Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6161/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju oli mukava, kunnes tänne tuli mielensäosoittajat ja alanuolittajat herkin perustein. Pitäisi sitäkin ajatella miten omat toimet vaikuttaa toisiin. 

Suosittelen jokaisen ottavan vapaata tästä ketjusta ellei jopa palstalta, jotta kirjoitukset ja mielenlaatu parantuisi.

Pitää varmasti tehdä tämä. Alkaa tavallaan tympimään kirjoittelu tänne ja se on merkki siitä, että kannattaa pitää taukoa.

Jos mietin mistä en itse pidä niin yksi asia on neuvominen. Jos kirjoitan jotain viestissäni niin en odota toisten neuvoja siihen liittyen. Tämä siksi, että toisen on vaikeaa antaa vinkkejä toiselle jonka elämästä ei oikeastaan tiedä mitään. Samalla en kaipaa huomiota minkä taas jonkun viesti omaan viestiini liittyen aiheuttaa. Tämä taas sitten ärsyttää monia muita, kun ketju keskittyy viestiini, vaikka itse vaan toivon, ettei kukaan vastailisi mitään viestiini liittyen. Tämä, vaikka toisen viesti olisikin ihan mukava. 

Vierailija
6162/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään herätessä väsytti. Viime päivinä on pyörinyt tosi paljon kaikenlaiset asiat taas mielessä, työasiat, raha-asiat, parisuhde- ja perheasiat. Ehkä se on tämä lähestyvä vuodenvaihde joka sen tekee, en tiedä. Mietii elämän suuntaa ja päämäärää ja niitä omia unelmia. Päätin myös eilen, että jos vielä ensi joulun olen "kumppaniton", varaan sooloreissun jonnekin. Nämä yksinäiset joulut saavat mut tosi surulliseksi.

Niin, heräsin antamaan kissoille ruokaa puoli kasilta, poskiontelot tosi kipeänä joten se jomotus myös taisi havahduttaa unesta. Mutta koska ulkona oli pilkkopimeää ja olin umpijäässä (ja vapaapäivä!), hipsin takaisin sänkyyn ja nukahdin uudestaan. Näin uniakin. Heräsin kympiltä.

Nyt pitäisi silitellä joulupöytäliinaa ruokapöytään, siivotakin vähän. Jouluaatto piti tänä vuonna viettää veljen perheen luona, ja odotinkin että pääsisin kerrankin valmiiseen pöytään. On ollut tosi rankka työvuosi jonka lisäksi opiskelen. Mutta katin kontit, veljen vaimo ilmoitti muutama viikko takaperin, että on niin kiireinen ettei ehdikään tehdä joulua joten voisivat tulla luokseni. Laittoi 20e tililleni että voisin hänelle mieluiset jouluruoat ostaa / laittaa pöytään.. Sieltä tulee neljä aikuista syömään, siis. Tein laatikot itse, leivoin taatelikakun ja tänään suklaakakkua, ostin salaattiainekset, tänään teen niistä toisen pois alta. 

Pesukoneessa pyörii pyykit, kupissa kahvia. Rehellisesti sanottuna odotan vain että joulu olisi tältäkin vuodelta taputeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6163/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju oli mukava, kunnes tänne tuli mielensäosoittajat ja alanuolittajat herkin perustein. Pitäisi sitäkin ajatella miten omat toimet vaikuttaa toisiin. 

Suosittelen jokaisen ottavan vapaata tästä ketjusta ellei jopa palstalta, jotta kirjoitukset ja mielenlaatu parantuisi.

Sinun ainakin kannattaa pitää taukoa 🙏

Vierailija
6164/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Muutaman sanan lauseen' - "ihmeet" kannattaa jättää huomiotta. Trolleja ovat. Tulivat sotkemaan keskustelua ajankulukseen. Näitä näkyy muissakin keskusteluissa v*ttuilemassa toisten kommentteihin, ei mitään asiaa itse aloitukseen koskaan.

Vierailija
6165/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman pierettää kun tuli syötyä eilen papusoppaa.

Vierailija
6166/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen arkipäivä pelottaa. Aamulla toivon, että olisi jo ilta ja voisin mennä nukkumaan. En olisi koskaan uskonut, että elämästäni tulisi tällaista. Ei kuulu kovinkaan hyvää, mutta kukaan ei tiedä tätä. 

Vierailija
6167/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Muutaman sanan lauseen' - "ihmeet" kannattaa jättää huomiotta. Trolleja ovat. Tulivat sotkemaan keskustelua ajankulukseen. Näitä näkyy muissakin keskusteluissa v*ttuilemassa toisten kommentteihin, ei mitään asiaa itse aloitukseen koskaan.

Erehdyt tuossa "muutaman sanan ihmeet" -tulkinnassasi. Olen aktiivinen kirjoittaja JA vastaan välillä lyhyesti.

Vierailija
6168/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden sanomiseen tarvitaan aina kaksi. Yksi, joka sanoo ja toinen, joka kuulee. 

Toisia voimme huijata vain rajallisesti, itseämme rajatta.

Vierailija
6169/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyt tuossa "muutaman sanan ihmeet" -tulkinnassasi. Olen aktiivinen kirjoittaja JA vastaan välillä lyhyesti.

Otat kaiken "kunnian" itsellesi (?) Kaikin mokomin.

Vierailija
6170/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä viitsinkö enää kirjoittaa. Pitäisi viestit olla tyyliin "vietämme aivan ihanaa joulua maailman parhaassa iloisessa  porukassa satumaisessa tunnelmassa juhlapöydän notkuessa herkuista ja maisema on kuin postikortista".

Näin saisi ainakin niitä yläpeukkuja ja ihasteluja, mutta kun todellisuus ei ainakaan itselle ole tuollaista. Sitten kirjoitat viestin jo muutenkin hieman alakuloisena ja saat vielä alapeukut kaupan päälle ja mietit miksi edes kirjoitit, kun harvoin voit kirjoittaa mitään onnellisuutta huokuvaa viestiä. 

Mä en ole seurannut tätä ketjua joka päivä enkä tiedä, mitä kaikkea on kirjoitettu, mutta myös mun mielestä ketjussa on kirjoitettu paljon surullisista ja ikävistäkin asioista. Ei tämä ole ollut mikään pelkkä positiivisten asioiden ketju vaan mukaan on mahtunut monenlaista. Ja on niihin tullut tsemppaavia kommenttejakin

Sulle yläpeukku siis tarkottaa "onpa kiva juttu". Entä alapeukku, tarkottaako se "onpa tyhmä juttu"?

Mulla on ihan eri tulkinnat.

Vierailija
6171/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yhtä totuutta ei ees oo.

Vierailija
6172/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä viitsinkö enää kirjoittaa. Pitäisi viestit olla tyyliin "vietämme aivan ihanaa joulua maailman parhaassa iloisessa  porukassa satumaisessa tunnelmassa juhlapöydän notkuessa herkuista ja maisema on kuin postikortista".

Näin saisi ainakin niitä yläpeukkuja ja ihasteluja, mutta kun todellisuus ei ainakaan itselle ole tuollaista. Sitten kirjoitat viestin jo muutenkin hieman alakuloisena ja saat vielä alapeukut kaupan päälle ja mietit miksi edes kirjoitit, kun harvoin voit kirjoittaa mitään onnellisuutta huokuvaa viestiä. 

Mä en ole seurannut tätä ketjua joka päivä enkä tiedä, mitä kaikkea on kirjoitettu, mutta myös mun mielestä ketjussa on kirjoitettu paljon surullisista ja ikävistäkin asioista. Ei tämä ole ollut mikään pelkkä positiivisten asioiden ketju vaan mukaan o

Kerro ihmeessä

eri

Vierailija
6173/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksesta vielä. Itse ainakin peukutan iloiseen viestiin sen takia, että tykkään tunnelmasta yms minkä viesti minulle tuo. Tai viestissä välittyvät hetket kuulostavat kivoilta niin haluan tavallaan "olla samaa mieltä", että jokin kirjoittajan kokema asia on ollut mukava.

