Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22730)
Tänään oli Biorexissa senioribio. Siellä kävin katsomassa Maria elokuvan. Oli hieno elokuva. Päiväunet otin elokuvan jälkeen.
Umk on alkanut tänään ja odotan tässä keskiyöhön, jotta kuulen ensimmäisen kappaleen. Vaikuttaa olevan nuorisolle olevaa musiikkia tuossa formaatissa, mutta yritän olla optimistinen kappaleiden suhteen.
Habanera soi Maria elokuvassa. Siitä se lähti soimaan päässäni ja soitin sitä myös kitaralla. Ooppera painotteinen elokuva, että ei se elokuva kaikille sovi.
Tänään oli paljon vapaa-aikaa ja aika on kulunut ihmeellisesti. Kaksi tuntia ainakin tuntuu haihtuneen edestäni.
Musiikki oli tänään vahvasti läsnä ja innostuin kuuntelemaan Ali nimistä yhtyettä myös.
Moni täällä kuuntelee paljon musiikkia.
Minä en ole siitä koskaan välittänyt, radiosta nyt väkiselläänkin kuulee kun automatkoilla kuunnellaan. Kotona radio vain uutisten ajaksi yleensä avataan.
Telkastakin katsotaan vain lempiohjelmat. Nyt onneksi tulee uusia jaksoja Talot huokuvat historiaa- tosi mielenkiintoista!
Ehkä elämäni vaikuttaa tosi tylsältä kun voin tuntikausia lukea kirjaa. Muuta en juurikaan harrasta, en ole ikinä käynyt kuntosalilla, en askartele, kudo ym.
Aikoinaan matkustelimme Euroopassa, pidemmät lennot ei houkutelleet. Nykyään ei yhtään innosta edes matkustelu paitsi kotimaassa joskus.
Kuitenkin olen ihan tyytyväinen elämääni.
Mulla on radio usein päällä, kun puuhailen kotona. Joskus on tosi kiva olla ihan vaan hiljaisuudessa ja rentoutua, vaikkapa kynttilän valossa.
Joskus olen kuunnellut paljon musiikkia. Nykyisin minulle parasta musiikkia on hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Toivon niin, että äitini huominen lääkärikäynti menisi hyvin ja saisi nyt jalkaansa sitten apua. Alkaa väsyä itsekin siihen kaikkeen ja valittaa sitten minulle. Helposti hän on vaan sellainen ihminen, että jos ei heti apua saa niin jättää kaiken kesken. Senkin vuoksi hyvää alkua tähän asiaan toivon ja että olisi tämä ensimmäinen käynti myönteinen.
Onneksi käynti menikin hyvin ja pääsi heti kuvattavaksi myös. Lääkäri otti asiat hoitaakseen heti kunnolla. Selästä johtuvaksi tuota kaikkea epäili ja selästä jalkaan säteilisi tuo kipu. Saa sitten lopulliset vastaukset, kun ensi viikolla uusi käynti ja näkee ne kuvien tulokset. Ehkäpä fyssarille sitten käyntejä myös myöhemmin. Alkaisi tämä pitkällinen asia nyt viimein selkenemään.
Viimein tuntuu, että on edes jotain myönteistä kuultavaa. Toisaalta eipä tämä minun asiani ole, mutta kovin on vaikuttanut minuunkin. Äitini on yleensä liikunnallisesti ihan hyvässä kunnossa ollut. Kävellyt pitkiä lenkkejä ja muutenkin peruskunto ihan hyvä. Näin nuo vaivat sitten vaikuttavat häneen ja muuttavat sitä tavallista arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon niin, että äitini huominen lääkärikäynti menisi hyvin ja saisi nyt jalkaansa sitten apua. Alkaa väsyä itsekin siihen kaikkeen ja valittaa sitten minulle. Helposti hän on vaan sellainen ihminen, että jos ei heti apua saa niin jättää kaiken kesken. Senkin vuoksi hyvää alkua tähän asiaan toivon ja että olisi tämä ensimmäinen käynti myönteinen.
Onneksi käynti menikin hyvin ja pääsi heti kuvattavaksi myös. Lääkäri otti asiat hoitaakseen heti kunnolla. Selästä johtuvaksi tuota kaikkea epäili ja selästä jalkaan säteilisi tuo kipu. Saa sitten lopulliset vastaukset, kun ensi viikolla uusi käynti ja näkee ne kuvien tulokset. Ehkäpä fyssarille sitten käyntejä myös myöhemmin. Alkaisi tämä pitkällinen asia nyt viimein selkenemään.
Viimein tuntuu, että on edes jotain myönteistä kuultavaa. Toisaalta eipä tämä minun asiani ole, mutta kovin on vai
Jesss. Saitte hyviä uutisia, peukutus täällä auttoi :)
Musiikista pitää itsekin kirjoittaa. Minun elämääni on paljon liittynyt musiikki. Soitin joskus kahta soitinta. Toinen niistä melko vaikea kaikin tavoin ja en kuvittele, että osaisin sitäkään kovin hyvin vielä soittaa. Lopetin jo lukion aikana musiikkiopiston, kun ei minulla ollut enää mitenkään aikaa käydä siellä enää. Paljon on opettajastakin kiinni. Joskus lapsuudessa oli hyvä opettaja toisessa soittimessa. Muuton jälkeen mentiin ihan toiseen päähän ja ikävä opettaja sai viimein lopettamaan innon siihen kaikkeen.
Toisessa soittimessa taas myös vähän sellainen välinpitämätön opettaja joka ei esim ikinä kysynyt mitä tahtoisin soittaa. Valitsi aina itse ne kappaleet. Samalla, kun vaikea soitin kyseessä niin ehkäpä sitä apua ja neuvoja olisi tarvinnut enemmän. Teoria oma juttunsa ja olen joitakin niitä "tasoja" suorittanut, mutta kesken sekin kaikki jäi. Orkesterissa oli mukavaa soittaa ja sitä kaipaan vieläkin. Soitin on ollut pitkään laatikossa, mutta pari kertaa olen sitä nyt innostunut kokeilemaan taas uudestaan.
Muuten kuuntelen musiikkia paljon. Radiossa ei toisaalta soiteta useinkaan sellaista mitä kuuntelen. Näin tulee sitä kuunneltua hyvin harvoin. Muuten jatkuvasti etsin aina uutta kuunneltavaa. Se on kiva tunne, kun löytää sellaista. Jos olisin erilainen ihminen niin varmaan kiertäisin kaikki festarit missä vaan jokin itseä miellyttävä esiintyjä. Nyt ei tule mentyä mihinkään. Toisaalta itselleni sopii paremmin musiikin kuuntelu omassa rauhassa. Musiikki on hyvin tärkeää minulle.
"Jesss. Saitte hyviä uutisia, peukutus täällä auttoi :)"
Kiitän näistä viesteistä. Eilen mietin, että kun nyt vaan menisi kalkki hyvin ja onneksi meni. Toisaalta toivon tietenkin, että olisi jotain "lievää" juttua. Äidilleni olisi kauhea asia jos ei pääsisi jatkossakaan enää normaalisti liikkumaan. Voin vaan kuvitella sen kaiken. Samalla hän ei itse voi tehdä mitään toisin. On pitänyt kunnostaan huolta ihan hyvin ja liikkunut sekä on normaalipainoinen. Toisaalta lääkäriin olisi tietysti saanut mennä jo aiemmin. Nyt sentään päästiin alkuun.
Muuten kiitän siis viesteistä. Toivon vaan etten kirjoita liikaa tästä asiasta ja sen vuoksi aina pyydän, ettei kukaan niin paljon vastailisi viesteihini. Se saa vaan kirjoittamaan taas liikaakin ja kirjoitan muutenkin paljon. Muuten en siis ole vastauksia vastaan.
Minulla lannerangan ahtaumat aiheuttavat säteilevää kipua pakaraan ja yläreiteen. Onneksi ei koko aikaa ja kävelykin onnistuu.
Leikkausta ei tehdä jos ei tule virtsaamis- tai ulostamisvaivoja. Yksityisellä kävin kuvauttamassa. Sama vaiva kaularangassa. Jospa pärjäisin loppuun asti näin.
Hei sinä pitkästi kirjoittava, olet ennenkin esittänyt toiveen, ettei viestejäsi kommentoitaisi. Joskus vaan tuntuu luontevalta vinkata peukkuja tms. Ei haittaa, että kirjoitat pitkästi. Minusta näitä on mukava lukea. Siis etenkin nuo luontojutut ja hevostekstit on kivoja.
Elämäsi on monella lailla varmaan erilaista kuin muilla ikäisilläsi, mutta minusta sinulla on kiva tapa kirjoittaa. Sekin, kun kerroit mahdollisesta opiskelun aloituksesta, osasit valottaa asiaa monelta kantilta, pohdiskelit plussat ja miinukset.
Toivotaan että äitisi kivut helpottaa
N64
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä pitkästi kirjoittava, olet ennenkin esittänyt toiveen, ettei viestejäsi kommentoitaisi. Joskus vaan tuntuu luontevalta vinkata peukkuja tms. Ei haittaa, että kirjoitat pitkästi. Minusta näitä on mukava lukea. Siis etenkin nuo luontojutut ja hevostekstit on kivoja.
Elämäsi on monella lailla varmaan erilaista kuin muilla ikäisilläsi, mutta minusta sinulla on kiva tapa kirjoittaa. Sekin, kun kerroit mahdollisesta opiskelun aloituksesta, osasit valottaa asiaa monelta kantilta, pohdiskelit plussat ja miinukset.
N64
Mä olen ihan samaa mieltä. Ajattelen myös niin, että jollain kommentin lukijalla voi olla samanlainen tilanne menossa. Ehkä arveluttaa omat tai jonkun läheisen kivut. Tai joku muu elämäntilanne. Kun mun äitini muistisairaus paheni, sain tosi paljon vertaistukea tältä palstalta. Myös uusia tapoja ajatella ja suhtautua siihen asiaan.
Minusta on ihan luonnollista että kommentoidaan toisten kirjoituksiin, mitä suotta sitä kieltämään. Sitähän keskustelu on- vastavuoroisuutta.
Käveltiin taas keskustaan, molemmilla reput täynnä lehtiä ja pahveja kierrätyspisteelle. Olipa raskasta taapertamista.
Testasimme uuden itämaisen lounaspaikan. Oli ihan hyvää ruokaa.
Nyt eilinen kalakeitto on huomiselle niin ei tarvi kokkausta miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli Biorexissa senioribio. Siellä kävin katsomassa Maria elokuvan. Oli hieno elokuva. Päiväunet otin elokuvan jälkeen.
Umk on alkanut tänään ja odotan tässä keskiyöhön, jotta kuulen ensimmäisen kappaleen. Vaikuttaa olevan nuorisolle olevaa musiikkia tuossa formaatissa, mutta yritän olla optimistinen kappaleiden suhteen.
Habanera soi Maria elokuvassa. Siitä se lähti soimaan päässäni ja soitin sitä myös kitaralla. Ooppera painotteinen elokuva, että ei se elokuva kaikille sovi.
Tänään oli paljon vapaa-aikaa ja aika on kulunut ihmeellisesti. Kaksi tuntia ainakin tuntuu haihtuneen edestäni.
Musiikki oli tänään vahvasti läsnä ja innostuin kuuntelemaan Ali nimistä yhtyettä myös.
Ei oo UMK meikäläistä varten, ketä noi artistit on???
Vierailija kirjoitti:
N64
Mukava kuulla, että viestini ovat ihan luettavia ja joku niistä pitää. Niin elämäni on varmaan erilaista kuin monilla. Joku tämän ikäinen haaveilee esim perheestä tai on jo lapsia. Itse taas en koskaan lapsia halua. Samoin moni varmaan miettii uraansa yms. Minä taas en ole kovin sellainen ihminen. Toisaalta mietinhän joskus nuorempana, että elämäni menisi opiskelujen yms kautta hieman toisin jo tähän ikään mennessä. Silti kaikkea ei voi saada ja itsellä on moni asia vaikuttanut tähän. Lähinnä mietin sitä, että pitäisi saada työ ja opiskeluasiat sellaiseen kuntoon, että voisi olla edes jotenkin tyytyväinen.
Ainoa asia mikä tuottaa surua on se jos en esim uskalla tehdä jotain tai jännitän kaikkea jonkun ikävän kokemuksen vuoksi. Näin käy monesti. Sen vuoksi olisin tietysti toivonut erilaisia kokemuksia ja enemmän kaikkea hyvää elämääni. Tämä sitten vaikuttaa yleensäkin siihen kuinka paljon käyn jossakin. Toisaalta en ole mikään sellainen ihminen joka tykkää kovin vilkkaasta elämästäkään. Seuraa kaipaisin välillä. Lähinnä ystäviä, kun parisuhteesta en oikein osaa edes ajatella mitään. Tuskinpa minusta sellaiseen nyt olisi jos on koskaan.
Opiskeluista pitää kirjoittaa se, kun niistä mainitsit, että pitäisi nyt tutustua avoimeen yliopistoon ja käydä edes jotain kursseja siellä. Pitkästi taas, mutta olkoon tämä nyt viimeinen viesti hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo UMK meikäläistä varten, ketä noi artistit on???
Itse tiedän kyllä monet noista, mutta en tykkää heidän musiikistaan. Toisaalta One Morning Left on tuttu bändi ja joitakin biisejä joskus kuuntelen. Esim Neon Hightway
Kävin kaupassa.Nyt katson tehoosastoa.paras sarja ikinä.
Päivän biisi: Pimeä tie, mukavaa matkaa
jää vain tyhjä tunne kun elämässä häviää
Kävin kaupungilla kahvilla yksikseni, että en ihan sekoa tähän kämppääni. Kyllä on orpo olo, kukaan ei välitä olenko edes
enää olemassakaan. Mietin, mikä tämän yksinäisen elämän tarkoitus on? N. 61v
Maalla näkee tähdet ja kuun. Kaupungissa ei.