Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22764)

Vierailija
5521/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei kannata antaa ikävien antaa määritellä itseään ja olla heille mieliksi. Pitkästi kirjoitteleva anna vaan ajatustesi virrata ja toteuta itseäsi tänne itsesi mukaan. Joku voi olla jotakin mieltä, mutta kaikille ei tarvitse olla mieliksi.

Itsekäskin saa olla. Tee niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Harmittavaa, jos on kuluttanut aikaa kirjoituksiin ja sitten vaan poistoon. Varmasti on monia muita, joita kiinnostaa lukea kuulumisiasi. 

"Itsekäskin saa olla". Oikeastiko? Saako siis kertoa, että ärsyttää jatkuvat samantyyliset pitkät viestit? Vai meneekö sinulla tässä jonkinlainen itsekkyyden raja?

Keskusteluporukoissakin jatkuvasti paljon tilaa vievät höpöttelijät ovat rasittavia. 

Huomaatko omaa itsekkyyttäsi? Ei toisten tarvitse nöyristellä toisten itsekkyyksie

Huomiota hinnalla millä hyvänsä. Jos ei muuten, niin toisia haukkumalla. Minäminäminäminäminä...

Vierailija
5522/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen noista negatiivisiksi koetuista kommenteista, että ne kannattaa jättää kokonaan huomioimatta. Jos kirjoittaja ei itse oma-aloitteisesti  ymmärrä loukkaavansa muita, hän ei ymmärrä sitä, vaikka se sanottaisiin.

Hän ei ilmeisestikään tarkoita viestejään loukkaaviksi, koska hämmästelee muiden reaktioita. Hänellä on omintakeinen tyyli esittää asiansa. Hänellä, niin kuin meillä muillakin, on oikeus mielipiteisiin. Meitä on moneksi. Hyväksytään toisemme.

Lisäksi erilaiset tyylit ja arvot rikastuttavat keskustelua ja tuovat siihen särmää.

Rupean katsomaan Kovan viikon iltaa. Hyvää viikonloppua kaikille.

Jeo. Ja lumihiutaleiden loukkaantumista on mahdoton välttää. He loukkaantuvat ihan tavallisista, erilaisista näkökulmista ja mielipiteistä. 

Mitä näkökulmia sinä muka keskusteluun olet tuonut, kuin tuota samaa lällätystä lumihiutaleista. Tosiaan, etkö muuta keksi. Sait huomiosi jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5523/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain jää sama levy pyörimään. Tylsää. 

Vierailija
5524/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä opiskelua pähkäilevä päättää tehdä?

Kirjoittele vain kuulumisiasi, minua ainakin kiinnosti lukea pitkiäkin juttujasi.

Päätin jättää tuon opiskelupaikan ja keskittyä hakemaan alalle mikä kiinnostaa enemmän. Ehkä opiskelen avoimessa yliopistossa alaa myös. Voi olla hyötyä joskus ja kun se kaikki kiinnostaa niin voi olla muutenkin kiva suorittaa jotain. 

Kirjoitan jatkossa ehkä miettien, että viestit säilyvät sen pituisina, että muut jaksavat ne lukea. Ymmärrän sen, että muita voi ärsyttää liian pitkät viestit. Ilkeilyä yms en silti siedä. 

Vierailija
5525/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat pitäneet pitkistä kirjoituksistasi. Ne muistuttavat  lehdissä olevia henkilökuvia ja haastatteluja, joissa ihmiset kertovat elämästään. Niitähän luetaan paljon. 

Erona on se, että sinä kirjoitat myös jatkoa juttuihisi, jotka ovat todella mielenkiintoisia ja olet myös taitava kirjoittaja. Vaikeuksista huolimatta jutuissasi on toivorikas pohjaväre. Mukavaa, että olet ratkaissut opiskeluasiasi.

Vierailija
5526/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittele vain kuulumisiasi, minua ainakin kiinnosti lukea pitkiäkin juttujasi.

Päätin jättää tuon opiskelupaikan ja keskittyä hakemaan alalle mikä kiinnostaa enemmän. Ehkä opiskelen avoimessa yliopistossa alaa myös. Voi olla hyötyä joskus ja kun se kaikki kiinnostaa niin voi olla muutenkin kiva suorittaa jotain. 

