Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22814)
Mietin runoa silkistä ja sametista, toisilla niin. Itsellä pellavaa ja villaa, hyvä siin
Räsymatossa kohtaavat kaikki, villit lupiinit ja rubiinit
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen juonut aamukahvin, käynyt kylällä autolla ostamassa maidon, rautakaupassa muuten vaan kiertelemässä, lämmittänyt ja syönyt eilisen kalakeiton lounaaksi. Kello on yksi. En tiedä mitä teen seuraavaksi, kun ei ole mitään mitä tehdä. Istun tunnin ulkona ja katson ohikulkijoita. Mutta mitähän sen jälkeen..
Kävin metsässä kävelemässä ja järvellä soutamassa. Nyt katson televisiota. Kello on neljä. Mitä teen loppuillan muuta kuin tuijotan teeveetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen juonut aamukahvin, käynyt kylällä autolla ostamassa maidon, rautakaupassa muuten vaan kiertelemässä, lämmittänyt ja syönyt eilisen kalakeiton lounaaksi. Kello on yksi. En tiedä mitä teen seuraavaksi, kun ei ole mitään mitä tehdä. Istun tunnin ulkona ja katson ohikulkijoita. Mutta mitähän sen jälkeen..
Kävin metsässä kävelemässä ja järvellä soutamassa. Nyt katson televisiota. Kello on neljä. Mitä teen loppuillan muuta kuin tuijotan teeveetä?
Olisiko niin, ettet viihdy itsesi seurassa? Silloin ei muistakaan ihmisistä ole apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, ettet viihdy itsesi seurassa? Silloin ei muistakaan ihmisistä ole apua.
Jotain samanlaista ajattelin. Oon nytten yksin, nautin ulkona aurinkoisesta säästä. Viihdyn yksin. Niinhän sitä sanotaan, että jos pärjää ittensä kanssa, pärjää muidenkin kanssa. Uskon tähän täysin...
Lämpötila 19, otan oluen ja istun ulkona. Nautin. Hämärtyessä voin kutoa, kattoo telkasta jotain, kuunnella radiota. Viime yönä oli kuutamo, aamulla upea sumu... vuodenajat on siunaus
Minäkin huomasin tuon upean kuutamon. Tein iltalenkin, maassa oli jo paljon keltaisia lehtiä.
Upea sää ulkona, mutta en jaksa mennä sinne puuhailemaan. Päivä mennyt töiden tekoon ja terveyspalveluihin, eli paikasta paikkaan kulkemiseksi mennyt tämä päivä.
Stressaava päivä oli, kun ei ollut tyypillinen arkipäivä. Kamala väsy nyt.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen kokemuksesta tiedät..
Tänään kävin iltapäivällä uimassa. Oli ihana kesäinen ilma ja itketti, kun huomenna on viimeinen lämmin päivä tänä vuonna. Inhoan tulevaa pimeyttä ja loskapaskakelejä.
Veteen meno oli jo astetta vaikeampaa. Nilkat tunsivat heti kylmän veden ja polvet seuraavaksi, kun oli napaan asti päässyt, etenin lopun matkaa selkä edellä veteen. Vesi alkoi lopulta tuntua taas siedettävältä. Huomenna menen luultavasti viimeisen kerran, ehkä..
Kait se on nyt sitten heipat kesälle noin puoleksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa niin että pakahdun. Eläkkeelle jäätyä päätin tehdä vain sen mikä on pakollista. En selviä tästä enää normaaliin elämään.
Onko ahdistukselle jokin erityinen syy? Yksi keino on vanha hyvä sääntö: Rasita ruumista. Kävele pitää lenkki ihan kunnon vauhtia. Toista joka päivä. Ennen pitkää huomaat muutoksen.
Olen kävellyt ehdotuksesi jälkeen 8 km päivässä. Muuten ollut tekemättä mitään. No vähän ruokaa yhdelle. Yhden pyykkikoneellisen ja astiat koneeseen. En yhtään mitään muuta kuin ristikoita verkossa. En ole huomannut mitään muutosta. Vihaan tätä tyhjänpäiväistä eläkkeellä olemista. Kello on vasta kuusi. Television tuijotusta kunnes alkaa nukuttaa. Ahdistaa.,.,,
Sivusta! Yritän auttaa sivusta. Sinulta puuttuu nyt elämiseen käyvä energia, suhtautuminen/asenne, ajatteleminen. Tekstitse mun on hankala laittaa se, miten pääset kokonaisvaltaiseen uudistukseen kun kyse on transsendentaalisesta muutoksesta johon liittyy päivittäisen muutosenergisen/transsendentaalisen meditaation tekeminen ja energiasi muuttaminen elämisen suhteen. Voi olla että sinulla ei ole kiinnostusta siihen, joten siksi mulla on toinen vinkki sinulle joka myös voi oikeasti avata sinulla aivot ajatteluineen ja energioineen parempaan taajuuteen : hanki koira. Koira tuo elämääsi ihan uutta virettä ja sisältöä, alat mennä lenkeille koiran kanssa ja tutustut muutamiin alueen koirallisiin ihmisiin, välittäminen on positiivista muutosta aivoissa - nauru/ilo ja huvittuneisuus ja välittäminen yms mitä koira herättää päivittäin tuo sinussa pintaan jotain sellaista kokemista mitä tssä on nyt unohtunut matkan varrella.
Parasta jos yhdistät nuo edellämainitut asiat, transsendaantilisen meditaation (johon voin laittaa vinkkiä lisää ja et tarvitse muuta kuin halun aloittaa, ei rahaa mene eikä lääkkeitä, neuroplastisuus menee itsesi kautta ) ja koiran tulon elämääsi. Jos sinulla ei ole aiemmin ollut koiraa, niin tarvitset pientä perehtymistä perusasioihin ja vastuullisen, kärsivälllisen eläinrakkaan asennoitumisen, muta se ei ole sen kummempaa, ei rakettitiedettä.
Aiemmalla kommentoijalla hyvä ehdotus tuo kävelylenkin tekeminen ja fyysinen rasitus, nämä mitä nyt laitan ovat sinulle vielä lisää apuja - enemmän vinkkejä, enemmän eväitä sinne. :) Erityisen tärkeänä pitäisin transsend. meditaatiota, joka ihan tieteellisesti vaikuttaa aivoihin ja aivojen kautta terveyteen, biokemiaan, saisit elämiseesi ihan muutoksen, että se onkin hyvää. Koska sinulla on oikeastaan ihan kaikki ok, jos terveys on muuten ok, katto pään päällä, talous suht ok, ei muusta kiinni kuin aivot näkemään elämisen mielekkyys ja mahdollisuudet mitkä ei rajaudu siiihen, että olisi yksi työ jossa aika menee klo 17 asti. Nyt sinulla on se totuttu rutiinityyli poissa ja sinusta tuntuu, kuin ei olisi elämistä - ei, hyvä ihminen, ei ollenkaan, nyt sinulla on joka päivä eri lailla mahdollisuus elämiseen. Jokainen päivä on mahdollista elää, jos on muuten terve, todella onnen kautta.
Hyvin eräs kuvasi viestissään ajatuksiaan. Minäkin mietin, että tämä on varmaan nyt viimeinen lähes kesäinen päivä tänä vuonna. Huomenna täällä kuulemma vielä melko lämmin sää on, mutta ei tämän päivän lukemia. Viikonloppu sitten ylimmillään 10 astetta. Ajattelen itsekin, että miten jaksan taas kylmää ja pimeää aikaa. Palelin jo eräs ilta tällä viikolla iltalenkin jälkeen. Näin tänään oli kiva, ettei tarvinnut palella.
En varmaan ikinä totu kylmään. Pidän talvesta itse varsinkin jos aurinkoisia päiviä kevät puolella. Silti kylmää en kestä kovin hyvin. Itsellä vaan korostuu se, että ulkoilla pitää joten muistui mieleen ne 30 asteen pakkaset ja lenkit silloin. Vaatetta oli monia kerroksia päällä. Eihän tuo silti enää ok lämpötila ollut.
Tänään yritin sitten olla ulkona hyvin paljon. Ainakin 6 tuntia olin. Kävelin kaksi lenkkiä. Hevosia silitin ja muutamia omenia annoin. Noin kerran viikossa yritin tuonne kävelylle päästä. Oli hienot maisemat auringossa. Muuten pesin vielä pyykkejä ja melkein kaikki kuivuivat. Ihan hyvä päivä tänään. Pitää hyvästellä kesä nyt. Itselle oli lämmin syksy tärkeä ja ehdin ns viettämään vielä vähän kuin kesää. Se virallinen kesä meni hiukan ohitse muuton yms levottomuuden myötä. Hieno kuu muuten on nyt muutamia päiviä näkynyt.
Hyvän huomenen toivotus teille jokaiselle 🌻 Haikeutta kesän loppumisesta minullakin 🍃🍂
Päivän biisinä Rexi: Puhtaat purjeet
"Annan toisten elää enkä kulje surun suolla
Silmistäsi en mä anna unelmien kuolla
Silloin kun on hetki viimeinen
Olkoon purjeeni valkoinen."
Mukavaa päivää 🌻
Vierailija kirjoitti:
Hyvän huomenen toivotus teille jokaiselle 🌻 Haikeutta kesän loppumisesta minullakin 🍃🍂
Päivän biisinä Rexi: Puhtaat purjeet
"Annan toisten elää enkä kulje surun suolla
Silmistäsi en mä anna unelmien kuolla
Silloin kun on hetki viimeinen
Olkoon purjeeni valkoinen."
Mukavaa päivää 🌻
Olipa nätti viesti kuvineen, mulla hukkui kuvarivi puhelimesta, joku asetusvirhe varmaan...
No en anna sen elämääni pilata, nautin Teidän kuvista
Päivän biisi: Vihreät niityt
Sen myötä jäähyväiset kesälle ja muuttolinnuille - Syysvärit puissa jo
Oikein rattoisaa perjantaita Kaikille Teille
N63
Lauantaita odottelen.Rakas lapsenlapsi tulee mummon luo yökylään.
Kudon joulusukkasia pikkuiselle kummipojan tytölle... vielä ulkona tarkenee...
Ei lemmikkejä kuulu hankkia kevyin perustein. Sä joka neuvot toista niin toinen ei ole niin kuin sä.
Itsellänikin on luppoaikaa huomattavasti, mutta kun läheiseni lähtevät matkaan ja jättävät koiransa huolehdittavakseni niin aina ne päivät raastaa hermojani.
Myös neuvomiset voivat saada toisen suuttumaan. Itse en neuvoisi ketään, ellei joku sitten pyydä jonkin suhteen apua.
Kireä päivä tänään ollut ja saanut vähäytelyä toisilta. Sain tänään kuulla, että tein väärin asioita, vaikka hemmetin hyvää jälkeä tuli omalla tavallanikin asiat tehtyä.
Onneksi on viikonloppu niin ei tarvitse sietää toisia ja saa levätä.
Vihdoin koitti päivä kun vanha äitini täytti pyöreät 90v, siskoni kanssa ostimme tarjottavat koska äiti ei enää kykene itse asioimaan ja on kotipalvelun asiakas terveysasioissa. Oli oikein mukavaa, meitä jälkipolvea oli 10 ja 1 naapurin rouva, äiti sai kauniita kukkia , villasukat ja tyynyn.
Mukava tunne tuli 90-vuotisjuhlakirjoituksesta. Mummo on onnekas, kun hänellä on läheiset ympärillään. Onnea tuleville vuosille.
90 vuotta on kunnioitettava ikä, lämpimät onnittelut päivänsankarille!
Kyllä on jo syksyn tuntua ilmassa, oli aika raikas pyörälenkki. Aurinko paistoi, tuulista ja kaunista; keltaiset koivunlehdet jo paksuna mattona tien vierillä ja lisää lehtiä lenteli maahan.
Eilen kuulin taivaalta "kovaa meteliä" ja pysähdyin katsomaan taivaalle, liekö hanhiparvet suunnitelleet etelään muuttoa, kaksi isoa parvea niitä oli "järjestäytymässä".
Kun tulin kotiin lenkiltäni, keittiössä oli ihana uuniomenien ja kahvin tuoksu. Mieheni oli hauduttanut ruispuolukkapuuron tuvan uunissa ja vahti omenien paistumista. Hyvää on molemmat.
Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!
En ole syönyt mitään.
En ole käynyt pa.calla.
Olen sängyssä. En yksin.