään neuvoa, taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä emmekä osaa olla puuttumatta.

Toivon myös että opiskeluasia on vielä mielessäsi, saat uutta näkemystä ja tulevaisuuden uskoa siitä.

Hyvää jatkoa kaikille💐

Vierailija
7422/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hienoa jos osaisi/ innostuisi käsitöistä. Minun on vaikea löytää valmisvaatteita kun olen pätkä ja nykyään myös pulska.

Käytän kaikki vaatteet loppuun asti eikä enää ole väliä miltä ne näyttävät kun olen eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7423/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Pitkis kirjoittaa, tääl on tilaa kaikille.

Minust on niin mukavaa lukea ihan tavallisia kuulumisia täällä. Normi uutisissa on tarpeeksi sotaa ja nälkää. Jotenkin on vaikea saada rauhallista yöunta, kun miettii maailman melskeitä.

Rauhaa kaikille

N64

Vierailija
7424/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se avoin yliopistoon hakeminen, nyt pois omalta mukavuusalueelta niin saat uutta mietittävää alkuvuoteen ja mahdollisesti uusia tuttavuuksia . Mitään  ei saa jos ei tee omalle tilanteelle jotain. Äitisi on aikuinen ihminen kyllä hän osaa asiansa hoitaa.  Yritä päästä kouluun tai johonkin työhön, aina se toimeentulotuella elämisen voittaa. Reippaasti vain eteenpäin sano mummukin lumessa. En kirjoita tätä pahalla vaan toivon, että saat elämääsi uusia kuvioita. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Nimim. Kokemusta on 

Kyllä minä varmaan sinne avoimeen nyt haen. Samalla toivon silti, ettei tehdä yleistyksiä, koska en ole elämäni aikana saanut oikeastaan lainkaan toimeentulotukea. Ehkä hetken silloin lukion jälleen, kun ei vielä saanut muuta. Näin ihmettelen vähän mistä joku päättelee minun saavan toimeentulotukea ja toisaalta mitä minun tukeni kuuluvat muille. Samalla en oikein itse pidä siitä, että käsitellään näitä asioita. Kuitenkin itse tiedän tilanteeni ja ymmärrän asiat jotka vaikuttavat siihen.

En myöskään halua, että minusta tulee ihmisille epäonnistunut kuva. Elämässäni moni asia on vaikuttanut ja toivon toisaalta, ettei näitä asioita käsiteltäisi täällä. Nämä ovat hieman liian henkilökohtaisia tänne ja maalaavat tiettyä  kuvaa minusta ihmisenä. Ymmärrän myös sen, ettei tarkoitus ole paha. 

Vierailija
7425/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee telkusta vanhan ajan toimintafilmejä:

Cliffhanger

Lännenelokuva, jossa pääosassa on Gregory Peck sekä

Pako Alcatrazista, jossa pääosassa on niin ihana Clint Eastwood.

Nämä vanhat filmit on siitä hyviä, että pysyy ihmisen mieli mukana tapahtumissa ja ehtii jotain ajatella itekin. Eilen yritin katsoa elokuvaa London has fallen, mutta tuli jo alkuun niin paljon ampumista ja kaaosta, etten pystynyt katsomaan. Voi olla, että oli liian realistinen nykymaailmassa. Varmaan oli hyvä elokuva, jos olisin katsonut pitemmälle.

Vierailija
7426/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se avoin yliopistoon hakeminen, nyt pois omalta mukavuusalueelta niin saat uutta mietittävää alkuvuoteen ja mahdollisesti uusia tuttavuuksia . Mitään  ei saa jos ei tee omalle tilanteelle jotain. Äitisi on aikuinen ihminen kyllä hän osaa asiansa hoitaa.  Yritä päästä kouluun tai johonkin työhön, aina se toimeentulotuella elämisen voittaa. Reippaasti vain eteenpäin sano mummukin lumessa. En kirjoita tätä pahalla vaan toivon, että saat elämääsi uusia kuvioita. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Nimim. Kokemusta on 

Kyllä minä varmaan sinne avoimeen nyt haen. Samalla toivon silti, ettei tehdä yleistyksiä, koska en ole elämäni aikana saanut oikeastaan lainkaan toimeentulotukea. Ehkä hetken silloin lukion jälleen, kun ei vielä saanut muuta. Näin ihmettelen vähän mistä joku päättelee minun saavan toimeentulotukea ja toisaalta mitä minun tukeni kuuluvat muille

Heip. Kommentoin silti, vaiket haluakaan: ymmärrän hyvin elämääsi. Jos tahdot elää näin. Ok. Mutta jos toivot muutosta, täältä löytyy vinkkejä. Annetaan etää aluamaan elää, kukakin omanlaistaan, jookos

Vierailija
7427/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku täysipäinen neuvoa miten voin lopettaa tämän keskustelupalstan.En osaa tehdä hienosti näitä juttuja.6

Pysy pois koko palstalta, niin yksinkertaista se on !!! 

Vierailija
7428/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Luoja että pitikin klikata tämä "itkuvirsipalsta" auki, vahingossa 😈😈!

Muutaman sivun luettuani kysyn onko tämä joku "naisten valituspalsta" - siltä se kyllä tuntuu!!! Mies 61.

