Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3541/24139 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään poimin mustaherukat ja kävelin taas paljon. Mustikassa illalla. Päivällä tuli syötyä liikaakin. Tämä minulle harvinaista. Ihan hyvä päivä silti  ollut. Musiikkina:

Asking Alexandria - Right now (cover) 

Vierailija
3542/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin ja kipeä kurkku. Kohta kahvit keittämään ja sitten metsään poimimaan mustikoita. Illalla jos jaksaa vielä mustatorvisieniä etsimään. Kuulemma ovat jo osittain nousseet. Voittaako Kalle R. Latvian rallin. Olympialaiset alkaa lauantaina. Jee. Yleisurheilu siinä parasta, varsinkin juoksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3543/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin taas kirppiksellä ja oli kiva, kun eräs kalliimpi tuote oli paikaltani ostattu. Ehkäpä saan edes hieman tuottoa. Toisaalta tulee aina samalla ostettuakin vaatteita. Itse ostan perusvaatteita mitä käytän päivittäin.

Muuten yritin kävellä aina sateen ja ukkosen välissä. Täällä ukkosti monta kertaa tänään. Se pilasi mustaherukan poimimisen. Olen myös miettinyt mikä puu tämän talon pihassa kasvaa. Siinä oli valkoiset kukat keväällä ja nyt tulee mustikan värisiä marjoja. Päätin maistaa niitä ja ihan hyviä olivat. Selvittelyn myötä kyseessä luultavasti saskatoon eli marjatuomipihlaja. Eli marjat turvallisia syödä. Ainakaan vielä ei ole mitään oireita ilmennyt.

Mustikkaan pitäisi viikonloppuna mennä ja vadelmapaikkakin on katsottuna. Täällä ovat vielä raakoja. Piristi nähdä ihmisiä kirppiksellä tänään. Toisaalta vähän haikeaakin, kun en näe yleen

Eilen löysimme pihaltamme marjatuomipihlajan. Valitettavasti se kasvoi maantien reunassa. Voikohan tuota yrittää jotenkin saada leviämään esim. taivuttaa oksa maahan ja juurruttaa? Puu itse on noin 5 metrinen. Olen luullut, että ovat syömäkelvottomia, kunnes luin täältä, että voi syödä..

Vierailija
3544/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän musiikki: Kaikki tangot, jotka juuri nyt soi radiossa

Hiukan hymyilytti: Lumihiutaleita hiljalleen, sataa maahan lumivalkoiseen...🎶

Vierailija
3545/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vintissä lajittelemassa kirjoja poistoihin ja kirjaston kierrätyshyllyyn vietäväksi. Yhden kirjan välistä tipahti paperilappunen, johon olin kirjoittanut siteerauksen Jungin Unia, ajatuksia, muistikuvia -teoksesta.

''Ihminen ei voi luopua yhdestä elämänmuodosta muuten kuin vaihtamalla sen toiseen.''

Keppikirjaimin olin kirjoittanut seuraavan:

''TÄYSIN JÄRKEVÄ ELÄMÄNTAPA ON, KUTEN KOKEMUS OSOITTAA, YLEENSÄ MAHDOTON, JA AIVAN ERITYISESTI SILLOIN, KUN IHMINEN ON JO ITSESSÄÄN NIIN JÄRJETÖN KUIN NEUROOTTINEN IHMINEN ON.''

Räjähdin nauramaan ja nauran tuota edelleen aivan hervottomasti. Noin on siis hirmu viisas ihminen sanonut, ja olen hänen lausumaansa samaistunut keppikirjaimin ja alleviivauksin. :D

Koen saaneeni viestin ''nuorelta minältäni'' tässä elämäntilanteessa, jossa elämänmuotoni muuttuu toiseen. Mutta ottakoon Jung nyt kuitenkin tuosta omasta tekstistään vastuun. :D 

Antoisaa päivää teillekin <3 Asioilla on tapana järjestyä

Vierailija
3546/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen löysimme pihaltamme marjatuomipihlajan. Valitettavasti se kasvoi maantien reunassa. Voikohan tuota yrittää jotenkin saada leviämään esim. taivuttaa oksa maahan ja juurruttaa? Puu itse on noin 5 metrinen. Olen luullut, että ovat syömäkelvottomia, kunnes luin täältä, että voi syödä.."

Kiva juttu, että viestistäni oli apua. Minäkin mietin, että mikä ihme puu pihassa kasvaa. Muutin tähän taloon vasta vähän aikaa sitten. Itse vaan päätin, että maistetaan ja sitten selvitin nimen. Itse en vaan tiedä miten sen saisi leviämään. Näin en osaa vastata mitään tuohon. Eikö maantien vieressä olevia voi syödä? Itse varmaan olen siitä välinpitämätön, että söin myös maantien vierestä esim mustikkaa jos vaan löytyy. Eräskin paikka melko lähellä isoa  maantietä. Tietysti ei ehkä paras paikka. Ymmärrän sen. 

Vierailija
3547/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon ns sekaannukseen liittyen. Kirjoitin viestin 3514 jossa lainasin M31 viestiä. Pohdin ja toivoin, etteivät muut saisi surullista fiilistä viesteistäni, kun voivat olla surullisia. M31 sitten vastasi siihen. Sen jälkeen joku toinen sitten julkaisi sen viestin mihin M31 (ilmeisesti) reagoi. Mietin vaan jo eilen, ettei hän vaan luullut, että viesti oli minulta (kun kävimme ns vuoropuhelua ja lainasimme toistemme viestejä) ja minä jotenkin ilkeästi olisin laittanut häneen liittyen tuon viestin, että "huomasitko tänne saa kirjoittaa myös surullisia asioita" eli vähän kuin pilkaten, että sano mitä sanot, mutta minä kirjoitan ainakin niitä. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Mietin vaan, kun kirjoitimme silloin sitä ennen paljon lainaten toistemme viestejä ja sen jälkeen sitten hän ehkä laittoi tuon ikävän viestin. Mietin vaan hän viestiään myös. Siinä tavallaan esitetään kysymys muille ja mietin, että luuliko hän esim minun (kirjoitin tuon viestin jonka alussa mainitsin ja kävimme vuoropuhelua) jotenkin ilkeilevän hänelle, vaikka hän yritti auttaa. Jos joku siis tajuaa mitä ajan takaa. Toivon, että asia selviää ja ikävää jos hän käsitti väärin. 

Vierailija
3548/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luottavainen sen suhteen, että me ei täällä ilkeillä toisillemme, vaan uskalletaan kertoa kuulumisemme vapaasti omalla tyylillämme, ja muut saavat vapaasti lukea tai jättää lukematta ja kommentoimatta. Tarkoituksellinen ilkeily ei sovi  ketjun henkeen. Väärinkäsityksiä voi tulla, kun anonyymeinä kirjoitetaan eikä aina voi olla satavarmaa että tunnistetaan paikkansa pitävästi jonkun kirjoittamaksi jotakin. Edelleen sanon: minusta on mukavaa kun voi kaikenlaisia asioita elämästään tänne kertoa. 

Tietyt viime aikaiset kommentit vaikuttavat sellaisilta, että on haluttu tulla aiheuttamaan väärinkäsityksiä ja hankaluuksia. Jollekin voi tällainen ketju olla niin ärsyttävä, että se on hajotettava. Sellaisestakin joku saa mielihyvää, en yhtään epäile.

Vierailija
3549/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vitusta menneisyydestä, miten minua on kohdeltu, otin diapamin jos sais ajatukset rauhottumaan. N 60v

Vierailija
3550/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jollekin voi tällainen ketju olla niin ärsyttävä, että se on hajotettava. Sellaisestakin joku saa mielihyvää, en yhtään epäile." 

Juuri näin. Eräskin ketju täällä pilattiin. Kirjoitimme vaikeista asioista elämäämme liittyen ja joku halusi pilata sen ketjun. 

Vierailija
3551/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppoisaa lepopäivää Kaikille Teille

Tänään pihasaunassamme on vuoro myös ukrainalaisille metsämiehille, vaikea kommunikoida, kun eivät englantiakaan osaa. No me saunoimme ensin, emme tiedä ymmärtävätkö saunaa laisinkaan...

Tuli tästä mieleeni, että joskus vuosia sitten minulla oli ns nettikaveri Ukrainasta. Hän tosin taisi olla taustaltaan venäläinen. En koskaan kysynyt tarkasti. Hän osasi kirjoittaa ja puhua englantia ainakin jotenkin ja en minäkään sen paremmin osaa. Oli opiskellut vähän enemmänkin.Välillä mietin mitä hänelle kuuluu ja onko edes elossa. Mukava tyyppi. En vaan koskaan saa tietää hänestä enää. Toivon kaikesta huolimatta, että kaikki on hyvin.

Tämän lisäksi minulla oli kaksi nettikaveria Venäjältä. En tiedä heistäkään enää ja toivon heillekin kaikkea hyvää. Tätä siitäkin huolimatta, että joillekin sen maan ihmiset ovat kaikki samasta puusta. He molemmat olisivat tahtoneet muuttaa pois. Ei oikein mitään hyvää sanottavaa kotimaastaan. Toinen heistä olikin ollut töissä monessa maassa ja Suomessakin. Hyvin asiallinen tyyppi joka kutsui minut jo kylään monia kertoja. En vaan ikinä mennyt ja sitten maailmantilanne jo olikin mitä oli. Toinen taas kiinnostunut musiikista. Välillä muistan jonkun biisin mitä kuuntelimme. Nemo on yksi niistä. 

Vierailija
3552/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eilen löysimme pihaltamme marjatuomipihlajan. Valitettavasti se kasvoi maantien reunassa. Voikohan tuota yrittää jotenkin saada leviämään esim. taivuttaa oksa maahan ja juurruttaa? Puu itse on noin 5 metrinen. Olen luullut, että ovat syömäkelvottomia, kunnes luin täältä, että voi syödä.."

Kiva juttu, että viestistäni oli apua. Minäkin mietin, että mikä ihme puu pihassa kasvaa. Muutin tähän taloon vasta vähän aikaa sitten. Itse vaan päätin, että maistetaan ja sitten selvitin nimen. Itse en vaan tiedä miten sen saisi leviämään. Näin en osaa vastata mitään tuohon. Eikö maantien vieressä olevia voi syödä? Itse varmaan olen siitä välinpitämätön, että söin myös maantien vierestä esim mustikkaa jos vaan löytyy. Eräskin paikka melko lähellä isoa  maantietä. Tietysti ei ehkä paras paikka. Ymmärrän sen. 

Rakkimusti-musti-koita. Kusisia.

Vierailija
3553/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluiden päivä näköjään. Eilen mieleeni tuli taas eräs ihminen nuoruudestani. Hän oli aina mukava minulle ja muutenkin sellainen iloinen persoona. Hän on myös tähän mennessä ainoa ihminen joka on ikinä halunnut seurustella kanssani. Itse vaan häkellyin, kun hän eräänä hetkenä yhtäkkiä kuin ohimennen kysyi asiaa. En osannut sanoa mitään ja hymyilin vaan. Asiasta ei enää puhuttu. Hän oli niitä suosittuja tyyppejä ja minä taas toista maata. Välillä mietin, että olikohan hän edes vakavissaan kysyessään tuota, mutta jos vielä mietin sitä hetkeä niin uskon, että oli. Hän vaan verhosi siihen hymyyn niin paljon asioita. Tämän tilanteen jälkeen kaikki jatkui ennallaan. Myöhemmin tiemme erosivat. Ei edes puhuttu enää mitään jos nähtiin. Tämä tosin varmasti liittyy minuunkin. Vietin ikäviä vuosia tuolla paikkakunnalla. Näin en ollut henkilö mitä kukaan halusi tuntea.

Aikaa kului ja sitten hän kuoli yllättäen. Se oli itselleni surullinen päivä kuulla se kaikki. Olin toivonut hänelle kaikkea hyvää ja hän oli oikeastaan niitä ainoita tuolta mistä minulla ei ollut pahaa sanottavaa. Hän olisi ansainnut hyvän elämän. Välillä mietin kumpa kaikki olisi mennyt toisin. Joskus kirjoitinkin tästä johonkin ketjuun. Eilen taas tämä asia mielessäni nyt vuosien jälkeen. Hänestä muisto, kun lauloi sitä Bleeding Love biisiä. Tiedätte varmaan tämän biisin. Jäi mieleeni. 

Vierailija
3554/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 8, aamukahvi ja voileipä, tv töllötystä, lounas 11, äsken kahvi, laitoin pojan ruuan uuniin. Surffaan vauva palstoilla.

Vierailija
3555/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, viestisi herätti minut katsomaan pensasta tarkemmin, kiitoksia vain :) Luin juuri, että tekee juuriversoja. Ne kait voi yrittää siirtää muualle, leviää hyvin. Isoäiti aikoinaan opetti meille tuon, ettei maantien läheltä noukita eikä kasvateta mitään. Maistoin kuitenkin muutaman marjan hiukan ylempää oksistosta. Miedompia on kuin mustikka, eivät pahoja.

Vierailija
3556/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

23v rakastuin niiiiin💕. Oltiin kesä yhdessä, enkä mitenkään voinut uskoa, että hän tunsi samoin, ehkä tunsikin? Työt vei meidät erilleen, vuosien mittaan kirjoiteltiin kirjeitä, soiteltiinkin. Sain kuulla, että on vakavasti sairas. Viimeiset kuukaudet kulki sähköpostit ahkeraan, koitin piristää ja kannatella. Tyttäreltään kuulin, että menehtyi sairauteensa.

Vieläkin joskus muistan Sun

Vierailija
3557/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin nurmikon hain raparperia omalta pellolta

Vierailija
3558/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on outoa. Ihmissuhteet tuntuvat menettäneen merkityksensä. 

Vierailija
3559/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli 24 vuotta siitä kun raitistuin ja sain uuden elämän.   

Vierailija
3560/24139 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin 8, aamukahvi ja voileipä, tv töllötystä, lounas 11, äsken kahvi, laitoin pojan ruuan uuniin. Surffaan vauva palstoilla.

Etkö juttele pojan kanssa mitään?

Ketju on lukittu.