Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22814)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kauan odottamani vapaapäivä, mutta olen silti vähän paineistunut valinnoistani ja tunnen syyllisyyttä siitä miten huonosti olen hoitanut työni. Samalla ärsyttää että mut on perehdytetty huonosti ja olisin voinut suoriutua paremmin jos minusta olisi välitetty enemmän kun tulen uutena taloon. Työ ei myöskään sovi minulle ja yritän olla purkamatta työsuhdettani joka päivä vaikka vihaan sitä ja yritän olla kärsivällinen ja löytää paremman työpaikan ennen sitä.
Mutta muuten ihan mukavaa, kävin pyöräilemässä. Tänään on ollut ihan tosi outo tunnelma sisäisesti jotenkin. En osaa kuvailla sitä, on vähän tyyneyttä sekä levottomuutta. Ystävä on tulossa kylään. Jo yö meni kummallisesti, sain unihalvauksenkin kaikkien ällöttävien sekoilu-unien jälkeen.
Mikä ihme on unihalvaus???,
Unihalvaus = Unihalvaus
Karmea ja karsea tunne :( muutaman kerran sen kokenut.
Tänään mennään marjaan, punasta päälle tietysti.
Hirviporukkaa liikkuu!
Nautin vapaapäivän hiljaisesta aamusta sängyllä maaten. Vaimo tuhisee vieressä. Itse heräsin pari tuntia sitten, eikä uni enää tullut. Hetken päästä otan aamulääkkeet ja siirryn ehkä puuhastelemaan jotain keittiöön, ettei vaimo herää.
Tästä tullee hyvä päivä. Jokainen hyvä päivä on lahja. Vajaa vuosi sitten parantumattomaan syöpään sairastuminen pisti asiat erilaisiin perspektiiveihin.
Leppoisaa lepopäivää, suloista sapattia Kaikille. Hörpin aamukahvia, mukava oli herätä puolison kolisteluun keittiöissä, ja kahvin tuoksuun...
Päivän biisi: Arja Havakan Lokki, soi just radiossa
Ulkona levollisen harmaa lokakuu, sisällä leppoisaa, lämmintä. Pelargoniat sinnittelee ikkunalla, kaipaavat varmaan kesää ja lämmintä tuulta, yrittävät polot vielä nuppuja väkertää.
Lähdetään kohta sunnuntaiajelulle (tarjouskahvia noutamaan), oli hauska yllätys tietyn normikahvin paketeissa kaupunkien nimiä: Kouvola, Lahti, Kotka...
Illalla Arto Nyberg viihdyttää meitä, mukavaa että mies palaa sunnuntai-iltoihin
Kerrohan, mitä Sinun sunnuntaihisi kuuluu
N63
Voimia teille sairauden kanssa eläville
Siis mä kerroin biisit jotka mä löysin ja kerroin hyvästä fiiliksestä jonka saavutin pyöräilemällä. Tähänkin piti osoittaa mieltä urakalla?
Okei, ei kuulu mitään jos tämä on tälläistä mielen osoittamista. Eikä Crimes of the Future ollut niin paha elokuva. Hyvin outo vaan oli.
Ajattelin, jos se surumielinen kirjoittelija tykkäisi näistä löytämistä kappaleistani. Vähän vastaavankaltaista musiikkia hän oli muistaakseni tänne laittanut, ellen sitten sekoita eri kirjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä kerroin biisit jotka mä löysin ja kerroin hyvästä fiiliksestä jonka saavutin pyöräilemällä. Tähänkin piti osoittaa mieltä urakalla?
Okei, ei kuulu mitään jos tämä on tälläistä mielen osoittamista. Eikä Crimes of the Future ollut niin paha elokuva. Hyvin outo vaan oli.
Ajattelin, jos se surumielinen kirjoittelija tykkäisi näistä löytämistä kappaleistani. Vähän vastaavankaltaista musiikkia hän oli muistaakseni tänne laittanut, ellen sitten sekoita eri kirjoittelijoita.
Ei kannata välittää ja minusta on ihan ok jos laitat biisejä. Tuo viimeinen osa viestistäsi oli mukava lukea, kun minä satun juuri olemaan se kirjoittaja mitä tarkoitat. Varmasti tarkoitat minua, kun olen välillä juuri tälläisiä biisejä laittanut. Heräsin vasta äsken ja tapana tulla monesti tänne käymään. Näin viestisi oli mukava, että tavallaan ajattelit minua viestissäsi. Yksikään tälläinen viesti ei ole pahaksi ja piristää taas itseäni, kun välillä on vaikeampaa. Mukavaa päivää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Lähestytään marraskuuta ja Joulua... mikä mielestäsi on parasta kaamosajassa?
