Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22748)
Unista vielä:
Tosi usein värikkäissä, vauhdikkaissa on jo tuonilmaisiin siirtyneitä, ihmisten iät jotenkin katoaa ja paikat yms sekaantuu keskenään ja jotain kummallista saatan jo unessani ihmetellä. Usein löydän ojista yms astioita, lasitavaraa, vanhoja kauniita emalikattiloita. Tiedän siinä hetkessä, että niitä saa ottaa, mutta uudestaan en sinne tule pääsemään. Olen kävellen, ilman kassia... valinnan vaikeus...
Yksi tietty paikka toistuu tosi usein: tutun pellon takana on unessa monta saunaa, rakennusta ym ja upea ranta... mielikuvitusta kaikki, mutta monesti oon siellä käynyt, siis unessani.
Koko päivä sairaana sängyssä. Ei jaksa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Toipumista Sulle :)
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Toipumista Sulle :)
N63
Jaksele.
Vierailija kirjoitti:
Voi.Parantele itsesi.
"Olen koko aikuisiän inhonnut joulua juuri sen surumielisyyden takia ja sen että se muistuttaa joka sekunti siitä että jäin elämässäni yksin, siis ilman parisuhdetta ja siitä miten rakkaudeton oikeasti elämäni on ollut. En ikinä voinut kuvitella nuorempana miten tässä näin kävisi. No, tällä mennään."
Ajattelen joulusta hieman samoin. Toisaalta minulla se päällimmäinen ajatus on se läheisten vähäinen määrä. Joulu ehkä liittyy niin vahvasti siihen yhdessä oloon tms. Sen vuoksi tuntuu monesti jotenkin väärältä tai muuten surullisesta, kun meillä ei ole oikein ketään. Virallisesti on, mutta muuten ei olla enää yhteyksissä. En ala nyt selostaa kaikkea tähän liittyvää.
Sitten, kun ei ole niitä ystäviäkään niin se vielä korostaa kaikkea. Tietysti moni viettää joulua ihan yksin. Minun ei tarvitse. Se on hyvä asia. Silti joskus kaipaisin jotain kyläilyä tai toisen tapaamista sekä sitä että voisi muistaa jotain lahjalla tms. Ehkä jotain tälläistä tavallista juttua. Olemme tavallaan koko perhe (minä ja vanhemmat) niin erillään kaikesta. Joskus mietin miten kaikki on mennytkin näin. Mitään virallista syytä asiaan ei ole, eikä riitoja tms.
Samoin itsekin kaipaan sitä, että tulisin tavallaan nähdyksi. Nyt kukaan ei oikeasti tiedä tarkemmin kuka minä olen. Vaikeaa tätäkin selittää ja en halua sen enempää valittaa asiasta. Silti juhlapäivät kuten joulu ja lähestyvä syntymäpäivä tuo ne ajatukset mieleen. Ajattelen toisaalta, että syntymäpäiväkin on tietysti vaan taas yksi vuosi enemmän täällä.
Informatiivinen päivä. Sain kuulla mitkä päivät ollaan joulun aikaan vapaalla ja milloin firman joululounas on.
Sain päätä vaivanneen asian hoidettua sähköpostitse ja sain selville yhden henkilön historiaa netistä. Tässä seudullani on yksi julkkis, josta en tiennytkään, jonka seurassa oon säännöllisin väliajoin.
Lyhyt työviikko, kun on itsenäisyyspäivä perjantaina. Tämä joulukuu on myös lyhyt, kun ensi viikollakin on vapaapäivä ja sitä seuraava viikko on täysi työviikko ja sen jälkeen uuteenvuoteen asti on vapaata. Kyllä mieli lepää tässä kuussa.
Tänään oli rento päivä pienen stressin poikasen kanssa.
Kävellen taas keskustaan. Piti käydä mittauttamassa silmänpaine mutta Instrussa näkyi olevan paljon porukkaa, olisi pitänyt varmaan tilata aika.
Glaukoomaleikkauksen jälkeen kontrollikäynnillä ilmeni etten enää tarvitse Taptiqom- tippoja jos paineet pysyy alhaalla. Kolmen kk:n välein pitäs mitata.
Kirjastosta kävin muutaman kirjan lainaamassa. Taas oli liikaa päällä, en osaa enää vaihtaa kevyempään takkiin.
Vääsyttääääää niin vietävästi. Kun sais nukkua eikä tartteis ikinä herätä.
Kovin sateinen ja synkkä päivä tänään. Itsekin kaipaan jo lunta ja alkaa tämä pimeyskin väsyttää. Nukuin aamulla pitkään ja ärsytti sekin, kun tänään piti siivota ja tehdä kaikkea. Nyt sitten jäi moni homma tekemättä. Ruoanlaitto vei vielä oman aikansa. En tiedä myöskään enää mitä kirppiksellä veisin. Tuntuu, että kaikki järkevä on jo viety. Huomenna pitää käydä siellä. Linnut ovat kivasti nyt löytäneet ruokapaikkansa ja niitä käy paljon.
Olimme tänään äitini kanssa kauempana lenkillä ja auto parkissa ns metsätien varrella ns levikkeessä. Sitten, kun piti takaisin lähteä niin eikö auto uponnutkin renkaistaan pehmeään kohtaan. Alkoi pyörät sutia ja kaivoivat vaan kuoppaa maahan. Ei liikkunut minnekään. Sitten autossa olevalla lapiolla kaivettiin yli tunti ja välillä työnsin autoa. Lähti sitten viimein sieltä kuopasta liikkeelle. Tuli kylmäkin ja kastuttiin. Päästiin sentään takaisin. Ei tuolla paljon ketään liiku niin itse pitää yrittää viimeiseen saakka. Vei kyllä tuokin voimia ja aikaa. Onneksi auto kunnossa.
Lines of Loyalty - Winless war
Rohkenen valita päivän biisiksi Heidi Pakarisen Tänä Jouluna toivon aikaa :)
Jännitän kovasti: lääkärin pitäisi tänään soittaa verikokeiden ja näytteiden vuoksi. Toivottavasti sairauteni on ennallaan, eikä tarvitse muuttaa lääkitystä tms.
Nyt yritän keksiä kaikkea muuta tekemistä. Pesin jo villasukkia ja siivosin astiakaappia. Kirjaan en pysty keskittymään. Yöunikin jäi vain kolmetuntiseksi.
Nousin ylös seitsemältä ja vettä satoi. Kurkistin ulos kahdeksalta ja joka paikka oli ihan valkoinen ja lunta tuli kuin turkin hihasta! Leivoin piparit ja puoliso siivosi keittiön laatikostot. Oli mukavat aamujutustelut. Lenkille ei tänään viitsi lähteä, joten sukan neulomiseksi ja lukemiseksi kai menee. Päivänjatkoja! Mummo78.
Vierailija kirjoitti:
Jännitän kovasti: lääkärin pitäisi tänään soittaa verikokeiden ja näytteiden vuoksi. Toivottavasti sairauteni on ennallaan, eikä tarvitse muuttaa lääkitystä tms.
Nyt yritän keksiä kaikkea muuta tekemistä. Pesin jo villasukkia ja siivosin astiakaappia. Kirjaan en pysty keskittymään. Yöunikin jäi vain kolmetuntiseksi.
Peukku pystyyn täälläkin! :)
Odottaminen on niin kurjaa, tsemppiä
N63
Minä, laiskajaakko, hoksasin kätevän tavan tehdä sämpylöitä. 3 desin löysä taikina, puulastalla sotkotus. Tunnin nostatus, lastalla 'vaivaus', lisätään jauhoja jos liian löysä. Nostan lastalla ja lusikalla kökköjä pellille. Tunniksi nousemaan. Voitelu vedellä ja unikonsiemeniä pinnalle. Kaurahiutaleet taikinan seassa tuo suutuntumaa.
Ei siis tarvi käsiä laittaa taikinaan...;)
Tein jo kerran, nyt nousee taikina taas
Saa lainata ohjetta
Piparkakkuja en enää leivo, tuppasivat jäädä syömättä (toki taikina on hyvää)...
... mainos: Töysän piparkakut on mun makuun täydelliset
N63
Töysäläisten lisäksi Annas-piparit ovat parhaita.
Leipomistouhuja ollut useammalla; minä leivoin pullia pitkästä aikaa. Ei niistä ihan sen näköisiä tullut kuin oli tarkoitus, mutta maku on hyvä. Leivoin sellaisia pötköjä ja kieritin ne rullalle. Taikina oli suht pehmeää ja kohotessaan ne eivät näyttäneet lainkaan kierretyiltä. Tuskin kuitenkaan syömättä jäävät, heh. Hyvä tuoksu!
Yöllä satoi vettä ja aamulla lunta, maa on nyt valkoinen. Saisinkohan itseni liikkeelle pienelle kävelylenkille...
Eilen sain ensimmäisen joulutervehdyksen, iäkkäältä kirjoitteluystävältäni.
Mukavaa viikon jatkoa!
Kaikki kuuluu mitä puhutaan.
Hyvin menee, lähden kohta kauppaan ostaan olutta.
Alitajunnastahan ne, vaikken kyllä ymmärrä miten viemäriremontti, vesiputous, pullonpalautus, eksyminen tyhjien pullojen kanssa Hesaan, missä bussien kanssa sekoilin ja porotokkakin sekä villisika tulivat vastaan jne. vastaavat ajatuksiani, kun en juuri noita asioita ole ajatellut viime aikoina, olenkohan koskaan? Ja miten kaikki olivat jotenkin jatkumoa, siirtyminen asiasta toiseen itsestään selvää? Kai ne pitäisi asioiden symboleiksi osata tulkita? Ainoa hauska asia unessani olivat nuo eläimet, kaikki muu oli enemmän tai vähemmän ahdistavaa.
Pieni alue (1072 timanttia) timanttityötä tehty, nyt sinne kauppaan ja sitten työ valmiiksi, saman verran jäljellä...
Tänne kirjoittelu alkaa tuntumaan päiväkirjan kirjoittamiselta, pitäisiköhän sellainen aloittaa ihan oikeasti? En ole kalentereihinkaan mitään kirjoittanut muistiin sen jälkeen kun vanhempani lukivat Teinikalenterini muistiinpanot, kaikki salaisuuteni :(
Timanttityttö