Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22814)
Tein just kauppalistaa, leivon huomenna pullaa ja pannukakkua. Perjantaina puolison synttärit. Taas on yks viikko lopuillaan ja syyskuu kohta puolessa, meneepäs ajat nopsaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuskallista tehdä paikoillaan töitä. Tuon ansiosta mulla on selkä rikki ja suonianikin vetää. En tervettä päivää nää.
Tiedän mitä tuo voi olla kun on sidottu yhteen työpisteeseen, josta pääsee vain tauoille työpäivän aikana. Koko kroppa väsyy ja kun pitäisi liikkeelle lähteä tuntuu kuin olisi joka lihas lukossa ja jalat ihan tönköt. Pari vuotta jaksoin.
Jokin matto tai sen kaltainen alusta pitäisi olla niin helpottaisi oloa. Vieläpä tietynlaista liikettä pitää siinä paikoillaan tehdä. Onpa tässä työterveydenhoitajalle aikaa tulossa. Mun onni huomenna on, että on lyhyt työpäivä.
Tänään tuli urheiltua työpäivän jälkeen ja 2h 30min. Ilman liikuntaa sitä vasta tuleekin kipeäksi. Myös Beetlejuice Beetlejuice tuli katsottua ja nauratti, kun samaistuin raatona olemiseen. Hauska elokuva.
Paremmalta kropassa tänään tuntuu, kuin eilen. Tulipa hyvä olo liikkumisesta ja happirikasta tuolla luonnossa on. Auttoi se luonnossa tarpominen mieleenikin. Pitäisi kai enemmän liikkua ja koittaa luonnossa tyhjentää mieli kaikesta ajatuksesta. Pitäisi vain keskittyä luonnon ja ilman aromiin. Syksy se ihmeellinen vuodenaika.
Nyt vähitellen huomaa syksyn tulleen. Päivisin silti melko lämmintä vielä. Poimin puolukkaa ja tein pienen piirakan. Sitten olen taas kävellyt paljon. Minusta päivälläkin oli niin hieno sää. Pitää vähitellen silti asennoitua syksyn tuloon. Itse mietin aina, että toivottavasti voimia riittää talveen ja pimeys ei vaikuta esim uneen.
Tekisi mieli viiltää kurkku auki ja kylpeä lämpimässä veressä kuolemaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli viiltää kurkku auki ja kylpeä lämpimässä veressä kuolemaan asti.
🎼
Onpa sateinen päivä ja synkkää myös on.
Sisällä hillumista tämä päivä.
Ihana sateenropina herätti. Ikkuna oli auki ja sisään hiipi raikasta ilmaa. Nautin. Ei haittaa illan työvuoro, ihania on asiakkaat ja suurin osa työkavereista. Yöt on pimeitä, rauhallisia. Aamut vetelehdin kahvilla, ei kiirettä minnekään...
Voiettäs, olkaa varovaisia! Onhan perjantai ja 13.
Pirteää Perjantaita Kaikille
N63
Vierailija kirjoitti:
Ihana sateenropina herätti. Ikkuna oli auki ja sisään hiipi raikasta ilmaa. Nautin. Ei haittaa illan työvuoro, ihania on asiakkaat ja suurin osa työkavereista. Yöt on pimeitä, rauhallisia. Aamut vetelehdin kahvilla, ei kiirettä minnekään...
N63
Miten ihanaa lukea tällaista viestiä. Mukavaa työpäivää ja syksyn jatkoa! Minulla samankaltainen aamu. Nousin aikaisin, nautin sateesta, istuin ja join rauhassa kahvia parvekkeella katoksen alla. Saan jatkaa tätä mukavavaa päivää sateesta nauttien. Olen jo työeläkkeellä.
Ympärilläni kohisee. Vesi valuu taivaasta alas melkoisella voimalla, rummuttaa kattoa unettavasti syöksähtäen vaahtoavana minikoskena maahan rännin suusta. Sataa vesipisaroita ihan alas asti. Kaiken yllä upottavan harmaa pilvimassa. Sisällä talossa aivan hämärää, ikkunoista ei siivilöidy muuta kuin syksyn tunnelmaa. Ihana, ensimmäinen oikea syyspäivä. Pihamaahan piirtyy vesipisaroiden voimasta lukuisia puroja. Uurteita. Elämän viivoja.
