Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22725)
Vierailija kirjoitti:
"Mun äiti meuhkas jo kun olin Mun äiti meuhkas jo kun olin aika pieni että hän ei lapseltaan anteeksi pyydä. En muista mihin liittyi tuolloin.
Sama linja aiheutti sen, että katkaisin välit häneen lopullisesti jo monta vuotta sitten.
Loukkasi taas niin pahasti. Yritti ottaa yhteyksiä puhelimitse ja kirjoitti pari kirjettäkin, joissa ei pyydä anteeksi vaan esim kehottaa minua juhlimaan nimipäivääni leipomalla ja kutsumalla tuttavia juhliin. En ole koskaan tehnyt niin. Pahoittelusanoja ei löytynyt.
En jaksanut. Helpompi unohtaa koko ihminen kuin mennä taas tulilinjalle."
Joo, näin se välillä menee. Aikuisena voi onneksi itse päättää, haluaako enää olla tekemisissä. Lapsena ei voinut.
Vierailija kirjoitti:
Selittelyt vievät pohjan anteeksipyynnöltä.
Ite aattelen että kaikenlaiseen ihmisten väliseen vuorovaikutukseen kuuluu se toive, että kumpikin osapuoli haluaa tulla ymmärretyksi.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite aattelen että kaikenlaiseen ihmisten väliseen vuorovaikutukseen kuuluu se toive, että kumpikin osapuoli haluaa tulla ymmärretyksi.
-sivusta
Kaikella on aikansa.
Pienen lapsen kohtelussa on tilanteita, joita ei mikään selitys oikeuta. Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Kaikella on aikansa.
Onkohan tässäkin asiassa se surullisenkuuluisa sukupolvien välinen kuilu?
Kaikissa sukupolvissa on ollut myös lempeitä vanhempia.
Tosta aikuiselta lapselta anteeksi pyytämisestä. Mä aikoinaan pyysin esikoistyttäreltäni anteeksi ihan kaikkea. Lopulta jopa sitä, että en älynnyt tehdä aborttia. Suuttui siitäkin. Ei olla oltu missään tekemisissä kohta kymmeneen vuoteen. Ei mua haittaa. Mulla on kolme muutakin lasta, joihin oikein hyvät välit. Jos joku kysyy, montako lasta mulla, vastaan kolme. Neljä olen synnyttänyt, mutta kolme mulla vaan on. Se yksi oli vaan virhe.
Tässä maailmanajassa on jotain, joka rikkoo perheitä. Myös vanhempien ja lasten välejä. Ei ole hyvästä lähtöisin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmanajassa on jotain, joka rikkoo perheitä. Myös vanhempien ja lasten välejä. Ei ole hyvästä lähtöisin tämä.
Tässä maailmanajassa nähdään millaisia hedelmiä kantaa aikaisempi maailmanaika. Kyllä tämän päivän siemenet on kylvetty vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Huonosti kohtelijaa ei tarvitse kenenkään ymmärtää. Tärkeintä on pitää itsensä turvassa, vaikka sitten poistumalla tällaisen henkilön elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Tosta aikuiselta lapselta anteeksi pyytämisestä. Mä aikoinaan pyysin esikoistyttäreltäni anteeksi ihan kaikkea. Lopulta jopa sitä, että en älynnyt tehdä aborttia. Suuttui siitäkin. Ei olla oltu missään tekemisissä kohta kymmeneen vuoteen. Ei mua haittaa. Mulla on kolme muutakin lasta, joihin oikein hyvät välit. Jos joku kysyy, montako lasta mulla, vastaan kolme. Neljä olen synnyttänyt, mutta kolme mulla vaan on. Se yksi oli vaan virhe.
Sivusta: onko sisarukset keskenään väleissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: onko sisarukset keskenään väleissä?
Tän yhden kanssa? Eivät ole. On haukkunut sisaruksensakin.
Ihana harmaanvalkoinen rauhallinen maanantai. Postireissulla vois tehdä kävelylenkin. Jos hotsittais. Pakkasta 5
Lapsista ja vanhemmista: tuttu pariskunta erosi, koulupojat jäi äitilleen. Tietääkseni eivät ole missään tekemisissä isänsä kanssa. Toinen pojista meni naimisiin, sai lapsen. Jotenkin surettaa, ettei pappaa ole lapsen elämässä. Nää on mutkikkaita asioita, sivusta ei voi kaikkea tietää...
