Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4621/22814 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa yksinäisyyttä kun aina, ainut ihmiskontakti huoltomies kun avaimet unohtui sisälle, eilen ei ollut yhtään kontaktia enkä puhunut kenenkään kanssa. Ei kukaan kaipaa minua, saan kuolla rauhassa tänne asuntooni, ei ole omaisia. N60v

Halaus Sinulle

Vierailija
4622/22814 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos halauksesta. N60v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4623/22814 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on pahassa lentsussa jo neljättä päivää. Säälittää katsoa, kun tavallisesti virkeä ja toimelias ihminen ei jaksa mitään ja nukkuu vain. Ja tietysti sitä toivoo, ettei tauti tarttuisi itselle, vaikka toiveajattelua se varmasti onkin. Kaikenlaista lentsua tuntuukin olevan paljon liikkeellä, monilla aika pitkäkestoisiakin tauteja. 

Pienet lapsenlapsenikin ovat nuhan ja yskän kourissa, voi pieniä... 

Mutta lokakuuksi aika kauniita ilmoja on ollut, vaikka välillä sateleekin. Aurinko kun kultaa ruskan värein koristellut puut, niin eipä paljon kauniimpaa näkyä olekaan! Ai että sitä värien sinfoniaa! Hauska on ollut myös huomata, että jotkut kesän kukat, mm. niittyleinikki ja sinikello ovat uudelleen kukassa. Yksittäisiä kukkia siis ojien varrella olen bongannut. Kyllä se luonto ehtii, kun syksy niin "pitkäksi" menikin. 

Tänään sain tehtyä sen verran hommia kuin olin toivonutkin. Siitä on hyvä mieli. Näin myös pitkästä aikaa erästä ystävääni, mikä virkisti. Huomenna olisikin sitten lapsenvahtipäivä. Jo sen ajatteleminen saa hymyn huulille. 

Hyvillä mielin nukkumaan. 

50+ Mummeli 

Vierailija
4624/22814 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormettelin menemään ja tilasin uuden kengät

tylsää ku ei ole rahaa, mutta meneepä tämä näinkin

Vierailija
4625/22814 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin raskas päivä tämäkin. Yritin ulkoilla ja näin kolme hirveä. Lisäksi maaseudulla uteliaisuus korostuu. Ehkä liiankin paljon. Helposti ihmetellään jos joku vaikka kävelee pitkiä lenkkejä yms. Tämäkin välillä ärsyttää. Jossain kaupungissa ei olisi mahdollista kytätä kenenkään kulkemisia. Ei, vaikka tarkoitus olisikin ihan ok. Tälläiset jutut joskus ärsyttävät. Hieno kaunis päivä ja yritin viettää sitä ulkoillen, vaikka surullinen olo on. 

Vierailija
4626/22814 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olla ja tyhjyys

Vierailija
4627/22814 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Sinä, joka kirjoitat pitkästi, äidilläsi työhuolia, isäsi rajoittaa elämäänne

Kysynkin: Ovatko äitisi ja isäsi yhdessä vai erossa? Onko sinulla sisaruksia?

Toivoisin niin, että saisit elämäsi itsellesi. Ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan. Sinulla on niin iso huoli vanhemmistasi, kun pitäisi mielestäni keskittyä omaan huvinvointiin.

Älä huoli pitkästä tekstistäsi, kirjoitat sujuvasti. Mutta ymmärrät varmaan, että moni täällä tsemppaa sinua eteenpäin ja omaan elämään keskittymiseen.

Niin minäkin!

Tsemppiä Sulle

Vanhemmista irtautuminen muistuttaa vähän avioeroa. Sitä luopuu tutusta ja turvallisesta, mutta ehkä samalla jotenkin negatiivisesta ja saa jotain uutta tilalle. Se kysyy rohkeutta, mutta kannattaa. Mitään ei saa, jollei yritä. Rohkeutta, elämä kantaa.

Vierailija
4628/22814 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin raskas päivä tämäkin. Yritin ulkoilla ja näin kolme hirveä. Lisäksi maaseudulla uteliaisuus korostuu. Ehkä liiankin paljon. Helposti ihmetellään jos joku vaikka kävelee pitkiä lenkkejä yms. Tämäkin välillä ärsyttää. Jossain kaupungissa ei olisi mahdollista kytätä kenenkään kulkemisia. Ei, vaikka tarkoitus olisikin ihan ok. Tälläiset jutut joskus ärsyttävät. Hieno kaunis päivä ja yritin viettää sitä ulkoillen, vaikka surullinen olo on. 

Me suomalaiset pohdimme vähän liikaa sitä, mitä muut meistä ajattelevat. Ajatelkoot mitä haluaa. Ei kaikkia voi eikä tarvi miellyttää. Kiva, että olet löytänyt lenkkeilyn. Minäkin tykkään lenkkeillä, se virkistää.

Vierailija
4629/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, näittekö revontulia? Itse nukuin sikeästi, jossain vaiheessa havahduin valoisampaan. Enpä tiedä, oliko pihavalo, kenties... liiketunnistimella syttyy, jos vaik jänis tai orava kulkee pihalla.

Tänään lämpiää pihasauna, ehkä grillataan makkaraakin... ihana, aurinkoinen sää. Ruska kauneimmillaan. Kudon pikkuruisia, erivärisiä sukkia, teen niistä joulukoristeen.

Tälläistä minulle kuuluu tänään, Mitä Sinulle kuuluu? Kerrohan

N63

Vierailija
4630/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaan kokeilla lasagnea vähän muunnetulla reseptillä, mm sipulikeittoa kastikkeeksi. Katsotaan mitä tulee, juustokastike kans ja jauhelihaa...

Pihalta on suurin osa kukista ja menehtyneitä, mutta: valkoinen malva aloitti uuden runsaan kukinnan, myös lemmikissä on nuppuja

Päivän biisi

Sara Siipola: Rakasta mua

Onnistu muuten ihan hyvin toi lasagne, mutta sipulikeittoa jäi yli pari desiä litrasta, no teen siitä viikolla nakkikastikkeen...

Biisi: Vesterisen mikä vaan

Vierailija
4631/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinaa aivot nyrjähtää, kun mietin miten päin minun pitäisi tehdä lapasiin  kuviot "mansettiin", sellaiseen käänteeseen, jotta se tulisi niin kuin sen haluan.  Kuvioaihe ei ole symmetrinen. Saman kuvion neuloin jo myssyn käänteeseen ja se tuli kerralla oikein.  Nyt on jo 2 kokeilua, eikä tule vieläkään oikein.  Sanoin miehelle, että minulle tulee kohta känkkäränkkä, kun en tajua... no, hyvää se pähkäily tekee.

Kävimme ajatuksia lepuuttamassa, laskettiin verkko lampeen ja minä kävin vielä pienellä pyörälenkillä.  Siikoja olemme saaneet ihan mukavasti; tänään on ruoaksi keitettyjä perunoita, siikapihvejä kera yrttikastikkeen.  Jälkkäriksi uuniomenia. Savusiikaakin ollaan jo maisteltu ja uunisiikaa kasviksilla.

Eilen laitoin tekeentymään karpaloista raakamehun (sitruunahapolla) ja tänään tein karpaloista piirakan. 

Syksyn marjastus- ja kalasaaliita käytetty ahkerasti ruoanvalmistuksessa.

Kaunis , vähän tuulinen ja raikas sää oli tänään.  Talvea kai kohta jo pukkaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
4632/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille tultiin eilen. Hyvin nukuttiin yö, vaikka oli hieman viileää. Aamulla oli tosi kaunis sumu mökin ympärillä. Mietin tässä, pitäisikö laittaa kohta sauna päälle, kun illemmalla on sähkö paljon kalliimpaa. Mies kyttää pörssisähkön hintoja, itse olisin ottanut kiinteän hinnan sopimuksen ettei tarvitsisi miettiä milloin käyttää uunia, saunaa ym.

Syksyinen sää on ihana! Lakaisin ulkona terasseilta neulaset ja lehdet pois, mies poltti roskia kun oli märkyyden takia turvallista. Takkaan pitäisi hakea illaksi puita. Rakastan takkatulen loimua ja lämpöä! Voisi paistaa iltapalaksi makkaraa takan hiilloksessa. 

Täällä mökillä on niin levollista ja mukavaa että tekisi mieli jäädä asumaan. Ihan vielä se ei ole mahdollista, mutta ehkä joskus 

Vierailija
4633/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauan odottamani vapaapäivä, mutta olen silti vähän paineistunut valinnoistani ja tunnen syyllisyyttä siitä miten huonosti olen hoitanut työni. Samalla ärsyttää että mut on perehdytetty huonosti ja olisin voinut suoriutua paremmin jos minusta olisi välitetty enemmän kun tulen uutena taloon. Työ ei myöskään sovi minulle ja yritän olla purkamatta työsuhdettani joka päivä vaikka vihaan sitä ja yritän olla kärsivällinen ja löytää paremman työpaikan ennen sitä. 

Mutta muuten ihan mukavaa, kävin pyöräilemässä.  Tänään on ollut ihan tosi outo tunnelma sisäisesti jotenkin. En osaa kuvailla sitä, on vähän tyyneyttä sekä levottomuutta. Ystävä on tulossa kylään. Jo yö meni kummallisesti, sain unihalvauksenkin kaikkien ällöttävien sekoilu-unien jälkeen. 

Vierailija
4634/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olo pihasaunan jälkeen... voi mitkä lempeät löylyt. Tarttis vielä lähtee lisäämään puita, puoliso tullee myöhemmin. Kohta vois laitella lyhtyjä ulos, hämärä tulee niin aikaseen.

Ja mukava lepopäivä huomenna! Ei mitään ohjelmaa... katotaan mitä keksitään, ehkä haetaan pizzat. Tai grillataan ulkona, kun vielä kelejä piisaa...

Vierailija
4635/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kauan odottamani vapaapäivä, mutta olen silti vähän paineistunut valinnoistani ja tunnen syyllisyyttä siitä miten huonosti olen hoitanut työni. Samalla ärsyttää että mut on perehdytetty huonosti ja olisin voinut suoriutua paremmin jos minusta olisi välitetty enemmän kun tulen uutena taloon. Työ ei myöskään sovi minulle ja yritän olla purkamatta työsuhdettani joka päivä vaikka vihaan sitä ja yritän olla kärsivällinen ja löytää paremman työpaikan ennen sitä. 

Mutta muuten ihan mukavaa, kävin pyöräilemässä.  Tänään on ollut ihan tosi outo tunnelma sisäisesti jotenkin. En osaa kuvailla sitä, on vähän tyyneyttä sekä levottomuutta. Ystävä on tulossa kylään. Jo yö meni kummallisesti, sain unihalvauksenkin kaikkien ällöttävien sekoilu-unien jälkeen. 

Mikä ihme on unihalvaus???

Vierailija
4636/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on unihalvaus???,

Lääketieteellinen termi.

Vierailija
4637/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja oranssi 💙🧡 olivat tämän aamun värit, kun nouseva aurinko väritti koivun lehtiä sinistä taivasta vasten, oli huikaisevan kaunista.

Tein pitkän kävelylenkin ja vielä heinäsirkka mulle siritteli heinikosta ojanpientareelta. Piti oikein seisahtua kuuntelemaan ja pyytää sirkkaa vielä sirittämään lisää ja sirkkapa siritti. Saattoi olla kesän viimeinen sinnittelijä poloinen 🦗 hyvästelin sirittäjäsirkan haikeana ja kiitin menneestä kesästä 🍃🍂

Vierailija
4638/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestytään marraskuuta ja Joulua... mikä mielestäsi on parasta kaamosajassa?

Itse tykkään kotoilla, sytytellä kynttilöitä, lyhtyjä, lukea sohvan nurkassa hyvää kirjaa.

Radion merisää rauhoittaa mukavasti.

Keskipäivällä voin ulkoilla, ensilumen tuoksu hurmaa... joka vuosi.

Vierailija
4639/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ja tämä päivä on ollut parempi. Huolet siellä taustalla, mutta eivät kokoajan mielessä. Melko väsynyt olen silti ollut. Aamullakin tunne, etten jaksaisi nousta. Olen silti ulkoillut paljon. Joku kirjoittikin viestiini vastauksena (4627), että kiva, kun ulkoilen. Tämä onkin minulle tärkeää. Kävelen monesti 20 000 askelta päivässä. Ja en tarkoita korostaa sitä. Itselle on vaan kävely ja ulkona olo tärkeää ja minulla on aikaa siihen.

Samoin enhän minä yleensä välitä jos joku ihmettelee kulkemiani pitkiä matkoja. Silti välillä joku oikein päivittelee kuinka minä nyt niin pitkiä matkoja kuljen yms tai suorastaan juoksee ulos katsomaan ja kyselemään mistä olen sinne asti kulkenut. Tämä kaikki on hieman huvittavaakin. Näin toivon toisaalta, mutta jokainen saisi rauhassa kulkea ja ihmisillä olisi jotain muuta seurattavaa kuin se missä joku kävelee. Etenkin jo sattuu olemaan ns vieras ja ei kukaan tuttu. Toisaalta ehkä ymmärrettävää.

Muuten eilen varsinkin todella kaunis päivä. Sain selvitettyä hieman eri asioita. Pitäisi silti vielä pystyä maksamaan muutamia asioita. Takkakin pitäisi nuohota. Toivon, ettei maksaisi paljon. Täällä on sisällä ollut nyt viime aikoina 15 astetta. Edellisessä asunnossa ei tarvinnut vielä säätää lämpöä isommalle. Pysyi siinä 17 asteessa pitkällä talveen ja tarkenin vielä ihan hyvin. Täällä taas tippuu jo nyt hyvin alas. Pattereita en mielelläni avaisi, mutta ehkä on pakko. Itse sinnittelen kyllä pitkään jos täytyy. Tietysti rajansa kaikella.

Eräs yö puolen yön aikaan kuulin vähän pelottavan huhuilun ulkoa. Kuului ihan läheltä takapihan puolelta. Istuin ikkunan vieressä ja pelästyin ääntä. Menin ulos ja kuului vielä muutamia kertoja. Päättelin, että joku pöllö kyseessä. Selvitin, että viirupöllö varmasti oli. Komea ja kumea ääni. Vähän aikaa sitten huuhkajan ääni myös kuului. Tässä pihassa on myös paljon tilhiä. Talvessa itse pidän eniten kevät talven kirkkaista päivistä. Pimeys ei ole itselleni kovinkaan mieleistä nukkumisen yms rytmin kannalta. 

Vierailija
4640/22814 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kotoani pois. En viitsi kuunnella, kun yläkerran kakarat juoksevat ja tömistävät, ovat leikki-ikäisiä. Tällaista oli viikonloppuisin monta  kertaa koko päivä aina aamuyöhön klo 3 asti ja Isänsä juovuksissa. Nyt ovat isänsä kanssa vain päivällä. En tiedä vaikka joku olisi tehnyt lasun tuosta menosta, kun lapsia ei näkynyt aikoihin tai oikeammin kuulunut. Aiheellinen lasu olikin sillä näytti aivan siltä kuin isänsä olisi juovuksissa ajanut lapset kyydissä. Ja tuon tempauksen jälkeen näytti siltä, kuin olisi puhaltanut alkolukkoon.

Tällaista tänään. Sama paska jatkuu.