Minulla on pihassa korkeutta kasvanut vanha vaahtera. Kesän aikainen vihreä lehtimekkonsa on saanut hiljaksiin väistyä lämpimän ruskaisten värisävyjen tieltä. Kuin paraskin Tuhkimo nyt! Kummihaltija loihtinut ylleen uuden upean liehuvahelmaisen tanssiaispuvun. Hetken kaunista hurmaa ovat, nuo silmää miellyttävät okrankeltaiset sävyt taittuen oranssin kautta ruskeaksi. Joukossa aavistus kiusoittelevasta punaisestakin. Kello lähestyy piakkoin puoltayötä ja juhlamekon taika raukeaa. Pian siivotaan pirskeet pois. Lehtiä jo maahan kertynyt. Haravat lymyilevät jossain.
Punaiset kumisaappaat ovat eteisessä valmiina.
Omenasavottaa olisi tarjolla vielä yhden puun verran. Se on tuollainen rimpula oksainen, kuin äkisti pituutta kasvanut teini joka ei oikein tiedä missä honteloita raajojansa pitäisi, miten niitä käyttäisi ettei kauheasti kenenkään tiellä olisi. Oksat tarjoilevat valtaisan määrän omenaa. Aikuisen nyrkin kokoisia palleroita, punaposkisia. Rubiineja. Hitaasti ovat saaneet kypsyä, mehustua rauhassa. Nyt kuitenkin tavanomaista aikaisemmin ovat valmiina. Yleensä joskus lokakuun aikana ensimmäisten pakkasöiden puraisemina kutsuivat sadonkorjuuseen. Eipä vuodetkaan samanlaisia ole. Muutoksiin on hyvä valmistautua, sopeutua. Vaikka pelottaahan se. Mitä tuleva tuo mukanaan. Jos muistan oikein, niin ruipelopuuni on melbaa kasvattava. Voi toki olla jotain aivan muutakin.
Pääni on yhtä haperoa.
Kesänaikaisista nurmikon korsissa piileskelevistä pikkusammakoista on kasvanut kämmenen kokoisia kurnuttajia. Herättävät hellyyttä, mokomat, taikovat kömpelösti iloa silmiin ja suupieliin. Suojeluvaistokin nousee esiin. Yksi teineistä eilen illalla kotiutuessaan kertoi siirtäneensä keskellä ajotietä pällistelevän loikkijan ojanpientareen puolelle. Ettei jäisi auton liiskaamaksi. Sydän paikallaan.
Illat ovatkin jo tummia. Olen ulkorappujen lyhtyjä kynttilöillä täyttänyt. Parvekkeellakin parit. Toimittavat tärkeinä kotivalojen kutsuvaa hehkua. Pihavalot eivät toimi. Luultavasti joku uskalias myyränrontti iskenyt hampaansa johtokaapeliin. Heijastimia pitää etsiä suntinsuulle eteiseen ohimennessä otettavaksi. Johtojen kaivuuhommat jäänevät seuraavaan vuoteen. Odottamaan uusia voimia.
Elämä etenee. Nuorilla päivät aivan täynnä opiskeluja, töitä, harrasteita. Kavereita ja ihmissuhdetaitoja. Ne ovatkin vaikeita. Sydän saa osumaa. Kuuntelemisen taito on haastava. Jos puhumisenkin. Yritä sitten ymmärtää siinä välissä. Keskeneräisinä kun kaikki olemme. Raakileina joka päivä oppimassa. Toisistamme mutta kaikista eniten itsestämme. Kypsymmekö koskaan valmiiksi?
Ukkonen kumisee.muhkeana jossain kaukana. Patarummut tärisevät. Vesihanat aukaistiin täysille. Laitoin jalkaani villasukat.
Vietä pehmeän lempeää perjantaita. Hemmottele itseäsi, palkitse päivän ahkeruudesta. Muista huomata itsesi kaiken kiireen keskellä muiden ihmisten vaatimuksien virrassa.
Ole itsellesi hyvä. <3
Voi hyvin. :)
Vierailija kirjoitti:
N63
Perjantai 13. mukamas huonoa onnea: #MYARSE ja #LOL. Aamulla kun lähdin kaupassa käymään niin löysin 5 €uron setelin sateen kastelemalta kadulta, ja se kelpasi maksuvälineeksi. Nauroin, ja nautin 8)
Tänään on satanut oikein kunnolla koko päivän ja lisää tulee. Sateen ropina kuuluu sisälle asti, on kuin musiikkia.
Tämän päivän pyörälenkillä ei maisemat vaihtuneet, kuntopyörällä poljin ja vähän jumppasin.
Omenien parissa olen päivän jos toisenkin viettänyt. Tänäänkin laitoin omenarenkaita kuivumaan, palastelin omenaviipaleita pakastimeen, tein kauraomenapaistosta ja miehelleni vielä omena-puolukkakiisseliä aamupuuron kaveriksi. Emme ole vielä omeniin kyllästyneet ja onpahan talvella mukava syödä omenia muodossa jos toisessa, ei tarvitse kaupasta ostaa, kun on vähän nähnyt vaivaa niitten säilömisessä.
Sinä joka toivoit, että ole itsellesi hyvä, kiitos kauniista kirjoituksestasi. Kaikkea hyvää Sinulle!
Perjantai 13. päivä on minulle onnen päivä, niin olen päättänyt vuosia sitten.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Kun en puhunut sateesta ylistävään sävyyn niin oon väheksyttävämpi kirjoittelija. Just joo tätä tekopyhyyttä täällä.
Ei tuolla ulkona mitään valoisaa ja kirkasta ole aikaisempiin päiviin verrattuna.
Jos sanotte jotain vastaan niin kuvitelkaa miltä itsestänne tuntuisi, kun viestinne jälkeen tulee monta päinvastaista viestiä mitä ootte itse sanoneet.
Pudotin aamulla imuroidessa kukkaruukun alassuin lattialle, kaupan parkkipaikalla kirsikkatomaattirasia levisi auton jalkatilaan ja pitkin asfalttia. Liikenneympyrässä olin ajaa jonkun eteen. Päätä on särkenyt heti heräämisestä asti, kuten viime kuukausina aina vapaapäivinä. Siinä matkalla tajusin, että on muuten 13. pv perjantai. Kiiruhdin kotiin ja päätin etten teekään enää mitään, mitä olin suunnitellut. Noh, pyykkiä pesin koneellisen. Olen siis vain lepäillyt.
Lidlistä löysin pinkin soilikin. Viime syksynä ostin valkoisen ja istutin sen altakasteluruukkuun. Se on kukkinut nyt puolivuotta ihan mielettömänä kukkapilvenä, nyt vasta alkaa hiipua. Nyt se sai pinkin kaverin ja tämä oli viikon mukavin juttu.
(Mulle tuli tuohon numerosarjaksi 911, sopii hyvin päivän teemaan. )
Vierailija kirjoitti:
Kävin pissalla.
Minne on joutunut henkilö, joka ilmoittaa säännöllisin väliajoin käyneensä paskalla?
Hän saa mielikuvituksen lentoon. Mitä on tuon arvoituksellisen, lakonisen toteamuksen takana?
Onko hän kärsinyt kroonisesta ummetuksesta jo pidempään ja kirjoittaa siksi tuon riemullisen viestin? Meneekö hänen elämästään tämän vuoksi suuri osa elintoimintojen tarkkailuun ja erilaisten ulostuslääkkeiden vertailuun?
Vai onko hän alituiseen palstalla ja keskeyttää lukemisen vain vessassa asioinnin ajaksi ja ilmoittaa siitä meille, jotta ymmärtäisimme hänen olevan välistä tauolla?
Vai haluaako hän palauttaa meidät ihanista luontokuvauksistamme perusasioiden äärelle? Vai haluaako hän tarkkailla reaktioitamme tuohon kommenttiinsa?
Tätä hän ei kerro. Hän jää meille ehkä ikuiseksi arvoitukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ympärilläni kohisee. Vesi valuu taivaasta alas melkoisella voimalla, rummuttaa kattoa unettavasti syöksähtäen vaahtoavana minikoskena maahan rännin suusta. Sataa vesipisaroita ihan alas asti. Kaiken yllä upottavan harmaa pilvimassa. Sisällä talossa aivan hämärää, ikkunoista ei siivilöidy muuta kuin syksyn tunnelmaa. Ihana, ensimmäinen oikea syyspäivä. Pihamaahan piirtyy vesipisaroiden voimasta lukuisia puroja. Uurteita. Elämän viivoja.
Minulla on pihassa korkeutta kasvanut vanha vaahtera. Kesän aikainen vihreä lehtimekkonsa on saanut hiljaksiin väistyä lämpimän ruskaisten värisävyjen tieltä. Kuin paraskin Tuhkimo nyt! Kummihaltija loihtinut ylleen uuden upean liehuvahelmaisen tanssiaispuvun. Hetken kaunista hurmaa ovat, nuo silmää miellyttävät okrankeltaiset sävyt taittuen oranssin kautta ruskeaksi. Joukossa aavistus kiusoittelevasta punaisestakin. Kello lähestyy piakkoin puoltayötä ja juhlamekon taika raukeaa. Pian siivotaan pirskeet po
Voi miten kauniisti kirjoitat! Oli sinua jo ikävä.
ulosmittari haluaa minun tekevän iizarin
Tänään tuli ostamani trimmeri postitse. Harmitti vaan todella paljon, kun se ei ollutkaan hyvä. Liian tehoton ja raskaskin käsitellä. Olisi pitänyt ostaa jostain liikkeestä, mutta netistä sai halvemmalla. Näin en nähnyt paikanpäällä tuon kokoa yms. Nyt sitten turha katua enää. Rahat meni haaskuun.
Äitini väsyttää minua. Hän puhuu niin paljon töistään ja yleensä siellä aina jotain ikävää. Hyvääkin tosin on välillä. Silti tuon saman kuuleminen on välillä raskasta. Olen auttanut häntä töihin liittyen esim koostamalla erään alan oppimateriaalia, että pärjäisi ns kokeissa mitä siellä eteen tulee. Näistäkin kova työ ollut. Äitini sai taas kerran (on saanut joskus ennenkin) vain alle puolet palkastaan. Tulee eräänlaisia sekaannuksia palkanmaksussa. Tästä sitten kauhea huoli, että miten hän pärjää. Onneksi ei hänen ei tarvi vuokraa tms isoa nyt maksaa. Silti tämäkin asia oli nyt liikaa. Saa varmaan rahat myöhemmin silti. Suutuin hänelle, kun lainasi isältäni rahaa (eräänlainen molempien hätätili) ison summan. Isäni sitten kyselee minulta miksi noin ison summan otti. Näin ei vaan voi toimia ja äitini suuttui sitten minulle tästä kaikesta.
Kolmas päänsärkypäivä. Toivottavasti meni ohi nyt puolikkaalla sumatriptaania. Oli pelko aamulla, että menee oksenteluksi.Maha myös kramppaa, kun kierto. Stressiä ollut. En vaan voi olla hermoilematta työttömyyteen liittuvissä asioissa. Kun lopulta saan töitä? niin silloin iskee migreeni varmasti ja heti saikulle.
Tiedän mitä tuo voi olla kun on sidottu yhteen työpisteeseen, josta pääsee vain tauoille työpäivän aikana. Koko kroppa väsyy ja kun pitäisi liikkeelle lähteä tuntuu kuin olisi joka lihas lukossa ja jalat ihan tönköt. Pari vuotta jaksoin.