Valitusta on raskas kuunnella, kun mikään ei ole ikinä hyvin. Ymmärrän kivun yms, mutta kun enhän minä sille mitään voi. Valittaa jalastaan ja itse yritin nytkin tilata kengät hänelle, kun ei hänen tule niitä itse tilattua kuitenkaan. Mietin välillä, että miten jokainen asia voidaan kääntää valituksen aiheeksi. Kuten ulkona on kylmä ja sitten välillä on liukasta yms. Mitä minä sillekään voin. Sitten hänen on kylmä, kun käy luonani. No, en edelleenkään laita pattereita täysille vaan hänen käyntinsä vuoksi, kun pärjään itsen hieman viileämmässä. Sitten hänen vatsansa ei toimi ja olen yrittänyt antaa vinkkejä mitä kannattaisi syödä yms.
Eilenkin lämmitin hänelle saunan (itsellään ei ole), kun mietin, että hänen on mukavampi käydä pesulla. Valitukseen sekin ilta päättyi. Voin itse kirjoittaa tänne joskus surullisena ja valittaa jostain, mutta oikeasti omassa elämässäni en ole paljon valittanut mistään. Olen elänyt ikävienkin hetkien läpi ilman valitusta ja minulla ei tavallaan ole edes ollut mahdollisuutta siihen. Nyt senkin vuoksi on välillä raskasta kuunnella tätä kaikkea, kun jokaisen pitäisi miettiä hieman mitä sanoo ja mitä ei. Joskus mietin, että ansaitsen parempaa ja tavallaan kun yritän paljon toisen eteen ja auttaa häntä niin pitäisi joskus kiitosta saada.
Vierailija kirjoitti:
Valitusta on raskas kuunnella, kun mikään ei ole ikinä hyvin. Ymmärrän kivun yms, mutta kun enhän minä sille mitään voi. Valittaa jalastaan ja itse yritin nytkin tilata kengät hänelle, kun ei hänen tule niitä itse tilattua kuitenkaan. Mietin välillä, että miten jokainen asia voidaan kääntää valituksen aiheeksi. Kuten ulkona on kylmä ja sitten välillä on liukasta yms. Mitä minä sillekään voin. Sitten hänen on kylmä, kun käy luonani. No, en edelleenkään laita pattereita täysille vaan hänen käyntinsä vuoksi, kun pärjään itsen hieman viileämmässä. Sitten hänen vatsansa ei toimi ja olen yrittänyt antaa vinkkejä mitä kannattaisi syödä yms.
Eilenkin lämmitin hänelle saunan (itsellään ei ole), kun mietin, että hänen on mukavampi käydä pesulla. Valitukseen sekin ilta päättyi. Voin itse kirjoittaa tänne joskus surullisena ja valittaa jostain, mutta oikeasti omassa elämässäni en ole paljon valittanut mistään. Olen
:) kiva kun kirjoitat. Harmi, että saat valitusta, vaikka parhaasi yrität...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on myös lapsesi. Tekee pahaa lukea se mitä kirjoitat. Olet kylmä
Tänään ollut ihan mukava päivä. Kävin aamupäivällä ensin jalkaterapeutille, joka teki mulle reuman runtelemaan varpaaseen ortoosin. Nyt pystyy kävelemään ilman kipua. Sieltä menin käymään kahvilassa ja sen jälkeen vielä Synlabisa reumakokeissa. Tulokset tuli äsken ja vaikka arvo onkin jonkin verran koholla, en taida sittenkään aloittaa sytostaatteja nyt. Menen uudelleen vaikka loppukesästä tai vuoden pääsä. Tai mikäli oireet pahenee, niin sitten. Muuten oon vaan tehnyt vähän kotihommia, käyttänyt koiraa lenkillä, syönyt ja katsellut telkkaria. Tai siis suoratoistokanavia. Ja katsoin myös Yle Areenasta tämän illan MOT:n Suomen vanhustenhuollosta. Aika karuahan se oli. Huomenna vielä vapaapäivä ja silloin lähtee joulukuusi.
Olipa mukava päivä! Eilinen kodin inventaari kannatti. Tänään hain ison pinon säilytyskoreja ja laatikoita sekä organisoin monet jutut uudestaan kodin kaappeihin. On tyydyttävää nähdä siistit kaapit ja hyllyt ja tietää joka ikisen tavaran paikka! Minulla on paljon käsityö- ja harrastustarpeita, jotka nyt saivat arvoisensa paikan. Myös keskeneräiset projektit ovat nyt siististi, mutta helposti saatavilla. Aamulla suunnittelin systeemin, mittasin kaappeja ja etsin sopivan kokoiset laatikot kolmesta eri kaupasta siten, että hukkatilaa ei juurikaan jää. Oli pikainen reissu, kun kaikki olin netissä katsonut valmiiksi. Säilytyslaatikoiden ja korien avulla käytettävissä oleva tila tuntui lisääntyvän roimasti ja kaapit on helppo pitää puhtaina sekä tavarat hyllyjen takaosistakin on helposti saatavilla. Kaiken lisäksi kun kaapin avaa, se on ilo silmälle! Kevät saa puolestani tulla, koti on pessyt kasvonsa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!