Itse tykkään kotoilla, sytytellä kynttilöitä, lyhtyjä, lukea sohvan nurkassa hyvää kirjaa.
Radion merisää rauhoittaa mukavasti.
Keskipäivällä voin ulkoilla, ensilumen tuoksu hurmaa... joka vuosi.
Merisää on munkin suosikki. Muistan sen jo lapsuudesta. Usein istun kuuntelemaan sitä, juon kahvia ja samalla katselen ikkunasta ulos, muistelen majakkareisuja.
Laittakaa vaan lisää niitä biisivinkkejä. Ne on hyviä, tulee kuunneltua itselle uusia biisejä, joita ei muuten löytäisi.
Leffavinkitkin on jees.
Tuntuu hyvältä, jos sain mieltäsi kohennettua. En tiedä onko noista kappaleista mikään makuusi.
Itse aion mennä kohta puolin ulos liikkumaan. Liikunnalla on aika iso vaikutus mieleen ja tarkoituksena olisi saada karistettua kaloreita. Onkos sinulla surumielinen mitään liikuntaharrastuksia? Jos ei niin sellainen voisi tehdä itsellesi hyvää.
Luin myös uutisista, että iso osa suomalaisista ovat lukittautuneita kotiinsa, että surulliselta kuulostaa. Jos minäkin vain nököttäisin sisällä niin itse ainakin tuntisin tulevani mökkihöperöksi.
Enpä kauhean kivasti kirjoita, kun sanon sua surumieliseksi, mutta en tiedä miksi nimittää sinua, kun tämä on anonyymia.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hyvältä, jos sain mieltäsi kohennettua. En tiedä onko noista kappaleista mikään makuusi.
Itse aion mennä kohta puolin ulos liikkumaan. Liikunnalla on aika iso vaikutus mieleen ja tarkoituksena olisi saada karistettua kaloreita. Onkos sinulla surumielinen mitään liikuntaharrastuksia? Jos ei niin sellainen voisi tehdä itsellesi hyvää.
Luin myös uutisista, että iso osa suomalaisista ovat lukittautuneita kotiinsa, että surulliselta kuulostaa. Jos minäkin vain nököttäisin sisällä niin itse ainakin tuntisin tulevani mökkihöperöksi.
Enpä kauhean kivasti kirjoita, kun sanon sua surumieliseksi, mutta en tiedä miksi nimittää sinua, kun tämä on anonyymia.
Kyllä minä pidän monenlaisista biiseistä. Kuuntelin noistakin pari mitä eilen ehdin. Harrastan paljon liikuntaa. Kirjoitin yhteen viestiin kuinka kävelen monia tunteja päivässä. En oikein voisi olla ilman ulkoilua. Tämä kyllä auttaa paljon. En voisi itsekään olla koko päivää sisällä. Eniten mietityttää se, kun auringonvalo vähenee ja päivät synkkiä. Se en oikein ole itselleni hyväksi. Onneksi nyt joinakin päivinä on ollut aurinkoakin näkyvissä välillä. Ei sen väliä ole minkä "nimen" minulle annat. Joku käytti pitkästi kirjoittelevaa tms ja sekin ok.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vaan lisää niitä biisivinkkejä. Ne on hyviä, tulee kuunneltua itselle uusia biisejä, joita ei muuten löytäisi.
Leffavinkitkin on jees.
Viime aikaiset löytöni:
Diana Ross - If We Hold On Together (nostalgisista muistoista)
Muse - You Make Me Feel Like It's Halloween
Mötley Crüe - Cancelled
Die Antwoord - Pokémon
Turisti - Taikuri
Röyksopp & Susanne Sundfør - Running To The Sea
The 69 Eyes - Sonic Reducer
E-Rotic - Cold Case
Turmion Kätilöt - Pulssi
Lady Gaga - The Joker
Meinaan kattoo kohta Ulvovan myllärin kakkoselta
Biisi Viileät vedet, Jenni Vartiainen (soi just radiossa)
Kaupassa käytiin ja touhusin ulkona.Lämmitetään rantasauna.Siinäpä se tämä päivä.
N63 kyseli tuolla aiemmin oletteko nähneet revontulia. En ole nähnyt, kun olen illantorkku, ei tule käytyä ulkona katsomassa ennen nukkumaanmenoa että näkyisikö.
