Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Kyllästyttää.. Eilen tuli riitaa puolison kanssa käyttäytymisestä..
Miten teillä tullaan kotiin töistä?
Mun puolisolla on tapana tulla kotiin umpiväsyneenä(no joo, tämän ymmärrän)
Mutta... hän tulee siis sillai naama norsun veellä, vähintään puoli tuntia menee ennenkuin sanoo kunnolla edes moi..
Eilen meni sitten hermot tyystin kun tuli tolla tapansa mukaan kotiin, heitin moi! ei vastausta tai jotain mutisi.
Meni jääkaapille ja oluen avasi, edelleen synkkää, menee tupakalle, tulee sisälle, edelleen erittäin synkkää...
Yritin kertoa meidän päivästä, ei tuntunu kiinnostavan, menee uudelleen tupakalle...
sit meni hermot.. sanoin että miksi noin synkkä ja etäinen. ja sitten olen se paha joka vaatii aina hymyilemään ja olemaan onnellisella päällä.
Hoh.. en todellakaan sitä tarkoita.
Miksi ei voi tulla kotiin ja sanoa vaikka: anteeksi kulta, olen todella väsynyt ja pahoillani siitä. Toivottavasti teillä oli kiva päivä.
Kait mä ylireagoin mutta välillä tätä ei vaan jaksais ja mietin eroa. Puoliso käyttää alkoholia myös erittäin paljon, noin 30 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyttää.. Eilen tuli riitaa puolison kanssa käyttäytymisestä..
Miten teillä tullaan kotiin töistä?
Mun puolisolla on tapana tulla kotiin umpiväsyneenä(no joo, tämän ymmärrän)
Mutta... hän tulee siis sillai naama norsun veellä, vähintään puoli tuntia menee ennenkuin sanoo kunnolla edes moi..
Eilen meni sitten hermot tyystin kun tuli tolla tapansa mukaan kotiin, heitin moi! ei vastausta tai jotain mutisi.
Meni jääkaapille ja oluen avasi, edelleen synkkää, menee tupakalle, tulee sisälle, edelleen erittäin synkkää...
Yritin kertoa meidän päivästä, ei tuntunu kiinnostavan, menee uudelleen tupakalle...
sit meni hermot.. sanoin että miksi noin synkkä ja etäinen. ja sitten olen se paha joka vaatii aina hymyilemään ja olemaan onnellisella päällä.
Hoh.. en todellakaan sitä tarkoita.
Miksi ei voi tulla kotiin ja sanoa vaikka: anteeksi kulta, olen todella väsy
Alkoholin käytön takia kyllä, mutta ei tuon muun.
Hän mitä ilmeisemmin tarvitsee työpäivän jälkeen omaa aikaa, jossa kukaan ei höpötä mitään eikä vaadi mitään. Hän ei ilmeisesti kuitenkaan ole sinulle ilkeä? On vain omissa oloissaan? Miksi koet sen hyökkäykseksi itseäsi kohtaa ja vaadit itsellesi mieluista käytöstä? Anna hänen olla ja latautua se hetki, se on hänen tapansa siirtyä työpäivästä vapaalle. Ei se ole hyökkäys sinua kohtaan. Sano se moi, jos haluat, mutta pystyt varmaan odottamaa siihen asti, että hän on valmis sanomaan sen takaisin.
Edelleenkin, hän ei ole vihainen sinulle eikä hän tule kotiin väsyneenä sinun takiasi. Tosin, kyllähän tuon tilanteen saa eskaloitumaan sillä, että alat heti jäkättää ja vaatia tiettyä käytöstä, ettei sulle tule paha mieli, kun toinen ei ole heti auringon paisteena.
Mutta totta tosiaan, tuo alkoholi on oikea ongelma. Siitä olisi syytä keskustella, mutta se hetki heti työpäivän jälkeen ei ole se oikea hetki.
Itse en käytä tippaakaan alkoholia ja olen nainen, mutta kuormittavan työn takia en pysty yhtään mihinkään kanssakäymiseen heti työpäivän jälkeen. Onneksi työni loppuu ennen puolisoa ja ehdin yleensä melkein tunnin olla omissa oloissani ennen puolison kotiin tuloa. Hän kun kaipaa heti hirveää höpötystä ja sitä ja tätä huomiota. Tuossa vaiheessa yleensä kykenen jo sanomaan sen moi ja kuuntelemaan ne höpötykset ilman pään räjähdystä.
Nyt v1tuttaa ja isosti taloudellisten leikkausten kaataminen JUURI TÄMÄN HAL(L)ITUKSEN syyksi. Pärkkeles, aika moni edellinenkin hal(l)itus on osallistunut ja siten syyllinen tämän hetkiseen Oy Suomi Ab:n henkiseen ja sosiaaliseen tilaan - hitto vie, ei aikuiset ihmiset voi olla niin yksinkertaisia tapauksia että syyttävät puusilmäisesti ja -päisesti yhtä ainoaa sisäpoliittisen orkesterin kokoonpanoa; sattumalta, just tätä tuoreinta kokoonpanoa. Ja tähän perään sitten massiivinen naamatauluemoji. Jotkut ihmiset näin kyllä tekevät, mutta heidän aikuisuudestaan ja toisaalta poliittisesti puolueettomuudestaan voidaankin sitten olla, mahdollisesti, useampaakin mieltä.
Ja siks toisekseen, tietokoneen tuuletin on ottanut osumaa vähän liikaa erinäisistä syistä johtuen joten voi olla etten - taas vaihteeksi - pääse nettiin laisinkaan, mahdollisesti määrittelemättömäksi ajaksi; voi olla että kone ei enää turvallisuussyistä käynnisty uudelleen. Kun olen saanut nettisurffaussessioni suoritettua, pistän koneen lepotilaan ja muutaman tunnin kuluttua katson jaksaako tuo enää (käynnistyä).
Serkku on kysellyt kivijalkakaupan omistavalta tuttavaltaan, josko korvaava tuuletin löytyis ja millä hinnalla... ja sitten pitää alkaa miettimään että mistä rahat siihen, kun edunvalvontaa saattaa olla hieman.. haastavaa saada kiinni näin vuodenvaihteen aikaan. Ynnä muuta :(
Joten joo, v***u, paremminkin vois tosiaan mennä - masennuksesta en sano mitään... huoh :|
Ollaan pantu juhlakamineet päälle ja minä meikit, kuten silloin ennen. Englantilainen fedora hattu päähän, Dr Martens doijat ja kohta mennään. Tukholmaan. 40 minuuttia korkeintaan ajaessa. Kuninkaalliseen oopperaan konserttiin, Michelin ravintolaan illalla syömään ja Stureplan hotelliin uudenvuoden yöksi.
Me ollaan ns. jobbonärejä, miehelläni tietokonealan konsulttifirma. Ollaan tehty kovasti töitä. Aina. Nyt nautitaan elämästä.
Hyvää uutta vuotta
Hei kaikille
Muistakaahan: ykkösellä 14.16 Illallinen yhdelle... siis te, kenen perinteisiin kuuluu.
Itse katson joka vuosi
N64
Tuo Illallinen yhdelle jaksaa aina naurattaa.
Hieno ilma näkyy olevan mutta ei oikein huvita lähteä ulkoilemaan.
Yön nukuin levottomasti, heräilin miehen yskimiseen vaikka
nukumme eri huoneissa.
Laskin tämän vuoden Alkon kuitit- 1852,43 mennyt sinne! Mielenkiintoista seurata, jo parikymmentä vuotta tehty tuota.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan pantu juhlakamineet päälle ja minä meikit, kuten silloin ennen. Englantilainen fedora hattu päähän, Dr Martens doijat ja kohta mennään. Tukholmaan. 40 minuuttia korkeintaan ajaessa. Kuninkaalliseen oopperaan konserttiin, Michelin ravintolaan illalla syömään ja Stureplan hotelliin uudenvuoden yöksi.
Me ollaan ns. jobbonärejä, miehelläni tietokonealan konsulttifirma. Ollaan tehty kovasti töitä. Aina. Nyt nautitaan elämästä.
Hyvää uutta vuotta
Kungliga operan perusti joskus 1700-luvulla Kustaa III, joka oli varsin värikäs kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille
Muistakaahan: ykkösellä 14.16 Illallinen yhdelle... siis te, kenen perinteisiin kuuluu.
Itse katson joka vuosi
N64
Kiitos vinkistä!
Aamu alkoi ok. Mut avasin taas somen niin tuli taas alempiarvosen tunnelmat. Ihmiset päivittelee kuluvan vuoden ja tulevan vuoden juttujaan kuinka hienolta ja kivalta kaikki näyttää. Olenko kade, en tiedä. Oma mennyt vuosi ollu stressiä ja masennusta vaikka perhe ympärillä. Tuleva vuosi ei näytä valoisammalta. Vielä ainakaan. Köyhyys jatkuu töistä huolimatta. Sitähän sä kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille
Itse katson joka vuosi
N64
Naurattaa aina vaan...
Ihan hyvää mukava vuosi takana ja nyt läheisten kanssa illanviettoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää uutta vuotta
Kungliga operan perusti joskus 1700-luvulla Kustaa III, joka oli varsin värikäs kuningas.
Mitähän menette katsomaan? Tänään ei ole esityksiä vasta 6.1.2025 🤔
Illallinen yhdelle oli hauska, kiitos katseluvinkistä. En ole aikaisemmin sitä katsonut. Ilmeisesti on tullut uudenvuodenaattona jo kauan, vai kuinka?
Sytytin kynttilän pikkuveljen muistoksi; uudenvuodenaattona muutama vuosi sitten kuoli äkillisesti.
Kotona kaksistaan vuosi vaihtuu ilman valvomista eikä Alkon kuitteja ole tälle vuodelle kertynyt, eikä aikaisemmillekaan. Ei oikein maistu.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
nukumme eri huoneissa.
Laskin tämän vuoden Alkon kuitit- 1852,43 mennyt sinne! Mielenkiintoista seurata, jo parikymmentä vuotta tehty tuota.
Kohta 68 kirjoitti tuon.
Meillä ei ole mitään traditiota uuden vuoden vaihteeksi. Katsellaan ikkunoista näkyykö raketteja ja mennään nukkumaan ennen puoltayötä. Aika flegmaattisia ollaan.
Kohta 68 edelleen.
Täällä on uudenvuoden konsertti. Loppuvuodesta ei ollut mitään muuta.
Helmikuussa tullaan Helsinkiin: Don Carlos (Verdi)
Huhtikuussa liput Wagnerin Valkyria.
Ja kesäkuun alussa Rossini: Barberaren av Sevilla
Vierailija kirjoitti:
nukumme eri huoneissa.
Pieneneekö vai suurenee summa / vuosi? Miten 8% tuleminen ruokakauppaan vaikutti?
Mulle kävi joskus niin, että kun olin saanut isomman palkan, lähetin Interfloran kautta joulutervehdykset äidilleni ja tädilleni. Ei oltu sovittu mistään mitään.
En lähettänyt mitään öky-asetelmia, vaan ihan keskihintaisia enkä tuoksuvia, muistan vielä että pyysin viestissä rakentamaan "maalaismaiset" tervehdykset, ei mitään kiiltojuttuja.
No. Soitin jouluaattona äidille ja toivotin vielä hyvät joulut. En päässyt lasteni kanssa henkilökohtaisesti. Sain vielä hyvän mielen siitä, että siirsin Kirkon Ulkomaanapuun pienen summan lisäksi.
Sitten alkoi joulun jälkeinen aika. Äitini soitti ja ehdottomasti kielsi itsensä ja tätini kohdalla minua koskaan enää lähettämästä moisia pröystäileviä kukkatervehdyksiä heille kummallekaan.
Tää oli toinen kerta kun sain pyyhkeitä siitä, että toin kukkia. Eka oli kun olin 17 ja tilipäivänä ostin äidilleni kukkakimpun ja kaikille leivokset. Hän ei kuulemma ollut niitä pyytänyt.
Näin ollaan ihan eri linjoilla huomioimisen suhteen.
tosi paskat fiilikset. Kissalla ilmeisesti dementia, kuihtuu ja on apaattinen, tekee tarpeensa nurkkiin ja sänkyyn. Eutanasiaa harkitsen. Ei tuo ole enää kissan arvoista elämää.
Mitäkö kuuluu? Aamuherääminen pitkällä kaavalla meneillään. Eilen oli touhukas päivä. Puunasin keittiön ja samalla perehdyin sen laitteiden puhdistusohjeisiin. Aurinko paistoi suloisesti, joten joimme päiväkahvit lasitetulla parvekkeella. Ihana lämpö! Ilta sujui ystävien kanssa treffatessa. Oli hauskat jutut ja ihmeteltiin elämää monesta näkökulmasta. Tuli todettua, että elämä on tarua ihmeellisempää! On turhaa liikaa pohtia tulevaisuutta, koska aina se yllättää ja hyvä niin! Lankoja tuli hankittua seuraavaan käsityöprojektiin. Aamukaffelle tekee mieli. Ihanaa uudenvuodenaattoa kaikille!