Kirjoitan jatkossa ehkä miettien, että viestit säilyvät sen pituisina, että muut jaksavat ne lukea. Ymmärrän sen, että muita voi ärsyttää liian pitkät viestit. Ilkeilyä yms en silti siedä. 

Varmasti hyvä ratkaisu tuo opiskelupäätös. Halaus sinulle 🤗 Ei täällä muita ärsytä lukea kuulumisiasi kuin yhtä trollia, joka itse on vetänyt nenäänsä ties mitä, pussillisen pakasteherneitä?

Vierailija
5527/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksavat lukea kokonaisia kirjojakin, jopa tuhatsivuisia ;) Kirjoita sinä niin pitkiä viestejä kuin haluat, useimmat meistä lukevat kuulumisiasi ihan mielellään.

Asiat, jotka kiinnostavat jäävät mieleen ja opiskelumotivaatiokin on parempi. Toivon sinulle hyviä tulevaisuudennäkymiä valitsemallasi alalla.

Hyvää yötä kaikille aamuvirkuille, me yökyöpelit jatkamme toimiamme.

Timanttityttö

Vierailija
5528/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä on nyt elokuvafestivaalit. Just katsoin Donnie Darkon ja huomenna katson Zardoz elokuvan yle-areenasta.

Nämä ovat kunnianhimoisia ja kaoottisia scifi elokuvia.

Saa nähdä tuleeko huomisesta kaoottista, sillä huomenna on automatka toiseen kuntaan. Ei tiedä ikinä mitä voi tapahtua ja viimeksi siellä ollessani meinasin päästä hengestäni.

Vähän liioiteltu viesti, mutta tänään oli sen verran rauhallinen päivä, että päästelen energioitani.

Vierailija
5529/22764 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli minusta kiva ja vähän kuivempi sää. Laitoin pihavalot kuntoon. Nyt ehkä on tarpeeksi. Toisaalta vaan muutamia valosarjoja ja en tykkää laittaa liikaakaan. Sitten taas kävelyä ja kävin edellisen asunnon lähellä olevilla reiteillä. Se piristi ja olen siellä aiemmin niin paljon kulkenut. Illalla oli kaunis tähtitaivas näkyvissä.

Tänään sitten järjestelin autotallia ja vieläkin on edellisen asukkaan kirjoja yms tavaraa siellä. Niitä yritän vähitellen viedä pois. Kävin kävelyllä hevosten luona ja saivat vähän herkkuja. Melko ikävä sää tänään ja satoi räntää.

Kirppiksellä ihmeen hyvä myynti ja yritän vielä miettiä mitä sinne voisin viedä. Olisi tänäänkin pitänyt sinne lähteä, mutta en aamulla viitsinyt. Olen myös etsinyt erästä lahjakorttia. Meni muutossa hukkaan ja en muista missä on. Kohta on jo myöhäistä.

Muuten aika väsynyt olo ja pimeyskin vaikuttaa. Äitini on vähän sellainen ihminen joka kyllä vie toisen voimavaroja. Hänen kansaan ollaan nyt oltu niin paljon yhdessä. Sitten isäni taas yllätti, että hän tulee kohta käymään vähän sillä verukkeella, että minä täytän kohta vuosia niin tahtoo nähdä minut. Todellisuudessa eipä meillä mitenkään eroa syntymäpäivät tavallisesta päivästä. Hyvä, kun joku edes muistaa eli vanhemmat koko asian. Muita ihmisiä ei elämässä ole. Tuo isäni ilmoitus sai vaan miettimään kuinka pitää siivota täällä yms. En jaksa kuunnella valitusta mistään. Viime kertakin yhtä riitelyä. Muuten odotan jo joulua ja jotain rauhallista oloa. 

Vierailija
5530/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ehkä tämä rauhoittaa tilannetta. Kiva, että jatkat kuulumistesi kertomista.

Vierailija
5531/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiva lukea kuulumisia, pitkiäkin saa olla. Ja jos joku haluaa olla känkkäränkkä ja haastaa muita, siihen voi lähteä mukaan tai olla niin kuin ei huomaisikaan. Jos toisten jutut ärsyttää, kannattaa miettiä, mikä itsessä sen tekee.

