Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään kaikki viestini on väärää, kun jokaista alanuolitetaan, että todella "ihana" ketju.
Pitäkää paska ketjunne, kun pidätte mua täysin paskana.
Hei, älä välitä noista nuolista. Minunkin ihan neutraaleja kommentteja alanuolitetaan, tääl on joku tärppö, kellä ei mitään sanottavaa???
Alanuolitetaan viestejä, jotka eivät ole aloituksen mukaisia: Mitä Sinulle TÄNÄÄN kuuluu? Kaikki vanhojen muistelut yms. saavat alanuolet.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin vähemmän niitä kuulumisia kerrotaan, lähinnä täällä luetellaan mitä on tehnyt.
Se kuuluu, mitä ääneen puhutaan :) Lienee aika tavallista, että ihmi
No mulle kuuluu apeaa mieltä, pitkäkestoista stressiä ja epävarmuutta. Joulu ahdistaa nyt erityisesti, koska on jaksettava olla sosiaalinen perheen ja sukulaisten kanssa, ei ole sellaista vaihtoehtoa että jättäisin väliin. Ja paljon muuta, en enempää siitä nyt kirjoita.
Kuulumiset on muutakin kuin tekemistä ja tapahtumia, mutta niinhän se on, että harva haluaa tietää mitä toiselle oikeasti kuuluu. Jos se on jotain mukavaa ja positiivista, niin ok, mutta tällaiset kuulumiset kuin itselläni jätetään kertomatta, koska sen tietää, ettei niitä kuunnella jakseta. Itse en välitä luetella tekemisiäni ja siksi vastaan, mitäs tässä.
Hyvää huomenta. Olen herännyt liian aikaisin kun unirytmi sekasin, vaikka ei sinänsä haittaa kun en ole työssä. Tie on niin liukas etten pääse kauppaan, ruokaa itselleni on. Poika tänään vielä töissä, tulee kun ehtii, ehkä huomen aanmulla, sit käymme kaupassa ja ehdittävä klo 14.OO siskolleni joulun viettoon.
Sydäntalven hiljaisuus tekee hyvää. Ajatukset ja olo rauhoittuu. En tätä muistanut arjessa, ehkäpä.tästä eteenpäin taas muistan.
Nro 6121: "No mulle kuuluu apeaa mieltä, pitkäkestoista stressiä ja epävarmuutta. Joulu ahdistaa nyt erityisesti, koska on jaksettava olla sosiaalinen perheen ja sukulaisten kanssa, ei ole sellaista vaihtoehtoa että jättäisin väliin. Ja paljon muuta, en enempää siitä nyt kirjoita.
Kuulumiset on muutakin kuin tekemistä ja tapahtumia, mutta niinhän se on, että harva haluaa tietää mitä toiselle oikeasti kuuluu. Jos se on jotain mukavaa ja positiivista, niin ok, mutta tällaiset kuulumiset kuin itselläni jätetään kertomatta, koska sen tietää, ettei niitä kuunnella jakseta. Itse en välitä luetella tekemisiäni ja siksi vastaan, mitäs tässä. "
Olen pahoillani, että sulle kuuluu apeaa mieltä. Ja ymmärrän hyvin stressin sukujoulusta. Vielä viikonloppuna mäkin ajattelin, että mieluummin olisin joulun yksin. Mutta jostain syystä tänä aamuna alkoikin tuntua ihan erilaiselta. Ei nyt mitään isoa jouluhypetystä, mutta kuitenkin parempi mieli joulusta kuin vielä eilen. Ehkä siksi, että tämä joulu on mun viimeinen sukujouluni. Ensi vuonna kutsun vain isän meille ja siskoni voi kutsua taas seuraavana, mutta näihin yhteisiin sukujouluihin en tämän jälkeen enää osallistu. Mun lapseni päättivät aloittaa omat jouluperinteensä viime jouluna ja minusta se on vain hyvä asia. Tietävät, miten iso homma sukujoulujen järjestämisessä on.
On totta, että kuulumiset on muutakin kuin tekemistä. Mä vastaan aika usein kysymyksiin kuulumisista, että eipä tässä ihmeitä, samaa kuin aina ennenkin. Ihan vain sen vuoksi, että se pitää paikkansa. Ei ole mitään uutta kerrottavaa eikä mikään ole muuttunut sitten edellisen kerran, kun on kysytty.
Työpäivä etänä eikä voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi töitä on vähän, eli käytännössä 1 pika palaveri ja varmaan muutamia diiba daaba s posteja. Sitten 3 päivä vapaa kun ei oikein mitää järkevää tekemistä. En vietä sen kummemmin joulua, elän yksin (n 53v), ehkä käyn iäkkäillä vanhemmilani tapanina jos hyvä ajokeli mutta muuten vaan odottelen että tämä olisi taas ohi.