Vierailija
7429/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman sivun luettuani kysyn onko tämä joku "naisten valituspalsta" - siltä se kyllä tuntuu!!! Mies 61.

No, mitä sulle kuuluu? Kerro nyt, kun tänne tulit ihmettelemään.

Vierailija
7430/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen valituspalsta? Käytät aika paljon huutomerkkejä, kuuluu vähemmälläkin 😅

Vierailija
7431/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heip. Kommentoin silti, vaiket haluakaan: ymmärrän hyvin elämääsi. Jos tahdot elää näin. Ok. Mutta jos toivot muutosta, täältä löytyy vinkkejä. Annetaan etää aluamaan elää, kukakin omanlaistaan, jookos"

Kirjoitin pitkän viestin aiheesta, mutta pyyhin sen pois, kun täytyy nyt hieman rajoittaa kirjoitusta. Silti tartuin tuohon ajatukseesi "jos tahdot elää näin". Voin sen sanoa, etten nuorempana voinut paljon kaikkea miettiä, kun piti koirani kanssa päästä muuttamaan keinolla millä hyvänsä ja mahdollisimman nopeasti sekä saada meille vielä mahdollinen asunto ( ei ikinä kerrostaloon ja rivarikin rajalla) äkkiä. Näin täytyi jättää monet vaihtoehdot pois. Rivarissa pärjättiin hetken aikaa, mutta onneksi löytyi sitten vuokramökki meille joka oli tarpeeksi edullinen. Se oli hyvä asia ja pelasti paljon. Silti olisinko ilman koiraani tullut koskaan tänne. Voin sanoa, etten varmastikaan. Näin elämässä moni asia vaikuttaa ja en ole tavallaan ole valinnut tätä kaikkea monestikaan niin, että haluaisin tehdä juuri näin. Samalla olen minäkin edes jotain tehnyt. Käynyt kursseja, koulutuksia, opiskellut etänä yms. Tätä paikkaa kuvastaa se, kun eräskin koulutus oli pakko jättää kesken, kun harjoittelupaikkaa ei saanut mistään alaan liittyvästä paikasta. Itse soittelin ja kaikki paikat läpi ja joku 80 km on vaan liian pitkä ajomatka joka päivä. 

Vierailija
7432/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi puolesta sovit ketjuun kuin pieksu paskaan.

Vierailija
7433/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kaikille! Tsemppiä !

Vierailija
7434/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi oot täällä, jos ärsyttää. Mene pois, anna meidän olla rauhassa. Pliis

Vierailija
7435/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hienoa jos osaisi/ innostuisi käsitöistä. Minun on vaikea löytää valmisvaatteita kun olen pätkä ja nykyään myös pulska.

Käytän kaikki vaatteet loppuun asti eikä enää ole väliä miltä ne näyttävät kun olen eläkkeellä.

Jos yhtään kiinnostusta löytyy, niin kannattaa kokeilla. Valitse alkuun jokin simppeli malli, jota pitää mielellään kotona. Minulla ei ainakaan aloittelijana tule aina kovin kummoista jälkeä, mutta eipä se kotona olekaan niin justiinsa. On mukavaa harjoitella ja opetella uutta, ja on kivaa valita ite langat/kankaat lopputulokseen.

Vierailija
7436/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään kiinnostusta löytyy, niin kannattaa kokeilla. Valitse alkuun jokin simppeli malli, jota pitää mielellään kotona. Minulla ei ainakaan aloittelijana tule aina kovin kummoista jälkeä, mutta eipä se kotona olekaan niin justiinsa. On mukavaa harjoitella ja opetella uutta, ja on kivaa valita ite langat/kankaat lopputulokseen.

Niin ja se jäi siis sanomatta, että noita lienee helpoin kokeilla jollain kurssilla. Ellei sit satu olemaan ystävää, joka olis halukas opastamaan. T. Edellinen

Vierailija
7437/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää Joulua! Siunattua Vapahtajan syntymäjuhlaa 🎄

Kiitos samoin. Hyvää Joulua ja Rauhaa päälle maan.

Vierailija
7438/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se jäi siis sanomatta, että noita lienee helpoin kokeilla jollain kurssilla. Ellei sit satu olemaan ystävää, joka olis halukas opastamaan. T. Edellinen

Olen jo lahjoittanut ompelukoneeni pois ja itseni tuntien en innostuisi kurssille. Sen verran löytyy onneksi vaatetta ettei tarvi pahennusta herättää julkisilla paikoilla. Mutta kiitos kannustuksesta💐

Vierailija
7439/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa ihmisten sydämiin ja tälle palstalle.

Vierailija
7440/22719 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kun kirjoitit taas Pitkis. Onneksi et pahoita mieltäsi vaikka täällä vähän yritetään neuvoa, taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä emmekä osaa olla puuttumatta.

Toivon myös että opiskeluasia on vielä mielessäsi, saat uutta näkemystä ja tulevaisuuden uskoa siitä.

Hyvää jatkoa kaikille💐

"Taidamme olla paljon vanhempia kuin sinä emmekä osaa olla puuttumatta". Tässähän se tuli! :D

Jotkut (vanhukset) täällä kuvittelee antavansa hyviä neuvoja :D Ja vielä kirjoittajalle, joka on erikseen kertonut, että ei niitä halua. 

Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä vai mitä ihmettä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme