Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen äänestäjät pitäisi pakottaa jakamaan työpaikkansa työttömän kanssa. Kummallekin 50% tunnit ja 50% palkka.

Vierailija
24.08.2026 |

Niin surkeaa on ollut Kokoomuksen työllisyyspolitiikka. Lisäksi kehtaavat vielä huudella että kyllä työpaikkoja on ja menkää töihin.

Kokoomus sai edellisissä vaaleissa 400 000 ääntä. Jos oletetaan että eläkeläisiä on heistä 100 000 niin työllisiä on siis noin 300 000. Jokaiselta kun laittaa tunnit puoliksi niin saadaan osa-aikainen työ melkein kaikille Suomen työttömille. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä osaa näin vaikeeta työtä

Vierailija
2/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottanut työnantajalle, että voisin tehdä puolikasta työaikaa 3000€/kk nykyisen kokoaikaisen 6000€/kk sijaan, muttei se sovi työnantajalle. Minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap myydä noin loistavat ajatukset hyvällä hinnalla. Ei suinkaan huudella täällä ilmaiseksi, jossa jokainen voi varastaa noi sun neronleimaukset? 

Vierailija
4/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin työpaikkaasi löytyisi vähintään kymmeniä päteviä hakijoita jos se laitettaisiin avoimeen hakuun. Siitäkin huolimatta, että tarjolla olisi vain 50% osa-aikaisuus.

Ei kannata kuvitella olevansa korvaamaton.

Vierailija
5/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no vasurin painajainen työnteko. 

Vierailija
6/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ehdottanut työnantajalle, että voisin tehdä puolikasta työaikaa 3000€/kk nykyisen kokoaikaisen 6000€/kk sijaan, muttei se sovi työnantajalle. Minkäs teet.

Ja sitten jos suostuu, niin työmäärä pysyy kuitenkin samana. Teet vain kaiken puolikkaalla palkalla. 

Vierailija
7/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku narkki hoitaa vaikkapa linuxin koodauksen?

Vierailija
8/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen hommaan pitäisi narkki palkata? Työttömiä koodareita on tuhansia joten varmasti hommaan saataisiin ammatti-ihminen.

-ap

Vierailija
9/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne taas olettaa, että kaikki työttömät ovat peukalo keskellä kämmentä tai narkkeja. Ja samalla huutavat näille, että menkää töihin.

Vierailija
10/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen strategian opettaja. Milloin tulet hoitamaan puolet työstäni?

Vierailija
11/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin työpaikkaasi löytyisi vähintään kymmeniä päteviä hakijoita jos se laitettaisiin avoimeen hakuun. Siitäkin huolimatta, että tarjolla olisi vain 50% osa-aikaisuus.

Ei varmasti löytyis. Been there, done that. Sen verran harvinainen ala.

Vierailija
12/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajatuksesta. Lisäksi työttömän tulee tehdä saman verran tulosta kuin minä teen. Siinä voi työttömältä parku päästä, kun selviää, että hän joutuu tekemään töitä klo 15 - 24, koska projekti jumittaa ja Sydneysta otetaan yhteyttä aamuvuorosta. Kokoaikatyössä ei tunneta työaikaa, turha inistä, että teen vain 4 tuntia.

Vierailija
13/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä seuraisi katastrofi. Minä kun olen ammattilainen jolla on kohta 15 vuoden kokemus omasta työstäni ja osaan ihan oikeasti tehdä sen laadukkaasti. Työ on senluonteista että sitä ei saa edes laillisesti tehdä ilman tutkintoa koska se olisi erittäin vaarallista. Todennäköisesti se johtaisi ihmisten vammautumiseen ja ehkä jopa kuolemaan jos joku työtön pakotettaisiin tekemään tätä kanssani.

Vierailija
14/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotetaanko demarien äänestäjät (ja poliitikot, aktivistit, muut järjestösuojatöissä pönöttävät) sitten jakamaan palkkansa ja palkkionsa kansan kanssa siten että nää saa vain puolet siitä mitä ennen ja kansalle jaetaan loput?

Vierailija
15/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilevat stallarit kuvittelevat hikikomeroissaan, että kaikki tekevät suorittavan tason työtä, johon ei tarvita mitään osaamista. 

Vierailija
16/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla ei saa enää palkatonta virkavapaata. Koska on huomattu, että emme saa hyviä työnhakijoita vapaan ajalle. Paperilla hyvät meriitit omistavat metsästävät vakityötä. 

Tämä on johdon linjaus. Itse en missään nimessä haluaisi sanoa, että työttömät ja pätkätyötä tekevät olisivat jotenkin huonoja. 

Vierailija
17/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun aloituksesi kertoo, miksi olet työtön. Et ole komeron tuuhein moppi.

Vierailija
18/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen hommaan pitäisi narkki palkata? Työttömiä koodareita on tuhansia joten varmasti hommaan saataisiin ammatti-ihminen.

-ap

Koodari ja tyyppi joka tuottaa linux-ytimeen kelvollista koodia on kaksi aika eri asiaa. Vähän kuten vasta ajokortin saanut keskiverto keijokyllikki on eri asia kuin kimi räikkönen vaikka molemmat rattia vääntääkin kulkeakseen paikasta toiseen. 

Vierailija
19/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ne taas olettaa, että kaikki työttömät ovat peukalo keskellä kämmentä tai narkkeja. Ja samalla huutavat näille, että menkää töihin.

Halutaan uskotella itselle, että työttömyys ei voi osua omalle kohdalle. Eihän nyt hyvä ja ahkera ihminen voi menettää työtään, saatika sitten olla saamatta heti uutta työtä tilalle! Kauhea ajatuskin.

Kokoomuslaisten maailmassa vain huono, laiska ja päihdeongelmainen voi olla työtön. Kokoomuslainen voi siis nukkua yönsä rauhassa, koska niin kauan kuin on hyvä, ahkera ja päihteetön niin työpaikan säilyminen on varmaa. Työnantaja ei voi mennä konkurssiin, määräaikainen työsuhde ei voi loppua eikä edes yt-neuvotteluja tule. 

-ap

Vierailija
20/45 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömlle voisi myöntää eutanasian niin loppuu kelan tukien varassa elävien kärsimys ja valtio saa säästöjä. Win-win tilanne mitä kannattaisi hyödyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi