Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4521/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rättiväsynyt. Kymmenen päivän työputken viimeinen työpäivä puolessavälissä. Neljä tuntia vielä hammasta purren ja kelloa vilkuillen.

Onko sulla fyysisesti raskas työ ?

Vierailija
4522/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello on 9:45. Kalaverkot 4 kpl katsottu. Ei kaloja. Kahvit juotu. Ristikkolehteä täytetty. Taloa lämmitetty puilla. Uunin luukku puhdistettu noesta. Tälle päivälle ei muuta ohjelmaa. Perunat keitän ja kalan paistan jossain vaiheessa. Jään odottamaan iltaa. Käyn jossain vaiheessa kävelemässä. En tajua tätä joutilaisuutta enkä elämän tarkoitusta. Mitä vielä voisin tehdä?

Käsitöitä, askartelua, palapeliä, lukea kirjoja, tehdä hyväntekeväisyyttä, olla ystävänä/saattoapuna, kansalaisopistot on täynnään kursseja, eläkeläisjärjestöt järjestää monenlaista ohjelmaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin 8 aamukahville, söin kurkkuvoileivän. Aikuinen poika lähtee kotiinsa tänään, Olen pari päivää itekseen sitten nuorempi poika tulossa kyläilee. Katon kohta Emmerdalen kun jäi perjantaina näkemättä.

Mäkin katson Emmerdalen vasta nyt, kyläbaarin lopettajaiset oli perjantaina, niin jäi katsomatta. On kyl mieluisa sarja, faneille on ketju: Miksi Emmerdalessa? Muuten kivaa keskustelua, mut joskus spoilausta...

Vierailija
4524/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello on 9:45. Kalaverkot 4 kpl katsottu. Ei kaloja. Kahvit juotu. Ristikkolehteä täytetty. Taloa lämmitetty puilla. Uunin luukku puhdistettu noesta. Tälle päivälle ei muuta ohjelmaa. Perunat keitän ja kalan paistan jossain vaiheessa. Jään odottamaan iltaa. Käyn jossain vaiheessa kävelemässä. En tajua tätä joutilaisuutta enkä elämän tarkoitusta. Mitä vielä voisin tehdä?

Käsitöitä, askartelua, palapeliä, lukea kirjoja, tehdä hyväntekeväisyyttä, olla ystävänä/saattoapuna, kansalaisopistot on täynnään kursseja, eläkeläisjärjestöt järjestää monenlaista ohjelmaa...

Mitä jos kaikki puuhastelu onkin korviketta, jolla estät itseäsi ajattelemasta?

Mitä, jos pysähtyisit ja antaisit ajatusten tulla? Miettisit rauhassa itseäsi ja elämäsi kulkua. Tutustuisit itseesi. Jos on koko ikänsä elänyt suorittamisen kautta, ei tähän ole ollut aikaa. Nyt on. Ehkä avautuisi erilainen näkymä. 

Vierailija
4525/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rättiväsynyt. Kymmenen päivän työputken viimeinen työpäivä puolessavälissä. Neljä tuntia vielä hammasta purren ja kelloa vilkuillen.

Onko sulla fyysisesti raskas työ ?

Kyllä oli.lähihoitajana vanhusten puolella ja muuallakin.Oli raskasta.myös henkisesti.Joten poistuin alalta.Huomasin myös keikkaa tehdessäni miten ilkeitä toiset vakituiset työkaverit olivat.Jatkuvaa narinaa.Onneksi on toinen ammatti.

Vierailija
4526/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen televisiosta Joker-elokuvan. Oli hyvä elokuva. Ei erityisesti ahdistanut, vaikka elokuvan teemat ovat raskaita. On niin paljon raskaita asioita tässä ollut. Mutta sitten kuitenkin valvoin yöllä ja huomasin, etten hengittänytkään levollisesti.

Sydänyöllä sitten kuuntelin youtubesta Raamatun opetusta, itselleni tärkeää Sanaa. Video alkoi sanoilla: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Siinä oli se, mitä tarvitsin. Kaaos poistui. Sain nukuttua.

Vierailija
4527/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lemmikkejä kuulu hankkia kevyin perustein. Sä joka neuvot toista niin toinen ei ole niin kuin sä. 

Itsellänikin on luppoaikaa huomattavasti, mutta kun läheiseni lähtevät matkaan ja jättävät koiransa huolehdittavakseni niin aina ne päivät raastaa hermojani. 

Myös neuvomiset voivat saada toisen suuttumaan. Itse en neuvoisi ketään, ellei joku sitten pyydä jonkin suhteen apua.

Kireä päivä tänään ollut ja saanut vähäytelyä toisilta. Sain tänään kuulla, että tein väärin asioita, vaikka hemmetin hyvää jälkeä tuli omalla tavallanikin asiat tehtyä.

Onneksi on viikonloppu niin ei tarvitse sietää toisia ja saa levätä. 

Rakilla on sitten omakotitalo ja oma iso piha? Ja sinulla aikaa?

Kerrostaloon ne ei kuulu. Äänestä sen kuulee.

Niistä tulee koppihulluja.

Vierailija
4528/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos pysähtyisit ja antaisit ajatusten tulla? Miettisit rauhassa itseäsi ja elämäsi kulkua. Tutustuisit itseesi. Jos on koko ikäns

Hyvä neuvo. Pysähdy, ole ja ajattele. Kiireettä. Kun sulla nyt on siihen mahdollisuus.

Vierailija
4529/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos pysähtyisit ja antaisit ajatusten tulla? Miettisit rauhassa itseäsi ja elämäsi kulkua. Tutustuisit itseesi. 

Ja mistä päättelet että en olisi antanut ajatusten tulla ja pohtinut itseäni ja elämän kulkua? 

Vierailija
4530/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lemmikkejä kuulu hankkia kevyin perustein. Sä joka neuvot toista niin toinen ei ole niin kuin sä. 

Itsellänikin on luppoaikaa huomattavasti, mutta kun läheiseni lähtevät matkaan ja jättävät koiransa huolehdittavakseni niin aina ne päivät raastaa hermojani. 

Myös neuvomiset voivat saada toisen suuttumaan. Itse en neuvoisi ketään, ellei joku sitten pyydä jonkin suhteen apua.

Kireä päivä tänään ollut ja saanut vähäytelyä toisilta. Sain tänään kuulla, että tein väärin asioita, vaikka hemmetin hyvää jälkeä tuli omalla tavallanikin asiat tehtyä.

Onneksi on viikonloppu niin ei tarvitse sietää toisia ja saa levätä. 

Rakilla on sitten omakotitalo ja oma iso piha? Ja sinulla aikaa?

Kerrostaloon ne ei kuulu. Äänestä sen kuulee.

Niistä tulee koppihulluja.

Koppihulluja täällä päin onkin, sillä tänä aamuna yhdessä kerrostalossa oltiin ammuskeltu. Jos mä koiran kanssa oon niin ihan rivarissa vietetään aikaa ja luonnossa lenkkeilyä.

Tänään se on työpäivä takana ja kohta meen ulos liikkumaan. 

Vierailija
4531/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen televisiosta Joker-elokuvan. Oli hyvä elokuva. Ei erityisesti ahdistanut, vaikka elokuvan teemat ovat raskaita. On niin paljon raskaita asioita tässä ollut. Mutta sitten kuitenkin valvoin yöllä ja huomasin, etten hengittänytkään levollisesti.

Sydänyöllä sitten kuuntelin youtubesta Raamatun opetusta, itselleni tärkeää Sanaa. Video alkoi sanoilla: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Siinä oli se, mitä tarvitsin. Kaaos poistui. Sain nukuttua.

Mäkin ajattelin katsoa jonain päivänä ihan dvd:ltä Jokerin. Tänä vuonna sille elokuvalle on tulossa jatkoa. Siinä tulevassa on Lady Gaga Harley Quinnin roolissa. Odotan innolla!

Vierailija
4532/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
4533/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suunnittelin, et yllärinä laulaisin onnittelulaulun aamuvarhaisella 60 v täyttävälle veljelleni. Vanhempiemme sisarukset teki tätä, oli kyl hauskaa...

Onko muilla ollut tätä tapaa, siis tasakymmeniä täyttäissä?

Vierailija
4534/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilut nyt ulkoiltu ja tuli kolme pientä peuraa nähtyä. Tiedän myös yhden jonka auton kylkeen oli törmännyt vähän aikaa sitten peura. Peuroja vaikuttaa olevan nyt paljon.

Jos joku ihmettelee mainitsemaani ammuskelua aikaisemmassa viestissäni niin siitä ollaan uutisoitu tänään muutamissa lehdissä ainakin. Paikkakuntana Hyvinkää. Mä en ymmärrä tuommoista välienselvittelyä, jossa yritetään saada toinen hengiltä.

Lehtiä, kun lukee niin ei täällä Suomessa muutenkaan vaikuta olevan turvallista. Vähän väliä vaikuttaa joku saavan puukosta tai jotain vastaavaa. Huolestuttavaa meininkiä täällä tapahtuu.

Vierailija
4535/22814 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä jos kaikki puuhastelu onkin korviketta, jolla estät itseäsi ajattelemasta?

Mitä, jos pysähtyisit ja antaisit ajatusten tulla? Miettisit rauhassa itseäsi ja elämäsi kulkua. Tutustuisit itseesi."

Minä ainakin tunnustan, että hukutan murheitani tekemiseen. Yritän kävellä paljon tai tehdä jotain muuta. Jos alan pohtimaan elämääni niin sitten vaivun monesti suureen suruun. Pari päivää sitten kävi näin jo lopputulos oli etten nähnyt enää järkeä missään. Sen vuoksi mielelläni vältän yliajattelemista. Itseensä tutustuminen tavallaan korostaa sitäkin, että tarvisin toisia ihmisiä tullakseni ns nähdyksi. Yksinäisyyteen tavallaan kuuluu se näkymätön olo. 

Toivon niin, että äitini saisi nyt oikeutta. Laitonta touhua töissä ja vuosien töissä olon  jälkeen. Ehkä käy hyvin ja hän ns voittaa. Pelottaa miten käy. Saa tavallaan nähdä sen miten ihmisiä kohdellaan. Tämä asia on tuonut minullekin surua todella paljon. Harmittaa se kaikki todella paljon. Se kaikki vie voimia myös minulta. Pelottaa hirveästi äitini tilanne nyt. Eihän tänne voi kaikkea kirjoittaa. Samalla tietysti nämä jutut ovat itselleni myös kuormitusta. 

Vierailija
4536/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut pelkäämään työkaveriani. Aika jäätynyt olo oli töissä. Niin jännittynyt olo oli, että ihan poikki olin työpäivän jälkeen. Enpä mä muuta ole tehnyt töiden lisäksi, kuin käynyt kaupassa ja katsonut Beverly Hills kyttä elokuvan. Ajattelin katsoa kakkosen ja kolmosenkin tänään tästä leffasarjasta. En ole varmaan koskaan katsonut näin montaa leffaa yhden illan aikana. Eipä tässä muuta jaksa tehdä.

Vierailija
4537/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on äitini osalta edelleen huono. Näkee sen miten töissä kohdellaan toisia vuosien jälkeen. Jokainen turvaa vain oman selustansa. Hoito-ala myös kyseessä. Ehkä hakee muualle jos joku ottaa. Ikä alkaa tulla vastaan. Ikävä tilanne ja täällä ei paljon tarvetta ole. Sekin on ristiriitaista kuinka mukamas hoitajille töitä riittää. Ei se ole useinkaan niin ja täällä alueella taas ei meinaa löytyä mitään. Jokainen pitää paikoistaan kiinni ja jos työt vähenevät niin ei uutta paikkaa niin vaan löydy.

Muuten mitäpäs tässä. Olen yrittänyt kävellä ja rauhoittaa itseäni. Surullinen olo silti on. Huomaan sen kuinka elämässä moni asia voi muuttua nopeasti. Samoja asioita kirjoitan, mutta nämä jutut nyt mielessä. 

Vierailija
4538/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut mukava päivä, kaverin kanssa kirkolla ruokailtiin kesäkeittoa, vispipuuroa ja hyviä sämpylöitä, lyhyt hartaus, saimme tähderuokaa mukaan, sitten kävin kaupassa  ja menin kaverille kahville, oli ostanut viinerit kahvin kanssa, katsoimme La Promesan, tulin kotiin, ei muuta tällä kertaa.

Vierailija
4539/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin 8 aamukahville, söin kurkkuvoileivän. Aikuinen poika lähtee kotiinsa tänään, Olen pari päivää itekseen sitten nuorempi poika tulossa kyläilee. Katon kohta Emmerdalen kun jäi perjantaina näkemättä.

Mäkin katson Emmerdalen vasta nyt, kyläbaarin lopettajaiset oli perjantaina, niin jäi katsomatta. On kyl mieluisa sarja, faneille on ketju: Miksi Emmerdalessa? Muuten kivaa keskustelua, mut joskus spoilausta...

Ise aloitin vasta Emmerdalea kattoo kun vielä Graham oli siinä,  Olen Miksi Emmerdale ketjua lueskellut myös. Voi Dan parkaa....

Vierailija
4540/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut pelkäämään työkaveriani. Aika jäätynyt olo oli töissä. Niin jännittynyt olo oli, että ihan poikki olin työpäivän jälkeen. Enpä mä muuta ole tehnyt töiden lisäksi, kuin käynyt kaupassa ja katsonut Beverly Hills kyttä elokuvan. Ajattelin katsoa kakkosen ja kolmosenkin tänään tästä leffasarjasta. En ole varmaan koskaan katsonut näin montaa leffaa yhden illan aikana. Eipä tässä muuta jaksa tehdä.

Koita selvittää tilanne, et menetä terveyttä tuon takia! Tsemppiä, älä pelkää pidä puolesi.