Syy, miksi 'nostan' ketjua yhä uudelleen on se, että aikoinaan avasin ketjun, kun kuulin jutun, että on paljon ihmisiä, keneltä kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle kuuluu?
Minä päätin kysyä. Ja kysyn usein. Se että täällä kerrotaan tekemisistä on juuri niitä kuulumisua, miksi ei olisi? Toiset kertoo iloistaan, toiset murheistaan...
Ehkä ketjun avaajan pitäisi joidenkin mielestä jäädä kokonaan sivuun, voi voi. Minä ajattelen toisin. Nimimerkittömien on helppo huudella ja mollata toisten kommentteja, vai onko?
Kysyn taas, tänäänkin : Mitä Sinulle kuuluu? Kerrohan
N64
Ok muuten mutta koronan jäljiltä ei vatsakipu hellitä. Pitäisiköhän ostaa maitohappobakteereita tai jotain ennen kuin joulukin on menetetty?
Vierailija kirjoitti:
Syy, miksi 'nostan' ketjua yhä uudelleen on se, että aikoinaan avasin ketjun, kun kuulin jutun, että on paljon ihmisiä, keneltä kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle kuuluu?
Minä päätin kysyä. Ja kysyn usein. Se että täällä kerrotaan tekemisistä on juuri niitä kuulumisua, miksi ei olisi? Toiset kertoo iloistaan, toiset murheistaan...
Ehkä ketjun avaajan pitäisi joidenkin mielestä jäädä kokonaan sivuun, voi voi. Minä ajattelen toisin. Nimimerkittömien on helppo huudella ja mollata toisten kommentteja, vai onko?
N64
Ketjun avaaja on Vierailija kuten kaikki muutkin tänne kirjoittelevat. Hän voi halutessaan jäädä sivuun tai poistua, ihan niin kuin kaikki muutkin Vierailijat. Ja halutessaan kysyä / kertoa kuulumisiaan niin kuin kaikki muutkin. Ei sen enempää eikä vähempää : )
Vierailija kirjoitti:
N64
Tämä on kiva ketju, viestin melkein joka päivä jotakin. Hyvää joulunaikaa. N64v, 9 pv kuluttua täytän 65v ja jään eläkkeelle 1.1.2025.
Aamupalan jälkeen on kiva, kun näin lomalla voi rauhassa vaikka nukahtaa uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
N64
Nimimerkin käyttö viestissä ei vauvalla takaa mitään. Niminerkin käyttäjä voi välillä kirjoittaa ilman nimimerkkiä tai käyttää toisen nimimerkkiä. Myös ap voi toimia näin eli omien sanojensa mukaan siten "huudella ja mollata toisten kommentteja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N64
Tämä on kiva ketju, viestin melkein joka päivä jotakin. Hyvää joulunaikaa. N64v, 9 pv kuluttua täytän 65v ja jään eläkkeelle 1.1.2025.
Mukavia eläkepäiviä, viikkoja, kuukausia,vuosia Sinulle ja hyvää joulua myös!
Koristelin eilen kuusen. Yksi valosarja rikki ja toinen liian kirkas. Onneksi oli vielä kolmas vaihtoehto. Leipomiset jäivät tähän päivään. Eilenkin hyvin tavallinen päivä. Ulkoilin paljon ja täällä ei ainakaan vielä ole liukasta. Kävin lauantaina saunassa ensimmäistä kertaa tässä talossa asuessani. Oli ihan hyvät löylyt. Nyt vuoden lopussa olen asunut tässä jo yli puolen vuotta. Näin ensimmäinen joulukin tässä.
Äitini kanssa joulua vietän. Meillä ihan mukavia hetkiä tässä viikkoja aiemmin. Äitini jalkakin hieman parempi. Sitten jalka taas kipeytyi ja silti ei hän vaan lääkäriin ennen joulua mennyt. Aikakin oli varattuna. Yritin sanoa, että miten hän sitten pääsee kävelemään. Nyt sitten melko huonolta näyttää tilanne ja lääkärin sitten pitkä aika, kun tammikuussa vasta se on. Hänellä työvuorojakin, mutta ehkä vetää ne jotenkin läpi ja muuten sitten kärsii jalastaan. Tätähän se on ollut nyt pitkään. Lääkäriin meno on toisille niin kovin vaikeaa, vaikka olisi pitänyt nyt saada jalan hoito edes alulle. Kirjoitan nyt tästäkin, mutta kun se tätä jalkaa nyt ollut jo kuukausia.
Viime jouluna oli kyllä parempi tunnelma ja itsekin olin paljon virkeämpi. Nyt jotenkin kyllästynyt olo. Äitini kanssa ei meinaa puhuttava enää riittää ja oikeastaan se on surullista, että se kaikki menee tähän kuinka toisen seura ei oikein enää tuo hyvää mieltä.
Näin tämäkään viesti ei nyt mikään mukava ole ja toisaalta se taas kuvaa tätä joulua. Lähinnä ajatus, että joulu nyt tulee ja menee. Mitään sen enempää en nyt mieti. Parempia hetkiäkin on ollut ja toisaalta huonompiakin.
Onpa mennyt omituiseksi ilkeilyksi tämä ketju!
Eiköhän jokainen voi ajatuksiaan ja touhuilujaan kirjoitella tänne.
Minä nukuin aika hyvin unia nähden. Meillä on aamuihin sellainen työnjako että minä haen lehden postilaatikosta ja mies laittaa aamupalan. Joka toinen aamu puuro, päälle marjoja, jugurttia ja mehukeittoa. Joka toinen aamu ruisleipä, päälle leikkelettä, juustoa ja paprikaa. Mukillinen kahvia ja jotakin pullaa joka aamu.
Nyt on pakollinen TV-sessio ohi ja valmistaudutaan kävelylle.
Kahdestaan ollaan joulu pientä flunssanpoikasta potien.
Hei!
Eiköhän jokainen kirjoittaja voi itse päättää kertooko tekemisistään, terveydentilastaan, tekemättä jättämisistään yms.; kuulumisia ne on kaikki.
Tein lumesta Tonttu Torvisen ilahduttamaan jouluamme, siellä se pihalla nakottaa niin kauan kunnes sulaa pois.
Joulun rauhaa jokaiseen sydämeen!
Joku sanoi, että tämä ketju on vähän kun naisvaltainen työpaikka ja sisäänpäinlämpiävä.
Naulankantaan. Hoitsuilla on tällaista. On esimiehen sisäpiiri ja muut on ulkona. Sisäpiiri ei kestä muitten mielipiteitä. Ne pelottaa, ne voi olla vaikka totta.
Mitään ei sanota ääneen, mutta puukkoa sataa selkään jos avaa suunsa. Ne suojelee itseään ja toisiaan omassa turvallisessa kuplassa. Ikäviä duunipaikkoja.
Ketjun aloittaja ei huomaa, että toimii näin. Ei varmaan tarkota pahaa.
Minua ei tänne toivottu. Sen osoititte alanuolin ja kommentein. Kommenttiini kommentoijista saattoi toinen olla puhdas trolli ja toinen muka hienotunteisesti ilmoitti, ettei jaksa lukea murrekommentteja. Jäin miettimään oliko joku näistä vakituisista tuon viestin jättäjä. Minulle tämä oli toistaiseksi tässä. Hyvää jatkoa.
p.s. Itse ilahdun monipuolisesta sisällöstä, mutta näköjään tämäkin keskustelu on kuppikunnitettu sellaiseksi, että vain tietty kaavamaisuus toistuu ja on sitä ainoaa oikeaa kommentointia. Olen paljon jättänyt viestejä "nykykielellä" myös tavallisesta arjestani iloineen ja haasteineen. Tavallisesti paskat nakkaan alanuolista, mutta ihmetyttää kommenttien lukijat jotka alanuolittavat toisten sairauksille, toki pelkkiä trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että tämä ketju on vähän kun naisvaltainen työpaikka ja sisäänpäinlämpiävä.
Naulankantaan. Hoitsuilla on tällaista. On esimiehen sisäpiiri ja muut on ulkona. Sisäpiiri ei kestä muitten mielipiteitä. Ne pelottaa, ne voi olla vaikka totta.
Mitään ei sanota ääneen, mutta puukkoa sataa selkään jos avaa suunsa. Ne suojelee itseään ja toisiaan omassa turvallisessa kuplassa. Ikäviä duunipaikkoja.
Ketjun aloittaja ei huomaa, että toimii näin. Ei varmaan tarkota pahaa.
Juuri näin. Liittyi tähän kommenttiin.
Se kuuluu, mitä ääneen puhutaan :) Lienee aika tavallista, että ihmisten arki on aika tasapaksua eikä mitään erikoista tapahdu. Sen vuoksi kuulumisten kertominen on just siitä arjestaan kertomista. Ja arkeen kuuluu niitä aisoita, mitä on tehnyt.
Mun arkeeni kuuluu tänään pyykinpesua, siivousta, joulukuusen koristelu sekä jouluruokien valmistelun aloittaminen. Just seuraan Cittarin tilaustani. On nyt keräilyssä ja kohta selvinnee, jääkö jotain puuttumaan eli onko vielä käytävä lähikaupassa. En ole vielä käynyt ulkona, mutta eilen ainakin oli ihan älyttömän liukasta. Toivottavasti tuo pihatie sulaisi sen verran, että isä pääsisi hyvin siitä kävelemään mun siskolleni, jonka luona vietetään joulu. Suvun nuorisoa menee kyllä varmuuden vuoksi ukkia auttamaan, että ei ainakaan kaadu tuossa matkalla. Ihanaa, kun seuraava työpäivä on vasta ensi vuonna.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/