Joku toinen kyseli mikä kaamosajassa on parasta. Parasta kaamosajassa mielestäni on se, kun voi "luvan perästä" olla vähemmän aikaansaava. Saa levätä kuten luontokin lepää. Kesällä ja syksyllä on monenlaista tohinaa, niin kaamosajan saavuttua voi hyvällä omalla tunnolla käpertyä vaikka sohvannurkkaan neulomaan tai lukemaan. Eipä silti, neulon kyllä kesälläkin, varsinkin tänä kesänä.
Siitä tulikin mieleeni, että onnistuin kolmannella yrittämällä saamaan sen lapasen kuviot niin kuin ne suunnittelin, hyvä minä! Kolmas kerta toden sanoi. Kohta olen peukalon kohdalla neulomassa toista lapasta.
Aamulla aikaisin kirjoitin kirjeet kahdelle ystävälle.
Karpaloraakamehusta tuli hyvää, toivottavasti graavisiiastakin. Sen näkee parin päivän kuluttua. Oli taas verkossa muutama siika.
Tänään jäi ulkoilut väliin, kun sateli vettä osan päivästä. Huomenna sitten uudella innolla lenkille ja uutta viikkoa aloittamaan, hyvää sellaista!
Nukuin levottomasti. Ehkä siksi päivä mennyt nuokkuessa. Harmittaa, kun pitää selvittää ensi viikolla eräs epäselvyys. On myös eräs tapaaminen joka on sitova, sekin harmittaa. Huonosti nukkumisesta seurasi myös päänsärkyä, johon otin reseptilääkkeen. Päänsärky ähti, mutta lääkkeestä tulee väsyneeksi ja tuntuu kuin olisi jollain tavalla tuntoaisti yliherkkä, en osaa selittää, mutta sellainen kihelmöivä ja kivulias olo iholla..
Hankin Glenn Hughesin konserttiin lipun. On tulossa Suomeen marraskuussa. Tulossa Tampereelle, Hyvinkäälle ja Helsinkiin 🤘
Selässä tekee kipeää ja mitään ihmeellistä tänään ei tapahdu. Yritän vain viihdyttää itseäni jotenkin.
Kaunis syyspäivä tästäkin sukeutui, vaikka sadetta lupailtiin. Olen alkanut nukkua hyvin. Autuutta! Aivan eri fiilis nauttia aamukahvia virkeänä ja suunnitella päivää. Tein pitkän lenkin ja iloitsin ruskasta. Mies saapuu kohta klapikuorman kanssa. Siinä savotassa sujuukin loppupäivä.
Taustalla soi Skyrim soundtrack.
Hyvää alkavaa viikkoa 🙏
Joku puhui suosituksista.
Mulla on tänään vuorossa Stopmotion elokuva vuodelta 2023.
Cineast palvelusta katson ja katselulistallani siellä on:
- Abigail and the Forbidden City
- W
- Pinocchio (2019)
- Kärsimys ja Kunnia
- Reign of Assassins
- The Handmaiden
- Oldboy
- Ju-On (1 ja 2)
- Eraserhead
Mahtaa mulla kestää kauan, kun saan nämä katsottua. En ole niin aktiivinen elokuvien katsoja.
Eraserhead - Pyyhekumipää???
Onko tää David Lynchin kauheus
Jos on, on ainoita leffoja, mistä olisin lähtenyt kesken pois, ellen istunut ihan keskellä : {
Vierailija kirjoitti:
Eraserhead - Pyyhekumipää???
Onko tää David Lynchin kauheus
Jos on, on ainoita leffoja, mistä olisin lähtenyt kesken pois, ellen istunut ihan keskellä : {
Juuri tuon kauheutesi yritän katsoa. En ole ikinä nähnyt Eraserhead elokuvaa. Eipä maksa mitään, kun katsoo sen Cineast palvelusta. Niin paljon ko leffasta ollaan puhuttu, että olen kiinnostunut näkemään sen.
Viime sunnuntaina olin fillaroimassa parin tunnin ajan ja tänäänkin kävin fillaroimassa saman. Hyvä fiilis noista tulee.
Tuli myös siivottua yksi kaappi. En saanut kokonaan järjesteltyä kaappia uudelleen, joten huomenna jatkuu.
On muuten hauska lukea noita mitkä kappaleet keitäkin kiinnostaa. Mä löysin tänään kolme kappaletta, joissa on myös coveria.
- Tokio Hotel - Colors of the Wind
- The Hu - The Trooper
- The Offspring - Come to Brazil
- Nightwish - Lanternlight
Aion tänään vielä katsoa Crimes of the Futuren (leffa). Kuulin tämän leffan olevan ei heikkohermoisille.