Surullisempiin viesteihin peukutan yleensä niin, että saan monesti jotain samaistumista niihin liittyen. Tai haluan ns tsempata kirjoittajaa ja sanoa, että minä ainakin luin viestisi ja ymmärrän ajatuksiasi. Sama juttu tosin muiden viestien viestien kanssa. Peukku on minulle merkki viestin lukemisesta. Tämä ei koske ikäviä viestejä, joissa ilkeillään muille. 

Vierailija
6174/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmasti tehdä tämä. Alkaa tavallaan tympimään kirjoittelu tänne ja se on merkki siitä, että kannattaa pitää taukoa.

Jos mietin mistä en itse pidä niin yksi asia on neuvominen. Jos kirjoitan jotain viestissäni niin en odota toisten neuvoja siihen liittyen. Tämä siksi, että toisen on vaikeaa antaa vinkkejä toiselle jonka elämästä ei oikeastaan tiedä mitään. Samalla en kaipaa huomiota minkä taas jonkun viesti omaan viestiini liittyen aiheuttaa. Tämä taas sitten ärsyttää monia muita, kun ketju keskittyy viestiini, vaikka itse vaan toivon, et

Et halua yläpeukkua,  alapeukkua etkä mitään muutakaan reagointia kommentteihisi?

Vierailija
6175/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et halua yläpeukkua,  alapeukkua etkä mitään muutakaan reagointia kommentteihisi?" 

Tarkoitin vaan vastauksia johonkin viestiini liittyen. En kirjoittanut peukuista mitään ja niitä saa jokainen laittaa. 

Vierailija
6176/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen arkipäivä pelottaa. Aamulla toivon, että olisi jo ilta ja voisin mennä nukkumaan. En olisi koskaan uskonut, että elämästäni tulisi tällaista. Ei kuulu kovinkaan hyvää, mutta kukaan ei tiedä tätä. 

Voimia.Et ole ainut joka pelkää.

Vierailija
6177/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutus ja en-halua-peukutusta vaikuttaa täydeltä kaaokselta :D

Vierailija
6178/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuuden sanomiseen tarvitaan aina kaksi. Yksi, joka sanoo ja toinen, joka kuulee. 

Toisia voimme huijata vain rajallisesti, itseämme rajatta.

Olisiko esimerkkiä itsesi huijaamisesta?

Vierailija
6179/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi 'nostan' ketjua yhä uudelleen on se, että aikoinaan avasin ketjun, kun kuulin jutun, että on paljon ihmisiä, keneltä kukaan ei koskaan kysy: Mitä Sinulle kuuluu?

Minä päätin kysyä. Ja kysyn usein. Se että täällä kerrotaan tekemisistä on juuri niitä kuulumisua, miksi ei olisi? Toiset kertoo iloistaan, toiset murheistaan...

Ehkä ketjun avaajan pitäisi joidenkin mielestä jäädä kokonaan sivuun, voi voi. Minä ajattelen toisin. Nimimerkittömien on helppo huudella ja mollata toisten kommentteja, vai onko?

Kysyn taas, tänäänkin : Mitä Sinulle kuuluu? Kerrohan

N64

Tämä on kiva ketju, viestin melkein joka päivä jotakin. Hyvää joulunaikaa.  N64v, 9 pv kuluttua täytän 65v ja jään eläkkeelle 1.1.2025.

Mukavia eläkepäiviä, viikkoja, kuukausia,vuosia

Kiitos , odotan vielä kelan käsittelyä, kevalta tulikin päätös jo, tulee varmaan alkuvuodesta kertoi viisaampi samanniminen ja just eläkkeelle jäänyt ystäväni. Sinulle mukavaa joulunaikaa ja parempaa uutta vuotta.🎁

Vierailija
6180/22743 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tuo peukutusriitely.Nyt on Joulu.Kaikille rauhallista Joulua.