Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä olla auttamatta sairasta ex-puolisoa?

Vierailija
24.08.2026 |

Ero tuli ja harkinta-aikana exällä todettiin vakava parantumaton sairaus. Elinaikaa on jäljellä ehkä vuosi tai kaksi. Exän lähisuku on sitä mieltä että minun pitäisi auttaa jo nyt ja varsinkin sitten kun apua tarvitaan jatkuvasti. Olen kuulemma itsekäs kun kieltäydyin. Meillä ei ole edes yhteisiä lapsia. Säälin miestä, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia että jäisin roikkumaan pariksi vuodeksi ihmiseen josta olen eronnut jo ennen sairauden toteamista.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin tekemisissä eksäsi lähisuvun kanssa? Miksi?

Haluaisitko tai odottaisitko että eksäsi auttaisi sinua jos SINÄ sairastuisit vakavasti?

Vierailija
2/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin tekemisissä eksäsi lähisuvun kanssa? Miksi?

Haluaisitko tai odottaisitko että eksäsi auttaisi sinua jos SINÄ sairastuisit vakavasti?

Tekemisissä ja tekemisissä. Viestien vaihtoa vain, en nyt ole viitsinyt estääkään heitä. En odottaisi exältä apua jos itse sairastuisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun velvollisuutesi. Jos olisitte eksän kanssa eronneet ystävinä niin sitten voisikin olla. Mutta mielestäni auttaminen vaatii läheisyyttä ja jos sitä ei ole, ei voi apuakaan odottaa.

Vierailija
4/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista apua hän siis tarvii? Mielestäni riittää kun hoidat eron asiallisesti.

Vierailija
5/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutesi. Olette eronneet syystä. Exälläsi on suku, joka auttaa. Sinä olet vieras. 

Vierailija
6/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä. Se, että tuo henkilö joskus oli puolisosi, ei velvoita sinua yhtään mihinkään. Hoitakoon sukunsa vaan. Heidän ongelmansa ja riesansa. 

Vierailija
7/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan vaihtele viestejä eksäni sukulaisten kanssa, helvetti.

Vierailija
8/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eksän suku katkaisi kaikki välit kun lapsemme kuoli ja eksä kuoli.

Vierailija
9/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää huolehtia naisesta, muttei naisen miehestä.

Vierailija
10/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaikea moraalinen kysymys. Toki kaikki tarvitsevat apua aina joskus, sinäkin jos sairastut vakavasti. 1-2 vuotta on lyhyt aika, mutta jos tuntuu että ei kuulu sinulle, ei voi pakottaakaan. 

Vierailija
11/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku ei vain tahdo itse auttaa exääsi. Siksi pommittavat sinua. Tuskin ex-miehesikään apuasi kaipaa, vaikka oman suvun hylkäämäksi tuleminen sairastuessa sattuukin.

Vierailija
12/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää huolehtia naisesta, muttei naisen miehestä.

Senkun näkisi, että mies rientää sairaan ex-vaimonsa avuksi, kun ex-vaimon suku niin vaatii :D

Vierailija
13/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaikea moraalinen kysymys. Toki kaikki tarvitsevat apua aina joskus, sinäkin jos sairastut vakavasti. 1-2 vuotta on lyhyt aika, mutta jos tuntuu että ei kuulu sinulle, ei voi pakottaakaan. 

Apua tarvii monikin. Apua saa ystäviltä ja suvulta. Exät eivät auttajiin kuulu. Heistä on jonkun syyn vuoksi erottu eikä yleensä sellaisen kanssa olla tekemisissä. 

Vierailija
14/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt epäitsekästään ole, mutta jos olette huonoissa väleissä ettekä olisi muuten missään tekemisissä, niin ei kyllä voi olettaa että alkaisit huolehtimaan. Miksi tämä suku jonka mainitsit ei itse auttaisi häntä?

Vierailija
15/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suku on moraaliton, kun ei auta itse ja syyllistämällä yrittävät ex-kumppania saada hoivataakan kantajaksi. Käske ap heidän hävetä.

Vierailija
16/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan jotenkin yrittäisin pysyä tukena, jos ero olisi ollut sopuisa ja välillämme olisi hyviä muistoja ja ystävyyttä. Mutta velvollisuutta ei ole tietenkään. 

Vierailija
17/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt epäitsekästään ole, mutta jos olette huonoissa väleissä ettekä olisi muuten missään tekemisissä, niin ei kyllä voi olettaa että alkaisit huolehtimaan. Miksi tämä suku jonka mainitsit ei itse auttaisi häntä?

Miksi pitäisi olla epäitsekäs kynnysmatto?

Vierailija
18/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ettet ole käytettävissä exäsi hoitajaksi ja suku saa ottaa hoitovastuun. 

Vierailija
19/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua sinulta odotetaan? Omaishoitajaksi en missään nimessä alkaisi, mutta jos välit ovat hyvät niin voisin kyllä kuskata sairaalaan ja ruokakauppaan

Vierailija
20/37 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottiin ihan hyvissä väleissä, mutta sen jälkeen mies on katkeroitunut ja alkanut ajatella että hylkäsin hänet. Samalla paikkakunnalla asuvat sukulaiset auttavat kyllä, mutta he haluaisivat minut mukaan. Ei minulle nyt sinänsä olisi mikään ongelma käydä vaikka joskus kaupassa, mutta se sitoutuminen mitä vaaditaan on liikaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän