Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22814)
ihan jees..nousuhumala pukkaa päälle..
Ihania pihasaunasuunnitelmia toisilla! Niin kiva olisi tuollainen mahdollisuus. Meillä vaan sähkö 😞 ja yhtiö määrää milloin lämmitetään koska hinta välillä liian korkea. Ihana syksy kyllä taas, mekin haravoitiin miehen kanssa ja asennettiin uudet jouluvalot pihamökin ympärille. Päälle ne laitetaan tosin vasta myöhemmin... kävin siellä kampaajalla tänään ja kiva tukka tuli. Maksoi 38,50. Teini nauroi että miksi leikkasit Karentukan 🤣🤣 Kohta koirien kanssa lenkille ja sitten varmaan jotain sapuskaa ja telsua. Hyvää lauantai-iltaa kaikille!
Opiskellut (lukenut) vähemmän kuin ajattelin. Noh, iltaa kohti kerkeää vielä.
Keskustassa tuli käytyä. Olipa paljon ihmisiä siellä. Ruokapaikat, kaupat ja kirppari olivat tupaten täynnä. Köhisijöitäkin kuului, että nyt tautia jyllää yhtä jos toistakin.
Kävin koiran kanssa tunnin lenkillä myös. Oli todella kaunista kävellä metsäpolkuja pitkin ja vähänkö kuntoni on laskenut, kun tuo lenkki otti voimille. Alkuviikosta olin kipeenä. Pienessä ajassa voi näköjään kunto ropista.
Kävelin tänään sata kilometriä niin kuin joka päivä.
Kävin naapurikaupungissa kylässä. Kävelimme torilla ja ostimme paistettuja muikkuja ja söimme niitä tuokkosista. Kiva, kepeä tunnelma ja kaunis syksyinen sää.
Kauppakeskuksessa oli joku tapahtuma ja joimme kahvilassa kahvit. Ihmiset oli nätisti pukeutuneita, oli värikkäitä kaulahuiveja ja pipoja. Iloista puheensorinaa. Jotkut kaupungit ovat sellaisia, vaikka tämäkään ei ole mitenkään vauras. Virkistävä matka.
Mieheni asentaa Halloween valoja, koska rakastan syksyä ja pimeyden harmoniaa.
Tänään pannaan niin että paikat halkee
Katson Insidiousta halloweenin kunniaksi. Kuuluu hyytäviä hetkiä.
Silloin kun mä asuin vanhempieni luona niin siellä oli elämyksellisempää katsoa kauhuelokuvia, sillä vanhempieni naapurissa on kartano.
Kävin vanhempieni luona tänään ja näin nuoria teinejä menevän sinne. Mahtaa olla hyytävät bileet siellä 🎃👻
Mä oon harmitellut yksinäisyyttäni tänä päivänä. Ihan itsekseni asun eikä mitään ikäistäni seuraa ole milloinkaan.
Mihin kellot käännetään 🤪🤪🤪🤪eikö ne ole viisarit kun käännetään.
Kylläpä huvitti tänään ruokakaupassa ollessa pieni välikohtaus. Eräs oikein mukavan oloinen ventovieras vastakkaisen sukupuolen edustaja alkoi puhua kaikenlaista, ensin kysyttyään, tiedänkö missä erästä ruokatarviketta löytyy. Siinäpä minäkin avoimena ihmisenä ihan tavallisia juttuja juttelin vastavuoroisesti aikani, kunnes tämä tokaisi kysyvästi: "Sano minulle, että olet vapaa!" No, täytyi tuottaa pettymys ja vastata olevani onnellisesti naimisissa..
Se, miksi huvitti ehkä eniten, oli se, kun juttelin juuri pari päivää aiemmin kahden ihanan nuoren neidin kanssa Tinderistä, josta nämä etsivät seuraa. He siinä ihmettelivät suureen ääneen, kun sanoin etten koskaan ole ollut missään deittisovelluksissa ja sanoessani, että jos joskus tulisi vaikka leskeytymisen vuoksi kaipausta etsiä seuraa, niin luottaisin kyllä siihen, että ihmisiä tapaa livenäkin enkä kyllä ainakaan Tinderiä lataisi. He olivat vakaasti sitä mieltä, että ei nykypäivänä "kukaan" löydä seuraa elävästä elämästä, kuin harvoin, että olen aivan vanhanaikainen ajattelussani. Myönsin, että niinhän se voi olla, mutta siitä huolimatta menisin näillä "vanhojen kalkkiksien metodeilla" tässä asiassa. Ja sitten muutaman päivän kuluttua joku ihan mukiinmenevä mies olisi jo ollut seuraa vailla, ilman että itse tein mitään! Että ehkäpä tämä oli ihan hyvä esimerkki siitä, miten me vanhat höpelötkin vielä pärjäämme tässä maailmassa, vaikkei ihan joka asiaa sen ihmeellisen somen kautta toimitetakaan.
Joskus tuntuu, että vaikka ihmisen perus olemus ei varmasti ole vuosikymmenten myötä juuri muuttunut, niin joissain asioissa nuoriin verrattuna tuntuu olevan aika isokin henkinen kuilu. Auttamatta sitä on jo nuorten silmissä vanhanaikainen, vaikka nykyteknologiaan ja esim. työelämän vaatimuksiin onkin ihan helposti sopeutunut. Mutta niinhän se oli silloin, kun itsekin olin nuori. Kaikki yli 50 -vuotiaat tuntuivat TOSI VANHOILTA.
Miten se tuntuukin silti siltä, että se leikkivä ja elämää ihmettelevä pikkutyttö edelleen on pääosassa sisälläni, vaikka vastuullinen keski-ikäinen iän puolesta sitä kai jo on. Tai ainakin peilissä sellainen näkyy.
Mutta näillä mennään! Iloitaan elämästä ja kaikenikäisistä ihanista ihmisistä! Onneksi meitä on monta sukupolvea, voimme kaikki nimittäin oppia toisiltamme tärkeitä asioita.
50+ Mummeli
On sunnuntai, ja pian pääsen taas kotiseurakuntani jumalanpalvelukseen. Siellä saan yhdessä toisten kristittyjen kanssa kohdata Kristuksen, rukoilla ja kiittää häntä. Ehtoollinen antaa matkaevästä koko viikoksi. Kun kirkkoon on hiukan matkaa, kävelen sinne ja saan siten päivän liikunnan. Joka aamu on armo uus, niinkuin laulussa lauletaan.
Huomenta kaikille,
tänään heräsin ihmeellisen aikaisin, kummankin ajanlaskun mukaan. Ehkä alitajunnassa oli golfin katsominen, kun eilen nukuin "pommiin" sen asian tiimoilta.
Golf on harvinaista penkkiurheilijan herkkua ilmaiskanavilta, toinen on snooker, millä saan sitten illalla herkutella.
Tämä on samalla testi, on Vauva jo herännyt. "Tervetuloa keskustelemaan klo 7-23" on näkynyt koko aamun, vaikka kello on kesäaikaakin jo yli 9.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kellot käännetään 🤪🤪🤪🤪eikö ne ole viisarit kun käännetään.
Niin mihin kellot siirretään, sopiiko jos siirrän tuon olohuoneen seinäkellon keittiöön? 😉
Vierailija kirjoitti:
Ihania pihasaunasuunnitelmia toisilla! Niin kiva olisi tuollainen mahdollisuus. Meillä vaan sähkö 😞 ja yhtiö määrää milloin lämmitetään koska hinta välillä liian korkea. Ihana syksy kyllä taas, mekin haravoitiin miehen kanssa ja asennettiin uudet jouluvalot pihamökin ympärille. Päälle ne laitetaan tosin vasta myöhemmin... kävin siellä kampaajalla tänään ja kiva tukka tuli. Maksoi 38,50. Teini nauroi että miksi leikkasit Karentukan 🤣🤣 Kohta koirien kanssa lenkille ja sitten varmaan jotain sapuskaa ja telsua. Hyvää lauantai-iltaa kaikille!
Mikä on Karentukka?
Jännä juttu nuo tinderit ja muut. Nykyään on kovin yleistä, että sieltä ihmiset puolisonsa löytää. Toisaalta taas moititaan, miten pinnallisia siellä ollaan, laitetaan filtterikuvia yms. Mutta niinhän monet on elävänäkin, tupataan täytteitä ja kiristellään ihoa, vältellään ryppyjä... ikäänkuin pelättäisi ikääntymistä. Kaikkein surullisinta on nää nuoret naiset, jotka korjaa olemattomia virheitä kehossaan, överit huulitäytteet, silikonit yms kaikkihan me varmaan ollaan oltu epävarmoja nuoria, mutta aika korjaa monet asiat.
Itse olen aina ollut seurallinen, iloinen elovenatyttö. Seuraa ja ystäviä olen saanut ihan mukavasti, aikuisiälläkin tutustun ihmisiin, olen saanut uusia ystäviäkin. Naururyppyni kannan ylpeydellä, sehän osoittaa, että naurettu on.
Kunpa joku saisi valettua uskoa nuoriin: olet tärkeä, olet hyvä juuri tuollaisena, kelpaat kyllä. Moni saattaisi jättää tekemättä turhia operaatioita, lisäämättä vierasaineita kehoonsa. Monesti kai jos sille tielle lähtee, se on loputon suo, aina löytyy uutta korjattavaa. Suomessakin näitä esimerkkejä on, mutta maailmalla varsinkin. Tulevaisuuden tavoite: olla julkkis !!! Mitä vikaa on sairaanhoitajassa, opettajassa, puutarhurissa?
Noh. Tässä tuli nyt vuodatusta sunnuntaiaamuun...
Leppoisaa lepopäivää, me lähdetään sunnuntaiajelulle hakemaan maitoa, luonnonjugurttia, cashew-pähkinöitä...ruokana tänään savulohta
Päivän biisi: Olkinainen, Miljoonasade
N63
Eilen näin kolme kovan näköistä teinipoikaa. Kun menivät iäkkään romani naisen ohi niin heittivät hänelle kolikon ja nainen kiitti.
Syy miksi mainitsin tuon on ennakkoluulot. Ei jokainen nuori ole räyhääjä, eikä jokainen romani pahansisuinen.
Oli viikollakin mukavaa nähtävää, kun pienet koululaiset menee kouluun ja näkee heistä sen, että he ovat oikeasti toisilleen kavereita. Voi kunpa me aikuisetkin voitaisiin olla toisilleen samanlaisia.
Naapurissa oli eilen teinien bileet, kun vanhemmat oli poissa. Ryyppäsivät ja ajelivat kännissä mopoautoillaan. Lähemmäs sata nuorta. Sitten tuli joku hakemaan lastaan ja osa lähti muualle, muutama jäi vielä riehumaan aamukolmeen asti. Ei soitettu poliisille, kun nähtiin jo vanhempien autoja hakemassa omiaan. Nuoria tyttöjä ympäripäissään tai huumeissa. Pojat sitten talutteli näitä. Surullista. Omakotialueella suuressa kaupungissa tämä. Aamulla oli viinapulloja ja energiatölkkejä tien vierustassa vaikka kuinka paljon.
Jokaiselle nuorelle pitäisi olla valistusta bileiden vaaroista. Meidän naapurissa oli kanssa bileet jotka vyöryivät käsistä pari kuukautta sitten. Huligaanit aina eksyvät vapaisiin bileisiin. Hirveä määrä nuoria oli näissäkin bileissä.
"Eilen näin kolme kovan näköistä teinipoikaa. Kun menivät iäkkään romani naisen ohi niin heittivät hänelle kolikon ja nainen kiitti."
Tuli tästä mieleen, kun olin vuosia sitten Helsingissä käymässä. Näin kolme hyvinpukeutunutta nuorta (noin alle 30 v) miestä ja kuulin heidän juttelunsa. Yksi heistä sanoi tuollaisen naisen nähdessään, että sellaiset ihmiset pitäisi potkia kumoon ja muut nauroivat. Tuli hieman ikävä olo kuunnella sitä kaikkea. Teki mieli sanoa jotain, mutta en minä uskaltanut.
Meillä lämpiää pihasauna niin kauan, kun kaivosta saa vettä. Jossain vaiheessa putki jäätyy. Joulusauna kynttilän valossa joka tapauksessa - kantovesi tupapuolilta... lyhdyt polun varteen