Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona, kaveri kävi kahvilla. Äsken tein pyttipannun ja söin, kahvit join päälle.
Milläs herkuttelitte, vai oliko sen seitsemää sorttia?
Olen itse Etelä-Karjalasta ja täällä on tapana, että vieras ei lähde nälkäisenä kotiin.
Minäkin olen , aina tarjoan jotain suolaista ja makeaa.
Asutko edelleen Etelä-Karjalassa?
Kyllä asun, Lappeenrannassa.
Osaatko karjalan murretta? Puhutaanko sitä paljon, nuoremmatkin?
Kyl mie puhun karjalan murretta, kaikenikäset puhuu, ei sitä tääl oikein tuu ajatelleeks ku suurin osa puhuu samal taval.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona, kaveri kävi kahvilla. Äsken tein pyttipannun ja söin, kahvit join päälle.
Milläs herkuttelitte, vai oliko sen seitsemää sorttia?
Olen itse Etelä-Karjalasta ja täällä on tapana, että vieras ei lähde nälkäisenä kotiin.
Minäkin olen , aina tarjoan jotain suolaista ja makeaa.
Asutko edelleen Etelä-Karjalassa?
Kyllä asun, Lappeenrannassa.
Osaatko karjalan murretta? Puhutaanko sitä paljon, nuoremmatkin?
Kyl mie puhun kar
Kiva lukkee. Miun tuonilmasiin siirtynt tätiin puhhui ain, tahtosin miekii osata. Joskus mietin jottain sannaa, mite tätiin olis sen sanona...
Itell mennöö savot ja karjalat sukkelast sekasi
Olen herännyt aamuyöllä, juonut parit kahvit, katellut aamutv, otin joulukuusen kaapista, valmiiksi koritsteltuna aina, tosi vanhat valotkin toimii aina vaan.
Heräsin klo 6.30, kolmas kuppi kahvia menossa. Ihanuus, ei tarvitse stressata joulua kun kerrankin pääsee valmiiseen pöytään. Ei suursiivoa ja ostoslistojen laatimista. Keitän kohta lisää kahvia ja jatkan kutomista. Muutaman joulukoristeen laitan ehkä tänään, kivahan se on joulupöydästä kotiin tulla, kun sielläkin on tunnelmaa.
Olen koko viikon haaveillut roskaruuasta, joten iltapäiväksi käynti paikallisella grillillä.
Heräsin 1/2 8. Ja kun sais nukkua... kaffet kynttilänvalossa, ihana tunnelma. Radiossa soi : Sydämeeni joulun teen
Joulu alkaa olla valmis, joku päivä viel hedelmiä haetaan kaupasta. (Mainos: kotimainen Amoroso omena on loistava lajike)
Minä kans kudon, 3 eri työtä kesken, kun piti yks lanka testata, yks malli kokeilla... kaikki etenee vuorotellen.
Ihana huomata, kuinka 'käsiala' paranee, kun kutoo enemmän. Ja on ihan kiva käyttää ohuempiakin lankoja. On eroja laadussa, minkä työn sujuvuudessa huomaa.
Kortteja tipahdellut kivan tasaisesti, muutamaa vielä odottelen.
Tää on ihanaa aikaa, hämärän hyssy.
Alkaa jo päivä pidetäkin -> kevättä kohti
Pirteätä Perjantaita Kaikille
N64
Mulla ei ole mitään tehty joulun takia, ostamista paljon, poika tulee jouluksi, , aattona mennään siskolleni, 10 henkilölle pitäs lahjat ostaa. Ostan herkkuja, suklaata tms. Tiet näyttää olevan jäässä, vaikka kauppa on lähellä, nivelrikon takia hankala liukkaalla kävellä.
En tiedä itkiskö vai nauraisko. Meillä joulusta tulee aina draamaa. Suurin osa haluaa kokoontua yhteen syömään ja viettämään aikaa mutta kun pitäisi sopia ruokajärjestelyt ja kulkemiset, juuri kukaan ei halua osallistua, etenkään autottomien kuskaamiseen. Lopulta aina käy niin että suvun huonokuntoisimmat tekee ja järjestää, terveet loisii tai tekee minimin. Yksi sanoo että vanhalle äidille ei saa muut mennä kuin hän. On kuulemma niin rasittavaa vaikka kaikki ruoat vietäisiin mukanamme ja siivoaisimme jäljet. Miten äiti ei rasitu hänen vierailustaan vaikka joutuu passaamaan kaiken nenän eteen? Tämä onkin onneksi viimeinen kerta kun pääsen paikalle mihinkään sukukokoontumisiin. Rahat loppu kun hallitus päätti kurittaa työkyvyttömiä. Tästä eteenpäin vietän joulut yksin ellei joku tule minun luokseni. Harmi ettei koskaan enää joulua pääse viettämään omien lasten ja lastenlasten kanssa. Parempaa joulua teille muille!
Olen valvonut melkein koko yön, joka paikkaa särkenyt. Ei ihme, kun on viime ajat saanut raataa lumitöissä. Vanhan muorin olisi aika päästä helpommalla.
Yöllä ei tullut nukuttua yhtään, kun en saanut unen päästä kiinni, mutta ihan hetki sitten heräsin, että aamulla tuli nukuttua edes vähän.
Tööt -olo on. Jotain pitäisi keksiä tälle päivälle.
Kylläpä on liukasta! Postilaatikolle sai mennä tosi varovasti.
Pitkästä aikaa autolla kaupassa, ostettiinkin isot ostokset. Molemmilla vähän flunssainen olo niin pärjätään vaikka joulun yli jos olo huononee.
En ole vieläkään toimertunut laittamaan joulukoristeita esille.
Meillä on ikivanha n 30 cm pöytäkuusi johon laitan valot ja koristeita- ihan söpö tulee.
Hauskaa lukea ihmisten jouluperinteistä:
Lapsuuskodissani edelleen aito kuusi ja oikeat kynttilät
Omaan kotiin ei olla vuosiin kuusta tuotu, perinteisiä koristeita laitellaan.
Lapsena oli aina pihasauna, sittemmin savusauna. Nykyään meillä pihasauna.
Nuorena kävin usein joulukirkossa jouluaamuna, nyttemmin jäänyt
Perinteisiä joulukortteja kirjoittelen vielä, ihana saada, virittää joulun tunnelmaan
N64
Vierailija kirjoitti:
Yöllä ei tullut nukuttua yhtään, kun en saanut unen päästä kiinni, mutta ihan hetki sitten heräsin, että aamulla tuli nukuttua edes vähän.
Kerran Kamala luonto -sarjiksessa pieni eläin harmitteli, kun ei ollut saanut unen päästä kiinni. Siihen kaveri totesi, että olisit ottanut kiinni keskeltä 😉🎅 toivottavasti saat ensi yönä paremmat unet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran Kamala luonto -sarjiksessa pieni eläin harmitteli, kun ei ollut saanut unen päästä kiinni. Siihen kaveri totesi, että olisit ottanut kiinni keskeltä 😉🎅 toivottavasti saat ensi yönä paremmat unet!
Mä keksin kerran vitsiketjuun vitsin mikä meni näin: Miten saada unen päästä kiinni?
- Ei mitenkään, sillä unella ei ole päätä
Mä kävin hampurilaista syömässä tänään ja kävin kirppikselläkin. Kirppikselle matkatessani, kun menin alikulkutunneliin niin melkein ajoin siellä linnun päälle. Fillarilla olin liikenteessä, että paskahalvaus siinä oli tulla, sillä hyvin pienestä oli kiinni, että olisi liiskaantunut pyörän alle.
Ulkona satoi lunta ja vettä ja hyvin liukasta on. Mä oon niin trapetsitaiteilija, että aina meen fillarilla liikenteeseen olkoon ulkona sitten minkälaista vaan.
Kuuden tunnin unet oli viime yönä, että luulisi sitä ensi yönä nukuttavan, kunhan en vaan vielä nukahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin kerran vitsiketjuun vitsin mikä meni näin: Miten saada unen päästä kiinni?
- Ei mitenkään, sillä unella ei ole päätä
Mä kävin hampurilaista syömässä tänään ja kävin kirppikselläkin. Kirppikselle matkatessani, kun menin alikulkutunneliin niin melkein ajoin siellä linnun päälle. Fillarilla olin liikenteessä, että paskahalvaus siinä oli tulla, sillä hyvin pienestä oli kiinni, että olisi liiskaantunut pyörän alle.
Ulkona satoi lunta ja vettä ja hyvin liukasta on. Mä oon niin trapetsitaiteilija, että aina meen fillarilla liikenteeseen olkoon ulkona sitten minkälaista vaan.
Kuuden tunnin unet oli viime yönä, että luulisi sitä ensi yönä nukuttavan, kunhan en vaan vielä nukahda.
Meidän jouluperinteet ovat romuuntuneet, sillä isovanhempani ovat palvelutalossa ja ennen heidän luokse sukua on kerääntynyt. Nyt omat porukat keskenään käy heitä jouluna moikkaamassa.
Nyt menee niin, että minä ja siskoni mennään vanhempien luokse viettämään joulua. Siskon mukana tulee koira ja hänen mies. Vanhemmillanikin on koira, että hullunmyrsky tulossa. Siskon koira on tänä vuonna syntynyt. Ei ole pieni koira enää, sillä muutamassa kuukaudessa on kasvanut valtavasti.
Jouluna sitten aamupuurolle. Päivällä lounaalle ja illalla pelaillaan pelejä herkkujen kera 🍷🍰🍫
Tämä on simppeli tapa viettää joulua. Mä inhoan rehkittyä joulua, että väkisin joutuu jotakin tekemään. Yli 10kg:n kinkku odottaa syöjiään ja rosollikin on lempparini myös jouluruuista.
Hei Sinä Mies30+
Kirjoitit muinoin ketjuun ahkerasti, kaipaan viestejäsi
Itsekin leffojen ystävänä, olisi kiva kuulla kuulumisiasi
Oon ilmottattaunu jo Sodiksen reissuun, 40v juhlavuosi.
Kerrohan kuulumisia, jos satut ketjua lukemaan
Ap N64
Kuusen ostin tänään, illalla koristelen. Punainen joulutähti pöydällä. Huomiseen jää kinkun osto, paisto aatonaattoiltana.
Joulu alkaa olla valmis viettoon. Kaunista ja perinteistä.
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinä Mies30+
Ap N64
Olisi mielenkiintoista tietää, onko täällä monta mieskirjpittajaa mukana. Onneksi sentään ehkä muutama. Mukava kuulla erilaisia kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinä Mies30+
Ap N64
Sivusta pitää tähän vastata, että hänen viestinsä pitää vaan tunnistaa täältä. Itse ainakin monesti omasta mielestäni tunnistan ne viestit ja tämä siis ihan hyvällä kirjoitettuna. Olen kai käynyt täällä niin paljon, että joistakin jutuista vaan tunnistaa. Ihmisillä on oma tyylinsä kirjoittaa.
Näin veikkaan, että esim 5974 viesti on hänen kirjoittamansa. Käy kirppiksillä, tykkää pyöräillä talvella yms. Näistä esim ainakin luullakseni tunnistin. Voi olla, että olen väärässäkin ja kirjoitan tämän viestin hyvällä eli en tahallani kyttää kenenkään viestejä,
Itsekin tunnistan hänet kirjoitustyylistä, vaikka ei nimimerkkiä käytäkään. Mukavaa, kun vanhoja tuttuja käy täällä :)
Kävin Rax Puffetissa syömässä vatsani täyteen ja sitten illalla läheiseni oli tehnyt hernekeittoa. Yltäkylläinen päivä, joten mukava olo.
Vielä jäätelöä syön tässä iltasella, kun katselen elokuvaa. Laitoin tänään lahjakorttiani vinkumaan ja vähäsen vaan.