Jep! Viesteistä provosoituvat lietsovat ja ylläpitävät itse juuri sen laatuista keskustelua, jollaista viestissään arvostelevat. Kuuluvat siis "känkkäränkkiin".

On niin paljon helpompi nähdä se roska toisen silmässä kuin malka omassaan - näin raamatullisesti tulkittuna.

Vierailija
5532/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, eihän arvostella toisten kuulumisia, saa olla lyhyet tai pitkät viestit, saa olla laiska tai ahkera.

Kaikille on tilaa, ystävällisiä viestejä sopii. 

Ap/N63

Hmm.. arvosteletko nyt juuri kaikkia sinun määritelmäsi mukaan epäystävällisiä viestejä?

Vierailija
5533/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hyvä ratkaisu tuo opiskelupäätös. Halaus sinulle 🤗 Ei täällä muita ärsytä lukea kuulumisiasi kuin yhtä trollia, joka itse on vetänyt nenäänsä ties mitä, pussillisen pakast

Tässä hyvä esimerkki herneet nenäänsä vetäneestä, joka ei tunnista itse tehneensä samalla lailla.

Vierailija
5534/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan me ollaan valmiita oppimaan, ettei trollauksia kannata kommentoida? Saavat vaan lisää vettä myllyynsä. Viisainta on vaieta, niin kyllästyvät, kun ei tule reaktioita. On turha järkisyillä perustella mitään. Antaa heidän ajatella mitä haluavat. Eihän se mihinkään vaikuta meidän elämässä.

Vierailija
5535/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö muut pimeistä aamuista? Minusta tämä on aina ollut rauhoittavaa ja ihanan tunnelmallista, työaamuinakin, ehkä etenkin työaamuina. Kesällä olen valoisuudesta ihan sekaisin. Herään säikähtäen, kuin olisin nukkunut pommiin, tietämättä mikä vuorokauden aika on. Joka kerta hätääntyneenä pomppaan katsomaan kelloa. Minulle tämä rauhoittava pimeys sopii, vastaavaa säpsähtäen heräämistä ei tapahdu koskaan pimeään aikaan.

Minulle on kerrottu, että pikkuisena lapsena heräsin isän kanssa viideltä. Kun isä lähti töihin, menin takaisin nukkumaan. En muista näitä itse tapahtumia, mutta muistan pimeät ikkunat, valon vain keittiössä ja rauhallisen tunnelman. Ehkä tämä turvallisuuden tunne sieltä tulee... 

Vierailija
5536/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireetön aamu ja ulkona sininen hämärä. Joulutähti valona keittiön ikkunassa. Päätin jättää terveellisen aamiaisen väliin. Kahvi ja joulutorttu maistuu. En avaa edes radiota, ettei hiljaisuus rikkoudu. Jouluyönä, kun kaikki hiljenee, on joskus sama tunnelma. Poissa on häly ja kiire...

Vierailija
5537/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania, tunnelmallisia viestejä tullut kasapäin. Itsekin tykkään näistä hämäristä aamuista ja pimeistä öistä, uni on jotenkin syvempää. Oon kyl kevään ihminen, se valon määrän lisääntyminen, pikkuhiljaa lähestyvän kesän merkit: hiirenkorvat, ekat sipulikujat. ...

Opiskeluja miettinyt; onnea ratkaisustasi, toivottavasti asiat järjestyvät haluamallasi tavalla. Mukavaa, että isäsi muisti lähestyvän  syntymäpäiväsi (onnea täältäkin, kun hetki on  ajankohtainen). Olen rivien välistä lukenut, että olet ainoa lapsi, onko näin?

Adventin tunnelmaa Kaikille

N63

Vierailija
5538/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluu hyvää, kiitos! Mitä itsellesi?

Terveisiä Köpenhaminasta!

Asutko siellä, kerro lisää

Vierailija
5539/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää adventtia! Ensi kuun jälkeen onkin jo helmikuu. Ajan ratas pyörii niin vinhaa vauhtia. Kaikkea hyvää kaikille!

Vierailija
5540/22764 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää kuuluu. Heräsin ihan pirteänä tähänkin päivään. Se on kiitollista vuosien väsymyksen ja uupumuksen jälkeen. Ehkä se elämä vielä voittaa kokonaan ilon ja valon puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän