Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22805)
Kosketti tuo kuvailu masentuneen elämästä. Voimia kaikille masennuksen kanssa kulkeville. Itsellä terveys reistailee ja olen niiiin väsynyt ja voimaton suurimman osan ajasta. Ens viikolla taas labroja yms tutkimuksia. Tänään jouduin selvittelemään juhlapyhien kuvioita yhden vaativan sukulaisen kanssa joka heittäytyy herkästi marttyyriksi jos pyhät yms ei mene hänen tahtonsa mukaan. Olen tosi kiltti ja mukautuva luonne ja olen ylpeä itsestäni kun sain sanottua et nyt musta ei ole sukuloimaan sinne ja tänne.
Ahistaa mennä nukkumaan, kun kuitenkin vaan pyörin ja pyörin pedissä. En tajuu mikä mulle on tullut kun en tahdo saada unta ja sitten kun jossain vaiheessa nukahdan niin hiphei, jo aamuyöstä pirteänä herään. Sittenpä taas pyörin ja aamulla kyllä väsyttää.
Mietin, että voisko olla vaihtarioireilua. 🤔
Kävelin tänään metsätiellä ja vaikka olen käynyt tuolla päin jo monia kertoja niin hieman eksyinkin. Sain vinkin, että tuolta pääsee tiettyjä reittejä ympäri niin ettei tarvitse mennä samaa edestakaisin. Näin innostuin kokeilemaan ja lähinnä sattumalta löysin oikealle reitille. Toisaalta hätää ei ollut, kun olisin voinut mennä takaisin pidemmän kautta samaa reittiäkin. Nyt ainakin tiedän tuonkin reitin.
Tuolla reissulla näkyi ilveksen jälkiä lumessa. Oli mennyt pitkän matkaa erästä tietä pitkin. Hyvin lähellä paikkaa missä asun. Monena viime talvena olen nähnyt täällä päin paljon ilveksen jälkiä. Näin myös usein hirven jälkiä ja kettukin oli siellä kulkenut.
Illalla autoreissulla näin supikoiran. Häikäistyi ajovaloista, mutta viimein lähti metsään.
Hyvin tavallinen päivä. Väsynyt olo ja vähän sellainen fiilis, että tämänkin päivä on nyt jotenkin saatu vietettyä. Yritän äitinäni piristää ja sekin välillä väsyttää. Mietin jos illalla vielä nettikirjaa lukisin.
Harmittaa kun lumet suli pois. Taas on niin harmaata.
Vierailija kirjoitti:
Ahistaa mennä nukkumaan, kun kuitenkin vaan pyörin ja pyörin pedissä. En tajuu mikä mulle on tullut kun en tahdo saada unta ja sitten kun jossain vaiheessa nukahdan niin hiphei, jo aamuyöstä pirteänä herään. Sittenpä taas pyörin ja aamulla kyllä väsyttää.
Tai esivaihtarit? Minkä ikäinen olet? Joillain alkaa jo nelissäkymmenissä. Itse muistan, että univaikeudet oli eka oire, ennen kuumia aaltoja ja aivosumua. Hae apua, itseni pelasti hormonikorvayshoito
Kilpirauhanenkin voi oireilla monella tavoin. Voi vaikuttaa myös uneen.
Piti sitten tähän(kin) ketjuun tuoda politiikka mukaan. Kräähh. Omiin päivien kulkuihin ei vieraiden maiden vaalishöyt vaikuta mitenkään; huomisen sääennuste ei liene riippuvainen Jenkkilän pressanvaalien (alustavasta) tuloksesta. Tai elintarvikkeiden hinta kaupassa.
Kuu ei nouse aamulla, ja aurinko ei laske illalla. Tehkää siitä jotakin suurta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai esivaihtarit? Minkä ikäinen olet? Joillain alkaa jo nelissäkymmenissä. Itse muistan, että univaikeudet oli eka oire, ennen kuumia aaltoja ja aivosumua. Hae apua, itseni pelasti hormonikorvayshoito
Joo, olen jo 48v. Ei oo muita oireita vielä ollut kuin menkkojen kierto heittelee ja nyt tää nukkumisen vaikeus alkanut. Pitänee käydä neuvolassa juttelemassa. 👍
Sohvalla oon suurimmaksi osaksi viettänyt tätä päivää. Ajankuluksi oon katsonut It's What's Inside, Viimeinen startti ja The Irishman -elokuvat. Ajallisesti nuo elokuvat ovat 1h 43min + 1h 53min + 3h 29min. En olisi uskonut, että jaksaisin jumittaa tv:n ääressä noinkin pitkään. Mikä ideakin on The Irishmanin olevan kolme ja puolituntinen? Pieniä taukoja piti ottaa vähän väliä. Tuntui aikamoiselta suoritukselta, kun sain The Irishmanin katsottua loppuun. Ei todellakaan huono leffa, kun väkisin katsoin sen kokonaan.
Tietysti oon kuunnellut uutisiakin ihan mielenkiinnolla.
Vähän pystyn kävelemään jalalla jo, mutta kävelyn seurauksena vähän kipua esiintyy.
Pikku hiljaa tässä parannutaan. Ainakin positiiviseen suuntaan mieli on ja vähän jalkakin. Päivä on ollut hyvin pitkä.
Täällä ei sentään täysin ole lumet sulaneet. Nurmikkoalueet ovat ainakin lumen peitossa. Tiet ovat ihan sulia.
Eilen sain luettua nettikirjan loppuun. Mietin sen ostamista koko vuoden ja päätin, että jos jonkun kirjan luen niin se on tuo. Olen lukenut niin vähän tänä vuonna. Näin oli odotuksia melko paljon. Niinkuin ajattelin niin epärealistinen kirja ja vaikka ikäviä juttujakin sattui niin ehkä liiankin sellaista ihanaa kaikki. Jos oli riitoja niin heti sovittiin ja kirjan nuoret päähenkilötkin olivat liiankin "täydellisiä" eri tilanteissa. Jotain särmää ehkä kaipasin. Samalla hyvin rauhoittava kirja lukea ja ihmisten sekä ympäristön kuvaus hyvää. Ei huono kirja kuitenkaan. Mietin silti nyt luenko enää muita osia. (Rose Christo, Gives Light). Eihän tämäkään ketjuun kuulu, mutta kun aiheesta kirjoitin niin ehkäpä on ok mainita kirjan nimi.
Tänään oli niin hieno aamu ja aurinkoista. Itse vaan olin niin laiskakin, etten ehtinyt kovin kauaa auringosta nauttia, kun lähdin myöhemmin ulos ja luulin, että aurinko olisi näkyvissä koko päivän. Sitten joskus kolmen aikaan tulikin kauhea sumu jälleen kerran ja peitti auringon. Kävin silti eräässä paikassa hieman kauempana lenkillä. Jotenkin kiva vaihtaa maisemia välillä ja nuo polut ovat itselle tärkeitä, kun koirani kanssa vuosia sitten siellä tuli paljon kuljettua. Nykyisin asuessani täällä uudessa paikassa tulee harvemmin käytyä.
Kirppikselle vien ensi viikolla tavaraa. Olisi niin kiva saada tavaroita myytyä, kun toin mummulastakin vähän arvokkaampaa tavaraa mukanani. Olen jo monia vuosia kerännyt käteiskassaa mihin kaikki kirppisrahat sekä jotkut isompien tavaroiden myyntituotot (kuten esim pianoni) olen tallettanut. Vähitellen on kertynyt ihan kiva summa, vaikka myytävä vähenee. Joku kerta pitäisi koko mummulan vintti käydä läpi, kun siellä on jotain leluja ja muuta tavaraa. Olisi helpotus saada niitäkin vähennettyä.
Muuten tänään aamulla vähän ikävä olo. Päivän mittaan parani huomattavasti. Ehkä itsellekin on tärkeintä se, että vaan lähden liikkeelle ja yritän ulkoilla. Pitkästi taas kerran, mutta tälläinen tavallinen päivä tänäänkin. Ehkä kaipaan jotain muutosta elämääni. Aikaa on liikaakin miettiä kaikkea.
Through Fire - Breathe
Mahtavaa, että onnistuit myymään pianon. Ne on nykyään ongelmajätettä. Niitä saa ilmaiseksi eikäottajia silti tahdo löytyä. Meillä aikoinasn kallis piano oli aikansa kaupan ja lopulta pistettiin paloiksi ja kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että onnistuit myymään pianon. Ne on nykyään ongelmajätettä. Niitä saa ilmaiseksi eikäottajia silti tahdo löytyä. Meillä aikoinasn kallis piano oli aikansa kaupan ja lopulta pistettiin paloiksi ja kaatopaikalle.
Tuo pianoni myytiin kyllä jo vuosia sitten. Olisiko jo neljä vuotta siitä. Ihan hyvä Yamahan piano. Olisi ollut kaksikin ostajaa. Ekalla kerralla kuljetus oli vaan liikaa ostajille. Olisivat maksaneet pianosta 700 euroa, mutta eivät kolmestaan millään saaneet pianoa ulos, vaikka oli tarkoitus, että he itse kuljettavat sen. Näin lopulta peruivat kaupat, kun heille olisi tullut liian kalliiksi maksaa kuljetuksesta. Itse mietinkin olenpa tyhmä, kun en älynnyt laskea hintaa jos olisivat sitten halunneet ostaa kuljetuksesta huolimatta.
Myöhemmin laitoin uudestaan myyntiin ja hintana 450 euroa. Silloin sen osti eräs pariskunta, joilla oli kalustoa kuljetukseen ja saivat sen hyvin ulos. Pitivät pianotunteja kotonaan yms. Näin oli kiva myydä heille ns hyvään kotiin tuo piano, jota olin itse kuitenkin hyvin pitänyt. Oli silti virittämätön niin tuo oli hyvä hinta siihenkin nähden. Pitkästä tästä, mutta oli kyllä helpotus saada se myytyä. Toista soitintani en viitsi myydä. On pieni niin helppoa kuljettaa.
Tulin äsken saunasta ja uimasta. Järvivesi on todella raikasta. 😅
Laitoin kynttilän palamaan ja kahvit porisemaan. Ihana rauha, vain seinäkello raksuttaa. Enkä aukaise tälle iltaa telkkaria ollenkaan. Ei kiinnosta esim. Trumpin tuuletukset.
Jouluradion laitan kyllä soimaan hiljaselle.
No siis pelkkää Trumppia. En ole kuullut juuri muuta kuin Harris, Trump, Trump, Hartis... ihan hirveetä. Joka tuutista. Lounaspöydäsdä, kaupassa, kampaajalla.
Ketä kiinnostaa!
Sitäpaitsi mua ärsytyää kun monet koulutetut ja kielitaitoisetkin ihmiset lausuu TRUMPPI.... Arhg
Menin pneumokokkirokotukseen. Mutta minulle ei ollut kerrottu, että se pitää itse ostaa etukäteen. Siis turha reissu. Viikon päästä uudestaan. On muuten kallis rokote. Mulla on paljon sairauksia ja ikää jo 70, mutta kun ei ole biologista lääkitystä, niin en saanutkaan ilmaiseski kuten naapurin astmarouva.
Jee Trump voitti vaalit! Jolta Suomen hallitus voisi ottaa oppia talousasioiden hoidossa.
Hyvä kun ei ole enää sitä lumen sohjoa.
Laiskana olen ollut koko päivän , muutama puhelu, puoli 8 illalla tv hävisi kuva, vain ääni kuului. On siis hajonnut, on toinen tv, mut laitan vasta huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun ei ole enää sitä lumen sohjoa.
Minua taas vähän huolettaa se, ettei tulisi talvea jona tiet ovat peilijäässä niin, ettei meinaa kävellen pystyssä pysyä ja autollakin on vaikeaa edetä maaseudun tiellä joilla hiekkaa ei ole lainkaan. Tämä ajatus mielessä, kun tämä paikkakunta jäi esim 19-20 talvena ikävästi siihen rajalle. Ylempänä lumi maassa ja pakkasta ja alempana taas lumetonta. Täällä pääkallokeli koko talven. Oli ikävän talvi itselleni ja vanha koirani tarvitsi liikuntaa, muttei jalat olleet hyvässä kunnossa joten sekin liukasteli. Kävelimme pitkin peltoja ja tienpiennarta. Tuli nyt vaan mieleen.
Kamala olisi vähemmän kamalampi presidenttinä:
https://youtube.com/shorts/lVKSu3CZPOU?si=LpHMs1yTG3LfB7iq
Toivotaan todella, että Kamalasta tulee presidentti.
Hyvin itselläni nyt menee, mutta epävarmalta tulevaisuus näyttää.